Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz pigmeus #48936 üzenetére

    1500 alatt talán a V8 ami él valamennyire. Turbós benzines is erőlködik, csak nem érezni, mert fújja a turbó, nyomaték van. Igazából itt mindig az a kérdés, hogy mit akarsz csinálni? A fogyasztást lecsökkenteni, vagy kímélni a motort. Én 3000-nél szoktam elváltogatni a Focus1-est, de néha kap 5000-5500-at is, aztán helyből rögtön 2-t váltok egymás után. A minimum fordulat amivel megyek 1500-1800.
    Ha hamarabb elváltogatod, akkor csökken a fogyasztás, cserébe alig van lóerő, erőlködik a motor, lerakodások lesznek, nem mossa úgy a benzin, és, ha nagyon sokáig csinálod, akkor még el is tunyul a lerakodásokkal együtt, és, ha mégis valamikor végig pörgetned, nem fogja leadni azt, amit egy fin**tott, de még nem kopott verzió.

    Kis szívó motor esetén könnyű megtalálni az optimális értéket, mert ott érzed, hogy erőlködik, érzed, hogy bizonyos fordulatnál megkönnyebbül a motor. Onnan addig optimális tovább nyomni, hogy váltás után is könnyen vigye a szekeret.

    Turbós-nál az a baj, hogy fújja a turbó, és mész fel a dombon, repül felfele 3-asban, elmegy ez 4-essel is, berakod 4-be, és még mindig simán bírja, csak közben a nyomatékból dolgozás miatt oválisra kopik a hengerfal.

    Az utolsó pár decit, fél litert valszeg nem éri meg hajkurászni fogyasztáscsökkenésben, mert annyit árt a technikának, hogy a megspórolt 100-200Ft/100km-ek többszörösét elkéri majd.

    Gajdán-nak van erről videó youtube-on.

Új hozzászólás Aktív témák