- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
GAMEPOD.hu
VoIP
Új hozzászólás Aktív témák
-
Landsmann
addikt
Látom alaposan beleástátok magatokat a VOIP telefonálásba. Mivel nem találtam jobb topicot, ezért itt teszem fel a kérdésemet, hátha a techniaki részére is tudtok mondani valamit. Egy igen furcsa hibáról van szó.
Adott két helyszín. Az egyiken kábeltévés modem-D-Link DIR615 router-Sipaura SPA2102 ATA. Másik helyen kábeltévés modem-Netgear WGR614 router-Linksys PAP2T ATA. Mindkét rendszer kifogástalanul működik, Neophone szolgáltatással használjuk. A hiba ott van, ha az SPA2102-es konfigurációról felhívom a másikat, akkor a hívott félnél nem csörög a telefon, én pedig nem hallok csengetési visszhangot. Kipróbáltuk azt is, hogy mikor hívom a másikat, ott felveszik a telefont, hogy vonalba kerülünk-e, vagy sem. Sajnos nem. PAP2T-ről a hívás rendben megérkezik hozzánk. Nos, a furcsaságok ezek után jönnek. Az SPA2102-esről bármilyen hálózatba, bármilyen számot tudok hívni, kivéve azt az egyetlen egyet, ami a PAP2T-ben van. A PAP2T-t bármilyen számról, bármilyen hálózatból fel lehet hívni, kivéve az enyémről. Hívás után a hangposta nem azonnal jelentkezik be, hanem annyi idő után, mint ameddig csörgeti a hívottat, de az nem veszi fel a telefont. Tehát a rendszer érzékeli, hogy fent van a hálózaton az eszköz.
Ha az SPA2102 helyett egy PAP2T-t teszek be, akkor sikeresek a hívások. Már minden beállítást, ami szóba jöhet, megváltoztattam, próbálkoztam, de azt az egy számot nem tudom felhívni.
A következő teszteket végeztem el:
Összeállítottam a hívott félnél lévő konfigot, tehát Nertgear router (típusszám azonos, de a szoftververzió nem)+PAP2T (hardver, szoftver verzió azonos) A hívandó adatait konfiguráltam a PAP2T-be. A hívások sikeresek voltak az SPA2102-vel is. Ami még eltér, az az, hogy nem azonos az interbetszolgáltató a két helyen.
Tehát úgy néz ki a dolog, hogy van két konfiguráció, amik külön-külön mind jól működnek, de együtt már nem. Pontosabban csak egyik irányba nem jók a hívások. Akárhányszor próbálom, az eredmény ugyanaz, tehát nem alaklomszerűen jelentkezik a hiba. Még egy olyan tesztet akartam elvégezni, hogy a PAP2T ne routeren keresztül, hanem közvetlenül a kábeltévés modemre csatlakozzon, de így sajnos nem állt fel az internetre a PAP2T. Én nem voltam a helyszínen, így nem tudtam megoldani, hogy az is felmenjen a netre és utána teszteljük. Ezzel sajnos nem tudtuk meg, hogy a routernek van-e szerepe a sikertelen hívásokban.
A kérdés: Hol lehet a hiba? Az SPA2102 beállításait is átnyálaztam, mindent végig próbáltam ami szóba jöhet a hívás sikertelenségéért, de sajnos nem változott a helyzet. Mikor itthon összeállítottam a másik félnél lévő konfigot, a hibát nem tudtam reprodukálni, akármilyen beállításokat változtattam meg a routerben vagy a PAP2T-ben. Nyilvánvalóan a PAP2T és az SPA2102 a hívott felé nem teljesen ugyanazt küldi el. Az SPA adataiban lehet valami, amitől a hívott félnél az internetszolgáltató, a router, vagy a PAP2T elhasal és sikertelen a hívás.Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz Stanlee #15343 üzenetére
Szerintem a PAP2T-nek nincs syslogja. Az SPA-nál láttam valami ilyesmit, d ehogy hol van, nem tudom, majd szétnézek benne. A # lenyomása után is ugyanaz a helyzet mintha nem nyomnám le, csak a #-el nem vár pluszban 10 másodpercet az utolsüó szám beütése után.
Nem, két külön előfizetői néven van a két szám.Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
-
Landsmann
addikt
válasz Stanlee #15356 üzenetére
Kinyomtattam a két eszköz logját. Érdemi információhoz nem jutottam. Szerintem itt valami apró bug, inkompatibilitás lehet. A CC: Ringback után még z RTP RX Dn és pár sor IP megegyezik. De utána az egyiknél
SIP/2.0 200 OKTo: SIP: a hívott telefonszám (ennél rendben kicsöng a hívott)Míg a másiknál:
SIP/2.0 200 OKRecord-route: SIP: 193.91.75.213
Magyarán elküldi a hívást a hangpostára.Na innentől fogva nem tudom hol keressem a hibát, de hogy nem nálam van, az biztos.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz masanya #29973 üzenetére
RTP packet size-t állítsd 0,020-ra. Az Auodio codecet meg G711a-ra. Nekem Ephone-al volt olyan gondom, hogy Bizonyos számok hívásánál foglalt volt. Ügyfélszolgálat mondta, állítsam 0,020-ra és a codecet a G711a-t, a többit tiltsam le. Így jó is lett. Nem biztos, hogy nálad is ez a gond, de egy próbát megér.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Így belenézve az oldalba, nekem az Ephone jobb megoldásnak tűnik. ÉN azt használom már 3 éve. Semmi panaszom rájuk. VOIP adapterrel és mobiltelefonról is. Lehet választani 21-es vagy földrajzi körzetszámú számot is.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Kicsit hosszú lesz a történet, de nekem már semmi ötletem nincs. Adott egy mikrós net, azon egy router, ehhez csatlakozik két SPA2102-es VOIP adapter. Az egyik adapternek csak az egyik vonala van használatban. A másiknak mindkettő. Ezen adapter mindkét vonala azonosan van konfigurálva ugyanahhoz a számhoz. Minden vonalhoz tartozik egy hívószám kijelző. Az egyik kijelzőn időnként számok jellenek meg, mintha bejövő hívások lennének. A számok hossza 2 és tizenvalahány karakter közöttiek. Ránézésre is látszik, hogy ezek nem normál hívószámok, mivel túlnyomórészt azonos számokból állnak. A leggyakoribb a 8-as. Például: 8888807887, 808888, 2658888887888, stb. Az adapteren állítottam portot, mivelhogy a netszolgáltató is tapasztalt ilyet, csak nekik a telefon meg is csörrent egy pillanatra. Nálam nem. Egy halom ukrán IP-t letiltott, ez után meg is szűnt a jelenség. Hanem idővel újra kezdődött. Portot hiába cseréltem, nem oldotta meg. Az érdekes az, hogy a számok megjelenési idején, a router logjába benézve, abban az időpontban nem volt semmilyen tevékenység. Tehát nem mutatott behatolási kísérletet. Az érdekesség az, hogy a VOIP adpternek csak a 2-es vonalán van ez. Megcseréltem a hívószám kijelzőket, akkor is a 2-es vonalhoz tartozón jelentek meg a számok. (tehát nem a kijelzőben kell keresni a hibát) Sőt, ami érdekes, mikor a 2-es vonalat letiltottam az adapteren, a számok ugyanúgy jöttek. Már tényleg végképp semmi ötletem, hogy hol keressem a hibát. Ami még érdekes lehet, egy időben a 2-es számok voltak túlnyomó részben a kijelzett számokban, aztán volt hogy a 7-es, de a leggyakoribb a 8-as.
Ötlete valakinek?Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz itanczos #30014 üzenetére
A routeren elvileg ki lett kapcsolva az, hogy a pingre, tracerre válaszoljon. De megnézem ezt az UPNP-t. Az érdekes az, hogy uyganmaz a router, adapter hívószám kijelző van évek óta és valamikor volt ilyen gond, aztán megszűnt, most megint. És mindig csak a 2-es vonal.
Van, hogy órákig, napokig semmi, máskor meg naponta nagyon sokszor.[ Szerkesztve ]
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Engedélyezve volt az UPNP. Tiltottam, de nem oldotta meg a problémát. Logszervert nem csináltam, egyszer valamikor nagyon régen a PAP2T-hez csináltam, d emár nem emlékszek hogy kell.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz Stanlee #30021 üzenetére
Megnéztem, köszi az infót. Nagyjából dél óta nyugalom van. DE éjszaka és a reggeli órákban szokott leginkább jelentkezni. Az adapterben Restrict source IP van, No-ra volt állítva. Áttettem Yes-re. A leírásban meg Restore source IP van. Nem teljesen ugynaazt jelenti.
Viszont alul a Dial plan-nál az IP dialing az No-ra volt állítva eddig is, tehát nem volt engedélyezve az IP tárcsázás. Kíváncsi vagyok, kivárom a fejleménmyeket. Syslog szervert is beüzemeltem, ott érdemi információ nem jött. A Debug szervernél viszont tényleg minden infó jön. Sőt, túl sok is, áttekinthetetlen. Súlyosbítja a helyzetet, hogy dátumot, időpontot nem ír hozzá. Most a 2-es vonal van beállítva de úgy, hogy mindenről küldjön infót, kivéve a OPT/NTFY/REG. Az utolsó nyilvábn a regisztráció, de hogy mi a másik kettő, nem tudom. Ha azok is be vannak kapcsolva, akkor töménytelen mennyiségű adat jön.Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz Stanlee #30022 üzenetére
Sipura SPA2102-es VOIP adapterről van szó. 2 telefon vonalat tud kezelni egymástól függetlenül. De mindkét vonalra ugyanaz a konfig van beállítva. MÉgis csak a 2-es vonalra jönnek be a számok. A VOIP adapterben a beérkező hívásoknál viszont nem szerepelnek, ott a tényleges bejövő hívás telefonszáma látszik.
Ephone a szolgáltató, de ugyanilyen probléma volt annak idején még a Kalásznetnél is. NÉha hónapokra is megszűnik, aztán folytatódik.[ Szerkesztve ]
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
A syslog sem hozott eredményt. Semmi nyoma semminek. VIszont a számok jönnek ész nélkül. Most már nincs ötletem.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Na, délután már voltak kalóz számok. Szóval akkor csak véletlen volt, hogy eddig nem volt.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz Stanlee #30037 üzenetére
Az IP hívások le vannak tiltva a beállítások alapján. Az az érdekes, hogy a Line 1 az az 5070-re, a Line 2 pedig az 50-es portra van állítva. Majd kipróbálom, hogy megcserélem a portokat. Akkor kiderül, hogy a -es vonalat izgatja-e valami, vagy a porthoz köthető. De érdekes, hogy mikor a -es vonalat Disabled-re állítottam, a kamu számok akkor is jöttek.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz Stanlee #30042 üzenetére
Nops, ez az egész misztikus szám megjelenés a következőképpen kezdődött. Adott volt aegy helyi internet szolgáltató kábeltévén, a telefonra pedig a Dunakanyar Holding, később a 3C kft. A kábeltévé hálózatot eladták a Kalásznetnek, az internet tőlük jött. A telefon még maradt a 3C-nél, majd az egész előfizetői csoportot átadták a Kalásznetnek. Később itt kezdődtek a problémák, azon kívül hogy színvonal alatti volt az internet és telefon szolgáltatás. Hol egyik, hol másik, hol meg egyik sem volt. Emiatt internet szolgáltatót váltottam. Ugyanattól a vállalkozástól kapom a netet most is, akik korábban a kábeltévét üzemeltették, de immáron mikrohullámon keresztül. (egyébként semmi probléma az internettel, éves szinten talán 3-4 pár perces leállás van, az is legtöbbször nem náluk, hanem ahonnan a sávszélességet bérlik) Szívem szerint akkor mondtam volna fel a vezetékes telefont, de a rokonság egy része azon az adott körzetszámú számon tudja ingyen tartani velünk a kapcsolatot, így a számot meg kellett tartanom, de a Kalásznettől el, bárhova. Így lett választás az Ephone. Tényleg semmi panaszom rájuk, mindig segítőkészek technikai problémával kapcsolatban is. Aztán egy idő után elkezdtek jönni ezek a fantom számok. A net szolgáltatónak jeleztem és mondta a srác, hoyg ő is tapasztalt ilyet, de nála egy pillanatra meg is csörrent az IP telefon. Mivel a bejövő IP-k tiltása nem hozott hosszútávú eredményt, (mindig más-más IP-ről próbálkoztak, leginkább ukránok) Így az a módszer lett, hogy az egész hálózaton azok a SIP portok, amiket használtam, tiltva lettek, kivéve az Ephone IP-jéről. Hoppá! Most jutott eszmebe valami. DE majd később írok erről. Szóval, miután a tiltások megtörténtek, megszűntek a fantom számok. Hanem aztán egy idő után újra megjelentek. De mi változott meg? A portok száma. És ez nekem most jutott eszembe. Ugyanis mobilkliensen beállítva a telefonszámot, logikus módon nem igazán lehetett használni, hiszen a VOIP adapter és a telefonon a VOIP kliens is ugyanazokat a portokat akarta használni egyszerre. Ezért az Ephone-ál javasolták, valamelyik eszközön a portokat írjam át, hogy ne azonosak legyenek. Így valóban működött is a rendszer hibátlanul mind az adapteren, mind a mobilon. A VOIP adapterben módosítottam a portokat. Ma délután beszéltem a szolgáltató emberével, említettem neki a problémát. Azt mondta, utána néz. Ugyebár ha minden igaz és jól emlékszek, akkor az 5060 és 5061-es portok, amik az alapértelmezettek, ezekre lett letiltva minden forgalom, kivéve az Ephone felé történő forgalmat. Csakhogy én már egy jó ideje nem ezeken a portokon telefonálok a Sipurával, hanem az 5070 és 5072-n. Ezekre meg nem volt beállítva tiltás. Akkor itt lesz a kutya elásva. De próbaképp a két vonalon megcseréltem a portok számát, kíváncsi vagyok hogy most melyik vonalra jönnek a számok, hacsak a szolgáltató nem rakott délután óta tiltást erre a két portra és csak az Ephone felé való forgalmazást engedélyezve.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
-
Landsmann
addikt
A dect jó választás lehet. Próbára szerezni kellene egyet, hogy a raktár és az iroda között megvan-e a kapcsolat. Jó eséllyel igen. ÉN is használok ilyen telefont. Bázis fent a padlásszobában, a fenti helyiség téglafal, lent szilikát, vasbeton gerenda. Simán kimegyek az udvarra, meg sem reccen a telefon. Sőt, egy vastag vályog falú épületbe is be tudok menni, igaz, ott már szakadozik a hang. De addig egy tégla és egy szilikát falon, a vastag vályogfalon, talán részben a vasbeton szerkezeten is át kell jutnia a jelnek. Közben van még az alsó épület tetőszerkezete részben. Korábban kipróbáltam, a második szomszéd udvarán még éppen tudtam használni a telefont. Kettőnk között egy komplett vályogfalú ház is volt. Ha a bázist sikerül elhelyezni olyan ponton, hogy tereptárgyak se nagyon legyenek útban, szerintem simán működhet.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz szolnoki #30197 üzenetére
Faxot gyakorlatilag egyik VOIP szolgáltató sem támogat, akkor sem, ha a VOIP adapter támogatja a T38-at. Maga a fax küldés egy primitív dolog és éppen emiatt a VOIP alkalmatlan rá. Minden elveszett csomagot újra elküld, amit nem kellene, hiszen itt egy folyamatos online adatátvitelnek kellene megvalósulnia valós időben. Tehát túl precíz a mai technika, a hibát minden áron javítani akarja. Szolgáltatóra visszatérve, én az Ephone-t használom. Kérhető földrajzi körzetszám és 21-es is. A földrajzi szám használata esetén jószerével meg kell esküdni, hogy csak azon az adott címen használjuk. Ha nem így teszünk, az ebből adódó bárminemű kár a mi sarunk. Ez olyan höülyeség. A percdíjak: 99 Ft hjavi díj, ez a szám használatának a fix havi díja. Feltöltős rendszerű, banki átutalással, vagy a szolgáltató oldalán online lehet feltölteni kerek 1000 Ft-ra végződő összeggel. Számhordozás is megoldható. A felhasználható összeg nincs időhöz kötve, elfogy amikor elfogy. Annak idejáén számhordozással mentzem hozzájuk, akkor volt olyxan akció, ha 10000 Ft-al töltöm, akkor a számhordozás díját elengedik. (ez talán 5000 Ft körül van) Azóta is ebből a 10 rongyból van még olyan 2700 Ft, amit már lassan 4 éve használok, 2 telefonszámmal. MObilkliensként a CsipSimple applikácit használom. Ügyfélszolgálat és a technikai csoport nagyon segítőkész és jól felkészültek. Visszatérve az árakra. Tehát havi 99 Ft a havi díj, ezt talán szám tartalékolási díjnak hívják. Az elszámolás másodperc alapú, a webfelületen megtekinthető, letölthető a kimenő hívsok listája, de a BEJÖVŐ hívásoké is! Ilyennel még nem találkoztam sehol.
Belföldi vezetékes számok, kék számok, belföldi VOIP számok, rövid hívószámok 12xx, 14xxx 3,07 Ft+áfa, belföldi mobil 15,67+áfa,. Kapcsolási díj nincs, hálózaton belül ingyenes, maximum 1 órás időtartamú egybefüggő hívás lehet, 60 perc leteltével bont a központ. DE ez szerintem máshol is így van. Alapdíj 228,35+áfa lenne, de elektronikus ügyintézésnél ezt nem kell fizetni. Gondolom, ez arra vonatkozik, ha valaki utólag, sárga csekken akarja fizuetni a díjat. Külföldre is kedvező percdíjak, például Németország 2,2+áfától olyan 15 ft-ig. DE az USA is csak 3,59-25,6+áfáig. MIntegy 4 éve használom, de pár perces leálláson kívül még nem volt problémám, de az sem biztos, hogy a szolgáltatónál volt. Szóval teljesen elégedett vagyok vele. Elektronikus fax szolgáltatás rendelhető. Regisztrálni lehet itt: https://www.ephone.ch/hu/registration?refCode=816CFAVideóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Annak idején a NMHH-val rengeteg csörtém volt spam ügyben. A saját maguk által hozott határozatnak sem szereztek érvényt. Mikor rákérdeztem, azt mondták, nincs rá emberük, nincs rá idejük. Mármint arra, hogy a spammolókal kifizettessék számomra az eljárási illetéket. Volt blogbejegyzésem, amiben nem éppen jó fényt vetettem rájuk. Mindegy is, egy múltban ragadt csökevényes képződmény az egész.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Faxra még visszatérve egy pillanatra, Én nagyon sokat teszteltem. A Neophone sem támogatta, mint ahogy az Ephone sem. Viszont azt tapasztaltam, hogy ha jól volt konfigurálva a VOIP adapter, akkor hálózaton belül általában sikeres volt a küldés. Hálón kívülre szinte csak az első oldal ment el, de az sem mindig teljesen. Hálón belül sikerült többször is 2-4 oldalasokat küldeni, fogadni. Arra figyelni kellett, hogy semmi extra kérés ne legyen a faxtól, például extra finom felbontás, mert akkor általában sikertelen volt és akár 10 perc is kellett mire elment egy oldal, de következő már semmiképp nem.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz instantwater #30205 üzenetére
Az Ephone-nál úgy van, hogy az adatok megadásánál ki kell választani a segélyhívó körzetszámot. Magyarán, ha mondjuk a 66-os körzetbe kérek kapcsolási számot, akkor a segélyhívó körzet is 66-os lehet. Mintha nem tökmindegy lenne, úgyis az egész országból Miskolcra fut be a 112 hívása.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz gorbep #30215 üzenetére
A Neophonenál nekem is volt sokszor sikeres a küldés. Az első oldakl szinte mindig elment hiba nélkül, a második az már csak olyan 30-40 %-ban. A harmadik már sosem. AZ Ephonenál rosszabb ez az arány, nem is erőltetem a dolgot. Van készülékem, de nincs értelme. ha bekonfigolom úgy, hogy nagyjából jó legyen, akkor a hanghívások nem mennek el minden irányba. Bizonyos szolgátató hívása esetén egyből foglaltat ad.
Másik dolog. Eon mérőállás jelentést nem tudtam végig csinálni, mert a visszadiktált számok sokszor köszönőviszonyban sem voltak azzal, amit bepötyögtem. Vagy nem érzékelte, vag yteljesen mást adott vissza. Hívtam az ügyfélszolgálatot, a technikus elmondta, a beállításoknál a küldést állítsam Inband-ra. Így hangként megy el a DTMF jel. Megcsináltam, tényleg jó is lett. A bökkenő az, hogy az Eon ügyfélszolgálatának a menűjében meg így nem lehet bóklászni, nem érzékeli a lenyomott gombokat. Így aztán az a megoldás született, hogy az SPA2102 adapter mindkét vonalára beállítottam ugyanazt a telefonszámot, csak az egyikre inband-al, a másikra meg automatikusra állítva. Így attól függően, hogy mit akarok hívni, hol az egyik, hol a másik vonalról hívom. Más szolgáltatónál nem tapasztaltam ilyen fennforgásokat, csak az EOn-nál.
Egyébként a 711u és 711A között az a különbség, hogy az u-s az az európai, az a pedig az amerikai szabványú.[ Szerkesztve ]
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Jaja, Ephone az jó. Az is beállítható, hogy egy időben hány ki és bemenő hívást engedünk kezelni. Például nekem 3 kimenő és 3 bejövő hívás van engedélyezve. SPA2102 VOIP adapterre mindkét vonalára be van állítva, plusz a mobil kliensre. Tökéletesen működik.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Lehet hogy van olcsóbb, de ez legalább mindig működik. Nem mindig csak az ár számít. A Neophone hiába volt olcsóbb, (nem volt számtartalékolási díj), ha az egyenleget 6 havonta mindenképpen tölteni kellett, mert különben nem lehetett használni. Nekem si scak gyűlt az egyenleg mindig.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz outdoor #30304 üzenetére
Egy ismerősöm telefonjának is olyan ramaty a hangja, hoyg én alig hallom, alig értem. Mintha millió kartondobozba lenne bezárva a fickó és onnan beszélne. Tompa, halk, dinamikája semmi. Ha mellettem beszélgetnek, esélytelen hogy megértsem mit mond. Azt mondja, nem panaszkodott még senki. Lehet nem tartotta érdemesnek szóvá tenni, hogy rohadt egy hangminőséget produkál a telefon. Mással beszélve meg ha egy gombostű leesne, azt is meghallanám a telefonon keresztül. Nem nálam a hiba, mert már az előző telefonomat használva is ugyanez volt a helyzet. Mióta megvette azt a készüléket, ez a probléma fenn áll. Valami telefonokat forgalmazó cégtől rendelte, azok meg ki tudja milyen forrásból szerzik be. Kollégám telefonjának volt ilyen hangja, mikor a korhelyleves belefolyt a mikrofonba.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Csipsimplet használok. Két fiók van beállítva. Működik is mindkettő. De érdekes módon egyetlen egy számot nem tudok hívni egyikről sem. Más hálózatból igen. Pedig én is és a másik is az ephone-hoz tartozunk. Januárban még működött. Azóta semmit nem változtattam meg. Voip adapterrel megy a hívott szám. Ugyanígy vezetékesről simán tudom hívni, csak a kliensből nem. Nem értem.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Már próbáltam. Time outal áll le mindig. Már végig mentem a beállításokon, de semmi eredmény. A jkliensbe felkonfiguráltam azt a számot. Másik sip fiókból azt a számot hívva a kliensben kicsöng. De a VOIP adapteres nem.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Egyelőre a szolgáltató értetlenül áll a hiba előtt. Szerencsémre a műszaki segítséget nyújtó illető is a CsipSimple-t használja és kipróbálta azt a számot hívni. Neki sem ment. Felvette hibának, holnap utána néznek. RTP packet méretet keresett a beállításokban, de nem talált ilyet.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Ha valaki CsipSimple-t használ és olyan hibával találja szemben magát mint én, hogy csak egy bizonyos számot nem lehet felhívni, minden mást igen, akkor itt a megoldás:
Belépünk a Beállításokba, majd a jobb felső sarokban a három pöttyre
kattintunk. Az itt megjelenő menűben a Szakértői módot választjuk.
Ezután Hálózat. Itt legörgetünk a következőhöz és kipipáljuk: Use compact
SIP (Reduce SIP packets size. May not work on old SIP servers.)
Ezzel a beállítással működőképes lett az applikáció.Egyébként van beállítás a programban bluetoothos eszközre vonatkozóan is. Valaki írta, hogy bt-s eszközzel egyáltalán nem működött. Én nem próbáltam, de van rá beállítási lehetőség.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz allfinanz #30545 üzenetére
E-phone-al. Regisztrációkor meg kell adni a segélyhívó körzetet. Alapból a választott földrajzi körzetszámhoz tartozó települést lehet megadni. Például 66-os körzetnél Békéscsaba. Külön felhívják a figyelmet, hogy a földrajzi körzetszámú számokat helyhezkötött módon lehet használni. Ha nem így használja, minden kár és költség az előfizetőt terheli. Magyarán nincs megtiltva, hogy mobil kliensről használja az ember, de ha ezzel plusz költséget okoz valakinek, azt rá háríthatják. Nyilvánvalóan helyhezkötött telefonvonal esetén ilyen probléma nem merül fel.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Adott egy Linksys PAP2T voip adapter. Beállítható valahol, hogy bizonyos számot, számokt ne lehessen hívni? Esetleg egy adott számot hívva automatikusan átirányítódjon egy másik számra. Tehát hívjuk A-t, de nem ott fog csörögni, hanem B-nél?
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz ggabor02 #30636 üzenetére
Sikerült megoldani. Dial plan-ban le tudtam tiltani a számot, számokat. Érdekesebb lett volna az átirányítás, de ezt sehogy sem tudtam kibogozni a leírásokból hogy hogyan kell. Írt számcserét is, de a példában mégis a tárcsázott számhoz hozzáfúzött egy előre definiált számokat. De mindegy, a lényeg az, hogy egyesével lehet tiltani az adott számot, nem körzet vagy számtartomány szerint.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Sokan nem ismerik a 21-es körzetszámot, azt hiszik valami feláras hívószám. Pedig a hívásdíj annyi mint a rendes vezetékes számoknak.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
Új hozzászólás Aktív témák
● Olvasd el a téma összefoglalót!
● Nyílt egy topic a komolyabb kérdéseknek, ezentúl ott beszéljetek erről:
VoIP - mélyvíz
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
- Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM (Canon EF bajonett)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen