-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
-
nagyúr
Jepp sajnos, ezért is gondolkodom a fólián, bár olvasok róla jót is, rosszat is. Van, aki szerint néhol roszul töri a fényt, van, akinek torzít, kevés rá a gari, meg valami 40 napig buborékos lehet, mert addig szárad...
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nem tapasztaltam semmi ilyesmit. Néztem most pár képet, azok alapján úgy néz ki, mintha a későbbi évjáratú OBK-knál fényesebb, sötétebb, más anyagú, és néhány helyen más formájú is lenne a műszerfalborítás. Már amennyire ez így a képek alajpán eldönthető persze... Az enyém elég matt és inkább szürke, mint fekete.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Határhelyzetben, tiltás környéki RPM-en való kanyarodáskor, ha a váltó manuálban van, figyeljünk a fordulatszámra, mert, ha kanyarban, kigyorsításkor kezd el tiltogatni, akkor a másodpersenként váltakozó nyomaték megtréfálhatja az embert.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Az még rosszabb, ha iilyen helyzetben elvált az automata, mert akkor még nagyobbat változik a nyomaték ugye, tehát, ha finoman elpörgő kerekekkel mentél addig a kanyarban, akkor ha felvált az automata, nehezebb lesz megoldani a szituációt.
A pezsgő színű jó lehet 2.1-ért, ha rendben van. Mindent összevetve az enyém is annyira jött ki, csak olyan konstrukcióban, hogy 2.7-et fizettem érte, de az előző tulaj költségére ki lett benne cserélve a kormányszervó motor és pumpa 140k értékben, kapott olajat, szűrőket, klímatisztítást, váltóolajat, pár db új izzót és teljes körű átvizsgálást, mindezt számlásan Seibikoban 100k értékben, kaptam hozzá 1 hetes számlás 4x4-es zsírúj Blizzak téli szettet 210k értékben, meg két db dashcam-et 100k étékben.
Gázos Subarut ellenben sose nem vennék, nem látom benne a rációt, csak a gondot.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nem nagyon érdekelte az eladás a művészurat, ez a 8. autója volt (mármint nem sorrendben, hanem egyszerre ), amikor felhívtam, hogy alkudozzunk, akkor felsorolta, hogy miket ad hozzá, meg hogy szerinte baj van a szervóval, azt még megcsináltatja, meg úgyis ideje a kisrevíziónak, és akkor csináljuk úgy, hogy elvisszük Seibikoba, ott átnézik, felmérik, ha rendben van, lebonyolítjuk az adás-vételt, és aztán ott elvégzik rajta a mindenféle karbantartást és javítást, amiket ő fizet. Plusz egyéként, ha egy éven belül bármi egyéb kiderül, amiről nem tudott, akkor keressem nyugodtan, de azóta is szoktunk emaileket váltani autós témában, szal jó arc.
Jepp, a tiédben már ott a fülesváltó, az S#, meg az FL lámpák.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
1.750.000-ért láttátok a 2.5 XT OBK-t?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
-
nagyúr
Májusban jösztök palacsintázni Törökmezőre? Asszonnyal megyünk.
Aztán egy hónappal később OST Velencén. Bandázhatnánk.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nyahh, május 9-re bejelentkeztem kisrevízióra Seibikohoz, reggel viszem, este hozom elvileg.
Egy normál revízió tartalmazza:
- motorolaj+szűrő csere
- levegőszűrő csere
- pollenszűrő csere
- fék átvizsgálás
- futómű átvizsgálás
- hidraulika, váltó folyadék átvizsgálás
- elektromos átvizsgálás
- diagnosztikai ellenőrzés
- klímatisztítás
Ezt a motort 7 liter Motul 300V olajjal töltjük fel.
A revízió ára: 50.000,- Ft nettó.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
A pezsgőszínű OBK-t nagyon gyorsan elvitték. A problémás fehér még fent van, plusz a héten felkerült egy Parci-féle, bár 2.950e-ért nagyon drága. Oké, hogy patent, meg elsőtulajos, de azért na. Ellenben, hogy az XT még hogy lehet mindig fent, az rejtély...
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
DZs: Az már rég oda van telepítve szerencsére. De asszony talált néhány jó árú szekrényt meg nemtommit, meg fellépőt, meg akármit Vaterán, amit le kellett hozni. Mondtam, hogy oké, lejövök a cuccokkal, de akkor mára csak pakolás, autózás, pakolás, aztán pizza és sör és hepaj. Szal majd csak holnap megyek haza.
Igaz, korán kell mennem, mert 10:00-ra viszem asszonyt élményvezetésre, és közel két és fél óra az út Orfű - Érd szakaszon. Mindig is szeretett volna Trabit vezetni, szal szerveztem neki egyet, oda megyünk holnap délelőtt. 601 Universal.
A májusi, Seibiko-s revízió után viszem az autót autóvill. haverhoz, aki jellemzően rally autók ECU-jával foglalkozik, aztán megnézzük, mik a lehetőségek; aszongya minimális belenyúlással elérhető a 270 LE / 330 Nm ezzel a motorral. Meglátjuk. Persze szerinte a moci turbóért kiállt, és rengeteg hely van ehhez a motortérben, de lehűtöttem a lelkesedését.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Lomha. Természetesen semmi sem hiányzik, de nem tart semmiből kipróbálni, csak egy újraírható chip kell az ECU-ba, ami nem nagy tétel árban. Előtte lementjük a gyári programot, így az bármikor visszaírható, ha mégsem tetszik az új program, mert mondjuk 20 litert kezd enni, vagy akármi.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A gázreakció, a forsulatszám, a vezérlés, stb. az nyilván teljesen más, ha S-ben vagy S#-ben van a kar, de attól még a váltó lassan vált és nem feltétlenül elektronikus szempontból, hiszen, ha manuálisan váltasz, akkor is komótosan pakolja a fogaskerekeket. De nekem nem zavaró különösebben a váltó sem, nyilván nem rallys a fíling, de az autó sem olyan, tehát nekem ezzel nincs gondom. Mással sem.
Qru: ez ugyanannyi kb. Mármint 10% plusz, ami nálad 17 és 20, az nálam ~25 és 30 ugye. Valszeg ez az a növekmény, amit minimális belenyúlással, szoftveresen megoldanak simán. Persze nyilván sokkal egyszerűbb turbós autókat húzni, csak ott is célszerű utánamenni a többi alkatrésszel, ha nagyobb mértékű az emelés. Karaj lett az összefoglaló!
Carr: a videón nem Zoltán Erika szám szól aki énekel, Csepregi Éva és a Neoton. Mármint eredetileg ők éneklik a YoYo-t, a felvételen meg ugye az Irigy Hónalj Mirigy.
Az alkatrészeket az amcsi Subaruparts.com-ról rendeltem, egészen pontosan az Ebay-es oldalukról, itt találod őket: Subarupartsdirect. Csak eredeti alkatrészekkel foglalkoznak, és meglepően hamar ideér a cuccuk, kb. másfél hét volt mindkét rendelés.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Amcsiban szokás az EZ30-akra superchargert tolni, arra nemtom, hogy reagál a többi alkatrész. A kisebbikkel is 360 lovat hoznak ki a H6-osból, azzal úgy 5 sec körül futja a százat a Lega. Az EZ63-osra a kit meg 440 lovat tud superchargerrel, az azért elég beteg...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Megvolt a revízió, kb. 1 óra volt. Pluszban kértem a szervó ellenőrzését, mert ha álló helyzetben álltam a féken, és el volt tekerve picit a kormány, akkor finoman remegett, amit nem gondoltam jónak. Meg amikor csekkoltam a szervófolyadék tartályát, az picivel volt a minimum fölött, ami annyira nem okés, a januári csere óta. Mint kiderült, jól éreztem, egy helyen egy illesztés mentén szivárgott a szervóolaj, szal azt gyorsan ki is cserélték. Állítottak még futóművet, tisztítottak klímát, és felszerelték a fém gázpedált is az olaj- és szűrőcsere, pollenszűrő cserén, diagnosztikákon, folyadék és fék-ellenőrzéseken kívül. Jellemzően a legtöbbet a gázpedál cseréjével szöszölték, mert ki kellett hozzá venni az egész pedálszerkezetet, hogy hozzá lehessen férni a csapszeghez, ami tartja. Mondták is, hogy még szerencse, hogy nem álltam neki otthon. Cserébe szép, és jól tapad a cipőmhöz. Plusz, ahogy jelezték, 50k + ÁFA volt, a pluszok ellenére is.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Émmá megszoktam, hogy mikor hogy kell tartani az apró, 47-es topánkáim. Ami lehetne szélesebb, az a bal oldali "lábpihentető" platform, amit nem is értek, miért ilyen vékony, hiszen elférne simán ott szélesebb is, szal majd lehet, oda kerítek vmi tuning darabot szintén.
Subiklubról megkeresett egy srác múlt héten, hogy nyár vége felé venne ő egy autót, de nem tudja, hogy Fori legyen, Lega vagy OBK, és ezeken belül kéziváltós vagy automata, ha milyen motorral, stb. Hétfőn átjött, dumáltunk egy órát, mentünk két kört, és ennek következtében hirtelen megvilágosodott, hogy neki bizony 3.0R OBK kell, és a héten megy is ki németbe ezért a darabért. Sógora tegnap elvitte ott kint felmérésre, átnézésre a helyi Subaru szervizbe, ahova egyébként is hordták az autót, és néhány esztétikai hibát leszámítva teljesen rendben van. Úgy látszik, fertőző a dolog.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Valójában nem Spec B természetesen (és nem is Legacy Kombi), de az eladó nem nagyon van képben, egészen pontosan elég szőke nő. Amikor a srác rákérdezett, hogy a jobb oldalon levő karcok csak a műanyag elemeket érintik-e, vagy mást is, akkor azt válaszolta, hogy ő ehhez nem ért, nem tudja mi az a kerékjárati ív, meg hogy mi műanyag és mi nem, de szívesen készít róla közeli képeket is.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Nem konkrétan a fórum lett fizetős, hanem csak a pártoló tagok láthatják. Mondjuk szentem ez f*sság, eddig se volt egy túl látogatott fórum, ezek után meg simán lehet, hogy meg is kotlik érdeklődés hiányában. Az az elképzelés a klub vezetésének részéről, hogy így majd többen lesznek pártoló tagok - fogalmazzunk úgy, hogy nem szakterületük a kommunikáció és az információs szupersztráda. Volt amúgy több lemondás, meg veszekedés, meg ilyesmik, de elég gyerekesnek tűnt, utoljára a 2000-es évek elején láttam hasonló színvonalat a fórumokon.
A tali ettől függetlenül jó volt, bár nekem más elképzeléseim vannak egy gulyáslevesről és egy palacsintáról, de klasszikus vendéglátós szinten simán elment. Közel 50 autó volt, és 100+ résztvevő, jó hangulatban telt a gyülekező, a vonulás, az ottani trécs, az ebéd, szinte mindenki családdal, párokkal jött, szal az ott szentem tök okés volt.
Egyre inkább hajlok afelé, hogy jövőre kéne nekem egy Impreza második autónak. Egy régi, egy lerúgott, kicsit rozsdás Sport vagy GT, ami bubog.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Igen, ha vkinek, akkor neked van rálátásod a kérdésre. Émmeg szintén 17 éve moderátorkodom, illetve szerkesztőként vagyok jelen pár fórumon; közülük a Bikemag anno a legmenőbb bringás off- és online magazin és fórum volt, aztán jól nem sikerült a tulajoknak a kizárólag online felületre váltás, az offline megjelenésből származó reklámbevételek átvitele online felületre. Szal az így kampó is lett 2010-re, amikor én, mint szerkesztő/író eljöttem tőlük, és már csak a fórumot kapirgálom. A magazin egyébként még műxik, de ez lópikola... Klásszikus példa arra, amikor nem adja ki.
Egyébként tuti rossz a subiklubos irány, mert pont a hardkór arcok azok, akiknek valamiért a legjobban fáj a pártolói díj megfizetése. Jellemzően a konszolidáltabb arcok fizetik be, mint mondjuk én. Idénre asszem talán, ha 50 pártoló tag jött össze, az 250k, amiből közel 100 ropi elment a gulyásra meg a paleszra.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Jepp, ő Dave Erickson volt, az MBAH (Mountain Bike Action Hungary) alapítója, ebből lett később - Dave távozása után - a BikeMag.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nekem anno nagyon jó lecke volt, hogy indultunk haverokkal jó pár vidéki amatőr rallyn, nyél f*s kocsikkal eleinte (belezett 1.0 Swift), aztán szépen erősödtek a vasak (amennyit épp meg tudtunk spórolni a kaján/pián ), de fontosabb volt a futómű/fék/váltó/difi, mint a motor effektív ereje, és persze az "erősödött" vas is, csak egy házilag tákolt KitCar lett (igaz, gyári KitCar versenymotor, 4 gangos tolókerekes Hewland szekis ralikrossz váltó, sperrdifi, gyári Skoda HP Racing állítható magasságú, keménységű, oda-és visszaútcsillapítású rugók és gátlók, 285-ös veztengely, HF-bővítés, programozható MOTEC ECU, 4-1-be leömlő, 50-es rendszer, Punto-fékek (az passzolt, és hűtött volt ), GL-es szilentek, semmi burkolat, de azért az már f*sza volt valamelyest. Persze az értelmezhető teljesítményt és nyomatékot a hegyezett veztengely miatt 6000 és 7500 rpm között adta le, ezért egy járdára felálláshoz is padlógáz kellett. Csak az volt a "baj", hogy az az egy autóm volt, tehát azzal jártam hétköznap is, és városban a tolókerekes váltó miatti hang, az ultra magas fordulat, az égett ferodol-szag a kuplung felől, a veseleverő futómű, az elmelegedő motor miatt erre a funkcióra finoman szólva nem volt alkalmas. Nyáron, dugóban araszoláskor minimális a hűtés hatásfoka, így ahhoz, hogy ne forrjon fel a víz, nyélen kellett járatni a fűtést, maxra tekert ventikkel, közben ég a kuplung, mert oké, hogy csak 1-ben kell kuplungolni, de 3500 rpm alatt el sem indult, csak csúsztatott kuplunggal. Mondjuk az érdekes élmény, amikor kiszállsz nyáron a 40 fokos júliusi hőségben az autódból csuromvizesen, és kicsit dideregsz, mert odabenn kb. 50 fok volt.
Szal és akkor aztán szétszedtük és eladtuk, és jött az 1.9 PDTDI B6 Passat 105 lóval, aztán a 2.0 CRTDI 140 lóval, és aztán meg az OBK.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
Asszony által kitalált nagyszatyor-rögzítő kampók jól vizsgáztak a mai Tesco-zás során, még a szokásosan sodrósan vett kanyarokban sem dobták el magukat a spenótok és füge chutney-k. (A kampók száma és mérete a tartani kívánt csomag magasságától függően variálható.)
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Habos. A héten én is elviszem mosni az enyémet, ragad a hétvégi sártól.
Elég picinek tűnik egyébként, ahhoz képest, hogy E-klássze. Egyébként 2014-es E63 AMG S, 5.5-ös V8-as, 585 ló, 800 Nm, szal elég beteg.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Érteni én sem értem, na aggódj. Egyébként egy 3.0T Q60S Infiniti helyére jött második autónak, az is 405 ló volt, azért, csak könyebb.
Prémiumtagság lejáratáról azért jöhetett volna vmi emil - csak azt vettem észre, hogy befekededtem. Na, megyek a kasszához.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Qru: Subiklubra felkerült egy leinformált 2005-ös Lega sedan, kéziváltós 3.0R.
"gymkhana » 2017.05.22. 22:10
Először is el kell, hogy mondjam, ez a hirdetés nem jöhetett volna létre, ha ez a jószág kombi lenne. Mert akkor nyilván már én feszítenék benne. De mivel én kombibuzi vagyok, gondoltam felteszem itt a klubban, hátha nem kerülne idegen kézbe:
Külföldön élő ismerősöm jelezte (tudván, hogy Subarufan vagyok), hogy a barátjának eladóvá vált ez a szépség. 2005-ös. Garantáltan 160ezer km van benne, végig vezetett szervízkönyves, top állapotban!
Ha valakit érdekelne, sürgősen lépni kell, mert nem tartogatja foglaló nélkül. Én be tudom hozni, papírozni, és ha valami nem úgy van, ahogy elmondtam, nem kell átvenni, visszaadom az előleget. Névre írva 2,5 millióba lenne."[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Le Mans Ultimate
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iPad topik
- További aktív témák...