Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Kis sztori scrossommal most hogy túl vagyok rajta. Esztergomi vasárnapi kirándulásból indultunk volna haza, nem indul. Akku tökéletes, szépen forgatja de nem indul. Egyszer az életben jól jött az assistance biztosítás... Tafáknál lerakattam a trailerrel. Magam rájöttem közben aznap éjszaka hogy vajon nem a benzinpumpa megszakító lesz ez amit 2 éve nem használok és még a Gusztáv rakta be lopásvédelemként? Reggel megnézem, nem volt elzárva, de egy ki be kapcsolás és középen marad a kapcsoló... Tafák csak villamos emberével nyúlna hozzá (szabin éppen jó sokáig), Gusztáv: fél év gari van rá de egyszerű csináljam meg én vagy trailerezem át hozzájuk (még egy jó nagy fekete pont nekik, pedig átvittem volna a szakit és meg is fizettem volna pedig elég gáz és veszélyes is lett volna a történet ha menet esik meg). Nagy nehezen találtam valakit és tényleg 5 perc alatt megoldotta, kocsi indult is tökéletesen. Most nem tudom mennyire normális ez az elromlás mikro kapcsoló ügyben (vagy spóroltak 112ft-t a leggagyibbal), de a hozzáállás igazán szép Gusztávtól. Az értékesítőmnek is írtam, Ő legalább felhívott és próbált volna segíteni de addigra megoldódott.
-
őstag
Van valakinek olyan hogy az 1.4t (scross vagy vitara) terhelésre (gázadásra) kattogó hangot hallat? Én középen hátulról hallom néhány hetente (de ugye kocsiból halott zajok és a honnan jön az nagyon érdekes tud lenni). Gyakorlatilag új korától (3 éves 44 ezer km). Mindig ijedten elveszem a gázt utána semmi. Szerviz semmit nem talál.
Az enyém allgripes automata ( még részecskeszűrő nélkül). Őszintén annak örülnék legjobban ha ez normális, csak tudjam mi ez (pl. allgrip kardántengely csinál valamit, vagy kipufból jön ki a korom vagy valami hasonló...). Vagy ha volt valakinek ilyen akkor mi volt. Most megyek vele nemsokára 3 éves szervizre (nem szeretném ha gari után világosodna meg a szerviz...). Köszönöm a segítséget.
-
őstag
válasz pigmeus #46773 üzenetére
Csak hangot hallok. Valami olyanra emlékeztet mint a racsnis csavarhúzó "add ki" amikor éppen "visszalépteted" csak ritkábban jönnek a kattanások. A megtorpanás attól van hogy frászt kapok és elveszem a gázt (jajj most esik szét...). Ez nem az alacsony fordulaton rezonancia dolog amit szintén csinálgat (suzuki na ).
-
őstag
Hát az az igazság hogy ez jó lenne, de csinálja egész kis terhelésre is (pl egy hídra felfelé), ahol valószínűleg (de ugye mert annak látszik még nem biztos) jó a tapadás. Amikor meg egyszer biztos segített megmenteni a hátsóm (gyakorlatilag visszatolt az útra ahogy az esp annyira nem tud) egy félig lefagyott úton kikanyarodásnál ott nem volt kattogás. Azon is filózok hogy esetleg az automata (kicsit nagyobb a terhelés, váltsak vagy ne, váltok, ja mégse, ja mégis, katt katt ).
-
őstag
Ouch. Bár nyilván valamire reagáltál (de legalább annyival durvultál tovább mint amire válaszoltál...).
Dustert különben nem tartanám szarnak (terepképesebb mint a suzuki vitara/scross ha ez számít), de az 1.0 turbótól félnék erősen (elég rossz hírűek a kis renault benzines turbók, az 1,33-as új még próbaidőn van azt meglátjuk), inkább 1,33-ast vettem volna helyedben.
Plusz még esetleges garanciavesztés árán is csináltatnék kiegészítő rozsda védelmet (bár az 1.0-ával, hát igen két esélyes).
Szerk: mielőtt ebben az irányban elindulnák, újonnan vettem az scrosst és feleségem jazzét, én nem álmodozok
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Hát rövid utak nehezebb terepen... Nagyon szorgalmasan cseréld majd az olajat. Én is évi 2-szer teszem az 1.4t-be, pedig "csak" városban járkálok többet (és kilométereinek többsége így is pálya, közút). Neked akkor a "régi" 1,6 lett volna az igazi. Persze ami nincs azt nem lehet megvenni
-
őstag
Nem olyan 7500-at. De még a hivatalos leírásban is benne van valahol hogy felezni kell erős igénybevételnél (pl. sok város) az olajcsere periódust.
2ozzmexy: nu ezt nem is tudtam, én biztos szervizben csinálnám, mert khm, ilyesmiben béna vagyok (önismeret is spórolás ). Valaki csinált már ilyet 1.4t-n? Pont 3 éves a gép...
-
őstag
válasz 2ozzmexy #46938 üzenetére
Én ehhez az olajcserés témához nem értek, de tud extrém lenni a felhasználásom, tényleg sok a város. És minden suzuki szervizben azt hallom (voltam párban) hogy a szívóknál lehet lazán kezelni az olajcserét, de az új turbóbenzineseknél nem (egy kilométerrel se többet...). Erre megkérdezem hogy sok várossal évi 2? Heves bólogatás. És nem hiszem hogy a 20 ezer forintomra hajtanának...
Egyébként karbantartás mániás vagyok azt belátom. Most ez a turbó vízcsere is felkeltette érdeklődésem És jó eséllyel nem 10 évig lesz nálam, lehet hogy már jövőre cserélek... De biztos látszik hogy hülye vagyok mert a drágán adott használt autóim is gyorsan elviszik. -
őstag
válasz 2ozzmexy #46979 üzenetére
Ja, vicc a hazai használtautó piac ha sokszor nyerek is rajta. Most éppen szívok vele mert a családban kellene valakinek egy kis használt suzuki, de vicc árak vannak. 10+ éves kis autók 1,5 millióért, 7-8 évesek 2-ért stb... Akkor szoktam felröhögni kínomban amikor meglátom a Gusztáv által egy ideig árult GA Balenókat 100 ezer kilométer felett 3 évesen eredeti ár felett. Ami egyébként full logikus full fapad (rádió + klíma, még tükörállítás sincs...) volt 2,7 milláért.
-
őstag
válasz dReFiX #46996 üzenetére
Közgazdaságilag igazad van, sajna ezzel nem lehet vitatkozni. És nekem is jól esett majd fél áron eladni 10,5 éves i30-at, de akinek van rá pénz főleg suzukiban tényleg újat kell venni. És sajna abban jó a piac értékítélete hogy a "többi" megbízható szívóbenzines szaladgálóedény is nagyon jól tartja az árát használtan (ha nem is annyira mint a suzuki). Meg kellett volna venni azt a ga Balenót 3 éve
-
őstag
válasz SyMbioTe #46999 üzenetére
Az már generáción belül is szépen drágult az alap Trend 3,6-ról 4,4 felé drágult a végén. Az új mondjuk jobban felszerelt, automata+ hibrid, de még így számítva is 1 milla felett lehet az összehasonlítható drágulás. De sajna a toyota yaris és a renault clio új hibridje is hasonlóan méregdrága. Szép új világ
-
őstag
válasz SyMbioTe #47011 üzenetére
Ja nekem meg épp az van (scross automata). Azért elég nagy lesz a kísértés ha kijönnek az új toyota suvok jövőre (yaris cross biztos, corolla cross meglátjuk jön-e ide, a rav4 már túl nagy, de azért foglalkoztat az is...) hogy vegyek egy "igazi" hibridet. Nem akarom bántani a suzukit de az csak más kategória (más árért, kivéve ugye majd az across ha tényleg csak plug in lesz).
47007: Az osztrák közegről el is hiszem hogy leszedeti a gumit, találkoztam már ott is ritka nagy taplóval (mondjuk az éppen határőr volt )... De ha dot szám alapján csinálják akkor azért egy négy évig korrektül tárolt gumit 2 év használat után leszedetni nem túl barátságos (vagy számlát kell magaddal vinni hogy 2 éve vetted?). Nyilván ha állapotot néz akkor nincs ellenvetésem (szar gumi azért közveszélyes).
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47015 üzenetére
Én sem pofáztam vissza a tapló osztrák határőrnek csak megjegyeztem magamnak, hogy ez tényleg kiskirálynak érzi magát az alközlegény rangjában A túltárolt gumi meg olyan hogy akik eladják azok meg esküdöznek hogy milyen szuperül van tárolva és nem számít... Mondjuk én éppen a 4 évszakos emberke vagyok, és 2-3 évente cserélem (első pillanatban amikor valami nem tetszik, CC+ 2 évesen ment a levesbe, Nexen 1 éves és még nincs panaszom).
-
őstag
Első lakásom 3,2 millió volt a Kálvin téren Budapesten (kőkemény 21 négyzetméter szerintem most lenne 25 milla), első kocsim egy b corsa eco 1,2 3 ajtós (légkondi nélküli volt, és 2,1 milla, most 5 millánál biztos nem több kor szintjére felhozott kisautó). 2000-ben. Szóval keményen nyílt az olló, ennyivel többet ér az ingatlan (és hála istennek mert ez azért ország értékelés is).
-
őstag
Én mindig kérdeztem és valaki ezeken a fórumkon valaki hihetően el is magyarázott nekem valamit hogy a benzinesek esetén nem olyan "rossz" a helyzet DPF ügyileg. De az igazán durva ebben ha jól értem az hogy ok hogy az autónak regenerálni kell és emiatt szükséges hosszabb üzem, de az nem feltétlenül akkor lesz amikor a user heti egyszer hosszabb útra megy. Az meg teljesen életszerűtlen hogy reggel mész dolgozni, kigyullad a regenerálás visszajelző (ha van ilyen, már ez is egy dolog), és te akkor még fél órát autózol. Főnök meg ügyfelek várnak egy kicsit... Kellene valami pontosabb visszajelzés és kontroll (a DPF 60%-ig tele pl, és regenerálás indítás manuálisan amikor az ember kirándulni megy).
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47129 üzenetére
Mondjuk odáig eljutottam hogy a turbótól annyira nem félek Most a jelenlegi életszakaszomban ezektől a technikai dolgoktól nem annyira a 250-300k miatt félek hanem a ne hagyjon az út szélén/ ne kapcsoljon vész üzemmódban előzés közben rész miatt. Mondjuk megint a nemsokára érkező hibrid toyotákat nézegettem (alapvetően azért a sok városi km miatt)...
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47132 üzenetére
Azért az erő vesztés menet közben az veszély. Nevezhetjük bárminek a mellettünk lévőt, de ha már 2 sofőr (vagy 3...) kell a veszély elhárításához az nyilván problémásabb. Lehet hogy nem paraszt, csak bamba. Vagy éppen a holterében vagy amikor elmegy a kraft, és tudja hogy jössz csak nem érti miért nem érkezel. De nyilván szerencsére ez nagyrészt elméleti kérdés, de a közlekedés veszélyes üzem.
Az i30-as esetben (nekem is az volt ) ha jól értem amit leírtál, én is maximálisan segítettelek volna (önérdekből is, és tudva hogy mindenkinek a saját élete a fontosabb), de a bocsánatkérésed utána elég keményen elküldtelek volna melegebb éghajlatra (ha közben bűnbánóan bólogatsz akkor utána otthagylak, ha visszaszólsz akkor megpróbálom jogászként hivatalos úton ha tudok bizonyítani).
Ha veszek valamit az nem kamu hibrid lesz hanem "rendes" (most ez szerintem még kb = toyota, mondjuk működési elvében a renault e tech is tetszik de ott még adnék egy pár évet neki hogy más letesztelje a megbízhatóságot ).
Nekem 8,2-es átlagot "vall be" a kocsi (és arra még rátehetsz +0,5-öt kb, ez utóbbi 40k+ km). Automata, allgrip 1.4t Scross Zuglói lakosként, start stop permanensen kinyomva. És városban ha nagyobb családdal (2 vagy több autóval) megyünk véletlenül egy helyre mindig elég nagy előnnyel érkezem. Nem gyors hajtok, csak jelentősen gyorsabban érek el a megengedett sebességig mint az átlag (és szívből utálom a zöld lámpánál lassan reagálókat, de nem dudálok csak magamban "dicsérem" őket).
Szerk: Ncc10701 ilyen esetben kb. jogos védelem ha máshogy nem megy mint hogy ráhúzod (olyan barom is van aki amikor feladod az előzést akkor lassít)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47135 üzenetére
A ne bambuljon résszel egyetértek, de sajna mindenki hibázik. Én is szoktam néha, pedig alapban azért figyelek és haladok.
A power elmegy kategória szerintem elfogadhatatlan aránylag új autótól (bár előbbi estre ha bocsánatkérést ezzel kezded akkor én is iszok veled egyet és örülök hogy megúsztuk, erre tényleg nem hepciáznék). Bármelyik autó tenné velem menne eladósorba. Már a nem indul kategóriát is nehezen tűröm (akksi meghalt felmentő tényező, meg legutóbb ami történt velem az scrossban hogy a "védelmi" benzinelzáró mikro kapcsoló ment tönkre, ki is hajítottam az autóból hogy ilyen jól dolgozik és még magamtól is megvéd).
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47139 üzenetére
Hát részvétem, az én régi (2007-es, 1.4-es) i30-am 10,5 év alatt ilyet nem csinált. Egyszer elhasználódott a kuplung és éppen rossz helyen voltam (nyaralás), de arról valószínűleg én is tehetek (láma vagyok nem ismertem fel a jeleket).
Romániában Brassóban egyszer voltam kocsival (éppen az új Scrossal), azaz kétszer mert először és utoljára... Biztos csak pechem volt de annyi nyers agresszióval (utakon kis dacia ha felfelé le is marad, de lefelé legalább 1 centire jön a hátsódban a keskeny rossz úton), és rosszindulattal (akkor sem vált a kis bolt aprót ha vásárolok, mert tudja hogy kell a parkoláshoz, nem ad kávét sem csak ha apróm van és nem a legnagyobb címlettel próbálkoztam közel sem).
-
őstag
Biztos egyedi vagyok, de nekem az üzemanyag megszakító mikro kapcsoló maga ment tönkre... Mivel már vagy két éve nem használtam csak trailerezés után otthon ugrott be (magamat is többször megszívattam azzal hogy elfelejtettem, 20 méter után éppen nagy útra kihajtás közben...). Szóval óvatosan (parkolás után lett rossz, menet közben durvább lett volna, motor nélkül a kormány és a fék gyakorlatilag használhatatlan az scrossban, trailerre fel és lemenet megtapasztaltam).
-
őstag
Üdv Urak!
Van valami tuti tipp Scrossban kamerára? Eddig nem akartam de ma volt egy esetem (fél percet áll outlet kereszteződésben előttem hogy sehol senki, fel merem tenni a kezem kérdőn, hátrajön ha még egyszer mutagatok akkor hude-jajde, értem?, mondom tök komolyan hogy értem hátha időben eléri a kezelését, erre rossz irányban hajtogat egyet a visszapillantón és elhajt). Próbálok máshonan szerezni felvételt, de most kamerával egyszerűbb lenne.
-
őstag
válasz dethroner #48178 üzenetére
Éppen attól tartok hogy voltak kamerák (utána is kérdeztem).
Ha utána megyek és van felvétel nagyon megszívom (Ő is lehet hogy meg fogja ha lesz felvétel, amennyire rajtam múlik ebbe beleállok). Ha megverem/visszazúzok felvételen...
Ha van kamera meglenne az arca is amíg közelít (így csak kocsiról van fotó).Egyébként nettó nem érdekelt amíg fenygetőzött csak. Kisebb volt nálam és francnak kell a sok utána járás ha nagy elfajul.
Tboldi: Köszi, igen elkerülte de most nézem.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Hát lehet, de 112-öt meg úgy általában rendőrt de azonnal helyszínelni most nem hívnék (ilyen piti ügyben). Van más bajuk. Szépen feljelentettem az illetékes rendőrségen aztán csókolom. Ha malacom van és van felvétel akkor csúnyán megszívatom polgári oldalon is (fizetési meghagyás, ha ellent mer mondani drága ügyvéd, végén végrehajtás). Ha meg nem akkor talán egyszer meghallgatják és kihoztuk egyenlőre a mérgelődést. Ügyfélkapun még nem csináltam feljelentést kiváncsi vagyok (mondjuk szerintem ez életem első feljelentése)
Köszönöm a tippeket neked és 2ozzmexy-nek is (+tboldi utolsót nem köszöntem meg )
Apropó mennyi egy gyári scross bal (vezető) oldali visszapillantó? Sehol nem találom, hiánycikk. Mint kárérték kellene
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz sepsi0 #48190 üzenetére
Hát igen. Az a baj forró fejű vagyok és ha van ilyen nálam akkor használom. Ha csak a mostani esetet nézem azért rosszabbul járhatok ha kamera és 100 tanú előtt viperával szállok ki De egy szép erős fémeszközt (mely mondjuk pont illik a kerékcsavarra) lehet hogy beszerzek hogy ellenőrizzem ilyenkor a kerekek megfelelő állapotát...
Sajna most idén már 2-3 ilyen őrülttel találkoztam (volt egyszerre 2 fő is), régen 5 évente ha jött ilyen, pedig nem megyek többet. Biztos a válság.
Dethroner: Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
válasz 2ozzmexy #48202 üzenetére
Igazad van. Sajna ez volt az eset amikor abszolút kitérő voltam és majdnem ez is kevés volt. És nagyon igaz hogy magának az eszköznek a jelenléte is kisértés a durvább rendezésre. Ahogy távolodok az időben úgy mondom hogy jó volt ez így. Hogy a másik megkapja e amit érdemel kevésbé érdekes. Én megúsztam.
De zárjuk ezzel a témát, bocs hogy megnyitottam (mérges voltam, na). -
őstag
válasz Siriusb #48217 üzenetére
Egyenlőre ment ORFK ügyelet mailre az outlet válasza (ügyfélkapus feljelentés valamin fennakadt beküldésre vár kitétellel), és próbálom erősen büntető ügy felé terelni (ha rendőrség megszüntetné akkor panasz ügyészségnek stb.). Utána (vagy büntető eljárás közben) az a terv ha van bármi a kezemben (kb. legalább megrovás) akkor így vagy úgy leverem rajta az adott visszapillantó cserét. Utána végrehajtó ha nem fizet.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ugyanakkor vettük ugyanazt, ugyanannyiért (scross automata allgrip). Vicc hogy most hogy nincs automata majd új áron el tudnánk adni a nagy áremelkedésben. Hogy jó legyen a "kis" embernek a drágább autók szerintem nem drágultak ennyivel (legalábbis amíg én figyelem, nálam ez kb rav4 és xc40).
Ingatlan az most ilyen, amit család vett Zuglóban 2008-13 között az mind 3-4 vagy többszörös szorzó. De jobban meggondolva ez nem annyira poén mert nem befektetés hanem lakás cél, és ugye az életben mindenki próbál később jobbat venni. És ott is nőttek a különbségek. Ha 2008-ban 10 millára voltam egy szép kertes háztól Zuglóban most vagyok 30 millára (és abban nem segít hogy amiből mennék az X helyett 3-4 X értékű).
-
őstag
-
őstag
Sziasztok!
Cserélt már valaki scrossban (ráncfelvarrt) a kulcsban elemet? Kezd nem mükődni (feleségem kulcs amit nem használ még ok). Google pajtást is segítségül hívom, csak hogy kell-e valamire vigyázni (tanítás vagy valami aki csinált már ilyet). Köszi
-
őstag
Igen, kicsit nehezen pattant szét, szerencsére a készletben volt megfelelő csavarhúzó fejem. Feleségemé néha van használva és jól mükődött.
A kulcsot kipróbáltam azzal bejutottam, a kulcs fejjel nyomógombos indítás nekem is rémlett, de azért köszönöm (addig nem jutottam, de éppen azért cseréltem gyorsan mert liftes garázsban ciki ha nem indul, másokat is megszivat munka utáni csúcsban).
-
őstag
Apropó váltó olaj. Valaki cserélt már automata váltó olajat 1.4t scrossban vagy vitarában? Nem akarom megvárni a hiper optimista gyári intervallumot (valami 160 ezer) és 60 ezernél cserélném (50 ezerhez közelítek). Egyelőre a v60service felé kacsingatok (oda hordtam a hyundai i30-amat is, ott dolgozik egy hyundai guru), de örülnék szélesebb merítési körnek és tapasztalatoknak.
-
őstag
-
őstag
válasz ncc1701 #48482 üzenetére
Nekem is valahol 4 év előtt kicsivel lesz a 60k, ott cseréltettem. Ahova vinném ott van egy ritka gép állítólag ami kiszedi a régi olajat és feltölti teljesen újjal. Szerintem az lesz a vége hogy én kérek mindig beszámolót, aztán az enyém lesz első 1.4t 6-os Aisin automata olajcsere ügyben...
-
őstag
-
őstag
válasz dReFiX #48499 üzenetére
Ja, gondolom toyotánál is az lesz. Csak arra vagyok kiváncsi mennyi lesz belőle, a toyota változat már hiánycikk a világban ha jól tudom. Az co2 átlagban meg a hajára kenheti a suzuki ha 3 darabot kap belőle (amit nyilván simán elad bármennyiért).
Azért egy "sima" 2,5-es hibdrid finom lenne kicsit olcsóbban.... Arról semmi hír?
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...