Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • talpas

    aktív tag

    válasz szepsy #171 üzenetére

    Ez a vicc kategória szerintem.Ilyet eddig még nem láttam.
    Gondolom terelő lenne az áramkör felé. De ezt így megoldani.? Ezek a ventik középen amugy is nagy holt teret hagynak. Ha nem lenne ott akkor esetleg szabadon /abban/ áramolna a hátsó perforáció felé. A megtervezett hűtés már nem lenne az aminek kitalálták. Vagy az összeszerelő rosszul tanulta a munkafázist és a nyáklap alól odaillesztette azt a lapot. És ezt teszi régóta mikor ő van a gépsoron. De akkor hol a MEO. Használd míg van türelmed aztán tényleg a Te döntésed /pénzed/kiszeded-e.

    "Veled, Uram, de nélküled..."

  • talpas

    aktív tag

    Látom rendszeres javaslat lett a "gépzsírral a venti életéért". Fizikailag mit tesz a zsír? Kitölti a mikronnyi hézagot. Mint anno a zsiga diffiben, eladható, ideig óráig elmegy, etethető vele a vevő, a lelkiismeret az meg kuka. Mi van ha a billegő, megkopott tengelyre, fogaskerekek közé, perselybe bekerül? Segít Neked kedves felhasználó, kitolni a venti életét 1hétig, 1hónapig. Ezalatt, kezdődik újra a zörgés, de az már a megkeményedő, gépzsírral, ami kitolt minden kenőanyagot maga előtt, mellől. Nem új a dolog ugye, hogy eredetileg olaj "féleség" ami keni a tengelyt, perselyt. Miért az? mert állandóan visszafolyik,/vízszintben szerintem nem!/ mindig, hidegben melegben ott van a fémfelületen! Tápoknál, a natúr csúszósok, vízszintben, szerintem gondok vannak, nem alkalmasak a max. két éves üzemidőre, zörgés kialakulása nélkül. Saját tapasztalat, 1 Chieftec, 1 FSP, 1 évesen lassú fordulaton az-az idegesítő hangadás. Ha visszaküldöm gariba, most ne írjam le...Gondoljunk bele az ipariak is külön kategóriát képeznek vízszint, függ. szerelésüket nézve, miért lenne másabb egy táp csúszócsapágya? Aztán ha annyira belemerülsz a fülessel a fejeden, hogy már nem zavar a zörgés mert épp játszol, zenét hallgatsz, gondolj arra, épp beállt a venti és nem az zsír segített a szoba csendjén. Mi történik az alatt a pár hét alattt? Tovább kopik, mert a fém, vissza nem épül, maga a persely egyre jobban kopik, hisz billeg benne a tengely, zsírral, ami kipréselődik, olajjal, amit meg kitol a billegő tengely. De, ez-idő-alatt szerezz be másik ventit! Ha WD.-ben bízol, tudd, javarészt, az biza petróleum, ami viszi az előtte lévő zsírt, olajat, mert hát ez az előnye, old, fellazít, és amit meg magával hoz a WD40, az a titkos összetevő, nos az ken. Nálam nem használatos forgó alkatrészre.Nem erre a finom megkopott tengelyre, mechanikára kell, hidd el! Igen, kenni fogja, de az az utolsó hét. Amiről sehol nem ír senki az az az, hogy új korában kellene feltölteni olajjal azt a kis teret és szerintem dupla ideig képes a tengely, persely csendben tenni a dolgát. Hát igen, a garancia!. Mindenki figyelmébe ajánlom a fegyver, ill. varrógép olajat, műszerolajat, nem kellene feledni, de ez sem segít a fémkopáson! Amit én használok, az 1 diesel olajadalék a "nature" ventikhez, sűrű mint a méz, áttetsző anyag, 1 csepp elég, hidegben, melegben indul és ken, de a kopottat ez sem gyógyítja.
    Itt vannak a zsírok csak az bökjön rá aki tudja mi a google :R

    [ Szerkesztve ]

    "Veled, Uram, de nélküled..."

  • talpas

    aktív tag

    válasz Kernel #2291 üzenetére

    Elfogadom, amit írsz, csakhogy nem önkenőkről van szó, mert gyárilag olajjal kezelt ventikhez-ről írtam. Ha a két említett típusba nem lehetett olaj, akkor velem varázslat történt, mert olajosak voltak. Ha találsz önkenő, száraz csúszócsapágyast ebben a szegmensben akkor linkeld. Önindítóknál a leheletnyi zsír kellett bronz, acél párnál, erre emlékszem. Önkenőnek nevezik mai napig. Tesla még mindig van, a filckorong alátét project, anno sokat segített, szinte örök életűre emelte a Predom ventiket, háztartási gépek tengelyeit. És érdekes még az önkenőknek is kell a segítség. Még a verhovinát sem lehetett egyszerű rézzel pótolni mikor perselyeztem :) Szóval tényleg új ez a google, bár nekem is volt pár év fizikai tapasztalat és ez nekem mindennél többet ér. És ha vaki még mindig nem találja a zsírt, akkor kérdezzen :W

    "Veled, Uram, de nélküled..."

  • talpas

    aktív tag

    Szétszedtem saját FSP-ből a ventit, sajnos az sem mondható, hogy önkenő, ez sima "vas" hüvely, spórolós, 1-2 év alatt zörgőssé váló megoldás.Max fordulaton csendes, alacsonyabb tartományban pld. 5V-on előjön az idegesítő kerepelő hang. Lesz belőle később rendszerhűtő.

    "Veled, Uram, de nélküled..."

  • talpas

    aktív tag

    Biza mágnessel csekkoltam és elszomorító volt. Kontrollnak meg ezt a másik öreget szétszedtem, ezzel nem foglalkozott a mágnes. Régi, 15 évvel ezelőtti "kis" ventikben a hüvely két részből állt, lent és fent v. két vég ahogy tetszik. Most csak egy hosszú és kész ezt csak mellékesen.

    [ Szerkesztve ]

    "Veled, Uram, de nélküled..."

  • talpas

    aktív tag

    válasz LP37 #2481 üzenetére

    Ugye nem azt várod, hogy a garis tápod venti cseréjére bíztatást adjon itt bárki. Amit vettél ezt produkálja. Az mi, hogy 3.3V magasabb?

    "Veled, Uram, de nélküled..."

  • talpas

    aktív tag

    Sziasztok!
    Tapasztalatomat szeretném megosztani 2013.X hóban cseréltem FSP 500-ban a hűtést erre. Eddig tartott az aranyérmes olajkapszulás élete. Szikével kivágtam a tengely végénél a műanyagot. Kis acélllemez támasztékot találtam, bővitettem a nyílást, lemezkét kipiszkálva láthatová vált a tengely fényes kis vége és körülötte zsír, olajat adtam neki,leragasztottam, nem javult. Testvére megy a helyére, kettőt vettem anno. Napi átlag 5 órát számolok az üzemelésre, amit kellett azt nekem kiszolgált, kérdés azért ott motoszkál miért nem bírt ki legalább 5 évet a 6 helyett. Talán a vizszintes üzem nem tetszik neki. 2009-es Scythe120-as (900rpm), 80-as ventik ház-HDD hűtönek azok még nem zörögnek.

    "Veled, Uram, de nélküled..."

Új hozzászólás Aktív témák