- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Miért nincs elég fa a hegyekben?
Vonóhoroghoz új műszaki is kell, szóval célszerű úgy időzíteni, hogy műszaki lejárta előtt kerüljön fel követlentül.
mod:
Parci: Az brutál jó ár! Nekem csak az 5 liter motorolaj volt 16k.
Ha nem jutott vele dűlőre akkor olyan helyre vinném ahol van gyári support (Duna autó).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3147 üzenetére
Hivatalos gyári olaj nincs igazából, a Motult nyomják a Subarus körökben itthon, ami egy nagyon jó de elég drága olaj. Igazából ha 10 ezrenként cseréled egy kommerszebb / olcsóbb olajtól sem lesz baja (itt nyilván nem a teszkó alsópolcos VIP Car ásványi olajra gondolok).
Nekem a manual elég szűkszavú ezen a téren. Legalább API SL és 5W40 vagy 5W30 (utóbbi a preferált kivéve a forró övet). Bár azt nézve, hogy nyáron már nálunk is van simán 40+ fok...Amerikában az a baj, hogy ott nem csak a finom benzinek (95+) nincs kultúrája (nem is lehet kapni, 91 a normál, 95 a prémium és ennyi a választék) de a kinti userek legtöbbje csak félszintetikus olajat használ ami nagyon érzékeny a túlhasználásra. Szóval a sok hengerfejesedésen azért ott nem kell meglepődni.
Legutóbb nyáron voltunk kint egy hónapot... hát tudnék mesélni a tapasztalatokról.mod:
Szép szín az a fehér nagyon de ugye hazabeszélek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3152 üzenetére
Pontosan milyet vettél bele?
Nekem Eco-Clean 5W30 aztán X-Clean FE 5W30 és most Eco-Energy 5W30 megy bele 5k km múlva.
A szerelő próbált az 5W40 irányába terelni hiába mondtam, hogy ez polgári Subaru nincs hajtva. Így is sikerélményként könyvelte el, hogy C2-ről A5-re váltottam.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3164 üzenetére
Bogárba olyan kell azt tudom de a Subidba vastag az az olaj (még egy H6-ba is). Nem véletlenül nem kapta meg az eco plecsnit.
100 fokon 14,1-es a sűrűsége miközben az ideális 10-12 lenne. A szulfitos hamu tartalma 3,7 ami megint feleslegesen magas egy szívóbenzinesbe (az ideális 3,2-3,5 lenne).
Így hidegen feleslegesen magas a kopás, rossz a hűtési hatékonysága, csökkenti a teljesítményt és a fogyasztást is rontja. Cserébe 40+ fokban jobban védi csapágyakat az igaz.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3167 üzenetére
Mennyit mész most őszig? Nyárra a melegbe nem rossz de télre nem tenném bele. Amiket ajánl azok egész évben jók viszont, azokból választanék.
Ez nem rossz olaj ne érts félre de elsősorban turbós nagy hőtermelésű (ezeknél a motorolaj keni és hűti a sokszor 200 ezres fordulaton is pörgő turbót) és alacsony fordulaton is nagy teljesítményű (ahol még nem kellően magas az olajnyomás de már nagy a terhelés a csapágyakon) motorokba való.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen én is csak eddig jutottam.
De a viszkozitása is tök oké, 100 fokon 11-es ami még bőven ideális, a HTHS tartalma is jó a benzinesekhez (nem feleslegesen magas).
mod:
Petester: Nem gáz, csak van sokkal ideálisabb választás. Van itt olaj topik, oda érdemes benézni én is sokat tanultam az ott olvasottakból.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3189 üzenetére
Igen, annak még a hőtűrése is elég jó ide (nem forróövi éghajlat) de nem is feleslegesen sűrű egy szívóbenzinesbe. A sűrűbb olaj kisebb csapágykopást azaz hosszabb motortartósságot jelent ez igaz de ezzel szemben rontja a fogyasztást (növeli a motor belső ellenállását), csökkenti a leadott teljesítményt (sűrűbb olajat nehezebb pumpálni) és rontja a hűtést (nagyobb sűrűség = kisebb áramlási sebesség).
Bár a tiéd azért tud hőt termelni... ha hajtod akkor be lehet vállalni vele egy 5W40-et is.
A gyártók többnyire a jobb fogyasztási érékek miatt erőltetik ezeket a hígabb olajokat, az aktuális trend az, hogy egyre hígabb olajok felé mennek el. A katalógusban nem érdekes hogy 500 ezret vagy csak 300-at megy el a motor de az 1-2 decivel kevesebb fogyit már fennkölten lehet hirdetni.Nem tudom ismeri-e az ecu a 98-ast, egy próbát megér de ha nem lesz erősebb és/vagy nem eszik kevesebbet akkor pénzkidobás (mondjuk ha ismeri akkor se nagyon éri meg a felárat). Én nem is erőltetem, mert a gyári szofttal az enyém csak a 91-95-ig ismeri az oktánszámot. Ami miatt érdemes - legalább néha - jobba tenni bele az az, hogy a magasabb oktánszámos benzinekbe jellemzően több adalék van, így a tisztító hatása is jobb (azért óvatosan az se jó ha egy régiüledékes motorból hirtelen sokmindent kiold bár rád az most nem él). Emellett az injektorok kenése is jobb (bár utóbbira a benzines kevésbé kényes mint egy CR, a sokkal kisebb befecskendezési nyomás miatt) ezért van az, hogy sok autónál a prémiumtól halkabb lesz a motor.
Sajnos enyémen is vannak nyomok. Érdemes lefedni javítófestékkel a kasztnin ezeket vagy ha nincs színtelen körömlakkal is rámehetsz. Üvegnél meg csak üveges tud kavicsnyomot eltüntetni.
mod:
Parci: Ózonos pucolás vagy semmi.
Én voltam már többször, a klíma szagtalan lett cserébe oda lett az új autó illat is. Ez van...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Szia Takata, most mar nem öl meg a saját autóm.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #3203 üzenetére
Most mobilrol nyomom de nem tunik rossznak.
+ Tobbiek:
Jaja szetkaptak mint bohoc a biciklit. Reggel 7-re vittem 10-re kesz is volt pedig 1 ember dolgozott csak rajta.
Ja es a macskas illatosito Teszko alsopolcos nem tul tartos de megtetszett, igy jott velem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #3222 üzenetére
Kicsit elúsztam, most sikerült rendeznem a gondolatokat.
Ezekre kell odafigyelni a szokásos; sehol ne rohadjon (küszöb, sárvédőívek), ne füstöljön se hidegen se melegen, ne folyon sehol az olaj se a szervó, klíma hűtsön, az ülés fűtsön (nem szereti ha rátérdelnek az ülőlapra mert megszakad a fűtőszál és oda a fűtés) és lehetőleg ne 3 darabból legyen összerakva-n kívül:
- a fék hűtése alulméretezett elöl ezért könnyen hullámosodik a fék. Legalább 90-100-ról fékezz egy erősebbet folyamatosan, ha szitál a kormány akkor cserés az első két tárcsa + betétek (új tárcsa új betétek különben a használt betét félrekoptatja az új tárcsát). Ha hullámos a trácsa nem tragédia csak cserés, ami jó alkualap, egy komplett szett csak előre kb 90k (gyári).
A felszabályozás nem játszik, mert kb öt komolyabb fékezés után újra hullámos lesz. Érdemes odafigyelni a fékhűtésre. Pl nagyobb fékezés után ne állj a féken (vagy legalább a kézit használd) mert ahol a betét hozzáér a trácsához nem tud hűlni és a pontszerű hősokktól könnyen vetemedik.- a keretnélküli ablak szép de az üveg megvezetése nem bírja ha az ablaknál fogva csukják be az ajtót. Ha az üveg ránézésre nem egészségesen áll, vagy picit lötyög ha megfofod, ne adj isten a vízvető ott nem passzentosan áll akkor az újabb hiba. Ez okozhat beázást (ajtó alja ne rohadjon!!!). Nem tragédia de jó alkualap.
- a futómű strapabíró de érdemes alánézni/átnézetni. A stabilizátor felfüggesztőket, a kutyacsontokat érdemes szemügyre venni mert ezek fáradnak el elősször. A lengőkaron megjelenő rozsda előfordul, nem kell tőle megijedni az nem tragédia de ismét egy jó alkualap.
- a kerékcsapágy még hajlamos idő előtt tönkremenni de azt hallod menet közben ha sz@r, érdemes kicsit lehúzott ablakkal is menni közepesen lassú tempóval és fülelni.
- a difi vizsgálatról beszéltünk, koppra kitkert kormánynál körözöl, ha úgy megy mintha a kézi be lenne húzva akkor hagyd ott azonnal. Egy új c. diff többszázezres tétel, bontottan meg kitudja mit veszel és az se olcsó móka.
és a végére a vitamin:
- sajnos van benne kettőstönegű lendkerék (DMF), ha leállításkor csattanva áll le a motor akkor az nem sok jót ígér. A gyári DMF csere új kuplunggal elég horror de szerencsére van hozzá egytömegű kiváltó szett (SMF), ami szintén drága cserébe tartós és hibamentes további üzemeltetést ad (a váltási érzet kicsit rosszabb lesz). Ennek fennállása egy igen komoly alkualapot képez tekintve, hogy a gyári DMF (kuplunggal) 380k, míg a SMF kiváltó szett (kuplunggal) kb 200k.
Kb ezek a sarokpontok ennél a modellnél. További alkualap a közelgő vezérléscsere (kb 200k) tényének említése (gyertyák, szíjak, görgők, vízpumpa cseréje).
mod:
Kulcsszavak miatt:
#legacy #outback #bp
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Tettek egy nagyvonalú, listaár -10%-os ajánlatot ismeretség révén. Sanszos, hogy utcáról beesve nem adnak ekkora kedveznényt.
Jah és beszéltünk a nyomatékvektorált awd-ről: sajnos csak az új Impreza tudja és abból is csak a legmagasabb (Sport) felszereltséghez adják. A WRX-nél választható opció (lenne, ha itthon forgalmaznák), az STi-nél szériában adják.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3243 üzenetére
Topik Információs Rendszer, része a téma összefoglaló is. Igazából senki sem olvassa de nekem lelki megnyugvást jelent, hogy szerkesztgethetem.
Tárcsából milyen márkát vettél? Nekem a két első lenne cserés első körben...
Fólián is gondolkozom b oszloptól körbe. Meg B rendszámon meg hogy az alufelnit is végre feltegyem... Meg feszesebb gátlókon/rugókon vagy legalább keményebb szilenteken meg vmi hangosabb végdobon...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3251 üzenetére
EBC lenne jó de az heroin áron megy. Zimmermann még amiről sok jót hallottam lehet az lesz végül... De a trw-t is dicsérik.
Sima szívó van, nem peres gumis (205/55R16). Haveromnak volt WRX, jól megy de azt a fogyit én nem akarom megfizetni.
Futómű az én ízlésemnek puhácska kicsit de a csajok oda vannak érte a családban, hogy milyen kellemes.
Kenwood vagy mit néztél fejegységből?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3263 üzenetére
Autoglym Vinyl & Rubber Care-t használok mert az műanyagra és gumira is jó ([link]) de ha csak a gumikédert akarod akkor patikában veszel glicerint és annak a vizes oldatával bekened az is jó. Nem szárítja mint a szilikon.
Igen, ilyet árultak használtan 120k-ért de én még a gyárit sem hallgatom navigálni meg telóról navigálok (sokkal egyszerűbb és van forgalomfigyelés, nem kell frissítgetni, stb).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3265 üzenetére
Ez jó, ettől nem lesz olyan mint amikor szilikonnal lefújod.
Ritkán használom a navit ezért is elég nekem a mobil. Netből meg van elég, a Waze nem csinál nagy adatforgalmat.
Van egy szellőzőrácsra csíptethető tartóm (külföldön nem szeretik a rendőrök azt ami látómezőben van, pl a szélvédőre tapasztható karos megoldásokat), meg egy jó minőségű töltőkábel és kész.5W30 az eco olaj ezekbe, ha kergeted a gépet az 5W40 jobb nyárra.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3275 üzenetére
Jaja ez full fapad. Választhattam a 2.0i Comfort vagy a 2.5i Active között (közép vs alapfelszereltség).
A lovak fontosabbak nekem, így az utóbbi lett. Arról nem is beszélve, hogy aminek látom valós létjogosultságát az itt még a közepesben sincs benne (pl kanyarkövetős bixenon) vagy olcsón pótolható (pl fényre sötétedő tükör, bőrös kormány).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3279 üzenetére
Klíma nekem így bevált, amúgy is keveset használom (csak ha muszáj) mert elég érzékeny vagyok rá.
A középső szinttől csak abban marad el, hogy nincs xenon és lámpamosó, nincs ködlámpa, nem bőrös a kormány, nincs a kormányon vezérlés a rádióhoz, nincs digit klíma, nincs ablaktörlőlapát fűtés, nincs elektromosan behajtható külső tükör (de elko-n állítható a tükörlap). Ja és acélfelnin gurul.
A kormány már be van bőrözve (jobb minőségben mint a gyári), gyári alufelni már megvan. Fényre sötétedő tükröt is néztem (130$ a gyári ebay-ről) de azt egyelőre nem rendeltem meg. A rádió vezérlés bontottan kb 20k lenne (30k egy bontott multikormány és 10k-ért beszámítja a régi nem multit) annyit nekem nem ér. Ködlámpa is van bontottan de a Passatunk (HighLine) kb 1x sem használtam az elmúlt 100k km alatt. Ami hiányzik belőle az a kanyarkövetős lámpa a többi nélkülözhető nekem.
SX4: Jó lesz az, haveromnak van. Jól megy, nem eszik sokat. Ha most vennék autót egy 1.4T AllGrip-est bevállalnék én is. Fele annyi mint egy XV...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Na, ezek szerint nem csak a haver Forester XT-jében volt cserés a motor (2.0 DIT): [link]
mod:
Erre a 3.6R-re meg azt hittem Acheron megunta ilyen hamar a bubogást.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3311 üzenetére
Igen a hűtőmaszkról meg a szélesebb usa rendszám felfogató pontokról rögtön kiszúrtam, hogy usa verzió.
Jah megint rám tört az autóvásárolhatnék. Igazából a 177 lovas manuális váltós Forester 2.0 turbót szeretnék. Az telekre járni is jó lenne, a család is beférne és még tartalék is lenne benne.
Plusz már elfogadható az áruk és az egy jó konstrukció is.mod:
outsiders: Időről időre rám jön a dolog...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows CE fórum
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Milyen notebookot vegyek?
- Óra topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Okos Otthon / Smart Home
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- Politika
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen