- Alkoholista nevelde
- Starfield
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Xbox Series X|S
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Diablo IV
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- XGS24 - Befutott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #4548 üzenetére
Mann szűrő mindenből, Motul longlife olaj és Motul váltó + difi olaj. Szóval nem sza@rral gurítok mindenből a legdrágábbat kapja, azért ilyen drága. De reméljük hosszútávon meghálálja a gép.
mod:
Fékfolyadék csere nincs benne, az jövőre lesz esedékes.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kitalaltnev #4552 üzenetére
Sajnos nem.
Jaja ez még csak a költségek alja egy Subarunál. Mondjuk szerencsére nekem se kettős tömegűm nincs, se szintszabályozós teló hátul, se dpf, se turbó. Egyedül a szíjjas vezérlés ami fix költség. Szóval nem panaszkodhatom.Ezért megyek most klímáshoz is, hogy cseréljen benne olajat (hűteni jól hűt). Különben idő előtt meghal a klímkompresszor ami 200k-s tétel alhangon...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kitalaltnev #4559 üzenetére
Évek óta oda járok (Seibiko nekem vált be), rendesek és vérprofik.
mod:
Jorus: Aham.
Mondtam, hogy telefonálj, nincs idejük emailezni. Mit mondtak?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Kanyarban zümi:
Amíg vártam bejött egy Hawk sti, hogy kopog vmi amikor kanyarodik. Mentek egy tesztkört, tényleg kopog kanyarban. Nivót kihúzza, csont száraz. Belement 1 liter olaj. Semmi... Belement a 2. liter akkor volt minimumon. 3 liter kellett bele, hogy szinten legyen. Azaz a 4.5 literből 3 hiányzott.
Azért kopogott mert kanyarban már nem volt kenése a motornak.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Én is 8-ra mentem ma. Nem baj, legalább nem vágta félbe a napom. Közben voltam a klímásnál is.
A klíma olaj egyáltalán nem volt gáz szemre de a kenési képessége ettől még lehet gatya. Gáz az nem sok hiányzott belőle (kb 10%). Olaj meg egyáltalán nem hiányzott belőle. Nyomáspróba is rendben lezajlott.
Kérdeztem az új Subaruról is a mestert, azt mondta nem olyan tartósak mint a régiek. Katalizátor, gömbcsukló, kerékcsapágyak elköszönnek 100k km alatt.
mod:
Parci: Erre hamar rájöttem úgy a második eSTIpesti után.Csak azért másodjára mert nem ítélek elsőre.
Mondjuk polgári Subarus kör az megint más tészta!
Petester: Még volt benne 1 liter olaj az elég volt ahhoz, hogy ne jelezzen be. Mondta is a szerelő, hogy minden második tankoláskor rá kell nézni a turbósoknál. A szívónál elég havonta 1x ha nem rúgod neki.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
2010 utáni fejlesztésűekről generálisan. Az enyémre azt mondta az még elmegy 200k-t költség mentesen (karbantartáson felül persze) az újakra ez már nem él.
Hajlamosak csipegetni az olajat de inkább ez mint a szar vezérléses TSI.
mod:
Aki meg az ültetett Forira bukik:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Úgy merült fel a dolog, hogy nézegettem ezeket a 2-3M körüli 200k km-t futott Legákat és kérdeztem mi a véleménye. Azt mondta engedjem el, inkább drágábban egy újabb 2013 környékit nézzek. Azokra is ráverek annyit mint egy 200k km-t futott Legára (pl kerékcsapágy, katalizátor) de legalább nem egy élete végén járó öreg "tragacsban" ülök hanem egy még használható/eladható gépben.
Persze a Lega se esik össze 200k km után de kell rá költeni. Váltó, motor, difik, öregedő csövek (fék, hűtés, üzemanyag) stb. Beszarik a klímakompi mert nem cseréltek benne olajat az helyből 200k. Ha veszel bontottat az meg ugyanúgy gyatya lesz rövidesen. Ugyan ez él a hátsó difire de ott már 250-300k-s tételről beszélünk...
mod:
Az új FB25-öt dicsérte amúgy. Dízelt meg csak garisat vegyek de leginkább ne vegyek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #4575 üzenetére
Drágát ha akarnék sem tudnék venni, mert nincs rá lóvém. A koros tucat autóval meg az a bajom (volt 2 is (Skoda & Fiat), tapasztalatból írom), hogy nem üzembiztos. Na most öreg vagyok én már éjszaka a trélerest várni, mert éppen eldurrant a vízpumpa vagy mert bedöglött a generátor. Ezek nekem nem férnek bele, mert nem akarok ezen streszelni.
Nálam két dolog fontos: ütközésbiztonság és üzembiztosság.
Lesz@rom, hogy kopogós a műanyag benne meg, hogy 90-es évek béli a formaterv. Elég ha nem hagy ott az autópályán mert nem vígasztal a csicsás belső mikor a trélert várom. Ezért kukáztam az E90 328i-t is anno.Van egy 12 éves olcsón fenntartható szaladgálós meg egy 8 éves telekre járós, ezzel le van fedve nálam a paletta. Csak a család miatt jó lett volna egy picit nagyobb telekre járós a mostani helyett nullszaladósan vagy kevés befektetéssel (cserébe akár korban és/vagy km-ben is engedtem volna) de vagy veszek egy olcsó Legát ami a végén sokba fog kerülni vagy veszek egy alapból drágát.
Szóval marad ez amíg ki nem ütik alólam.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kitalaltnev #4581 üzenetére
Ha jól értettem akkor a benzinpumpája halt be, mert gázadásra rángatva megy.
Volt ott még egy SH Fori, annak meg a vezérlés cseréjét tolták el egy másik szervizben, az is feltámasztás alatt van.
Meg volt egy SJ Fori, de annak csak a fékjét cserélték. Kérdeztem milyen a benne lévő cvt. Azt mondta nem szokott gond lenni vele. Egy ökölszabály van ennél is: 60 ezrenként cserélj olajat benne.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kitalaltnev #4585 üzenetére
Nem vész, Kormiban (Passat B6) csak a dpf csere volt ennyi.
Persze mondanom sem kell otthontól kb 400 km-re döglött be. Élvezet volt vele hazakecmeregni... vészmódban tempomat nélkül (letiltja) padlógázon 120, kis emelkedőn még annyival sem tudott menni. Dombon felfelé visszaelőztek a kamionok.
#foswágen
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4591 üzenetére
Az enyémben is irtó doboz hangja van. Ebben (meg a váltási érzetben) jobb a Hondám pedig abban is gyári cucc van.
kitalaltnev: Szerencsére nem én fizettem (céges) de nem véletlenül nem vettem ilyet sajáthasználatra. Pedig nekem megérné dízelt vennem de nem szeretem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4613 üzenetére
A szívókkal nincs nagy gond. Csipegetik az olajat de ennyi. Ritka a hengerfejesség ha volt gazdája. A 2.5 turbó ami garantáltan megmakkan mindentől függetlenük.
Viszont ma ültem Vitarában (1.6D 4wd) hááát a bele szörnyen ótvar, utoljára a fapados Skodánkban volt ilyen gagyi műanyag bélés. Elengedtem.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Egyébként ma indultam először a váltóolajcsere óta hidegen és sokkal finomabb a váltási érzet hidegen is. Ugyan a Hondámat még így sem éri el de sokkal kellemesebb, simább. Nem tudom gyári viszkozitás mi amit benne volt (ha jól tudom csak 80W90 van benne) milyen de ez a 75W90-es olaj egyértelmű előrelépés.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Mind a kettő lehetséges (akár egyszerre is az új TSI motoroknál). Ez csak azt jelöli, hogy nem egy központi befecskendező injektor van, hanem hengerenként egy.
a: központi befecsis (SPI)
b: hengerenkénti szívócső befecsi (MPI)
c: hengerenkénti közvetlen befecsi (MPI/FSI)
mod:
Háát aki így pucolja a szívósort az leginkább oroszrulettezik. A leoldott koksz darabok átmennek az égéstéren, ami egyenlő azzal mintha egy sörtéssel belelőnél. Kitudja milyen sérülések (bemaródások keletkeznek a hüvelyen.. Aztán jön az eszi az olajat a gép (a sérülésben megül az olaj, a lehúzógyűrű nem tudja a mélyedésből lehúzni), meg füstöl... durvább esetben kompersszió vesztés is lesz. Aztán lehet felfúrni és perselyezni a dugattyú hüvelyeket ami nem 2 fillér... és már nem is lesz gyári a motor. Ki tudja milyen illesztéssel készül így a motorgenerál. Eszi-e majd az olajat... Egyáltalán azonos keverékű alu a persely mint a motor többi rész? Azonos lesz a hőtágulása?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
VW ezért alkalmaz kettős befecskendezést (szívócső és közvetlen), hogy ezt megelőzze az új TSI motoroknál.
Talán egyszer a Subaru is eljut ide.Diószórás a legjobb de ráér 120k km után. Azért olyan gyorsan nem kokszolódik az el ha rendes benzint tankolsz bele.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Azt én is bírnám. A 385 literes csomi elég két embernek bőven. Nekünk a 301 liter is elég volt még akkor is amikor 4-en mentünk nyaralni egy hétre.
mod:
Az 1.6 turbóval már élhető (bár az csak a Levorghoz van) de az meg már megint direkt befecsis.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem is ez a bajom vele. Előzéskor is ott a lag. Mondjuk ez megkerülhető ha átlököd S-be. Viszont lassan kapcsolja a R-t meg az 1-est ha pl gyorsan meg akarok fordulni.
De hogy on legyek:
Feljöttünk a Mátrába, nedves aszfalt és közepesen sz@r útminőség várt de mind 3 előttem menő lehúzódott, így volt egy kis örömautózás.
Jah és az egyik faluban mértek is, amin meglepődtem de még bőven tűréshatáron belül voltam.
Az M3 viszont úgy be volt állva mint a szög.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4772 üzenetére
Bejelentettem, hogy elveszett és újragyártották 6k-ért. Kaptam egy igazolást amivel 30 napig első rendszám nélkül járhattam legálisan (veszélyes mert gyorshajtásra csábít). Aztán amikor megjött bementem érte, felpattintottam és go.
A matricát áthelyezheted, szélvédő cserénél is csak átragasztják többnyire (igényelhetsz abból is újat de az plusz költség). Érdemes megmelegíteni előtte (pl hajszárítóval) akkor meglágyul a ragasztó és óvatosan lehúzható.
mod:
Jorus: Ez a fékes dolog jól hangzik. Műszakin úgy sem szúrják ki az ilyesmit ha nem ordít, hogy nem gyári. Ha igen akkor viszont 100%, hogy leveszik a rendszámod és jöhet a szigorított NKH műszaki. De ennek az esélye kb 1%. Annyira hozzáértők, hogy az 5 ajtós hatchback-em pl kombiként vizsgázott le full legálisan.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen