Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tomics

    addikt

    válasz M_AND_Ms #30315 üzenetére

    Egyenletes terhelést kell kapnia minden (hétköznap használt) tartományban, hogy úgy kopjon össze az összes alkatrész a motorban. Az ECU is tanul, nem mindegy hogy milyen értékeket tanul meg az elején. Ha egy azonos fordulaton használod sokáig utána nem fogja jól kezelni az addig nem használt tartományokat.
    Egyébként meg nem csak a motor, az autó összes forgó, mozgó alkatrésze jó ha minden tartományban bejáratódik, az esetleges garanciális problémák is könnyebben jönnek elő.

    [ Szerkesztve ]

    PH! addikt since 2004

  • Kornel

    veterán

    válasz M_AND_Ms #30315 üzenetére

    Nem egyenletesen kopik össze a hengerfal és a dugattyú.
    A felhasználói kézikönyv ki is tér rá, hogy az első 1000 km-en kerüljük a folyamatos, egyenletes fordulatszámot.

    Többieknek:
    Egyébként illik bejáratni egy új motort, az, hogy padon jár 2-3 percet, semmit sem jelent.
    Én személy szerint 1000 km-ig nem forgattam 3000 rpm felé, most már néha el-el küldöm neki 4000-ig, most járok 1800 km-nél.
    Az első olajcsereig (4000 km-nel akarom) szerintem fokozatosan kitolom 5000-re (nem állandóan, csak néha, amikor van rá alkalom), és utána friss olajjal már bejáratottnak tekintem majd.

    Az alacsony fordulatszámon való használás pedig érdekes dolog, nyilván egy EGR szelepes szívó motornal meg lehet indokolni, hogy miért nem jó, de az EGR nélküli turbo motornal szerintem semmi hátrány nem fog abból származni, hogy felváltva 1500-ra esik vissza a fordulatszám, mert pont nyomaték maximum van már itt, egyáltalán nem erőlködik a motor, lerakódások pedig az EGR hianya miatt nem lesznek elvileg.

Új hozzászólás Aktív témák