Új hozzászólás Aktív témák

  • Rover623

    félisten

    válasz Calibos #2141 üzenetére

    1. csomagolás hiánya nem lehet garanciavesztő tényező...:U
    Sajnos...
    A törvények csak a vásárlót (végfelhasználót) védik...a kereskedelmi lánc többi részében farkastörvények uralkodnak...vagyis sok nagyker/disztributor/importőr előírja a kiskereskedőnek a csomagolás prezentálását a garanciális ügyintézés kapcsán.
    Szerencse, kapcsolatok, forgalmi viszonyok, stb. kérdése hogy mennyire veszik komolyan...:(
    A lényeg: a garancia feléd mindenképpen áll...de a bolt esetenként bebukhatja...:O
    2. lásd 1. pont...;)
    3. üzlettől függ...ha helyben is van komoly szervízháttér és a cég elég tőkeerős ahhoz hogy legyen sok mindenből raktáron, akkor elképzelhető hogy pár napon belül megkaphatja a vevő a cseredarabot...a kisker aztán majd leveri a nagykeren a dolgot.
    De az általános gyakorlat az, hogy a cuccos megy vissza a nagykerbe...kicsi cégeknél időnként ellenőrizetlenül...persze erről hamar leszoknak, mert elég ciki módon be lehet égni egy működő alkatrész visszaküldése esetén...;]
    Innentől a nagykernél a labda...nagyon jó esetben egy, maximum két hét...rossz esetben (pl. a cuccost vissza kell küldeni a gyártónak vizsgálatra mert felmerült az ''idegenkezüség'' gyanúja:C) hónapokig elhúzodhat a dolog...:U

    A ''cserekészülék'' intézménye megszűnt, mint ahogy az is hogy a kedves vásárló megelégeli a javítás elhúzódását és kéri vissza a pénzét...ezekre tehát már ne hivatkozz...;)
    A kereskedőnek csak annyi a kötelessége hogy törekedjen a javítás/csere elfogadható időn belüli lebonyolítására...ez meg elég tág fogalom...


    [Szerkesztve]

    primus inter pares

Új hozzászólás Aktív témák