-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dh66e
veterán
válasz molnarpeter #5804 üzenetére
Értem.
-
zolee3000
tag
Erre #5766 valaki?
-
pècsimunkás
addikt
Láttam a kèrdèst , de nem tudok rá válaszolni , èn sem tudom .
Meg kellene kèrdezni a Toyotát .
Utolsó szervizen azt viszont megkèrdeztem , hogy láncos vagy szíjjas - e a motor . Azt mondták , hogy láncos .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Doki16
addikt
válasz pècsimunkás #5808 üzenetére
Szerintem nem lesz benne. 2015-ben még nem volt divat DPF-et rakni benzineshez. A D4D mellet is külön említik. [link]
Szerencsére a Toyota nem vacakol és belerakja a normális minőségű láncot. Nekem sem nagyon kell aggódnom a cserén az 1.8-as motornál
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zolee3000
tag
válasz pècsimunkás #5808 üzenetére
Nekem is azért szimpatikus, mert legalább 4 hengeres és láncos. Ha nem jönne össze a hibrid, és kénytelen lennék direkt befecskendezéses motorral autót venni, akkor legalább a GPF-ets szeretném megúszni, de eddig bármit néztem, mindez társították már.
-
pècsimunkás
addikt
válasz zolee3000 #5811 üzenetére
HSD - t mèg nem vezettem , de ez a kis turbóst nagyon szeretem . Városban , orszagúton , autópályán is megállja a helyét . Ès nagyon jó a fogyasztása . Ès csendes . Nagyon csendes . Az autópult mèri a menetzajt . 9.gen Civic 1,8 , Golf 7 1,4 T , Focus III 1,0 T , I30 1,6 ezek közül az Auris volt a leghalkabb .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
zolee3000
tag
válasz pècsimunkás #5814 üzenetére
Köszi, ez sem mellékes, illetve még egy plusz pont a Toyota 1,2-es motorja mellett, a többi kisturbóssal szemben.
Én csak azért szeretném lehetőség szerint elkerülni a direkt befecskendezéses rendszert, mert tartok a kokszosodástól. Vegyes (város-országút-pálya) használatban (ahol az arányok nincsenek extrémen eltolódva egyik felé sem) ez lehet nem akkora probléma. Ha mondjuk csak kb. 50k km-enként (vagyis a nálam jellemző évi 12-15k km futásteljesítménnyel számolva: 3-4 évente) kell csak sort keríteni egy rutin jellegű szívó oldali tisztításra, az belefér. Csakhogy nálam a hét 6 napján szinte kizárólag belvárosi, pár km-es hidegjáratok vannak. Ilyen körülmények között gondolom intenzívebb lenne a koromlerakódás. Emiatt tartok a GPF-től is. -
Doki16
addikt
válasz molnarpeter #5816 üzenetére
Plug in prius a vicc kategória. Annyira pici az akkumulátora, hogy jó ha elmegy 20km-t. A másik meg, hogy irreálisan drága még mindig. Az új Prius Phev már király, csak az meg ott kezdődik, hogy 10-12 millió.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #5816 üzenetére
Ez így van. A városi szaladgáláshoz elég is lenne a hatótávja. Csak a plug n play Prius újonnan nekem túl drága, használtat meg nem szeretnék. Persze, ha Corollából is lenne tölthető...
Igazából full villanyos kéne a városba, dízel kombi meg az egyébre.[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #5819 üzenetére
HA megcsináltatta, akkor nem gond.
Amúgy az ilyen fiatal használt Prius-okkal szemben én elég gyanakvó vagyok. Miért adna túl vki pár hónap v. akár év után rajta?
Btw dízel villany hibrid? Az nem egy ökörség?[ Szerkesztve ]
-
Safranek
aktív tag
Visszakerestem a levelezésemben.
És igen , regisztráltam a Toyota Central Europe-nál.„Attól tartok, Safranek, hogy maga gúnyolódik velem. Jöjjön közelebb!″
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zolee3000 #5820 üzenetére
Például van olyan, hogy egy dolgozó megkapja a céges autót, majd rövidesen kilép, esetleg egy kisebb cég elmarad a havi bérleti díj kiegyenlítésével.. Sőt, amiatt is cseréltek már le autót, mert az AMG verzió futóműve rázott, de a hang kellett - lett helyette AMG SUV Le kell informálni, nehogy ropira tört darab legyen, de így szvsz jókat lehet kifogni, új árából a Toyota úgysem szeret engedni.
Városba nem lenne jó egy dízel hibrid, mert sok korom képződne, hidegen járna, turbó hamar leesne róla... Viszont tölthető verzióban jobb a helyzet. Városban tud menni a villany, nem szenved a dízel, hosszú úton pedig ideálisak a körülmények a belsőégésű motor számára, és persze jobb a fogyasztás is.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #5822 üzenetére
Hát, szerintem ezek a szélsőséges, ritkábban előforduló esetek, amiket írtál, nagyon ki kell fogni egy ilyet. Mindenesetre egy kínálat-átpörgetést megér, ránézek én is majd, ha már aktuális lesz.
Igaz, plug-in kialakításban még életképes is lehet egy dízeles hibrid. Csak eddig nem tudtam, hogy ilyen már ténylegesen is van.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz zolee3000 #5811 üzenetére
használt nem játszik?
2sz-fe 4 henger, láncos, szivó, keveset eszik, nincs gyürű problémája, igazi toyota örökélet +1nap konstrukció. 2008ig ment pl yarisban. Utódja az 1.33 na az kerülendő pár kilométerekre és tök8 milyen olajat és mennyit cserélsz benne.
ha muszáj az új még Kia/Hyundainál van az 1.4/1.6os szivó (pontosan MPI). Már csak IX20/Vengaba de az tipikusan jó autó városra, nagyobb is. Mondjuk 6helyett be fog dobni 7.5-8.0at.
Más hirtelen nem jut eszembe ami új és tuti bírja a rövid távokat. Pedig mennyire kellemes egy 1.4-1.5ös turbo...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
hhenry
őstag
Sziasztok! Valaki esetleg Prius 4?
-
zolee3000
tag
válasz Dare2Live #5825 üzenetére
Új autót szeretnék. (Esetleg hibridből vállalnék be egy keveset használt, leinformálható modellt.) Nekem az autó csupán egy használati tárgy, így az elsődleges szempont, hogy 8-10 (de min. 5-6) évig megbízhatóan működjön és minél olcsóbban fenntartható legyen. Nincs keret két autóra, ezért ennek az egynek kell minden feladatot ellátnia: a belvárosi araszolgatást és a hosszabb utakat is bírnia kell, ill. kell, hogy legyen benne potenciál az alkalmanként nagyobb tárgyak, vagy egy-két plusz fő szállítására is.
Nyilván olyan nincs, ami mindenre egyformán jó (a 7-10M Ft-os ársávban), ezért kompromisszumokat kell kötni. A motor esetében pl. jó lenne, ha dinamikusan mozgatná a kasznit, keveset fogyasztana és olcsón karbantartható/javítható lenne - na, ezekből (legfeljebb) kettő teljesülhet egyszerre.Fentiek miatt a B szegmens kiesik, a kompakt méretű új autók motorkínálatából pedig már majdnem teljesen kihalt a külső keverékképzéses szívómotor. Ami kevés még van, az a mai viszonyok között már gyengének számít és még rendesen fogyaszt is, cserébe viszont ott a tartósság ígérete (legalábbis a turbófeltöltő, a nagynyomású szivattyú, a GPF, az EGR és a DMF biztos nem generál költséget, mert ugyebár nincs). Én hajlandó lennék meghozni ezt a kompromisszumot, ismerve az autóm használati körülményeit.
A direkt befecskendezéses motorok másik (sokkal élhetőbb, és a konstrukciót tekintve időtállóbb) alternatívája a hibrid hajtás lenne, csak annak meg ugye ára van.Szóval, én is körbejártam már a témát, és a régi típusú szívómotorokból új autóknál már csak a következőket találtam: Kia Ceed/Hyundai i30 1,4 CVVT, Honda HR-V 1.5 i-VTEC, illetve az új Corolla kínálatában marad még meg az 1,6 Valvematic. Ezek közül én a Corollát választanám, illetve, ha a hibrid technológia képbe jön, akkor szintén csak a Toyota, amiben bízok.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
Nagyon szeretem. Jó ez a technika amit a Toyota kitalált. Jó a fogyasztása, városban nincs ami meg tudja verni. Főúton is tökéletes. Egyedül a gyorsabb autópálya tempó nem ideális neki. Ott 120-nál már 5,5 körül fogyaszt. Sokan nem szeretik, de az E-CVT váltó is egy zseniális találmány. Bolondbiztos, gyakorlatilag mindent megold az ember helyett. 90k kilométerenként olajat kell benne cserélni és rengeteget kibír.
Most így nagyjából ennyi jutott eszembe. Ha van bármi konkrét kérdésed akkor szívesen válaszolok rá.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
hhenry
őstag
Igazából csak kíváncsi voltam hogy valaki jár e toyota hybriddel
Most volt autó váltás Prius 2 280000 ezer körül pihen most[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
PHEV vonalon a Prius 4 nagyon kellene. Az a kb. 30km hatótáv elektromosan pont elég lenne nekem. Hosszú távra meg ott van az egyik legtakarékosabb benzinmotor ami létezik.
Ami még ütni fog szerintem az az új Corolla hybrid a 2.0-es motorral. Elég komoly összteljesítménye lesz
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz zolee3000 #5827 üzenetére
Hosszú utakat bármi új bírja. A probléma a DI meg a rövid távok.
Nincs nagyon miből válogatni. B kiesik, új kell. Az IX20/Vengat én azért megnézném. Az 1.6 rosszabbul megy mint egy turbos és többet is eszik, de port injectoros bírja a várost, sok garancia. De fulextraban se megy 5.5fölé az ára szóval lehet az is kiesik.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Nerazim
őstag
Üdv!
Idén tervezünk venni egy családi autót és nagyon szemezünk a Versoval. Mire érdemes ennél a tip. nál odafigyelni, vannak -e tip. hibái, vannak-e kerülendő tip. stb?Kb. 1,5-2 M tudunk rászánni, ebből lehet venni már értelmeset szerintetek?Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
Retekegér
HARDVERAPRÓD
válasz Nerazim #5843 üzenetére
Benyás, vagy dízel? A benyásnál az olajfogyasztás lehet probléma bizonyos szériánál, a dízelnél meg az érintett típus a kerülendők listáján is rajta van. A kormány kopása és a lógó ajtókárpit típushiba, messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni belőle.
<< Heimdal >>
-
Doki16
addikt
válasz Gombinyó #5849 üzenetére
Afelett az összes autó széthullik én úgy tudom. Azért szokták visszatekerni mindig 120 környékére a kocsikat, hogy újból helyrejöjjön a szerkezeti integritása a járműnek.
3 éves kocsimban már 171k km van. Egyáltalán nem érdekel.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Elemlámpa, zseblámpa
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Reklámblokkolók topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Ukrajnai háború
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen