Új hozzászólás Aktív témák
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #10869 üzenetére
Én [ezt találtam] ha számít a pár ezer forint is. A fogarasi tesco mellett a Bíbor utcában van az üzlet.
-
domojko
senior tag
A szervizkönyvben le van írva hogyan kell kiolvasni a hibakódot, külső eszköz nélkül.
Tessék mégegyszer: A motorkontrol lámpa sokmindentől világíthat. De álltalában az üzemanyag levegő leverék aránya nem megfelelő. Vagy valamelyik érzékelő-jeladó meghibásodott. Ezzel a módszerrel olvassátok ki a hibát, lehet hogy többet is ki fog jelezni. Utána vegyétek le az akkusarut 10 perre, ha nem volt komoly probléma, elfelejti a hibajelzést.
SUZUKI vizsgálókészülék használata nélkül
1)Kapcsolja ki a gyújtást.
2)A gyújtáskapcsoló ON helyzetbe fordítása és a motor leállt helyzetében hajtsa végre az a) - d) lépéseket 10 másodpercen belül.
a)Fordítsa el a fényszórókapcsolóz a “HEAD” helyzetbe.
b)Fordítsa a fényszórókapcsolót “OFF” helyzetbe.
c)Ismételje meg az a) és a b) lépést kétszer.
d)Nyomja le és engedje el a vezetőoldali ajtókapcsolót háromszor.
3)Ellenőrizze és írja le a műszeregységben található kilométer-számlálón vagy a vészvillogó visszajelző lámpával kijelzett villogási mintákat, amelyek DTC-ket képviselnek, és a következő példában láthatók. Ha kettőnél több tárolt DTC található a memóriában, az egyes DTC-k villogása a legkisebb sorszámú DTC-vel kezdődik, növekvő sorrendben. A DTC ismételten addig kerül kijelzésre, amíg a gyújtáskapcsolót OFF helyzetbe nem fordítja[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
Akkor egy picit egyszerűbben. A gyújtáskapcsolót "On" helyzetbe kapcsolod- ezután 3x ráadod a helyzetjelzőt- majd a bal első ajtó kapcsolót 3x egymásután megnyomod. Mindezt 10 másodpercen belül. Ha jól csináltad, akkor a km órán egymásután fogja kiírni a hibakódokat. Már ha vannak. Én is jártam úgy hogy a motorkontroll lámpám világított, viszont hibakódot nem dobott. Attól hogy levetted az akkusarut csak a hibajelzés törlődik, magát a hibakódot a komputer tárolja, elvileg csak törléssel tűnik el. Tehát akár ezzel a módszerrel, akár OBD-vel kiolvasható.
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #10909 üzenetére
Persze nem dolgoztatni akarlak, csak kiváncsi voltam. Szemezek én is már egy ideje a ködlámpával, csak nem volt rá még korpám. Érdekelne hogy mi van a csomagban, vagy a leírásárt ha be tudnád scannelni, baró lenne. Így a képek alapján úgy képzeltem hogy minden adott a beszereléshez a csomagban. Ha jól láttam akkor van hozzá relé meg kapcsoló is. Azt hittem hogy elég csak hozni az akkutól neki pozitívat, persze testet lehet találni bárhol, és csak összekötni a cuccokat. Elnézést ha nem így van. Mondjuk én magam raktam bele az enyémbe központi zárat, mert GC és nem volt bene. A lökös burkolatát sem kell szerintem leszedni, ügyes kézzel hozzá lehet férni, de ha mégis akkor az sem egy nagy mutatvány. Géptető alatt van 2 asszem 8-as csavar, a két sárvédőnél 1-1 lemezcsavar, a többi patent. Legalábbis a 2006-os swiftnél így van.
(#10922) No.01: Sajna ennyire nem vagyok képben, esetleg el tudok olyat képzelni hogy kezd lemerülni az elem a kütyüben amit magadnál kell tartani. Már ha van ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
A motorkontrol lámpa sajna sokmindentől világíthat. Reméljük nem jön vissza a jelzés.
(#10925) kornelka: "elvileg ködlámpánál meg kell oldani, hogy reflektornál ne működjön"
ezt nem is tudtam . Akkor valószinű az enyémet is szakember csinálja majd. Azért előtte körüljárom a témát.[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #11328 üzenetére
Én most már harmadszor rakok bele [Eneos Premium Hyper 5W30] -at. Eltekintve attól hogy nem Sustina, miben másabb vagy jobb az 5W40?
-
domojko
senior tag
válasz lakisoft #11572 üzenetére
A váltó kulisszára azért ránéznék a helyedben. Lehet nem ártana újrakenni grafitos zsírral. Az hogy a váltó kart nem tudod jobbra eltolni, magához a váltóhoz még nem sok köze van. Ott a kulissza lesz a ludas szerintem, vagy a rudazat. Lehet vizet kapott, és befagyott. Nekem is csillaggarázsban áll a kocsi, de ilyet nem tapasztaltam soha.
-
domojko
senior tag
Kellemes Húsvéti Ünnepeket!
-
domojko
senior tag
Olajcsere akció
A Suzukik a Suzuki gyári motorolajat szeretik a legjobban! Most a benzines modellekhez ajánlott 0W20 és 10W30 viszkozitású, kiemelkedő minőségű gyári olaj választása esetén a Suzuki márkaszervizekben csupán bruttó 8.800 forintba kerül az olajcsere. Az ár a gyári olaj árát, a gyári olajszűrő árát és a munkadíjat foglalja magában. GYÁRI OLAJ + GYÁRI OLAJSZŰRŐ + MUNKADÍJ = 8.800 Ft [link]
Erről tud valaki közelebbit hogy ez milyen olaj lehet?
Egyébként ennyi lenne csak az olaj+szűrő, munkadíj nélkül, [link]. -
domojko
senior tag
válasz lakisoft #11655 üzenetére
Nekem ilyen van ha megfelel, [szervizkönyv], [hibakódok], [kulcsprogram].
-
domojko
senior tag
válasz Merlini #11747 üzenetére
Szerintem nincs tökéletes védelem, mindent fel lehet törni, el lehet vinni. Ez mindíg attól függ hogy mennyire felkészült a tolvaj, és ennyi idő van az ellopásra. Ha nyugis helyen van a kocsi ahol nem zavarják meg, tök mindegy milyen védelem van a kocsidban, úgy is elviszi. Ha forgalmas helyen van az autó, akkor azokat a kocsikat nézik amiben nincs külön védelem, riasztó-kormányzár-váltózár, mert ezek is mind idő még feltöri. De ha nagyon kell ezeket is simán elviszik. Magyarán nincs tökéletes védelem. Amit raksz bele, csak a saját magad megnyugtatására jó, semmi másra. Szerintem!!!
-
domojko
senior tag
Azért csak óvatosan. Én is vele csináltattam. Jó anyaggal dolgozik, aránylag gyorsan is, de....nekem leszakította a hátsó szélvédő jobb oldali fűtéscsatlakozót. Amit próbált elbagatelizálni, mondván hogy biztos már ragasztva volt (nem volt), majd visszaragasztom és kész. Nos szélvédős visszarakta 3000ft-ért, ami nem sikerült valami jól, mert berepedt a szélvédő. Ezután 15000-ért cseréltettem a szélvédőt. Felvettem újból vele a kapcsolatot, hogy ez és ez történt, örülnék ha most már díjmentesen megcsinálná a hátsó szélvédő fóliát. Természetesen ő nem érezte magát semmiben hibásnak, de hogy lássam a jóindulatot megcsinálta félárban. "B" oszloptól hátrafelé lett eredetileg fóliázva, ez swift-nél akkor 14k volt. A csatlakozó ragasztás 3k, szélvédő csere 15k, újból hátsó ablak 4k = 36000ft. Köszi, ennyibe fájt a fóliázás. Mondta hogy azóta nem nyúl semmilyen típusnál hozzá a csatlakozóhoz, ez engem mondjuk nem vígasztal. Nem akarlak lebeszélni vagy eltántorítani, csak figyelj oda hogy mit csinál. Ha nem tetszik vagy elb@sz valamit, nem szabad kifizetni amíg nem csinálja-csináltatja meg.
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #12239 üzenetére
Én is így tudom. GL4 75w90-et tessék bele rakni. Én ilyet raktam bele.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Tulkas #12288 üzenetére
Én 3. éve Eneos 5w30-at rakom a 2006-os Swift-be, szép hangja van a motornak tőle, és egy cseppet sem eszik belőle. Minden szeptemberben lecserélem a szűrőkkel együtt. Szerintem ez a minimum gondoskodás egy autónak.
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #12947 üzenetére
Én Nokian nyári gumival lemezfelnin vettem 2010-ben a swiftet. 2008-as gumik voltak, és kivétel nélkül mindegyik a nutokban ki volt repedezve. De elég durván. Le is cseréltem mihamarabb. Utána vettem az alufelniket, a hátsókon még a gyári, amivel kijött continental gumik vannak. És közel sem úgy néznek ki mint azok a Nokian gumik.
-
domojko
senior tag
Nem látott valaki most valahol Suzuki 5w30 olaj+szürő akciót? Valaki linkelt a multkor 8k körüli árban ha jol emlékszem.
-
domojko
senior tag
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #13926 üzenetére
Itt van Swift 2 alu garnitura. Aránylag elfogadható áron. Nekem is ilyen van csak meg van fújva.
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #16593 üzenetére
Ha már eddig eljutottál ne add fel. A képen látszódnak a belső patentok hol helyezkednek el. Ne félj nem fog eltörni. Egy -egy határozott mozdulattal rántsd magad felé a kárpitot. Alulrol felfelé haladj mind a két oldalt. Végül ha már nem fogják a patentok felfelé leemeled a kárpitot. Ha mechanikus az ablakemelőd akkor előbb az ablakemelő kart is le kell venni. Az kicsit macerásabb. Meg kell találnod az omega gyűrűt. De ez sem egy ördöngős feladat.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz BrownB #17229 üzenetére
Nekem 2006.03-i swiftem van. GC verzió. A kilométeróra egységet cseréltem rajta meg a középkonzol órát is.
Az üzemanyagszint jelző nem pontos nálam. Mikor kigyullad a figyelmeztető lámpa ezután még simán elmegyek 150 km-t. Egyszer kipróbáltam. Tele tank 5.8 átlagfogyi. 580 km-nél gyulladt ki és 760 km-nél állt le a motor. A középkonzol órát is simán lecseréltem. Az átlagfogyit alapból simán méri. Viszont a külső hőmérséklethez kell venni egy jeladót amit a hűtő mellé kell rakni, ott van a helye. Ezt 2 vezetékkel kell bekötni a BCM-be, csak igy tudja mutatni a hőmérsékletet. -
domojko
senior tag
Nàlam ez fordìtva jelentkezik. A mutató nem jól jelez. Tele tankrol indulva már 6-10 km megtétele után lemegy egy rovàtkát. Ezt a tendenciát végig követi. Mikor a mutató már fekszik ki sem mozdul, akkor is megyek vele kb 50 km-t. Ez lehet h az óra miatt lehet. Ha jol emlékszem 2008-as az óra amit beleraktam. Lehet h volt valami módosìtás, és nem teljesen kompatibilis.
-
domojko
senior tag
Sziasztok!
2006-os 1.3-as swift. 110 km/h sebesség felett világít az ABS lámpa. És nem is alszik el. Ha leveszem a gyujtást és ujból indítok, pár méter megtétele után elalszik. De nagyobb sebességnél megint kigyullad. Merre keressem a hibát? Köszi
-
domojko
senior tag
Sziasztok!
2006-os 1.3-as swift. A napokban elkezdett világítani a motorkontroll lámpa. Szerintem a fogyasztása is több lett de a fő tünet h minden indításkor egy pillanatra felpörgeti a motort 2200 fordulatra, de csak egy pillanatra amint beindul a motor és már ejti is vissza normál fordulatra. Ezt a jelenséget akkor csinálta ugyanígy mikor sportlégszűrőt szereltem fel. Akkor inkább visszaraktam a gyári szűrőházat. Tegnap meg elindulás után kb 5 perc mulva majdnem felforralta a vizet. A mutató teljesen felment de nem érte el a pirosat. Megálltam vele az alsó vízcső teljesen higed volt. Visszahült utána beindítottam megint. Középállástól feljebb már nem ment a mutató kis idő múlva meg már éreztem h az alsó vízcső is kezd melegedni. Mi lehet a hiba? Termosztát esetleg vizpumpa? A motorkontroll lámpa világításának lehet e köze a viz melegedéséhez. Akkusarut levettem azóta nem világít a hibajelzés. Viszont nagyon hamar eléri most is az üzemi hőmérsékletet az alsó vízcső meg hideg tehát termosztát nem nyit. Ha a vizpumpa nem működik azt hogyan tudom megállapítani? Előre is köszönöm a segítséget.
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #19960 üzenetére
Nekem 2006-os 1.3 swift akkor dobálta a check engine lámpát mikor direkt szűrőt raktam fel. Esztétikus króm cső konzollal szépen felfogatva légtömegmérőnek kialakítva a hely sportszűrő a végén. Fasza szívós hangja volt csak mindig kigyulladt a lámpa. Olyankor indításnál egy pillanatra felpörgött 2200-ra az alapjárat de abban a pillanatban már esett is vissza. Persze hibakód nem volt egy darab sem. Visszaraktam a gyári szűrőt, azóta nincs ilyen probléma.
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Politika
- Okos Otthon / Smart Home
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Elektromos autók - motorok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...