-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Bullitz #11294 üzenetére
teszt vezetéssel sehogy
Check Hybrid System Zsufa Bélánál szétszedés és egyenként a modulok bemérése.
Sajnos ebbe az eladó nem fog beleegyezni.
Általános állapot felmérés és szervizadatok lekérése az Elite Autó Budapest-nél.
Teljes akkupak (2 éves karambolos autóból való) csere kb 350 ezerbe kerül a Check Hybrid System-nél."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11301 üzenetére
- hybrid országúton a legjobb
- 90-nel tempomattal 4,5 fölé nem lehet vinni (most áprilisban Pécs - Budapest, Békásmegyer 4,3l/100km volt)
- autópálya 5,5 és 7 liter közt vezetési stílustól függően
- város 3,8-tól a 7,5 liter forgalomtól és időjárástól függően, de 4,5-5,5 liter a jellemző
A 10 km alatti utak tudnak plusz fogyasztást hozni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11317 üzenetére
" ugyanazokat kell cserélni, amit benzinesben"
HSD-ben:
-nincs váltó
-nincs kuplung
-nincs kettőstömegű
-nincs turbó
-nincs generátor
-12V-os akku nem indítja a motort
-nincs önindító (nincs hidegindítási para)
-nincs szíjhajtás, (nincs mi elszakadjon, vagy cserélni kéne, generátorhoz, stb)
-nincs start-stop rendszer
-stb-P2-ben még egy nyomorult EGR szelep sincs
Nem mondanám hogy ugyan az, mint egy sima benzines.
Ami nincs benne, arra soha nem kell költeni.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Bullitz #11408 üzenetére
Bárki, bármit mond, az olajcserét 200-250 motorüzem óránként kell végezni vagy fél évente, ami előbb bekövetkezik.
Ezzel mérheted.
Ez felhasználástól függően 4-20 ezer kilométeres olajcsere periódust jelent.
Olaj 5w-30 dexos1 Gen2 minősítésű (ez a legfontosabb), autószerelőket ne kérdezd, fogalmuk nincs az olajokról. Itt a teljes lista a jó olajokról. Ebből a csúcs a Motul 8100 Eco-lite és a Liqui Moly Special Tec DX1 (nálunk Liqui Moly Special Tec AA néven is fut).
-Kérj a Jenőtől bele egy tolató kamerát. Minden fillért megér.
-EV gombot csak garázsból kiállásra használd, vagy apró arrébb állásokra.
-ne kergesd az elektromos módot és a fogyasztás csökkentést.
-használd úgy, mint egy mezei benzinest
-Ne hagyd égve a belső világítást, vagy nyitva az ajtót.
-Ne rakd üresbe (N) a váltót percekig, de felesleges is.
-Lassan nyomd le mindig a gázpedált
-Soha ne nyomd tövig vagy hirtelen le a gázpedált, mert vészüzembe kapcsol, és ész nélkül terheli az akksit
-Bélával, azért méresd be az akksit
-Beindítás után várj fél percet, hogy járjon a motor, mint ahogy a sima benzines autónál is kell.
-Klímát nyáron kötelezően használni kell, felhúzott ablaknál, mert az hűti az akksit is. (23-25°C is bőven elég, ha utálod a klímát)
-Ha kis piros autó, villog a műszerfalon, az azt jelenti, hogy az immobilizer aktív és működik. Nem hiba, csak annyit jelent, hogy nincs bekapcsolva az autó.
-már Mecsek szintű dombokon lefelé jövet kapcsold B állásba a váltót (motorfék, kíméli az akksit a túltöltéstől és a fékeket a túlmelegedéstől)
A könyöklő alatt keresd meg a titkos fiókot."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Bullitz #11410 üzenetére
Automata klíma, csak az elején nyomja ezerrel, majd átkapcsol észrevétlen módra.
Az asszony vár fél-egy percet, mielőtt beül az autóba, vagy 30°C-ra állítod és majd apránként viszed le a hőmérsékletet, hogy észrevétlen maradjon."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
"- nem akarok üzemórákat nézegetni és fél évente olajat cserélni, maradok a gyári szerviznél és annak előírásánál"
Marketinges csereperiódus: 1 év vagy 15 ezer kilométer (ezzel a garancia időben, az első 2-5 év alatt nem is jön elő semmilyen gond.
De ott van apró betűsben a mérnökök által ajánlott periódus: fél év vagy 7500 kilométert.
Ez minden autó használati utasításában így van benne, ahogy a prius-éban is.
"- kergetni akarom az elektromos módot és betegesen a fogyasztás csökkentésre menni, amikor olyanom van. Pl munkába menet és onnan vissza. Ha úgy vezetem mint egy hagyományos ICE-t, akkor nem lesznek olyan jók a számok sem."
Max pedállal és váltóval érdemes, akkor az autó ii tud hozzá igazodni. Az EV gombbal már nem. Nagyon nagy összpontosítást igényel és elveszi a figyelmet a közlekedéstől, ezért gyakorlat és körültekintés szükséges hozzá. Egy összetört autó árát nem tudod üzemanyagban összespórolni.
"- mindig N-be teszem, majd rögzítem kézifékkel az autót, utána teszem csak P-be. Így lejtőn pl nem a váltón/reteszelőn feszül az autó, könnyebb is így kivenni a P állásból utána."
Én is így állítom le, mert dombos területen élek, és itt számít. A felhasználok 99% nem használja, vízszintes terepen nincs jelentősége.
Az N állást a kényelmes vitorlázáshoz én gyakran használom.
"- nem lehet tövig nyomni a gázt? Sport módban az IS 300h-val jók esik néha kiengedni a gőzt, pontosan ilyen módszerrel…komolyan nem"
Ez minden autó használati utasításában benne van, ahogy a prius-éban is. Nem én találtam ki. Csak ugye a felhasználok, nem szokták végigolvasni a 500-800 oldalas használati útmutatót.
De szerencsére nekem már nem kell külön elmagyaráznom, elég ha a egy Toyota mérnököt linkelek.
"-EV gomb, szoktam az utcánkba bekanyarodva arra váltani és onnantól már úgy célba érni és leparkolni. Nem hiszem, hogy ezzel fogom a koporsó szöget ütni az akksiba."
Ezt már kifejtettem. Igen, utcába vitorlázni azért lehet, de ilyenkor amúgy sem kapcsolna be az ICE.
"- klímát sem akarom mindig használni, egyrészt teljesen máshogy alakul így a fogyasztás és az elektromos távok és időtartamok is jóval lerövidülnek, mi értelme akkor, ha csak klímával lehet használni?"
A klímát sem kell túl tolni, ha normálisan használod és nem 19°C-ra állítod be nyáron, akkor az esetek 99%-ban észre sem veszed a klímát. Ha nem húzod le az ablakot, akkor a szűrön keresztül érkezik az utastérbe a levegő, így tisztább lesz a beltér és egészségesebb lesz a közlekedés is. Az aksit 16-28°C-os környezeti hőmérsékletre tervezték, ami az embereknek is jó. 18°C persze a téli használatra értendő, nem a nyárira.
Az egész autót arra tervezték, hogy úgy használd, mint egy sima benzinest, ettől eltérő használat gyorsabb degradációhoz vezet."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Hosszan lehetne írogatni, hogy mit-hogyan kéne csinálni, a használati is 500 oldal.
Egyszerűségre törekedtem.
Olajcserét a hivatalos Toyota Prius Maintenance Guide-ból szedtem (használatiban is benne van). Ezt nem én találtam ki és nem hit kérdése.
Az olajokat, az olajgyártók 100 üzem órán keresztült tesztelik (dexos1 gen2 olajoknál 200 óra az előírás), ami azon túl történik az csak a szerencse dolga."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Mindent lehet, de valamit nem érdemes.
Minden autóban van vészüzem, ami minden korlátozást felülbírál, ezt nem érdemes gyakran aktiválni.
N-ben a 12 voltos akku nem merül, csak a nagyaksi.
"Ki lehet nyírni azzal a szokással, hogy parkoláskor először N-be teszem, majd kézifékkel rögzítem és csak utána P?"
Nem, ez inkább a helyes eljárás, ha nem vízszintes talajon parkolsz. Ez vonatkozik minden autóra.
"Akkor a gázpedállal sem érdemes játszani, hogy a kívánt sebesség elérése után picit felengeded, hogy ilyenkor átvegye a villanymotor a szerepet és elektromosan suhanjon tovább?"
A gázpedállal érdemes játszani, ez a helyes eljárás, ilyenkor a hibrid rendszer tudja a korlátait kezelni.
A toyota hybrid rendszer specialitása a heretical mode, ez a legkívánatosabb a HSD rendszerben, amit semmi más nem tud."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz KTTech #11426 üzenetére
Nincs 10 év gari az autóra, csak a HSD-re, de az is korlátozott és feltételekhez van kötve.
"A hibrid rendszer nem is működik ezeknél a sebességeknél már,"
Működik a hibrid rendszer olyankor is, csak a bolygómű áttételezés korlátja miatt a benzinmotornak is forognia kell, akár nyitott szelepekkel is.
Egyetlen korlát, hogy a régi rendszernél 69km/h felett (az újabbaknál már magasabb a sebeség korlát) , már nem szabad üresbe rakni, mert a bolygómű áttételezése nem tudja egészségesen kezelni az álló benzinmotort.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz AXisBOLD #11456 üzenetére
Nem félj az automatától.
Amíg nem ismered automatát, csak addig tartasz tőle.
HSD hajtás automatája után, már nem akarsz hagyományos autóban kézzel váltogatni.
Esetleg második autónak egy sport verdánál, pályanapokon van értelem a kézi váltónak.
Itt egy példa:
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Egy amerikai mérnők azt mondta, hogy inkább visszaadja a diplomáját, de nem fogja megérteni.
A kisebbik villanymotor visszafelé forog és a belsőégésű motorral együtt hajtja az autót, a nagy villanymotor közben fékezik őket és generátorként működik, az így megtermelt áram, pedig hajtja a kisebbik villanymotort esetleg még az aksit is tölti. A belsőégésű motorra ilyenkor relatíve kevés nyomaték jut, inkább csak forog.
Tartósan csak 48km/h (GPS szerint) sebesség felett vannak meg a heretical mode feltételei. Ugyanis a belsőégésű motornak minimum 1200-as fordulattal kell mennie közben.Heretical mode=eretnek mód
Ez egy eretnekség, ellentétes működés, innen származik a neve.
Nomograph-on itt a 47-dik másodperceben egy pillanatra láthatod, hogy a jobb oldali 1-essel szereplő villanymotor visszafelé forog (negatív RPM), miközben hajt, a belső égésűvel együtt, közben a fő villanymotor (2-es számmal jelölve) generátor üzemben tölti az aksit, ez zöld színnel és negatív kW-tal jelenik meg.
A videón a villanymotorok színe változik, zöld szín generátor üzemet, a kék hajtó üzemet jelent.
Amikor az 1-es villanymotor visszafelé forog, kék sznben, közben a belsőégésű is működik, és a 2-es villanymotor zöld, akkor van Heretical mod-ban.
Itt pedig a 16-dik másodpercben láthatod, ahogy a benzi motor szükséges teljesítménye beesik 9kW-alá, mert a HSD rendszer heretical mode-ba állt.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Dluinet #11491 üzenetére
lemaradt egy link:
Itt pedig a 16-dik másodpercben láthatod, ahogy a benzi motor szükséges teljesítménye beesik 9kW-alá, mert a HSD rendszer heretical mode-ba állt.
Ez alacsony fogyasztással és kicsi terheléssel jár. Ez egy ideális állapota a HSD rendszernek.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Csak a pillanatnyi fogyasztás hirtelen csökkenéséből lehet észrevenni, hogy beesik 3-4,5 liter közé.
Heretical mód elérését úgy tudod megtenni legegyszerűbben, ha sík úton haladva felgyorsítasz óra szerint 80-88km/h-ra és tempómattal fixálod. 30 másodpercen belül hereticalban leszel. Emelkedő kizökkenti belőle, a lejtő elektromos hajtásba teszi át."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz galervin93 #11547 üzenetére
Meleg volt az akku, azért ment a motor.
Az elektromos klíma visít."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz galervin93 #11550 üzenetére
Napokig esélye sem volt hűlni.
Ma reggel hétkor induláskor 32°C-os volt az akksi, ezt melegedett tovább egész nap.
Máskor, ha melegebb is volt, reggel max 24-25 fokos szokott lenni, induláskor."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Bullitz #11557 üzenetére
Magasabb akku hőmérsékletnél előbb jelez max-ot.
68-80% között van a maximum jelzés, több változó van a kijelzés képletében.
Általában akkor kerül maximumra, ha sok fékezés volt dombról lefelé, ilyenkor érdemes B-be rakni. Másik lehetőség, hogy gyenge az akksi."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Valós olyan 10-11mp között van.
Kombinált Atkinson-Miller ciklus-ban működik változó szelepvezérléssel, az a hatékonyságra van hangolva, nem a teljesítményre.
A bolygómű áttételezés miatt 70km/h fölött csökken a nyomaték.
A 0-100-as gyorsulási adatok nem mondanak semmit.
60km/h-ig nagyon gyorsul, 130km/h felett pedig gyenge a gyorsulása.
Prius azoknak való, akik felgyorsulnak a kívánt sebességre majd bekapcsolják a tempomatot.
Amúgy a Prius lenyugtat és leszoktat a gyorsulgatásokról."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz El Rey #11569 üzenetére
Nem vagyok autószerelő, de motorfék üzemben, ha ereszt a szelepszárszimering, akkor olajt szív az égéstérbe. Hosszabb motorfék üzemben még több olaj kerül bele, ez lehet a füstölés.
Az égéstérbe került olaj lassítja, gyengíti az égést, ezzel csökken a motor teljesítménye is. A katalizátort is degradálja.
Ez csak elmélkedés, autószerelőnek kell megnéznie. Addig tudod ellenőrizni, hogy ha üresbe teszed az autót és úgy gurulsz ki, akkor is marad-e a jelenség vagy csak motorféknél.
Olajszintet ellenőrizd."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Bekapcsolt a venti a motorházban, mert a klíma kondenzátorának is kell a hűtés,
Folyamatos 80km/h vagy a fölötti haladásnál, 28°C alatt hozható a +0.1 liter fogyasztás klímával.
Álló helyzetben használva a klímát, akár végtelen fogyasztás is kijöhet, ahogy a fűtésnél is.
Utastérből kapja a szellőzést, de különböző feltételek együttes teljesülése alapján kapcsolja be az akku szellőzést."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
"autópályán gps-nél 135-tel 5 litert eszik..."
Simán hozható, még kevesebb is, ha egy nagyobb gépjárművet követsz legalább 30 méterre, sebesség változtatás nélkül. De ez nem biztonságos követési távolság. Teljesen biztonságos csak 2 másodperces vagy nagyobb követés lehet. Követő radarral lelehet vinni 1 másodpercre a távolságot.
Elnevezése: Hypermiling Drafting[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz galervin93 #11608 üzenetére
Igen.
Eneos-ból csak a Sustina a jó."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz tomi5244 #11676 üzenetére
Márkaképviseletnél csak a tulajdonosnak adnak ki adatot személyesen.
GDPR miattToyota Koto-nál (minősitett Lexus szerviz) csak bemondtam az alvázszámom és látták is az autót (francia országi).
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
A motorfék erősség kb mint egy 1000ccm-s benzines motoré. (nagyon kicsi)
Ha tudod, hogy 1-2 percen keresztül folyamatosan lefelé fogsz menni, akkor érdemes a B fokozatot bekapcsolni. Így is tele lesz az aksi, de jobban eltudja osztani a rendszer az erőket és az akku sem lesz hirtelen terhelve."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Lassú elindulás, kb 7-10km/h-ig (elektromosan), majd folyamatos egyre erősödő gyorsítás az ECO mező végéig (eddig kell elérni a 50-60km/h-t), majd azt követően végig ott tartani.
Ha elérted a kívánt sebeséget (ebben a példában 90km/h) tovább gyorsítasz 95km/h-ig, majd elektromosan hajtasz nagyon enyhe lassulással 90km/h-ig, ekkor belekezdsz a vitorlázásba (elektromos hajtás és visszatöltés nélkül) amig le nem lassul 85km/h-ig.
85km/h-nál a benzinmotorral finoman visszagyorsítasz 95km/h-ig és kezded újra.
Ne akadályozd ezzel a forgalmat.
Többet vagy legalább ennyit spórolsz, ha 90-nel haladó kamion után 20-25 méterre hajtasz, folyamatosan tempómattal."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Ezzel a módszerrel úgy nyújtod meg a vitorlázást, hogy a fele sebesség vesztést az elektromos hajtással lassítod, miközben 1,5×-2× hosszabb távot teszel meg, mint sima vitorlázánál.
A gyorsulás és a sebesség tartás arányaiban sokkal több energiába kerül, mint az enyhe lassulás.
Az elektromos sebesség tartást addig tudod csinálni, míg az akku le nem merül. A visszatöltés viszont sokáig fog tartani.
Ha relative rövid ideig enyhén lassulsz elektromos hajtás használatával, akkor olyan kevés energiát veszel ki az akkuból, hogy a visszagyorsításnál a motor ezt a veszteséget képes visszatölteni az akkuba.
Ráadásul az enyhe kicsi merítés és az enyhe kicsi visszatöltés gyakorlatilag nem csökkenti az akku élettartamát."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Itt egy video róla.
Pulse: benzinmotorral gyorsítás (videoban 45 mph-ig)
Glide: elektromos hajtás, közben lassulás (videoban 40 mph-ig)
Coast: vitorlázás visszatöltés nélkül (videoban 35 mph-ig)"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Kiegészítés: kb 60-70 km/h felett benzinmotorral gyorsítást heretical módban célszerű végrehajtani. Viszont már enyhe emelkedőn vagy szembeszél esetén ez nem fog sikerülni, csak nagyobb sebességen (80-90km/h).
Pulse - Glide - Coast technikát kimaxolni csak óra szerint 58-69 km/h kőzött lehet, mert ilyenkor még nem forgatja a motort üresben vitorlázás alatt, de már rendelkezésre áll gyorsításhoz a heretical mód, és még a légellenállás sem jelentős.
Abszolút takarékos mód (de itt már feltartod a forgalmat!) a 35-45km/h között haladni, a gyorsítást maximum a motor alapjáratán végezni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Carasc0 #11813 üzenetére
Hivatalos szervízben mennyi egy olajcsere?
Toyota oldalán a négy évnél idősebb autók szerviz díjai vannak fent.
Keresőszó: toyota 4+
A kinézett autó 4 évnél fiatalabb, így ezek az árak nem mérvadók
4 éves yaris 1.5-re:
-Motorolaj(5W30) és olajszűrő csere, levegőszűrő csere, pollenszűrő csere, gyújtógyertyák cseréje, fékfolyadék csere, karbantartási munkadíj + 1ÉV INGYENES EUROPE ASSISTANCE* 68 600 Ft-Motorolaj(5W30) és olajszűrő csere, karbantartási munkadíj + 1ÉV INGYENES EUROPE ASSISTANCE* 31 800 Ft
-Hűtőfolyadék csere18 000 Ft-tól
Én sztem kezdetben egy évben max 5000km-t ha megyek egy kocsival.
Lesz az 8-10 ezer is.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Carasc0 #11815 üzenetére
az olajcser átlagos, a nagy szerviz az átlagnál olcsóbb (VW kb 2× ennyi)
Ahogy írták már, első autónak valamit max 1,5 millóért érdemes venni.
Akkor nem fog fájni, ha valamit tönkre teszel rajta, vagy összetörik.
Kell minimum 3 év folyamatos napi vezetés, hogy valóban tudj vezetni és tanulj a hibáidból. Erre a 3 évre kell egy autó, ami nem fáj.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest