Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DrGonzo22

    őstag

    válasz kenwood #60615 üzenetére

    A logok már most is rögzítik azt, ha xy kite-olt valamit, ez egy szerep felvállalása, a bossfight egyik elemének kezelése (amit lehet jól és rosszul is elvégezni - pl. robbantod-e rendesen az aknákat, ráhúztad-e a tankra,stb.) amit jutalmazni kell. Nyilván nem egy olyan primitív rendszert kell elgondolni, ami mondjuk pusztán dps alapján jutalmaz (ez az igazi noob raidleader ismertetőjegye), egy ennél bonyolultabb elemző szoftver kéne. A második példád egyértelműen játékos hibából eredő szituációt ír le, ilyen esetben csökkentett loot járna, már csak azt kéne meghatározni, hogy az adott esetben a halál(ok)ért ki és milyen mértékben felelős, ami egyébként nem egy túl nehéz feladat; ha a robbanás és az aoe-ba való belekerülés mondjuk 1,5 sec-nél nagyobb időablakot adott a felrobbantott játékosnak a kimozgásra, akkor nem csak a bealvó, hanem az (immáron csak időzőjelesen) "felrobbantott" játékos se kapjon 100 pontot. Ezek az események mind rögzítésre kerülnek a logban, ami alapján a szoftver reális jutalmazást hajthatna végre.

    A guildes reakciókra: a guild tudatosan összerakott,és fix időben együtt játszó emberekből áll (ott a vezetők dolga az értékelés/jutalmazás/kiszűrés), tehát az általam leírtak teljesen feleslegesek; egy raidleader, guildmaster, stb. (jó esetben a játékos maga, hogy tanuljon a hibáiból) ugyanezt végzi el a logok végigtanulmányozásával. A pug raidezés ma már járható út, pusztán pugolással olyan progressem volt múlt héten Silvermoon-on, mint a realm 18. legjobb guildjének (ez egy hatalmas populációjú realm; sajnos a héten nincs nagyon időm játszani, szóval szépen maradok lefele...); ezek után (hogy a pug ilyen mértékű progresst tesz lehetővé) a pug raidezést, már nem lehet pusztán kiegészítő, vagy kozmetikai jelenségként kezelni. Egyre több a 30+ játékos 5+ év játéktudással a hátuk mögött (akik anno akár igazi realm first killeket produkáló guildekben voltak raiderek) akiknek a kötött idejű raidezés megoldhatatlan, de szeretnének hasonló játékot folytatni, mint anno. A pug raid ezt ma már igenis lehetővé teszi, de optimalizációra szorul, és ebben komoly segítséget jelentene egy olyasmi rendszer, mint amit felvázoltam. Természetesen ki lehetne egészíteni olyanokkal, mint a játékosok leavelési hajlama (egy rögzített érték, hogy x játékos, ha belép egy raidbe átlagban menyi ideig marad bent, amit lehetne azzal árnyalni, hogy milyen tudásúak voltak a társai, ha x 80 pontot ért a skálán, és a raid átlag teljesítménye 12 pont volt egy százas listán, akkor vegyék úgy, mintha kb. 4x annyi ideig tartózkodott volna bent, vagy negálja ezt az eseményt). Egy bizonyos "vak" játékidő után minden játékosról lenne elegendő adat, és a finder eleve azokat a raideket kiemelve kínálná fel a játékosnak, ami az ő stílusához megfelelő. Például egy közepes teljesítményű és 1 shotokra utazó playert olyan raidekbe irányítana, ahol ugyanilyen felfogású és képességű emberek vannak, stb. Egy gyenge, de 20 wipe-tól sem elriadót pedig egy másikba. Egy ilyen rendszerrel mindenki csak elégedett lehetne. Most az ilvl a PG és később az ach, illetve a külső warcraftlogs nézegetés az egyedüli lehetősége egy pug leadernek a megfelelő csoport összeállításához, a kis előzetes információ pedig kizárólag konfliktusokat és időveszteséget okoz. A mostani pug rendszer klikkesedéshez vezet, nekem is tele a flistem játékosokkal,és próbálunk együtt menni, de mivel eltérőek/megjósolhatatlanok az időbeosztások (ha nem lennének azok, akkor ott lenne a guild,mint megoldás) ez kisebb hatásfokkal valósul csak meg. Az általam elképzelt automatizált rendszer ezen a problémán segítene, és ennek sokan örülnének.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák