-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2635 üzenetére
Wrx-ből a kombi se lenne elég nagy?
Ez jó kis utazó autó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2638 üzenetére
Hosszúak a fokozatok nagyon. Haveromnak ilyen váltó van a Forijában és múltkor a Klinikáktól a Deákig eljött úgy, hogy egyszer sem váltott kettesbe a reggeli csúcsforgalomban. Cserébe a fogyija 14 liter lett.
Egy 5 gangos jobb lenne.A futómű strapabíró, a lengőkarok szeretnek rozsdásodni de ez inkább csak esztétikai hiba. A fék hajlamos a vetemedésre (alulméretezett a hűtése) és ez a 2.5i motor hajlamos csipegetni az olajat öreg korában.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2641 üzenetére
Sajnos ez a 2008-tól gyártott Imprezára is jellemző "betegség" (csak a polgári modellekre, WRX/STI nem érintett), az enyém is üt. Elmentem a szerelőhöz de azt mondta felesleges felszabályoztatni mert hamarosan ugyanúgy ütni fog. A megoldás egy nagyobb hőtűrésű (sport) tárcsa lenne (pl EBC) de azok irtó drágák.
Kis olajfogyás nem a világ azért nem kell emiatt kukázni az ötletet de ilyen szempontból jobb egy 3.0i az tény.
Elég a Lega hasmagasság is ha nem mész terepre. Konkrétan erről a példányról nem tudok semmi de 100 éve árulják, ami kicsit gyanakodásra ad okot...
Minden esetre önmagában nem elvetendő maga a típus. Ez a 165 lovas EJ20 is elég jól mozgatja a bódét ha forgatod de az EJ25 sokkal nyomatékosabb (196 Nm vs 230 Nm) ezért élhetőbb karakterű nagyon (főleg automatával, mert annak nagyobb a hajtási vesztesége mint a manuálisnak). Cserébe az EJ20 pl nem hajlamos az olajcsipegetésre.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jaa, akkor azzal kevertem. Nekünk HL van a félbőr-alcantara üléssel amit linkeltél, az nagyon bejön (a tiszta bőrt nem szeretem). Mondjuk nekem nem széles a hátam így kényelmes. A Subié az inkább ilyen pamlag szerű ülés az is elég kényelmes. Októberben toltunk vele egy Bázeli túrát és nem kezdett el sajogni benne a hátsóm (bezzeg a Jazzben pár száz km után minden bajom van a rövid ülőlap miatt)...
mod:
outsiders: A 9 liter vegyesben az nagyon korrekt! Nekem 8,5 liter a nagy átlagom de úgy, hogy gyakorlatilag nem használom városban...
Acheron: Ha tudod tankolni akkor nincs gond. Alkatrész van hozzá a B9-ben is ez a motor van ahogy írták előttem. Cvt váltó sem kényes ha rendesen volt benne cserélve az olaj (60 ezrenként) akkor tartós lesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2657 üzenetére
Dobféket? Az 1,2-es Jazz-emen is tárcsafék van hátul...
Tárcsára csere miatt nem tudom mennyire vegzálnának a műszakin bár amekkora szakértelmük van sztem fel sem tűnne nekik.EBC jó csak megkérik az árát...
Elvileg nem lehetséges, gyakorlatilag meg bármi lehet. Amúgy Shell? Mert az nekem nem vált be pl.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2659 üzenetére
Én csak a Shell-t próbáltam de hektikusan evett. Jó esetben nem többet mint a normál üzemanyaggal rosszab esetben 0,3-0,5 literrel többet. Azóta nem is erőltetem ezt a prémium nyálas dolgot. Amúgy sem ismeri az enyém a 95-nél jobb benzint így pénzkidobás bele a 100-as.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2661 üzenetére
95-nél nem ismer jobbat az enyém ha jól tudom, szóval nekem a 98-as is felesleges. Max azért lenne érdemes néha 100-ast tankolnom mert abban több az adalék, így jobban tisztít. Amúgy a közelünkben az olcsó kúton tankolok (Avia) sima 95-öst, attól a legjobb a fogyim. Ugyanannyit eszik vele mint a kinti német benzinből.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Automata szintezős azért nincs ott állító gomb. Otthon nem tudsz vele mit kezdeni sztem, irány a szerelő. Túl sok hibalehetőség nincs, mert vagy az állítómotor szart be vagy tengelyen lévő érzékelő. Jobb esetben csak valami kontakthiba...
mod:
Acheron: Akkor nem bírná el a 3,6 nyomatékát a cvt ezek szerint. Akkor ugyanaz a váltó van benne, mint Parci OBK-jában. Kis gyártó. túl sok varia nincs.
Sztem egy jobb szakszervizzel jobban jársz (összefoglalóban benne vannak).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2688 üzenetére
Szerintem is az de mivel nepper árulja így alkudni kell keményen. A reális olyan 1,8M ha nem lenne rozsdás akkor 2M.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz balage. #2703 üzenetére
Szia!
A topik összefoglalóban van mind a két típusról teszt. Ha nem kell olyan nagy csomagtartó akkor Foresterre lőnék inkább mert agilisebb bár az A6 után fapados lesz. Ha nem vontatnál akkor felezőre sem lesz szükséged és akkor esetleg egy automataváltós verzió is játszhat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz balage. #2705 üzenetére
Csak bátran, erre való a fórum.
Mert Amerikai oldal és valószínűleg az angol wiki-t nézted. Európában:
- 2.0i szívóbenzin 150 lóval, tartós megbízható cserébe nem túl acélos teljesítményű és elég szomjas (illetve volt belőle gyárilag benzin-gázos (Bi-fuel) amit eredendően a német piacra szántak).
- 2.5XT turbós 230 lóval sajnos ez hajlamos a hengerfejesedére így nem a legjobb választás használtan
- 2.0D kerülendő, a boxer dízel sajnos hírhedten sz@r (ebben a listában leírják miért), csak a 2011 utáni Euro5-ös ami jó belőle
- 2.5i ezeket szüreimportosok amit amerikából hoztak be. Nincs velük baj, arra kell figyelni, hogy ezek sok esetben vízkárosak (el kell engedni, kitudja hol kezd el majd korrodálni a több km-nyi kábelköteg aminek random megfejthetetlen elektromos hibákat generálnak) vagy jégkárosak voltak (nem gáz, szépen helyre lehet )[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2713 üzenetére
Vezérléscserért. 200k km-nél erősen javasolt cserélni. Ha elszakad akkor jó esetben csak a motor bele kuka, rosszabb esetben az elszakadt lánc lebont mindent maga körül...
"E téren a hathengeres nagy előnyben van. Az eleve erősen túlméretezett, a 245 lóerőhöz mérten komoly tartalékokkal bíró motorban csak 200 000 kilométer után cserélendő a vezérműszett. Aki bírja a tankolását és nagyon sokáig megtartja az autót, annak karbantartási szempontból a hatos boxer érdekes lehet." - [link]
mod:
2003-2006-ig volt a PFL és 2006-2009-ig a FL-es.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2715 üzenetére
Igen, pedig igazán ott van merítés Subikból. Van is pénz jó autóra meg igény is van rá a hegyek miatt. Sajnos a vám annyira megdobja az árat, hogy ritkán éri meg onnan behozni.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2717 üzenetére
Az EmilFrey-re a fűnyíróm sem merném rábízni akkora tróger banda.
Hallod ha elkezd csörögni valóban de az csak a sz@r feszítőt jelzi, attól még maga a lánc lehet már gyenge.
Seibiko-val nekem pont ellenkező a tapasztalatom. A fos kannás 5W40 Castrolt akarták beletenni. Külön kellett szólnom, hogy a gyárilag előírt 5W30-as viszkozitású olajat tegyenek már bele... de ez sajnos általános tapasztalat, máshol is szarnak rád ha nem H6-od vagy WRX/STi-d van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz balage. #2721 üzenetére
Na most jól belekérdeztél. Nem tudom, még azt sem, hogy kell-e külön szelepolajozás pl vagy sem de az biztos, hogy extra karbantartást igényel. Ennek pontos tartalmát nem tudom sajnos de a gyári gázszett utólag is megvehető volt cca 1M Forintos áron szóval nem vmi gagyi. Azt tudom, hogy a benzinesnél 100k km után kell elősször szelephézagot állíatni de hogy ez gázosnál hogyan módosul - ha egyáltalán módosul - azt passzolom. Talán külföldi fórumokon találsz infót, ahol több ilyen fut az utakon.
3 literes H6 elég potens és van benne tartalék egy sima chip tuniggal lazán felhúzható 260-270 lóra. Jorus fórumtársé pl meg lett chippelve. SI-Drive jó pofa dolog, kár, hogy a polgári Imprezák nem kapták meg.
Haha bingó, pedig találomra az elsőt linkeltembe példaként.
A 4 gangos Forester eléggé oldschool, haveromnak olyan van. Hosszúak a fokozatok de városban dugóban a 14 litert simán bekapja ami brutál sok. Szóval ezt elengedném inkább, bár városon kívül nem olyan horror a fogyija de egy manuális sokkal jobb választás az tény. Amúgy már csak azért sem érdemes automatát venni mert ahhoz egy butább 4wd rendszert adnak (igen, az awd olyan mint a quattro nem egy fajta hajtási rendszert takar a név, utóbbinál is van azonos név alatt torsenes meg haldexes is miközben a kettő rendszer egy napon sem említhető, nem hogy egy néven. ).
A szokásos, ne füstöljön, ne rohadjon, ne kopogjon/csörörgjön a motoron kívül: a középső difi nem javítható ha az szar akkor kuka, kompletten kell cserélni (és nagyon drága egy új) szóval erre fokozottan ügyelni kell. Egy üres parkolóban tekerd ki a kormányt és lassan kezdj el körözni a kocsival (mind a két irányba legyen próba) ha olyan érzésre mintha be lenne húzva a kézifék akkor hagyd ott. Amúgy több mindentől mattolhat be, általában a nem teljesen egyforma kerékméret vagy az okozza ha vontatták lábon az autót. Mind a kettőt szigorúan tilos, utóbbi esetben meg trélert kell hívni.
Ha már difi: a hátsóban és az elsőben is olajszintet ellenőrizni kell illetve ha fekete az olaj akkor régen nem volt cserélve (60 ezrenként kellene).
Amúgy érdemes elvinni átvizsgáltatni vmi hozzáértőhöz. Nekem a Seibiko-sok mondtak, hogy megvehető de a többi hely is jó ami az összefoglalóban benne van.De majd a Fori tulajok bitos tudnak majd még pár hasznos tippet.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2724 üzenetére
Igen. Mivel állandó az összkerék hajtás a középső viszkós diffi állandóan összekapcsolja az első és a hátsó tengelyt és nem tolerálja a kettő közötti tartós fordulatszám eltérést (ezért kell pl 4 hólánc). Az állandó fordulatszám-különbség okozta súrlódás miatt megégnek benne a lamellák és mivel a középső diffi nem javítható és nem is felújítható így cserés, ami 200k feletti tétel (bontottan persze olcsóbb).
A hiba felismerhető ha lassan körbe-körbe forogva kitekert kormánynál kinyomott kuplunggal kigurítod a gépet: a hajtáslánc ne fogja vissza, ne állítsa meg az autót. Ha érzed, hogy fékez (mintha a kézifék picit be volna húzva) akkor a középső diffi kuka.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2726 üzenetére
Igen, ők tudják mire kell figyelni (pl erre is). Ott eleve felemelik a kocsit és úgy sokkal egyszerűbb ellenőrizni, mert csak elég megforgatni kézzel a kereket a levegőben. Nem kell bohóckodni az üresben gurulgatással.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz _Smooth #2728 üzenetére
Több ECU program van és a kiválasztott módnak megfelelőt használja. Más a gázreakció, más a teljesítmény szint (padlóra persze állandóan ott a max ménes).
mod:
Petester: Ezt a H6 tagozatosokkal vitasd meg de ártani nem árt ha cseréled az tény.
Egyik fórumtársnak az EF-ben csinálták a garis motorcseréjét (új Forester XT), nem volt gond magával a cserével. Szóval ha rá tudod venni őket, hogy dolgozzanak akkor lehet van amit nem b@sznak el.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2742 üzenetére
Ha szintre töltötték és most kevés akkor vhova eltűnt az az olaj... Mondjuk ez is magyarázat a jelenségre, a kevés az olaj nem lesz kellő az olajnyomás (főleg hidegen amikor még nehezebben pumpálható) így nincs lock-up. Jó nem kell ráparázni, tölts rá első körben.
Gondolom Motul-t öntöttek bele de kérdezz rá feltétlenül.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz balage. #2758 üzenetére
Itt: [link]
2.5 szívóval nincs baj de azért öregkorukban ezek is hajlamosak kicsit csipegetni az olajat.
A 2.5 turbónál az a baj forrása, hogy a szívó 2,5-ös öntött alu HF-e meg hajtókarja nem bírja a turbós teljesítményt tartósan. A későbbi szériákban visszatértek a kovácsolt alu hajtókarokra azóta nincs is velük gond.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2767 üzenetére
Ha csak az eladó autók érdekelnek azok a FB csopiban is fent vannak. Érdemes benézni/belépni oda.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2769 üzenetére
Ezekben benne vagyok én is plusz még a sima Subaru Csoport-ban is.
Nem is fogják, oda csak a fizető vendégek mehetnek ha jól tudom.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2772 üzenetére
Így-így.
A subiklub-nak egy előnye volt számomra, hogy kedvezményesen tudtam menni velük az 1 napos vezetési tréningre. Hasznos volt és jól lehetett látni, hogy a jó hajtás és a jó gumi mennyit számít.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2774 üzenetére
Engedd el, ezzel a fizetős dologgal amúgy is csak a saját halálos ítéletükre nyomtak pecsétet.
A klub-os élet a valóságban sem győzött meg. Újdonsült tulajként mentem találkozóra 2x is de egyszer sem jött oda senki, hogy helló, mizu, mutasd mi van a géptető alatt. Még jó hogy haverral voltam így legalább ketten tudtunk dumálni. Igaz így is kb 10-15 perc után le is léptünk. Ehhez képest egy mezei ph-s autós találkozó ég és föld, pedig azon sincs sokkal kevesebb résztvevő... Szóval én offoltam minden klubos dolgot.
Ami kell infó beszerzem itt vagy a fb-on vagy a külföldi fórumokon.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2777 üzenetére
Jaj, ne adj tippeket Parcinak pls.
Jók szoktak lenni, Jorus engem is vitt a H6-al, elég brutál lett a chippelés után (mondjuk előtte sem vt gyenge).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #2784 üzenetére
Járműipari unikum ha tényleg olyan tipp-topp és lenne lóvém tankolni beleugranék simán.
A fehér szín nem olyan vészes (az enyém is az), a fekete sokkal kényesebb szín.Mire kell figyelni? Szokásos ne füstöljön, ne csörögjön-zörögjön, ne legen rozsda sehol-on kívül semmi specifikusat nem tudok mondani. Ilyen 3,6-os szörnyet még csak képről láttam (sajnos).
Hol akarod átnézetni?mod:
outsiders: Nem éri meg, kb +16 ló meg +20 Nm nem ér nekem 100k+áfá-t.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #2797 üzenetére
Nem olyan erős az, nagy az awd hajtási vesztesége. Pont a TC erőmérőben volt egy 2.5 turbós 2008-as STi ami tudta padon a gyári 300 lovat de keréken mérve már csak 173 ló jött ki (tehát ennyit tud lerakni az útra) ami azért nem egy nagy etwas... igaz az a mérés nem pontos. Viszonyításként az mk1 Audi TT 1.8T is pont ennyit tud keréken és az azért jóval könnyebb bódé...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Tuningolt Subaru Impreza STi Hawkeye a TC Erőmérőben: [link]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest