Új hozzászólás Aktív témák

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz VinoRosso #36945 üzenetére

    Nem a motorzaj hangos, hanem a szélzaj. A koanda-hatás lényege, hogy a légáramlást egy speciális kialakítású terelőelem bizonyos részén mesterségesen fel kell gyorsítani, ehhez pedig a levegőt nagy nyomáson kell apró lyukakon átpréselni. Ennek akkor is hangja van, ha a venti halk. Persze halkan nagy nyomást előállító venti se sok van... Légtechnikában is ezt a szélzajt kell tompítani, neked is ezt kéne.
    Legjobb példa a tartályos kompresszor. Az akkor is hangos, amikor a sűrítő nem jár, hanem csak a tartályból ereszted ki a levegőt.

    A másik -némiképp veszélyesebb alternatíva az ion-szél, ami a koronakisülés elvét alkalmazva mozgatja a levegőt. Egy speciális fém egység egy csatornában nagy frekvencián -20kV feszültséggel negatív töltést ad a levegőnek, ionizálja ezt. Ezt követően megadott távolságon belül elhelyezésre kerül egy másik fém szerkezet, ami 0/föld vagy +20kV segítségével magához rántja az ionokat. Az áramló ionok sokan vannak és magukkal rántják a nem ionizált atomokat és molekulákat is.

    [ Szerkesztve ]

    Sub-Dungeoneer lvl -57

Új hozzászólás Aktív témák