-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Szerintetek ez valid lehet? Több Subi fórumon is megtaláltam ezt a lehetséges megoldást.
New battery, now engine stalls
SUBARU HARD RESET/ ECU
Start with the engine stone COLD
Make sure ALL ELECTRICAL COMPONENTS ARE TURNED OFF. NO RADIO... NO BLOWER FANS... NO LIGHTS... INTERIOR LIGHTS... NO A/C... NOTHING IS ON.
Disconnect the battery. Leave it disconnected for 10 minutes and pump the brake pedal a few times.
Reconnect the battery. Make sure the terminals are CLEAN and tight
DO NOT TOUCH THE THROTTLE PEDAL AT ALL
Get into the carDO NOT TOUCH THE THROTTLE PEDAL AT ALL
Turn the key to the last position before the starter engages and WAIT 10 full secondsDO NOT TOUCH THE THROTTLE PEDAL AT ALL
Turn the key to start the carDO NOT TOUCH THE THROTTLE PEDAL AT ALL
Let the car to run until the radiator fans come on. This may take 20-25 minutesDO NOT TOUCH THE THROTTLE PEDAL AT ALL
Turn the engine OFF and take the key OUT of the ignition switch and wait at least 10 seconds.
Put the key back in the ignition and start the car and drive normally for a bit and see what happensVoltam kicsit csapadni a rekettyésben, aztán megálltam sétálni a kutyával, és amikor indultam volna vissza (kb 25 perc állás után), indítok, beindul rendben, majd leesik a fordulatszám és leáll a motor. Indítom újra, ugyanez a helyzet. Vártam egy kicsit, újra indítom, megint le akar fulladni, ha gázzal megtartom, akkor nem áll le, de egyébként igen. Ismét vártam egy kicsit, majd újra próbáltam, ekkor nagyon alacsony fordulaton ugyan (300 rpm körül), de megtartotta magát, és el tudtam indulni. Menet közben, megállásoknál, lámpánál stb. már nem jelentkezett a probléma, tartotta a bemelegedett állapotban megszokott ~500+ rpm-et. Nincs hibajelzés a műszerfalon. Olvastam, hogy lehet IAC, PCV, ha ezek nem, akkor nagyjából bármi, aztán rátaláltam arra a thread-re, amiben írják, hogy ez rengeteg Subinál előjön akksicsere után, függetlenül az évjárattól, motortól, váltótól, és a megoldás az ECU reset, amit fent írnak. Holnap reggel kipróbálom, sokat nem vesztek vele.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Azóta többször jöttem-mentem vele, de nem jött elő a probléma. Holnap reggel megejtem ezt a hard resetet, aztán meglátjuk. Itt van az említett fórum topic (északamcsi impreza klub), ha esetleg vki keresné egyszer
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #1815 üzenetére
Kicsit pepecselősen írta le, dehát amcsik, na. Holnap reggel megnézem.
Ja, ha addig betáplálsz, akkor elvileg nincs ilyen gond. A dolgot egyébként ugyanaz okozza, amiről Qruval beszéltünk kicsit korábban, elmászik sok egyéb mellett a fuel trims is, és rossz keveréket adagolhat, ettől fullad le - eltér az akksi kivételekor utoljára észlelt és berakás után először észlelt állapot az ECU szerint, ezt oldja meg a reset és a tanulási folyamat elvileg.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Megcsináltam most reggel a resetet, azóta jöttem-mentem, leállítottam, indítottam hidegen, melegen, egyelőre teljesen jól működik, plusz nincs tanulóidőszak, egyből minden jól működik, és így sem felejtett el semmit, csak az időzónát és az adott tankra számított átlagfogyit, minden más a fejében maradt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nem az ő műfajuk sajnos. Az újabbakkal talán kevesebb a probléma, de én semmiképp sem ajánlanám. Több Subaru szerviz eleve nem foglalkozik dízelekkel, ha vmi gondja lesz, igen költséges a javítása a benzines változatokhoz képest.
HaHu-n, ha rákeresel, 2008-2010 közötti Legákra például, jelenleg benzinesből 3 db van eladó (plusz a GT, de az más tészta), dízelből meg 21 db. Szabadul tőle mindenki, aki tud, mielőtt vmi komolyabb meghibásodás üti fel a fejét. Ha nem feltétlen muszáj, szerintem ne azt vedd.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Kirándulós, hegyetmászós, hóbanpörgős - közel 20 lityi.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #1900 üzenetére
A Spec B rövidebb rugókat kapott - Bilsteinből. Kár, hogy a hirdetett példányon nem a gyári 18-as kerekek vannak.
Nálam mondjuk általános használatra nem opció egy normál magasságú autó, de egyre jobban foglalkoztat a gondolat, hogy csak kéne egy Impreza hétvégi autónak...
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #1904 üzenetére
Szentem vidd el az asszonyt egy próbakörre egy GT-vel, hátha megváltozik a véleménye. Nálunk, ha fizetnék se menne az enyémmel az asszony, nálatok meg azért mintha meglegyintette volna őt a boxer motor szele.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Vicces, hogy hiába van hideg odakint, a nagy napfénytetőn keresztül a napsugarak finom melegen tartják az utasteret. (Ami miatt persze nyáron el kell húzni a redőnyt fent. )
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Télleg az utolsó élhető világok egyik lehetséges példányában élünk hát.
Muszáj lesz vennem egy STI-t, meg hozzá pár hektó 100-as benyát a rosszabb időkre... Le lesz konzerválva a garázsban a megfelelő páratartalom és hőmérséklet mellett. Aztán, havonta egyszer teliholdnál kitakarom, beröffentem, és végigordítok vele az OLED-es megvilágítású aszfalton a vinnyogó elektromos szekérkék között rendszám nélkül, kapucnis pulcsiban, dejólesz
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz _Smooth #1976 üzenetére
Ha nem kizáró ok a nem emelt hasmagasság, akkor Lega. A 2 lityis manuális Lega kombiból elég sok kapható ebben az árszegmensben, kis utánajárással ki lehet fogni épkézláb példányt belőle. A 2 lityis teljesítményre ugyanannyi, nyomatéka meg a 2.5-ösnek sincs.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz _Smooth #1981 üzenetére
Igen, a 3rd gen Legák elég alacsonyak, ahogy Parci írja, a szabad hasmagasságuk nincs 15 cm (5,9"). Az Outback hivatalosan 22 cm-en van, de ez csak a hátul kicsit belógó kipuf csövek miatt van, egyébként szinte mindenhol megvan a 23-24 centi saját mérés szerint, tehát jelentős a különbség. Ehhez elég könnyű hozzászokni, asszony B7-es Passatja 13,5 cm-en van, azt rendszeresen odaverem a vidéki, kátyús, dűlőutakon.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Egyik kocsimon se cserélgettem sosenem ily módon a gumikat, de az tény, hogy az elsők jobban kopnak a nyiffanós kanyarok, nagyobb tömeg, fékezés, stb. miatt, szal ha cseréled őket, lehet kicsit spórolni velük, és akkor 10k után még nem kopottat teszel fel hátra, szal van benne ráció.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Milyen típusról van szó?
H4-esben lehet gyertyát cserélni simán, Qruék is megoldották. H6-ban macerásabb, de természetesen ott sem kell kivenni ehhez a blokkot.
Nem tudok olyan közelező szervizről, aminél kiszednék a blokkot, kivéve, ha cserélik a vezérlést nyilván, de az csak szíjasnál kötelező, láncosnál opcionális, nem kötelező cserélni, ha nincs vele gond.
Izzócsere Outbackben simán megoldható otthon, házilag, hátul kényelmesebb szerelni, ha kiveszed a lámpatestet, elöl pedig hozzá lehet férni a motortér felől, csak az egyik oldalon ki kell szedni az akksit, a másikon a légszűrőházat, hogy hozzá lehessen férni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz _Smooth #2014 üzenetére
3rd gen Outbackbe majd mindenképpen ülj be próbaképpen, a 195 centiddel, mert nekem a 184 centimmel (oké, az átlagosnál kicsit hosszabb arányaiban a lábam - 89 centi a belső combhosszom) koppra hátra van tolva az ülés, és így punkt jó.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A váltás közbeni motorhangra gondolt. Én mondjuk szeretem az automatákban, amikor lájtosan krúzolva indulsz, és finoman pakolgatja magát 35-nél már hármasba, de nem vagyunk egyformák. Kézi váltósnál ugye markánsabb a váltásközbeni hang, mivel nehéz 1000-ből 1000-szer ugyanolyan jó ütemben elvégezni a mérlegmozgást a két lábaddal, pont ugyanúgy húzni a váltókart, pont annyi gázt adni, stb., szal ott markánsabb a motor hangja ilyen esetben.
Na, mondjuk, ha léped neki, akkor az automata is úgy vált, ahogy kell oda-vissza, visszaváltásnál meg olyan a motorfék, hogy az utassok simán fejelik a szélvédőt - szerpentineken manuálban szoktam tolni, és csak visszakapcsolással lassítok. Egyszer sok időm lesz, kajak megfordíttatom a váltókart, mert még azóta sem áll kézre az utcai elrendezés.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha már H6 mi a legjobb eljárás a befagyott ajtó kinyitására? Tegnap éjjel az ónos eső vagy hó vagymi úgy ráfagyott, hogy sehogysem tudtam kinyitni az ajtókat - legalábbis nem akartam az egészségesnél jobban feszegetni az ablakot ugye, így kénytelen voltam befújni egy kis jégoldóval, csak tartok tőle, hogy az megeszi a gumit kicsit.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz _Smooth #2082 üzenetére
Alapvetően a turbós és dízel motorokhoz szükséges, mert ott van fent az IC; a szívó benzineseken csak kozmetikai célokat szolgál, gyárilag le is van zárva, tehát nem jut be ott levegő. Arról megoszlanak a vélemények, hogy érdemes-e utólagosan megnyitni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Az faja. Ez meik csoport Subaru FANok Hungary? Az új cég FB-os megjelenése miatt regisztrálni voltam kénytelen vén fejjel a fészbukra, mert csak úgy lehetek fan page admin, ha van személyes profilon, szal ha már ott vagyok, belépek oda is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Hobby elektronika
- Xbox Series X|S
- Autós topik
- További aktív témák...