Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz dethroner #43455 üzenetére
Ti mit gondoltok, mit tennétek a helyemben?
Át akartak verni, de Te résen voltál, nem sikerült nekik. (Tanulságokat le kell vonni.)
Van egy vatta új, dobozos tükröd; oké, hiányzik egy burkolat darab róla, de másnak még jól jöhet. Hirdesd meg 25-30 ezerért. Cikkszámot is írj a hirdetésbe.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gyenesmartin #43635 üzenetére
MOL / Shell / OMV mezei 95-öst.
-
veterán
válasz csaba1203 #43819 üzenetére
Kijavíthatod nyugodtan.
Tudsz venni gyári javítófestéket is, tippre 3 e. Ft környéke. Kell hozzá egy nullás (0-ás) ecset, 100-200 Ft, vagy egy hegyes fogpiszkáló, és nyugodt kéz. (A gyári javítófestékhez mellékelt ecset általában felejtős, mert túl nagy.)
Ha az alapozó nem sérült, akkor zsírtalanítás után egyből festheted. Pici pötty esetén az átlátszó lakkot (metál fényezés) nem szükséges használod.
Én időről időre ki szoktam javítani. -
veterán
-
veterán
válasz 2ozzmexy #44210 üzenetére
Igen, Volvot hajtok; de mint írtam, nem arra vettem a Suzuki dísztárcsát, hanem apám Ignisére.
Egyszerű, de tartósnak tűnő műanyag, körben acélrugóval, semmi flancos krómozott embléma, a szelep helye normálisan kialakítva. A keréksúlyoknál ez is eláll kicsit, de erősen tart, nem valószínű, hogy leesik magától.Valamint a tárgybéli járgányra a "gyári" (valójában indiai Suzuki-Maruti) lemezfelnit is a Suzuminnél vettem. 2018. januári az autó, a lemezfelnin némi rozsda megjelent a hegesztéseknél az első tél után, még elfogadható mértékben, azóta se jött ki több helyen. Talán egy európai autó gyári lemezfelnije erősebb felületvédelmet kap; ugyanakkor az Ignisre 2 éve 8500 Ft volt darabja, egy európai autóra új utángyártott sincs nagyon 15 000 Ft alatt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz AMD Power #44578 üzenetére
Apámnak Ignise van, most 2 éves, kb. ugyanaz a technika, mint a Swift:
- 1. éves szerviz 30-32 e Ft volt,
- most volt 2 évesen, ez 51 ezer Ft (olaj, olajszűrő, pollen; a levegőszűrőt nem cserélték).Egy VW szervizeléshez képest nem drága; Suzukihoz mérten kicsit sokallom. Eddig a helyi (Zeg.) márkaszervizbe hordta, jövőre elviszi 25 km-rel odébb, az mínusz 20 ezer Ft (nyugdíjas, van szabadideje).
-
veterán
válasz Montesantos #45019 üzenetére
Nyilván fontos...; ha nem vagy béna, magánszemélyként is elhozod ennyiért, max. kiváltod az őstermelői igazolványt.
-
veterán
válasz DIEGO15 #52433 üzenetére
Ignis:
A dobbetétet kell az Ignisen félig lebontani, a kerék közben a helyén maradhat, ehhez kell a torx T25 (?). A műanyagot négyszögfejű csavarok* vagy négyszögfejű anyák** tartják a helyén, ezek a négyszögek belecsúsznak a műanyag belsejében kialakított zsebekbe.
Jobban belegondolva vagy kereszthornyos csavarhúzó** vagy valami kb. 10-es méretű csavarkulcs* kellett hozzá. Az Ignisen nem volt öntapadós felület. -
-
-
veterán
-
veterán
válasz 2ozzmexy #52794 üzenetére
Tuti, hogy SP, a kannán is SP van.*
De ennyi pénzt, mint amennyiért linkelted nem ér meg, keresnék más márkát inkább. Csak az 5W30 és az SP miatt említettem meg.Mint írtam, 40 euróért veszem az 5 literest (= 14.000 Ft), az 8 € / l, annyit megérhet (amazon.de, ingyenes szállítással Ausztriába, onnan hazahozza nekem a cimborám, ill. az ő autójába is ez kerül, szintén VW).
*Az adhat okot az SN vagy SP minősítés közötti eltérésre a webshopokban, hogy az SP szabvány 2020. májusában jelent meg, és egyes webshopok nem frissítették az adatbázist. (Régebben SN volt ez az olaj, nem lévén SP szabvány.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz 2ozzmexy #52800 üzenetére
Erősen OFF és nem akarok nagyon okoskodni, de az AutoDoc nem éppen az ajánlott webshop. Németországból küldik, sokszor helyettesítő terméket, magas a szállítási költség.
Illetve a Filtron szűrőt én nem szívesen tennék egy finom, újszerű autóba. A Mann Filter Kelet-Európának szánt másodvonalas márkája. Ha jól rémlik alig pár ezer km van az autódban, sokkal inkább hagynám benne a gyárit. (A koszos légszűrő különben is hatásosabban szűr. Persze egy ponton összeesik a motor vákuumától, de nem gondolom, hogy itt tartana most.)
-
veterán
válasz csaba1203 #56577 üzenetére
Szia!
Apám Ignise épp most 4 éves (2017-es gyártás). Kb. 2 éve cseréltem benne elemet.
Egy nyomós indok, azért érdemes cserélni a gyengülő elemet a kulcsban vagy akár a tv távirányítójában, mert ösztönösen erősebben nyomod a gombot ha nem működik elsőre / kellő távolságból, így hamarabb amortizálod a mikrokapcsolót és annak gumisapkáját. És ezek cseréje drágább lesz mint az elemé.Érdemes minőségi elemet venni, pl. Panasonicot. (A saját OFF autóm kulcsában a Lidl / Aldi elem pár hónapot bírt, a bliszterben lévő maradék 3-ból 2 vadonatúj elemmel nem is működött a távirányító. Panasonicot vettem, az korábban is bevált.)
-
veterán
Urak!
Kérek szépen segítséget, apám autóján időszerű a 4. éves szerviz, most van 41 000 km benne. Ignis 1.2 GL+.
Az olaj megvan, tudom mi kell bele (ecstar f9000 0w20, kb. 3,5 liter).
Kérdéseim::
- Ebben is kell még váltóolajat cserélni? Mikor, 45 ezer km-nél? Mi kell bele?
- Levegőszűrő, pollenszűrő milyen gyakran esedékes? (pollen évente, gondolom)
- Fékfolyadék milyen kell bele?
- Valami mást kihagytam?Köszönöm!
UI: az autó 200 km-re van tőlem.
-
veterán
Köszönöm!
(Kézikönyv + autó 200 km-re, apám 77 éves, nem tudom megnézni, de jó lenne a szükséges anyagokat megrendelni a napokban )Igen, 1.2 dualjet motor. Márkaszervizben eddig az említett 0w20 Ecstar f9000-et öntötték bele, nem eszi, maradnék ennél (van egy flakonnal, veszek mellé 3-at).
Váltóolaj még a gyári.
-
veterán
Köszönöm Mindenkinek az infókat!
Apám elküldte a tavalyi szerviz számláját, 0w20 Ecstar ment bele, most is az fog, mert maradt belőle.
-
veterán
válasz Gyöször #57059 üzenetére
Gondolom 20 g/óra teljesítményű a generátor (nekem olyan van Aliról), ~ 10perc kell neki, én 20 percre állítom, közben járjon a klíma, belső keringetés.
Nem kell túlzásba vinni, agresszív anyag, évente 1x elég. (A saját autómban nem használom, helyette biocid klímabombát alkalmazok.)
Előtte érdemes kitakarítani, porszívózni az autót, illetve a felesleges kacatokat kipakolni.Köszönöm a múltkori helpet, cserébe egy lista az Ignis karbantartási anyag cikkszámokra: [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kolondrum #58497 üzenetére
Autópályán időnként rendesen lepadlózod, kiforgatod, hogy kikormold a közvetlen befecskendezéses motort. Így később kokszolodik le. A manuális mód szinte felesleges, ritkán fogod használni. Igyekeznék API SP teljesítményszintű, valóban jó minőségű olajat tenni bele.
A váltóban érdemes olajat cserélni 60 ezer km-enkent, így sokáig hibamentes lesz, esélyesen elmegy 300 ezer km felett is gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz hemaka #58500 üzenetére
Szerintem a Suzuki 1.4T csak közvetlen befecskendezést használ. Utána kell nézni, nem vagyok 100%-ig biztos benne.
Közel sem átfogó ismereteim szerint a VW európai piacos 3. generációs 2.0 TSI motorja és a Toyota valamelyik, talán a 2.0 motorja az amelyik dupla befecsis, azaz a direkt mellett szívócső befecskendezést is használ.
A VW nagyon nagy számban gyártott 1.0 TSI, 1.5 TSI motorjai is kizárólag közvetlen befecskendezést használnak.Az előző hsz-hez: Továbbá érdemes jó minőségű, adalékolt benzint tankolni - nem muszáj táltost; a MOL/Shell/OMV 95-ös is megteszi.
-
veterán
Már sűrűn küldik, április 6-an rendeltem, május 4-én kaptam küldeményazonosítót, május 12-én lehetett átvenni a postán (céghez kértem, nem hozták ki ). Az árát megéri. Hosszabb úton ugyanakkor nem váltja ki a vezetékest, nálam 50-55 perc után túlmelegedett a telefon (Samsung S8) és akkukímélő üzemmódra váltott (= megállt az AA). Vezetékkel ment tovább kicsi pihentetés után.
-
veterán
válasz bigdigit #59449 üzenetére
Városban gond nélkül bírja az én 30 perces ingázásomat, most próbáltam először hosszabb úton, 50-55 percnél adta fel. A telefon nem mai, kb. 4-5 éves, viszont akkori csúcsmodell. 🤷♂️ Szerettem volna mellé én is autós qi töltőt, ezek után nem erőltetem.
OFF autóban (VW Golf) használom, ott miután rájöttem, hogy a fejegység AppConnect menüjében ki kell választani az AAWirelesst, flottul ment a telepítés, így maradt minden gyári beállítás. Kinyitom az autót, már látom, hogy bekapcsol a kütyü és sitty-sutty csatlakozik a telefonhoz.
Nemrég vettem egy "Mazdát", ahhoz rendeltem gyári AA/CP modult, hétfőn érkezik, ott kicsit kalandosabb telepítésre számítok. De először a modult kell beépíteni.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #59452 üzenetére
Ma végig bírta a kb. 2 óra 20 perces utat a telefon Aawireless-szel, nem melegedett különösebben, ráadásul közben töltöttem is egy órát legalább szivargyújtóról. Annyit tettem, hogy átállítottam az akkukezelést "optimalizált" módra, illetve levettem róla a tokot.
Mondjuk egyszer lefagyasztotta a fejegységet, kikapcs-bekapcs megoldotta.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
30 éves jogsival*, millió kilométerrel és 26 autóval mögöttem nem érzem reális veszélynek, hogy lapos / túlfújt kerékkel közlekedem, vagy nem veszem észre a defektet... Szóval ja, nem vennék 8 db-ot Szuzkába az Aliról se.
*Az első 25 évben nem volt TPMS az autómban; légzsák, ABS 1995 óta van bennük.
A személyes szálat itt el is vághatjuk.Mindenki el tudja dönteni, mire van igénye.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Urak!
Segítsetek lécci, 2018-as Ignisben miként kell átállítani az órát a műszerfalon? (Feltételezem, ugyanaz mint a hasonszőrű Swift. A fejegységen simán megy.)
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
Sziasztok!
2018-as Ignisbe, nem keyless, milyen elem való a távirányítóba? CR1616 vagy inkább CR1620? Nekem az rémlik, hogy 1616. (Nincs a közelemben az autó.)
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Autós topik
- Drón topik
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Politika
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Star Citizen
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen