Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Qtya123 #65154 üzenetére
Ugyanez random szerelőnél:
- Szeretnék fékfolyadekot cserélni.
- Ok. Tudsz maradni segíteni átmosni a rendszert?
- Persze.Én vittem az anyagot, ugyanígy a váltóolaj, hűtőfolyadék stb. Itt nem félnék egy szelephézag méréstől, sőt gyanítom végig is nézném, segítenék felírni meg számolgatni.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
De pont ez a lényeg hogy az ellenőrzés az egy kb otthon elvégezhető művelet, alig kell valamit megbontani. Akkor derül ki hogy mekkora az eltérés, és még mindig lehet azt mondani, hogy kár hozzányúlni. Vagy mondatja a szerelő hogy csak a mérést vállalja, nekem ez is jó.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Amikor folyott le a tiszta hűtővíz, rám is furán nézett.. Aztán mondtam, hogy x km vagy 4 év a csereperiódusa, nem érdekel ha feleslegesnek tartja.
Sajnos az van hogyha nem javíttatni hanem karbantartani szeretne az ember egy autót, akkor jobban kell ismerni a típust és az ajánlásokat, és néha rábeszélni a szerelőt.Kockára nem tudok válaszolni..
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
-
őstag
válasz slett27 #65227 üzenetére
Az enyém az egy nappali menetfény és ködlámpa egyben: [link]
Tehát alapvetően nappali menetfényként működik amíg nem kapcsolok helyzetjelzőt vagy tompítottat (ekkor automatikusan kikapcsol a nappali menetfény funkció), és ilyenkor be lehet kapcsolni a ködlámpát. (szemléltető videó )Csak ködlámpát én sem tetetnék be, kb évente 3x van értelme használni.
De nappali menetfényből csak olyat akartam, ami illeszkedik a gyári kinézetbeÁrak:
nekem csak ez az Osram volt ~23k (akciósan, amúgy 40-50k körül), kábelköteg, kapcsoló, ködlámpa keret (14k), +munkadíj - összesen ~45k volt.Most mondjuk a sumo-tól a:
- kábelköteg 8k
- kapcsoló 3,6k
- ködlámpa (Valeo) 6k/dbEz így 23.6+posta, szóval kb 25+munkadíj.
Ennyit szerintem nem ér a ködlámpa. Ez az Osram már nem kapható, de ha keresgélsz biztos találsz hasonlót.Nekem a nappali menetfény nélkül kb évente elkoptak az Osram Nightbreaker Laser izzók, ami ahhoz képest hogy alig jártam sötétben pénzkidobásnak tűnt.
Amióta bent van a DRL azóta szerintem talán nem is cseréltem."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz dethroner #65241 üzenetére
Sajnos biztonsági szempontból súlyos probléma ez, nem csak az egyéni félelemről szól.. Persze egy kamionnal sem volt jó soha csattanni, csak azt legalább nem random átlagember vezeti. Most meg 3-4 tonnás dögökkel lehet félelemérzet nélkül veretni, mert mennek is mint a disznó..
De jó az aláírásod
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz dethroner #65243 üzenetére
Ebben nincs vita hogy mindkettő veszélyes - önmagában az általános súly növekedés következményeivel való foglalkozás-szabályozás volt a téma; töréstesztek újraértékelése, autók besorolása. Van két remek biztonsági besorolású új autód, de ha ezt a kettőt frontálisan összecsapod, akkor az egyik konkrétan lepattan a másikról mert harmada-negyede a tömege. Erre vonatkozik a kérdés, hogy két új autóban hogy lehet ezt reprezentálni rendszer szinten. Mert ez a két autó nyilvánvalóan nem ugyanannyira biztonságos az életben.
+ ha a biztonság = nagy tömeg és a cél a kis karbon lábnyom, ahol zöld közlekedés = kis(ebb) tömeg, akkor valami nem áll össze.De amit mondasz az is valid, nyilván az aktív vészfék asszisztens, radarok és egyéb rendszerek egy új autóban sokat segítenek balesetek elkerülésében, ahogy a normális műszaki állapot sem ártana minden közlekedésben résztvevőnél.. De több helyen szóba került az is, hogy miért lehet friss jogsival bármilyen autót vezetni? Az reális hogy 2-3-600LE kezelésére párszáz kilométer levezetése után ugyanannyira alkalmas vagy?
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Engem nem zavar hogy lehet közlekedni közúton kb versenytechnikával; az hogy ki mit gyárt le, nem szabályoznám.
Viszont az hogy 600km egy tanulóautóban feljogosít arra hogy ilyet vezessek közúton, az vicc. Kb robogó vs. motor, egyszerűen más kategória."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz szabonagyur #65251 üzenetére
Én sem tudnám, nincs kétségem.. De jobb lenne zárt pályán, szakértővel megismertetni a teljesítményt mielőtt valaki ilyen fegyverrel közúton közlekedik.
"... and I hope you have a great day!"
-
-
őstag
a csapágycsere és a karbantartási útmutató be(nem)tartása között van ok-okozati viszony? mert lehet, hogy nincs.
Ahogy az ABS kocka és a fékfolyadék cserénél sem garantált, hogy nem romlik el ha cserélve van.
Attól még akik tervezték, úgy látták jónak, ha legalább 4 évente kap friss folyadékot a vas (váltó, fék, hűtő), annyira filléres tétel hogy nem éri meg spórolni rajta. Én mindenesetre nyugodtabban alszomMás:
nyári kerekeket dobtam fel, amikor láttam, hogy a jobb első lengéscsillapító picit már ereszti az olajat, porvédő is elengedett (szerintem még a gyári ).
Van esetleg tapasztalat, hogy milyet ajánlott betenni, vagy milyet kell kerülni? Elviszem majd átnézetni, hogy mit kell/érdemes még cserélni ha már hozzányúlunk, szóval jöhet minden infó"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
"Ahol az enyémet csinálták a tulaj mondta anyósa vasalójában is 15K és csapágy csere."
hát nézd, az enyémben van lassan 250k km, és az elmúlt 13 évben 100%, hogy nem volt benne cserélve, és valószínűleg előtte sem. Tehát szinte biztos, hogy még gyári. Nem azt mondom, hogy ott az anyóssal van gond, de... hát megnézném hogy vezet..Fékfolyadék: most komolyan az érv, hogyha úgyis tönkremegy az ABS kocka, akkor ráér akkor fékfolyadékot cserélni?
Az, hogy közben mennyit romlik a fékhatás, vagy hol a forráspont vagy a harmadik autópályás fékezésnél nem áll meg az autó az ne számítson?
Én értem, hogy ez egy csak egy Swift, és hogy a világból kimegy a gyári folyadékokkal is, de ha egy szerelő nem hajlandó a kötelező (!) csereperiódusokat betartani, akkor elviszem máshova.
Gondolom kényelmetlen meg unalmas tisztességesen megcsinálni egy fékfolyadékcserét, és inkább elvállal más munkát. én elvittem egy közeli szakihoz, végigcsináltam vele, segítettem pumpálni a pedált, ő meg töltögette, átöblítettük a rendszert. Ugyanígy a hűtőfolyadékot is, desztvizes átmosás, járatás, légtelenítés, minden.A hűtőfolyadéknak sem csak a fagyáspontja az egyetlen tulajdonsága - azért előírt a teljes csere (és nem csak utántöltögetés ősszel örökre), mert a korrózióvédő hatás idővel romlik. Persze csere nélkül is elmegy biztosan 10-15 évet, tehát pénzkidobás.
Nem hiszem, hogy ez a jó hozzáállás
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Lehet, hogy Suzuki specialitás. De ha a gyártó előírja, akkor talán nem érdemes kihagyni.
Ha a gyártó nem írja elő, akkor talán túlzott elővigyázatosságnak tűnik. Lehet, hogy az is. Ahogy a longlife olajos 30k km helyett 15-nél csere is.
Van ezzel gond?"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Ez tök jogos, keressük már meg hogy melyik az ami egy kategória.. Vagy inkább ne, az egész megbízhatóság összehasonlítás egy vicc.. Ha felteszed a konkrét kérdést, hogy Fiesta vs vasaló Swift akkor lehet érvelni típushibákkal, mert kb egy liga (méret, motor, ár, felszereltség, 'komplexitás'). De márkákat bedobni, Ford vs Merci vs Suzuki oh God...
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz tboldi #65678 üzenetére
időnként én is elgondolkodom a 4évszakoson, akár a Nexen-en, akár a Michelin-en - az alufelni védelme pár éve még érv volt, de kb nincs hó így nincs só sem
De én is úgy vagyok, ha már megvan a 8 felni, kb 4-5 évente cserélni nem akkora tétel.. inkább az zavar engem is, hogy kb évi 10-12k-t megyek, erre kb nettó környezetszennyezés a 8 gumi foglalja a helyet, a lemezfelni egyre rondább, kellene csiszolni-festeni legalább házilag..90LE meg 110nm azért nem az a teljesítmény, amire ne lenne elég akár egy középkategóriás 4S, szóval folyamatosan dilemmában vagyok..
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz dethroner #65743 üzenetére
Legyél nyugodtan szkeptikus, de erre szokták azt mondani, hogy a puding próbája az éves.
Ezért gyűjtünk információkat egy fórumon, hátha van valakinek tapasztalata. Aztán lehet mérlegelni, hogy ez alapján érdemes-e kipróbálni. Utána lehet mondani hogy volt fent, 2 év után halálfélelmem volt 0 fok alatt, elkapart, csúszott, nem állt meg stb.
Csak mikor a tapasztalatot próbálod cáfolni, hogy 'nem lehet jó', 'várod a tesztet', az olyan fura..Én értem, hogy szerinted az uv meg hőterhelés annyit ront a szerkezeten, hogy lehetetlen az hogy télen használható legyen. Sőt, az alapvető kétség bennem is emiatt van.
De szerinted a többiek komolyan az életüket kockáztatják hogy igazuk legyen? Nem azzal térítenének, hogy ez egy fos, nehogy kipróbálja valaki mert életveszélyes?
Nem lehet, hogy sikerült egy jobb alapanyagot kifejleszteni ami jobban viseli ezeket a körülményeket? Vagy legalábbis ugyanolyan rosszul mint egy téli az állásban öregedést?Egyébként az állítás kb annyi, hogy adott esetben jobb lehet 3 évente eldobni egy szett 4S-t, mint 6 évente 8db szezonálist. Valószínű hogy a harmadik évre már romlik a 4S, de azt nem lehet objektíven mérni, hogy ez milyen relációban lenne egy 3-4-5-6 éves télivel/nyárival.
A tapasztalatok alapján nincs szignifikáns különbség.Ja: megnyugodhatsz, szerintem nem abból lesz itthon baj, hogy 3 éves 4S gumival neked mennek.. 8-10+ éves gumikkal mozognak autók tízezrei, mert van még minta, ehhez képest ez a fenti téma komoly kis fingreszelés
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz 2ozzmexy #66136 üzenetére
ha úgy érted, hogy az AA-n belül megoszlik a képernyő mondjuk a Waze és a Spotify között, akkor igen.
Ki tudod kapcsolni az AA beállításaiban (csak a telefonról elérhető úgy emlékszem: Feladatsávmodulok - OFF)#66139 tboldi
Nekem a 2005 Swift-be beesett egy 2din Pioneer fej még régebben, a napokban vettem hozzá Fb csoportban egy kormány gomb adaptert is.
Azóta ha autóvásárláson töröm a fejem, az első szűrőfeltétel, hogy legyen benne 2din szabvány hely, vagy egyszerűen beépíthető legyen (vagy legyen benne gyárilag AA/CarPlay ).
Számomra a leghasznosabb upgrade ez volt a kocsiban, a multimédia, navigáció, telefontartó, telefontöltő, kihangosítás/headset problémát mind-mind megoldotta.Most nézem ez másfél éve van bent, kb egy éve szinte szóról szóra ezt írtam róla..
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz fogkefe21 #66163 üzenetére
Amíg nappali menetfény nélkül jártam, addig az emelt fényű Osram-ok (Night Breaker, Laser, Silver) kb 1 évet (10-15k km) bírtak, de már akkor is megvettem mindig - bár ritkán jártam sötétben, de akkor azért látványos volt; akkoriban éreztem, hogy nagyon overkill országúton nyáron a NightBreaker-t égetni
Mióta van DRL azóta nem égett ki, nyilván csak naplemente után van felkapcsolva, így már abszolút nem kérdés nekem. Philips-et meg más emelt fényűt nem használtam, sokan dicsérik azokat is.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz tboldi #66632 üzenetére
eh akkor sry, a tolatón átsiklott a szemem..
bontott is egész baráti ~10-ért.
Karosszéria elemeket 2005-2007 Swifthez bontottan sem lehet találni, mikor első lököst kerestem egyszerűen nem volt olyan ami egyben lett volna.. színtől függetlenül természetesen, csak normális állapotot kerestem ( = nem repedt-törött )
70-ért vettem gyári újat, és szerencsém volt, mert utolsó darabként volt leárazva 120-ról. Alapozott, fényezés nélküli.[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz slett27 #66646 üzenetére
nyilván igen, hangos a motor, sokat forog, sokat eszik (130 körül ~7-7.5).
2 vagy 4 hetente megyek vele 40km-t pályán, azért azt ki lehet bírni - de egyáltalán nincs bennem semmi félelem emiatt. Van rajta gumi, fék, visszaváltva 1-2 fokozatot azért el lehet vele indulni 90-110-ről is (ugye az 1.3 Swift óra szerint 100-on tiltja a második fokozatot, 130-nál a harmadikat ).
Nyilván nem a belsőben szoktam levillogni vele Porsche-kat, de nincs is halálfélelmem azért mert 130-150-el kell menni vele néha. De ha minden nap mennem kéne ennyit vagy még többet, akkor mindenképpen másik autót választanék - leginkább a komfort és fogyasztás miatt.
Mondjuk nekem a nyári szett kicsit szélesebb (195/55 R15), lehet kicsit dob a stabilitáson"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Kis hibajelenség-diagnosztizálás- megoldás, ha valakivel szembe jönne a jelenség:
2005 1.3 M13A Swift
Jelenség: álló helyzetben az alapjárat alacsony, akár 600 alá is beesik, szinte ütemtelenül jár. Beremeg az egész autó kb. (Parkolásnál vettem észre először, féken állva éreztem h remeg a pedál.)
Fordulaton normális, városi tempónál üresben gurulva 800-900-as stabil alapjárat (!)Kb 50-100km-el később bedobta a P0401-et: Elégtelen EGR áramlás
Kiolvasva az EGR egyáltalán nem működik, OBD-s parancsra sem nyit.
Tisztítás után semmi változás (nem is volt különösebben kormos).Csere után természetesen megjavult. (sos kellett a megoldás, így 48 órán belül diagnosztika, tisztítás, Unix-os alkatrész +munkadíj összesen 100k volt)
Valószínűleg nyitott állásban romlott el, és folyamatosan vezetett be kipufogógázt, ezért fulldokolt a motor álló helyzetben.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz TommyY2 #66958 üzenetére
3.36$-ért vettem 2016-ban egyet, a legolcsóbb bluetooth-os verziót.
Opel Vectra B, Corsa C, Astra J, Suzuki Swift 2005 ami hirtelen eszembe jut - ezekkel biztosan használtam és egyikkel sem volt gond. Swiften rendszeresen ezzel törlöm a P0420-at.Modernebb autóhoz egyébként valami komolyabbat érdemes venni szerintem, amivel dpf-et, vagy márka specifikus dolgokat is lehet nézni.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz AMD Power #66999 üzenetére
én is rekordot döntöttem: 2 nap alatt mentem 1500 km-t a Swifttel máskor ezt kb 2 hónap alatt sikerül
Múlt hét szombaton Székesfehérvár-Split-Brac, most szombaton meg vissza (de ott helyben nem használtam).
Tegnap a kompozás után beültem 13.30-kor Splitben a teletankolt autóba, és a világ összes torlódása után 542 km-t sikerült megtenni 9 óra alatt megállás, kiszállás, motor leállítás nélkül.. végig pályán. 60km/h-s átlag, szétvert az ideg.
Akkor is csak azért álltunk meg Zalakomáron, mert elfogyott a benzinFogyasztás a teljes távra: 7.046L / 100km
Csak odafelé: 6,66 az első tankolásig - hajnali 2-kor indultunk, szóval klíma itt még nem kellett.
Visszafelé meg rengeteg araszolás és klíma is volt; de előzetesen simán 7.5-re tippeltem volna a túrát - Mo-n végig GPS szerinti 130-135, vagy amennyit a forgalom engedett, kint odafelé szabályosan, visszafelé amit lehetett.[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz fogkefe21 #67080 üzenetére
13:00-körül jöttünk le a kompról, a következő nem túl zsúfolt kútnál álltunk kb 15 percet mindennel együtt, így értünk Székesfehérvárra 0:20-ra még egy megállóval, ami 35p volt kb mert akkora volt a tömeg (első kút Mo-n).
Hozzá kell tenni hogy aug 5 nemzeti ünnep kint, semmi nem volt nyitva, így extrém volt szerintem a kutak terhelése.
De augusztus 15 is nemzeti ünnep fyi :)Órákkal később induló haverok 40-50 perccel később értek vissza, sokkal kevesebb dugóval; lehet elég lett volna délután indulni inkább, de mi siettünk
Gyöször
Egyébként éjjel 11 körül kb 50 autóval sorban állva digimonok is lehettek volna a környéken, abban a káoszban semmi sem tűnt volna fel.[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz szabonagyur #67089 üzenetére
Az utóbbi időben "szökött fel" 6,4-ről 6,5-re, egyre gyakrabban becsúszik egy-egy autópályás szakasz, így egyre ritkábban sikerül 6 körülre kihozni a fogyasztást.
Plusz most volt ez az EGR hiba, ami okozhatott többlet fogyasztást (az a 21.07.2023 => 6,98 nagyon kiugró, akkor már fixen rossz volt).
De nagy átlagban csak időjárástól függ: nyáron a klíma miatt + pár deci, télen a hideg miatt szintén.. tavasz-ősz kedvez neki, ilyenkor van esély 6 alá is bevinni"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz ncc1701 #67093 üzenetére
alig 14 év van a két autó között, jogos az összevetés tényleg
#67091 szabonagyur
értettem, arra írtam, hogy a teljes átlag 1 decivel kevesebb volt sokáigszerk.:
full lista minden szélsőséggel: 6,64-es átlag.
Katalógus szerint is 6,2 a vegyes, 8 a város.+ egy korabeli teszt:
"Egyetlen kötözködni valót találtunk a motorban, a kissé magas fogyasztást. A tesztüzem viszontagságai, az állandó hajszolás, a kíméletlen bánásmód, a városi használat és a kevés futott kilométer megmagyarázza a 8,5 literes fogyasztást."[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Nem tartja semmi, de én nem tudtam leszedni egyben - elkezdett darabokban szétbomlani az alján a gumis rész, így könnyebb volt lehámozni róla.
Próbáltam én is gyáriasat venni - kicsit más a tapintása, gumisabb, 'szárazabb'. Nagyon nem feszegettem rá, így viszonylag könnyen le lehet húzni róla, de lehet hogy tényleg csak én nem voltam elég határozott."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz pető bá' #67221 üzenetére
update: a biztonság kedvéért cseréltünk 4 gyertyát (NGK irídium volt benne, 55k km-t ment) + visszakerült a gyári felső lambdaszonda: EGR hiba megszűnt, remegés megszűnt, az autó érezhetően jobban húz és szebb a hangja.
Ugye elvileg ennek a gyertyának 105k km az élettartama - 45-50-nél érdemes szerintem kérdés nélkül cserélni.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Határozottan jobban megy az autó, szebb a hangja, alacsony fordulaton feltűnő főleg; én elhiszem h ebben még van, de ha már kijött, ez így nem megy vissza nálam sem..
Kauffer-nél 7.7k /db, ~egy tank benzin árából megvan a csere; ez megtett kilométertől függetlenül is 4-5 évente nem nagy költség.Könyv szerint ugye: "Csere 105 000 km-enként (63 000 mérföld) vagy 84 havonként", ami 7 év - van 250k km a gépben, 5 évre lecsökkenteni talán nem akkora pazarlás
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz szabonagyur #67557 üzenetére
A telefonnak a csatlakozója lehet még "koszos" - gondolom ha a vezetékekre ennyire érzékeny, akkor akár ez is okozhatja ha már porosabb.. bár ha másik telefonnal sem megy akkor tuti nem ez a gond.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz szabonagyur #67559 üzenetére
ja sry, a carplay kiesett
akkor fejegység <-> vezeték <-> csatlakozó gyanús
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz szabonagyur #67561 üzenetére
ja, úgy értettem, hogy az autóban levő usb anya és a fejegység közötti rész
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz ncc1701 #68041 üzenetére
Annyi lett megállapítva, hogy a
melósközlekedőedénybe (alap áron) már olyan hajtásláncot tesznek, amivel már alacsony fordulatról is jelentős nyomatékkal lehet gyorsulni - ráadásul a gyári adatoknál jobban teljesített mérésen is.
Pont nem a VW féle 3 henger 1000 ccm jobb esetben turbós motor, amire utalni próbáltál.De hogy ebből honnan jött a bezzegdízelezés, a chiptuning (?!) meg a 20 éves prémiumok emlegetése, az maradjon rejtély.
Nettó trollkodás amit csinálsz, és ezt Te is tudod"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz pető bá' #67446 üzenetére
Swift 2005 1.3 M13A (255k km)
5 hónapig ment hiba nélkül a dolog - visszatért a korábbi jelenség:
- check engine: P0401 (EGR áramlás elégtelen, és a szokásos P0420)
- autó alapjáraton álló helyben ütemtelenül jár
- gyanús, hogy van egy +0.5L fogyasztás: stabilan 6.5-6.6-ot eszik az autó, ami télen még elmenne, de egyre jobb idő van, alig járok városban, ilyenkor 6 körül vagy alatta szokott maradni.EGR hibátlan (cserélve is volt), lambda szondából visszakerült a gyári. A katalizátor 255k km után valószínűleg teljesen hatástalan (ez látszik a lambdaszonda értékeken is).
Az, hogy az EGR-re miért panaszkodik nekem rejtély, nem tudom hogy mi alapján szabályozza vagy méri a működését.Gyári katalizátor nincs (legalábbis én nem találtam, ilyen 3-400 körül találtam gyári minőségűnek mondottat), a szerelők szerint az utángyártottat kár is beletenni, hulladék az összes (ilyen 100-150 körül), legjobb esetben pár hónapig működik normálisan.
A másik két javaslat:
- EGR kiírás (50-70k)
- lambda szonda kiemelő (sosem hallottam róla, de létező dolog: egy adapter, amivel a szondát néhány centivel ki lehet emelni a helyéről, így "optimálisabbat" mér)Van esetleg valami ötlet / tapasztalat, hogy mit érdemes még megnézni/megmérni mire érdemes cserélni?
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz mouzrr #68629 üzenetére
Nekem azt mondta akinél jártam, hogy azért el kell játszani vele, mire megvan az ideális "magasság", de sikerült már neki párat beállítani. Ráadásul párezer forint, olyan nagy kockázat nincs benne.
a P0420-szal nincs is gond, én amióta nálam a kocsi törölgetem (most lesz 6 éve )
De a P0401 megjelenésekor lehet hallani a motor hangján, hogy valami tényleg nem ok.EGR csere is volt 5 hónapja, azóta nem tisztítottuk.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz ncc1701 #68644 üzenetére
Az egyre durvább EUs előírások arra jók, hogy az autók gazdaságosan nem üzemeltethetők 5-10 év után. Erről nem tudomást venni, és folyamatosan az új eladásokat pörgetni tényleg óriási környezetvédelem..
Átlag Béla szerinted egy 1.5M értékű autóra rákölti azt a 3-900k HUF-ot, hogy megvédje a bébifókákat, vagy inkább eladja, és ha megteheti vesz valamit 2.5-ért? Ha nem teheti meg, akkor pedig megoldja okosba (dpf, egr, whatever off).
Szerinted ha eladta, akkor az aki utána már ezt a gépet veszi meg (nem javított állapotban), mert 1,5M volt rá összesen, majd rá fogja verni azt a 600k-t, hogy jobban aludjon, vagy megoldja okosba?
Egy 3-5M autóra, amivel hosszútávra tervez az ember, lehet hogy elkölti pár év alatt azt az összeget (4-900k), hogy rendben legyen a dpf meg a teljes rendszer, de ahogy ezeknek az autóknak is lemegy az ára, egyre kevesebb hajlandóság lesz rá, ami egyébként teljesen érthető. Sajnálatos, de érthető.Tökre egyetértek azzal amit mondasz, de egyszerűen az a racionális döntés, hogy az ember inkább eladja, akár kicsivel ár alatt és vesz egy újabbat/jobbat, mint hogy az autó értékének a (nagyjából) felét ráköltse egy ilyen javításra. Ami jó eséllyel meg sem oldja a problémát: simán lehet találni olyan thread-eket, hogy még a Bosal katalizátor és új gyári lambdaszondák, gyári MAP szenzor után is jött a P0420 - az meg azért elég szomorú, amikor 6-700k elverése után ugyanott tartasz, idegesít a sárga tengeralattjáró, törölgeted tovább a hibakódot és csak reméled, hogy az utángyártott katalizátor azért ér valamit
Ezen a ponton hadd kérdezzek:
Ha tényleg a környezetvédelem a fontos (az EU-ban), akkor miért nem támogatja a meglevő autópark értelmes állapotban tartását is.. bárki / bármilyen szerv(ezet)?
Hol van az EUs/állami támogatásom az Euro4-es katalizátoromra? Hol van a szabályozás, hogy a gyártónak biztosítania kell gyári minőségű, károsanyag kibocsátással összefüggő alkatrészeket legalább 10-15 évig olyan áron, hogy az ne legyen egyenlő a gazdasági totálkárral?
Ha egy kocsi még 10 évig az utakat járja, nem lenne fontosabb (támogatásra érdemes) környezetvédelmi cél, hogy az a gyári értékeket hozza, mint hogy az új generáción még 5 grammot faragjunk 100km-en?"... and I hope you have a great day!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Noble Chair EPIC
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen