Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sytex

    tag

    válasz mynames #2068 üzenetére

    Ez egy álltalános séma.
    MAP: Manifold Air Pressure (Ebben nem vagyok biztos)
    MAF: Mass Air Flow (magyarul ezt hívják légtömegmérőnek)
    TPS: Throttle Position Senzor

    A suzukiknál (A GTI-n biztos) nincs külön jeladó a főtengelyen, az osztófejben lévő HALL szenzor küldi a jelet minden főtengelyfordulatnál, innen tudja az ECU hogy mennyi a fordulat. Szöghelyzetadó (mondjuk itt csak sejtésem van hogy mire gondolhatsz, gondolom valami olyasmire ami a röpsúly helyzetét figyeli) nincs a suziban, mert nem mechanikusan (röpsúllyal), hanem elektronikusan van szabályozva az előgyújtásszög. Sőt a magyar 16V-s motoron már osztófej sincs.... itt asszem a vezértengelyen van egy jeladó.

    Persze van még vizhőmérséklet szenzor, lambda szomda, stb, de ezek csak korrekciókat hajtranak végre, A konkrét befecskendezést/gyújtást a MAP/MAF, TPS, fordulatszám adja meg.

    [Szerkesztve]

    - Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?

Új hozzászólás Aktív témák