Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lugosi111

    csendes tag

    Dobozos(! (FPP)) 8.1-ről tértem át, tiszta telepítéssel. A 8.1 kulcsával simán fel is ment a Win10.
    Aztán megtörtént az elkerülhetetlen. Gépcsere. (Alaplap, processzor, RAM.)
    Először a fent lévő Win10 gond nélkül elindult, meg se kottyant neki a hardverváltozás (bár később még jöhettek volna gondok - már nem derül ki...). Az aktiválás volt kissé körülményes és egyelőre sikertelen is.
    Ez után újratelepítettem az eredeti FPP Win 8.1-emet, a hozzá kapott termék-kulccsal. A telepítés során el is fogadta, de jelen státusza: "A Windows nincs aktiválva."
    Aktiváljuk, nosza!
    "Ez a termékkulcs egy másik gépen már aktiválva van." - végül is ez igaz...
    Felajánlott lehetőségek:
    -Új kulcs megadása - ezt kipróbáltam, hátha csak elütöttem valahol, de nem fogadta el (egy másik gépen használatban van).
    Úgyhogy jelenleg a díszes, dobozos, eredeti, kártyácskás Winem egy drága szobadísz?

    -Új kulcs vásárlása: Erre a netikett szabályai miatt nem válaszolnék...

    -Ügyfélszolgálat hívása telefonon. Na ezt is kipróbáltam, vicces volt. Először meg kellett adnom a teljes Fibonacci-számsort vagy a Pi első 72 tizedesét - már nem is tudom. Sokáig tartott és csak annyit értem el, hogy közölték, hétvégén nem melóznak, mert nehogy már, meg minek? (Az internetszolgáltatómnál 24 órás a készenlét - de hát az egy kis cég és nincs monopolhelyzetben...) Esetleg , ha az angoltudásom kellő szintű megpróbálhatom angolul - ajánlották (nem ember, csak felvételről) . (Mert angol nyelvterületen jobb a munkamorál?)
    ÖÖÖ... Hello! MS? Plíz áktivét máj originál vindóz éjgt dot van! Áj heve nyú méjnbord. Mit mondjak? ÖÖÖ... Hello! MS? Plíz áktivét máj originál vindóz éjgt dot van! ÖÖÖ... Hello! MS? Plíz áktivét máj originál vindóz éjgt dot van!
    Most várom a hétfőt...és imádkozom.

  • lugosi111

    csendes tag

    válasz GEPESZ66 #39390 üzenetére

    Hát, állítólag lehetséges, a licenc szerződésekben is az áll.
    Win8.1: "A szoftvert átviheti az Ön egy másik számítógépére. "
    Win10: "Ha Ön a szoftvert önálló szoftverként szerezte be (vagy ha a szoftvert önálló szoftverként beszerzett szoftverről frissítette), akkor a szoftvert átviheti egy másik, Önhöz tartozó eszközre."
    Ez persze csak az FPP (dobozos, nem OEM és egyéb limitált licencek) változatokon van így - gondolom.
    Sajnos a jelen helyzetben (a licenc a régi géphez van kapcsolva, az meg darabokban és nincs kedvem szerelni), csak a telefonos aktiválás működhet, de azt "csak munkaidőben" (megjegyzem, nem találtam konkrét utalást, mikor van az...).
    Hétfőn újra megpróbálom. Majd írok, mi lett.

    [ Szerkesztve ]

  • lugosi111

    csendes tag

    válasz GEPESZ66 #39390 üzenetére

    Na, megvolt a telefonos aktiválás. Kicsit macerás (összesen 120 számot kell begépelni), de minden gond nélkül lement 13 perc 19 másodperc alatt. A hölgy nagyon kedves volt, de szűkszavú (nem kérdezett semmit :N ). Mikor mondtam, hogy hardverváltozás miatt hívom, már adta is a (ro)botot, aki lediktálta a hitelesítő kódot. Ennyi.

  • lugosi111

    csendes tag

    válasz GEPESZ66 #39435 üzenetére

    Csak a Win 8.1-ről van tapasztalatom, de ha rámész a Telefonos Aktiválásra, megadja a számot - ország szerint. Van egy ingyenes és egy fizetős is.

  • lugosi111

    csendes tag

    válasz GEPESZ66 #39473 üzenetére

    Kezdem az elején.
    A Win 10-et nem frissítéssel, hanem tiszta telepítéssel tettem fel, a Win 8.1-em kulcsát használva. Alapból aktiválva volt. (Most, hogy a kulcs, vagy az miatt, hogy a MS az alaplaphoz kapcsolja a regisztrációt, és mivel az már az előző (W8.1) rendszerrel is aktív volt ez is az lett - nem tudom.)

    A mostani telefonos aktiválásra azért került sor, mert új gépet vettem, és hiába próbáltam a régi kulcsommal az eredeti Win 8.1-et telepíteni rá, nem aktiválta. A Gépház-> aktiválás résznél kifejezetten telefonos aktiválást kért hardverváltozás esetére.

    (Ja, a szám egyébként a 0680018749)

    Figyelem! Nem 24 órás az ügyfélszolgálat! (Angolul az...) Magyarul hétköznap 9-17h - ha jól emlékszem, mert esküszöm, nem láttam még ennél komplikáltabb felépítésű honlapot, vagy nálam hülyébb felhasználót...de nem találom sehol, pedig egyszer már megvolt.
    Nem a saját termékkulcsom kérte! Először egy listából kiválasztottam az országom, ekkor megadott két telefon számot (egy ingyenest és egy fizetőst). A Win generált egy 9x8 számból álló sort, amit kérésre be kellett gépelni a telefonba (mármint a szám hívása után) , csak ezután kapcsol az ügyintézőhöz! Ő készséges és kedves volt, továbbirányított egy géphez, ami bediktálta az aktiváláshoz szükséges számokat (6x8) . Ezeket begépelve a megjelenő ablakba az új alaplapra integrálja (aktiválja) a Windowst.
    A jövőben - ha jól értelmezem - már nem is lesz szükség a kulcsra (azért elraktam...), mert az alaplap alapján azonosítja be a Windowst.
    Azt írta valaki a MS Community-n (fórum), hogy a következő alaplapcserénél lehetőség van a Gépházon keresztül a régi termék deaktiválására, így az újnál sem kell majd telefonon szenvedni, megoldható neten keresztül.

    Mindezt egy nem OEM! , hanem dobozos változattal vittem végig. Az OEM változat elvileg nem vihető át másik hardverre, de én már olvastam olyan tapasztalatról, hogy - a tönkrement alaplapra hivatkozással - sikerült telefonon keresztül.

Új hozzászólás Aktív témák