-
GAMEPOD.hu
Sorozatokkal kapcsolatos gyakori kérdések és alapvető tudnivalók.
Mi az a "SPOILER", miért van szükség a spoiler jelzésre / formázásra (spoiler gombra)?
Spoilernek számít a cselekmény részleteinek vagy egészének a leírása. Különösen fontos a spoiler jelzés, ha valami váratlan, megdöbbentő fordulatot, eseményt stb. írunk/lövünk le (például: XY szereplő meghalt), mert nem szeretnénk elrontani mások szórakozását.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Szerintem komplexebb dolgot csinálnak, mint szimplán belenyúlnak a 10-esekbe és az 1-esekbe. Három példa, szándékosan elég nagy "távolsággal":
- A Sátántangó számtani átlaga 8.3, ennyi a weighted is. Ha az 1-esek súlyát felezem, akkor 8.4 lesz, ha a 10-esekét, akkor 7.9, ha mindkettőt, akkor 8.04. Tehát itt vszleg nem nyúltak semmihez.
- A Zohan esetén a számtani átlag 5.74, az IMDB weighted 5.6. Kb. ugyanannyi 1-es és 10-es van, azokat bárhogy súlyozom, nem változik az eredmény. Ha a 10-esek súlyát felezem, akkor kijön az 5.6, ha az 1-esekét, akkor 5.9.
- Troll 2 - számtani átlag 3.3, weighted 2.9. Ha a 10-esek súlyát felezem, akkor kijön a 2.9, ha az 1-esekét, akkor 4.0, ha mindkettőt, akkor 3.54. Ez a film régóta "kult", tudom róla, hogy elég sokáig 2.(valahány) ponton állt, úgyhogy gyanús, hogy valamikor beesett egy nagyobb csomag 10-es fanbomb - lehet, hogy ezt detektálta az IMDB algoritmusa, és korrigált ennyire durván.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Dark / Sötétség S02 és S03 (2019-2020)
Érdekes volt a sorozat középső és záró szezonja, mert mindegyik kicsit más megközelítésű. Míg az 1. évad inkább csak felvezette a mindfuck aspektust, a 2. totál fejest ugrott bele, a 3. meg utána győzte megmagyarázni, mi merre hány méter. Persze ez drasztikus túlegyszerűsítése a dolgoknak, de nagyon markánsan éreztem egy ilyen csapást az egyes évadoknál.
A 2. szezon bizonyos szempontból tipikus folytatás, mert relatíve kevés új elemet hoz be, sok időt tölt azzal, hogy az első szezonban már látottakat bővíti. Az új elemek viszont nem tökölnek, az első szezonban már belengetett itt nagyon elharapóznak, szinte minden karakterről / fő szituációról kiderül, hogy van valami ilyesmi a háttérben. Mind a felépítésük, mind azidőhurkok (bootstrap paradox) bemutatása kitűnő, és ahogy ezt az írói team (gondolom főleg Jantje) szervesen összekapcsolja a szintén elmélyülő családi drámákkal, az bámulatos. Nemhogy filmekben / sorozatokban, de könyvekben sem sűrűn találkozni azelkerülhetetlenségük témába ennyire mély belemászással. Miután az első szezon összes produkciós értékét is továbbviszi, a 2. szezon kényelmesen a sorozat legerősebbje, egyedül a meglehetősen ótvar cliffhangert tudom felhozni tényleges rosszként. 9 pont, ráadásul combos 9, talán még 9.5 is lehet.időutazós
A 3., záróévad kicsit csalódás volt a sziporkázó 2. után. Itt az írók egy rakás eseményt megnézünk új szemszögből, ill. egy csomó hézag be lett foltozva - ezek ugyan elvi síkon mind érdekesek kellett volna legyenek, de valahogy mégsem lettek azok, számos esetben csak kötelező jelleggel végigdaráltuk a dolgokat autopiloton, szenvedő ábrázattal, aztán léptünk tovább. Aztán eljutottunk egy megoldásig, ami egészen ügyes, de azért finoman szólva is megkérdőjelezhető - nem is vártam amúgy, hogy abból, ahová a 2. évad végére jutottunk, teljesen jól ki lehet úszni. A drámai vonal is elfáradt kicsit, sokkal kevésbé voltak húsbavágóak az események, mint a korábbi két évadban. Viszont az, hogy a kismillió szálból végül csak összeállt egy koherens egész (az univerzumot még egy dimenzióval bővítették (ie. parallel világok), és ), az elképesztő írói teljesítmény. Mindennel együtt még így is bőven a "jó" kategóriába esik a széria, 7 pontot, talán 7.5-et az utolsó évad is megér.még ha kicsit csaltak is benne #értékelés
#46277 Mik76: hehe, most nézem a régi Dark kommenteket Igen, pont így jártam én is - aztán az S02E01 közepén megállítottam, és rajzoltam egy családfát...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A plot armor eredeti értelme ugye az, hogy a főhős / főgonosz olyan helyzeteket él túl, amiket
a) nem szabadna túlélnie
b) a film / sorozat más szereplői simán nem élnek túlA probléma megoldása nyilván nem az, hogy nyírjuk ki Rambot az első 30 percben, hanem az, hogy ne tegyük (vagy legalábbis ne túl sokszor tegyük) Rambot olyan helyzetbe, ahol minden józan számítás szerint meg kellene halnia.
És persze miután a plot armor nagyon jó snappy kifejezés, biztosan sokat használják olyan szituációkra is, ami igazából nem plot armor, csak hasonló Nem tudom, hogy a TLoU-nál ez-e a helyzet, csak ez is egy lehetőség.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
The Newsroom / Híradósok S02-S03 (2013-2014)
Csak nagyon röviden:
A 2. szezon ott folytatja, ahol az első abbahagyta - érdekes témák, pattogós dialógusok, helyenként teljes idegösszeomlással. A központi szál is jó, van súlya az eseményeknek, a színészek pedig továbbra is nagyon jók, 1-2 enyhe túljátszással rontva az összképet. 9/10.
A 3. szezon fura. Csak 6 epizód, már rögtön az első kettőben kitör a , hogy aztán az 5. epizód egy előre nem látott, de egyáltalán nem meglepőtotális többoldali armageddon záruljon - az utolsó epizód pedig gyakorlatilagtragédiával . A sorozatra jellemző magas színvonal helyenként itt is megvolt, de nem egyenletesen, és az egész kifutása valahogy semmilyen lett. 7/10.nosztalgiázás #értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #69250 üzenetére
Aki olyat akar, mint a játék, az játsszon a játékkal.
Ez részben így van, részben meg nem. Nyilván a sorozat attól lesz sokkal kelendőbb, hogy be tudja vonzani azokat, akik szerették a játékot, viszont egy random zombieapokalipszis sorozatot nem néznének meg. Ezeknek a nézőknek szerintem azért illik adni valamit - nyilván nem kell a canon játék walkthrough-t betűre lekövetni, de a játék által nyújtott élménynek valamekkora részét nyújtsa már a széria is.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a sorozat ezt hozza vagy nem hozza (nem érdekel sem a játék, sem a széria), csak egy általános megjegyzés.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Én értem, hogy szerinted a játék filmes értékek tekintetében szar (sőt, vszleg egyet is értenék, ha játszottam volna vele - nem ok nélkül kerülöm évek óta az AAA játékokat), de ez nem változtat azon, hogy ha The Last of Us néven kijönnek egy sorozattal, ami drasztikusan más, mint a játék, akkor az átb***ás.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nagyon nagy vonalakban, ha jelentős változást eszközölnek a történetben, több karakterben, ill. az eredeti atmoszférában. Vagy kapcsolattal, tehát a háromból egy is elég.
Jelentős alatt nem azt értem, ha valakinek gazdagabb lett a pigmentszintje, vagy kromoszómát vált a nemi érdeklődése Viszont ha egy alapvetően akció-orientált játékból egy lassan csordogáló dráma lesz, az már gyanús.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Rigormortiis #69358 üzenetére
Én az első két rész alapján hagytam abba. Nekem ez ilyen klasszikus rétestésztának tűnik, jó minőségű lisztből. Nincs vele semmi különösebb baj, filmben egy ilyet simán megnézek és adok rá cca. 6 pontot - csak éppen ez több tucat óra, és nem látok benne semmit, amiért érdemes lenne ennyi időt beletenni ezer más elfoglaltság helyett.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
Woman of the Dead (2022)
Na, ez nem egy egyszerű darab - legalábbis értékelés tekintetében. Számos téren kitűnő, de kb. minden remek vonására lehet mondani valami rosszat, néha egészen amatőr szinten.
Az alkotókra láthatóan mély benyomást tett a Trapped, szerettek volna valami hasonló hangulatú dolgot csinálni - ebben viszonylag sikeresek voltak, nem lett ugyan olyan erős az atmoszféra, mint az izlandi sorozatban, viszont nem is szolgai módon igyekeztek másolni, hanem hasonló alapokról valami sajátot építeni, és ez végső soron rendben van. Az alapötlet is egészen jó - egy rendőr férjjel rendelkező temetkezési vállalkozót dobnak bele egy szövevényes bűnügybe, akinek a férje révén nyilván számos trükköt ismer, miközben az emberi élethez való viszonya kissé... eltér az átlagtól. Ezekhez az alapokhoz találtak egy kitűnő főszereplőt - Anna Maria Mühe (Brünhilde Blum szerepében) mind a természetes karakterével, mind jelenlétével, mind színészi játékával nagy húzóerő a sorozatban. Sajnos nem sikerült mellé megfelelő "körítést" gyártani - ez nem igazán a többi színész hibája, sokkal inkább az írásé, annyira Blum van a fókuszban, hogy kb. az érdekes, ami vele történik, a többi meg reszli. Ennek az egyik problémás következménye, hogy a Blum karakterének építésével foglalkozó jelenetek többnyire jók, a többi kevésbé - különösen, hogy a bűnügyi történet már a második epizódban átmegy elég laposba, erős WTF mozzanatokkal "megtámogatva".
A fényképezés többnyire jó, helyenkánt arcátlanul egyedi és érdekes (remekül volt megkomponálva pl. annak a jelenetnek a ), a film ezen aspektusát a rettenetes flashback schnittekkel sikerül lehúzni, nehogy maradéktalanul lehessen neki örülniroppant erős békés kisugárzása, amikor hősnőnket egy kórházban próbálják eltenni láb alól
Végül, a sorozat lezárása korrekt, ha nem is különösebben érdekes irányban halad az utolsó 5 percig, amikoris történik pár esemény, ami vagy nem vezet sehová, vagy rettenetes esetlenséggel a folytatást lengeti be. Ouch...Miután én szeretem a karakterorientált drámákat, meg tudom bocsátani a sorozat hibáit - de az biztos, hogy bőven van mit. Ajánlani tudom, but you've been warned. 6/10.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Á, akkor nem csak én láttam
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #69891 üzenetére
De, ez hosszú távon és statisztikai méretekben működik - ellenpéldák mindenre mindenhol lesznek.
Nekem az a gondom, amit a végén írsz - az érzékenyítés nyakló nélkül nem más, mint agymosás, és aztat nem szeressük. Akkor se, ha nemes a cél.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Class of 07 (2023)
Egy katolikus lányiskola 10 éves érettségi találkozóját durván félbeszakítja az apokalipszis. Mivel ez egy árvíz-alapú apokalipszis, az iskola pedig egy magaslaton fekszik, a lányok túlélik az incidenst, és másnap reggel komolyan el kell gondolkodjanak, hogyan tovább...
A sorozat klasszikus példa arra, hogyan lehet egy jó ötletet és egy ígéretes kezdést totálisan belegyalulni a földbe szar írással. Az első két epizód még élvezhető, de aztán amikor a műfaji sablonnak megfelelően minden részben igyekszünk közelkerülni 1-2-3 karakterhez, és az írók majdnem mindegyik lányról annyit bírnak kideríteni, hogy egy hisztérikus hülye p***a kartonpapír-szintű komplexitással... olyankor nem lesz jó a széria. Epizódonként van 1-2 jobb emberi pillanat, meg a poénoknak is csak a 80%-a rettenetes, a maradék 20% élvezhető, sőt, a végére lesz olyan karakter is, akinek valami valódi motivációja is van - de azért ezeket mind összeadva, az eredmény igencsak kevés lesz. 3/10.Ui: annyit érdekes megjegyezni, hogy színészi gárda a forgatókönyv ellenére egészen becsületes teljesítményt nyújt. Szinte teljesen elkerülik a 20-as (ue. 1920-as) évek kezdetleges börleszkjére emlékeztető kínos bohóckodást, és komolyan veszik a karaktereiket - ami azért ennyire rossz karakterek esetében nem lehet könnyű. Szóval, respect where due.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Ófærð S03 / Trapped S03 / Entrapped / Kelepcében (2021)
A zseniális első két évad után a Trapped vett egy jelentős balkanyart a harmadikra. A történet kevésbé komplex, lényegesen rövidebb volt már az eredeti változat is (10 epizód helyett 8, és az epizódok is rövidebbek) - erre még a Netflix ráduplázott azzal, hogy további két epizóddal megrövidítette a szezont, így aztán az egész sztori kb. fele lett az előző kettőnek. Ez túl sok jót nem ígért - mégis, a szezon egészen jól indul. A korábbi mélyben lappangó nagy, komplex titok helyett itt most egy sokkal egyenesebb bűnügyről van szó, ahol a nehézséget nem annyira a szálak kibogozása jelenti, mint egy meglehetősen dörzsölt, angolna sikamlósságú főg***i utolérése. Nekem ez önmagában rendben volt, nem ártott egy kis irányváltás, és az említett ellenség is remekül sikerült - . Egy kicsit gyorsabb volt a tempó, mint korábban, ez annyira nem jött be, viszont a negyedik epizódbanegy igazi gátlástalan, karizmatikus és manipulatív rohadék, aki (majdnem) mindig képes a rendőrség előtt járni egy lépéssel események már-már felértek a korábbi sztorik élvezeti értékéhez.a manipulációkból és a rendőri erők belső konfliktusaiból és bénázásából kieső
Aztán az utolsó két epizód valami rettentően össze lett csapva - olyan mértékben, hogy ezt nem lehet csak a Netflixes editre fogni, ebben biztosan hibásak az írók is. Először , aztán aAndrit zavarják keresztül egy emberi kapcsolati gyorstalpalón pár perc alatt, utána pedigfőgonosz hullik porba . A végén pedig kanyarítanak egy olyan lezárást, ami érdekes, drámaiságában mindenképpen a helyén van, és bár történetileg lezárja a dolgokat, kreál egy elég szokatlan érzelmi cliffhangert (arra gondolok, hogy azt mindenképpen jó lenne látni,előjön egy meglehetősen antiklimatikus megfejtés az aktuális és egy múltbeli gyilkossággal kapcsolatban ).hogy megy tovább Andri élete a "pihenő" után Minden hibája ellenére, ez még mindig egy alapvetően jó szezon volt, de az első kettőtől elég messze van. 7/10.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Transatlantic-et látta már valaki? A trailer stílusa nagyon szimpatikus, de ha ez is azzal az idióta típusú cliffhangerrel zárul, amikor minden közepén egyszer csak véget ér a szezon (ld. pl. Severance), akkor inkább bele sem kezdek.
Ha lezárják az évad sztoriját, és belógatnak valami folytatást (új ügy, új hulla, új whatever), az nem zavar.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
三体 / Three-Body (2023)
Ez egy nagyon különleges sorozat. Egy 400 oldalas könyv feldolgozása tradícionálisan 2-3 órányi film formájában történik, a jó ökölszabálynak tűnő 1 perc / oldal terjedelem 30-40%-ában. Ennek az eredménye általában komoly vágások a forrásműből, és ennek ellenére is katyvaszos végeredmény. Eredetileg a Tencent is így fogott hozzá a Háromtest-trilógia első kötetének, aztán valószínűleg rájöttek, hogy ez nem fog menni, gondoltak egyet, és csináltak a standard terjedelmű mozifilm helyett egy 30 epizódos sorozatot. Nem tréfa, nem tévedés, az eredeti tervnek kb. a nyolcszorosára hÍzott a műsoridő, a kb. 40 perc érdemi tartalommal bíró epizódok 20-22 órát tesznek ki. De mi a fenét lehet oldalanként 3 perccel kezdeni?
És itt jön az igazi különlegesség, mert nem az orbitális hossz a legérdekesebb része a szériának. A derék kínaiak fogták a könyvet, átnézték nagyítóval oldalról oldalra (sorról sorra?), és amellett, hogy a könyvben leírtakat filmre vitték, próbálták filmre vinni azokat a gondolatokat, érzéseket, amiket egy könyv kiprovokál az olvasóból, de filmben elmondva nem feltétlen jönnek át. Az eredmény egy lassan csordogáló, hihetetlenül részletgazdag világ, néhány fenomenálisan megrajzolt karakter, és egy olyan atmoszféra, ami a legnagyobb pontossággal hozza át a könyv különleges, gyakran totálisan mostmegmiaazatyaúristenvan hangulatát.Amire aztán majd lesz tudományos magyarázat - amitől még jobban lepadlózik az ember álla
A technikai megvalósítás is nagyszerű - a fényképezés szuper, a CGI-t pedig igen visszafogottan, de hatásosan használják. A főbb szereplők is kiválóak (mind casting, mind játék terén) - a Wang Miao-t alakító Luyi Zhang szimplán tökéletes, Ye Wenjie-nek mindkét verziója (idős: Jin Chen, fiatal: Ziwen Wang) átadja, hogy , Hewei Yu pedig egy fiatalosabb, joviálisabb Shi Qiangot mutatott be, mint akit a könyv alapján elképzeltem, de így is teljesen jól működött mind a karakter, mind a kémia Wang Miao-val (no worries, barátságról van szó, buzulás az nuku ).ebben a fejben valami nagyon diszkréten, de nagyon nincs rendben
A 16. részig bezárólag a sorozat kb. tökéletes, adtam volna neki a 10 pontot. Azt nem tudtam elképzelni, mi lesz még 14 részben, és ez probléma is lett - a következő 6-8 rész rettenetesen lassan halad, az addigi komótos tempónál is sokkal lassabban. Van 1-2 jobb epizód ebben a szakaszban (meg nem mondom már, hogy melyikek), de a sorozat az eredeti formájához csak a 25. rész körül talál vissza. Ott meg már az a gond, hogy a könyv lezárását viszik filmre, ami pont a leggyengébb aspektusa az eredetinek is - néhány reveal olyan sokáig lett húzva, hogy addigra már nem is túl érdekes, és az egész sztori lezárása is kissé lapos ( ). Azért persze itt is beugrik pár odab***ós jelenet - pl.a sáskás jelenetre gondolok a mezőn a könyvben is és a sorozatban is óriási.a hajó feldarabolása a monomolekuláris madzaggal A Háromtest-probléma egy igen egyéni hangvételű, remekül megírt hardcore sci-fi, és a belőle készült sorozat abszolút méltó Cixin Liu művéhez. A hibáival együtt is egy jó erős 9/10 a dolog - és nyálcsorgatva várom, hogy ugyanez a gárda képernyőre vigye a trilógia második részét, a Sötét erdőt, ami az egyik kedvenc sci-fi regényem, ever.
#értékelés
#70357 -FreaK-: köszi - jól jött egy kis motiváció a regényíráshoz
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz -FreaK- #70389 üzenetére
Huhh, ez az idegen civilizációs dolog teljesen kiesett -
? Teljes homálya hajtogatás természetesen megvan, de hogy közben háborúztak A Sötét Erdő-elmélet tudtommal Cixin Liu könyvéből származik, ő találta ki. Az alapja ugye az a régi sci-fi elképzelés, hogy azért nem tudunk az idegenekről semmit, mert elrejtőznek, legalábbis a primitív parasztok elől, CL ezt extremizálja a Sötét Erdővel. "Sajnos" elég jó érveket is hoz mellé
És igen, a harmadik könyvben nagyon elgurul a gyógyszer.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #70474 üzenetére
Nu, ez váratlan volt Vannak neki hibái, szó se róla, de Nálad meglepően nagy súlyt kaptak ezek. Pl. a főbb karakterek szerintem pont rendben voltak. Színesek vagyunk, na. A Netflix is ezt szeretné, nem?
A befejező akcióról:
felfegyvereztek egy rakás olyan nőt, akiknek a fele már a puska látványától is elfehérdett és az ájulás környékezte - ez az előkészületek során elég jól átjött. Ehhez még add hozzá, hogy katonai kiképzésben részesült derekas ifjú férfiak is képesek teljesen leblokkolni és bepánikolni az első éles csatában. Igazából szerintem az előnyös pozíció ellenére nem volt semmi esélyük a tűzharcban gyakorlott banditákkal szemben. A belovaglós versenyzők többek között ezt használták ki - lehet, hogy kicsit túlzás volt, de szerintem bőven elfért. [ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #70488 üzenetére
A pénzes (ha ugyanarra gondolunk) egy sokadrangú mellékkarakter volt, akibe több korabeli sajátosságot összegyúrtak. Voltak akkoriban autentikusan gagyi karakterek, nem kell őket külön írni
Nem látszott,
hogy a nők leblokkoltak? Sztem elég volt csak az arcára nézni a többségnek. Pont az volt az egyik erőssége a jelenetsornak, hogy átjött, mennyire terrorban vannak a védők. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz janos666 #70510 üzenetére
Az Inventing Anna jól kezdődik, de aztán nemigen van neki hová menni - a végkifejlet ismert és kb. elkerülhetetlen, a hozzátoldozott műdrámák meg nem igazán működnek jól. A fő karakter portréja nekem tetszett benne, azon kívül nagyjából passzolható.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #70626 üzenetére
A szappanopera relatíve jól körülhatárolt műfaj, nem szükségszerűen jellemzik az általad leírt negatívumok.
Wiki:
A soap opera, or soap for short, is a typically long-running radio or television serial, frequently characterized by melodrama, ensemble casts, and sentimentality.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #70629 üzenetére
Hát ja, ha valakinek Izaurát kellett elszenvedni gyerekkorában, akkor nem csoda, ha allergiás a szappanra
Melodrámát mélyen csinálni meglehetősen nehéz, szóval ja, többnyire kisebb vagy nagyobb mértékben felszínesek.#70628 Bad Pritt: én a 2db Yellowstone epizóddal erről túl sokat nem tudok mondani - azokban nemigen volt semmilyen dráma.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz madgie #70662 üzenetére
Így van. Mint minden ilyen dolognak, ennek is van racionális és érzelmi komponense. Ha valakit azok a dolgok, amiket írtál, nem zavarnak, akkor semmi gond a szinkronnal...
... na jó, a némettel esetleg. "Keine falsche Bewegung!"Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Látta valaki a Spiral / Engrenages sorozatot? Nagyon jók az értékelései, de a hossza miatt kicsit habozok belecsapni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
The Valhalla Murders (2019)
A Trapped után újabb izlandi krimisorozat, és bár annyira nem jó, azért egész becsületes. Az alapötlet a rejtélyes(nek induló) gyilkosságokkal egészen jól össze van rakva, és az nagyon tetszett, hogy a főszereplőkről sokkal több derül ki, mint egy átlag krimiben. Sajnos a szálakat kb. a sorozat fele után nemigen sikerül összetartani - Kata és Arnar családi ügyei , és igazából az 5. epizód után a "modern krimisorozatok kötelező elemei" ujjgyakorlatokat látjuk a kötelezőönmagukban érdekesek, de felesleges a nagy rejtélyeskedés úgy, hogy semmi közük a fő szálhoz formájában - szerencsére egészen jól dramatizálva. Az utolsó epizódban aztán kissé elgurul a gyógyszer, először még valahogy össze van tákolva az események szerkezete, a végére viszont már semmi józan logika nem áll a drámai (és klisés) végkifejlet útjába. Ami amúgy még így is nézhető maradt.extra fordulatok
A színészek többnyire jó munkát végeztek, és a fényképezés helyenként egészen nagyszerű - csak ne lennének a krimik ennyire rászokva a kék szűrőre. Jól néznek ki így a hideg tájak, persze, csak egy kis mértékletesség néha jobb lenne.
Minden (kisebb) hibája ellenére a Valhalla Murders jól sikerült sorozat, a műfaj kedvelőinek jó szívvel tudom ajánlani. 7/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Janaboy #70815 üzenetére
Úgy fest, eltér az ízlésünk a kínai sorozatok terén Én imádtam az első részeket.
A harmadik kötet spoilerei major spoilerek a második kötetből is, úgyhogy csak saját felelősségre:
A második könyv végén felállított "Trisolar-riasztó" aktiválásának felelőssége nem a megfelelő kézbe kerül, és a Trisolaris megszállja a Földet (ez a folyamat amúgy szuperül van megírva, a legjobb része a 3. kötetnek). A megszállásból 2 hajó kimarad (amik még a 2. könyvben indultak el menekülőúton, ha jól emlékszem), és az egyik egy másik módszerrel "meghirdeti" a Trisolaris helyét - amit aztán gondos kezek el is pusztítanak (a megszállók meg elhúznak a Földről egy nem éppen erős magyarázat kíséretében, bár később igazuk lesz). Ezt megelőzően a Trisolarisról egy 2. flotta is útra kel, akik a történet végéig elő sem kerülnek Aztán a Trisolaris helyzetéből, meg a flották forgalmából a fenti gondos kezek beazonosítják a Naprendszert is, mint lehetséges fenyegetést - viszont hozzánk nem egy fénysebesség környékére gyorsított pontszerű tömeget küldenek (ami szétb***ná a Napot, de a Jupiter meg a Szaturnusz "árnyékában" meg lehetne maradni), hanem egy hitelkártya méretű szirszart, ami mindent kétdimenzióssá változtat, amivel kapcsolatba kerül. A Naprendszer kétdimenzióssá alakulását a szerző részletesen leírja, akkora WTF, hogy szerintem Uwe Bollnak kellene filmre vinni. Ezután még van egy kis utazgatás meg elmélkedés a fénysebességről, aztán kapunk egy elég idétlen befejezést. Ja, és a könyv közepén elképesztő hosszan olvasunk 3 mesét rejtett tudományos információkkal - az ötlet remek, csak 5x hosszabb, mint kellene. Szóval hatalmas katyvasz jópár remek ötlettel - én nem tudom nem szeretni, de csak megfelelő óvatosság mellett ajánlom. You've been warned [ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Squid Game / Nyerd meg az életed (2021)
Vicces, hogy amíg a filmek a rövid játékidővel szenvednek, és sokszor van az az érzése a nézőnek, hogy még 30-40 perc hozzáadásával kerekebb lenne az élmény, a sorozatoknál pont fordított a helyzet - számtalanszor túl sok a játékidő a tartalomhoz képest. A Squid Game ez utóbbinak mintapéldánya.
A sztori túl sok bemutatást nem igényel - a "kevés munkával rengeteg pénz" ígéretével bíró rejtélyes játék mágnesként vonzza a legkülönbözőbb társadalmi rétegbeli népeket, akiknek talán egyes közös vonása a . Nyilván a játék és a nyerés nem lesz annyira egyszerű, mint azt hőseink gondolják / remélik...rengeteg (több százmilló / milliárd won, azaz több százezer / millió dollár) felhalmozott adósság
Egyfelől teljesen megértem a hype-ot a sorozattal kapcsolatban - az első epizód a kicsit esetlen (de azért működőképes) karakterépítés után teljes hideglelősséggel dobja be a karaktereket a játékba. Nekem a díszlet nagyon bejött - a kissé szürreális terek és a kasztokba sorolt egyen-egyenruhás, maszkos személyzet kiváló atmoszférát teremtenek, emellett nagyon látványos felvételeket is eredményeznek helyenként. Az első játék annak ellenére is gyomorbaverős, hogy a néző sejti, hogy az - annak ábrázolása, ahogy a szereplők rádöbbennek a valóságra és elkezdik azt emészteni, igazán kitűnő."eliminated" szó nem feltétlen a partvonalra állós kiesést jelenti
A további játékok alapötlete mind jó, a hozzájuk kapcsolódó pszichológia ül, és a karaketerek reakciójának megjelenítése is rendben van. A játék mögött rejlő motiváció , de megintcsak hihető és működik.nem egy nagy meglepetés
Ha a remekül sikerült első epizódot követte volna még 2-3 egy órás jól dramatizált, feszesre vágott rész, akkor ez a sorozat nálam igen magas pontot hozott volna. Ehelyett jön 7.5 végeláthatatlan epizód, a szokásos sorozatmódszerrel - az epizódok eleje érdekes, a vége felpörög és cliffhangerrel zár, a közepe meg valami lagymatag izé. A Squid Game esetében ezek a közepek a többnyire egy órás epizódokból 45-50 percet tesznek ki - a hosszan kibontott játékok a jó alapötlet ellenére unalmasak, mert végső soron ugyanarra a drámai ívre épülnek, mint az első (kivéve persze ), és a hatás minden egyes ismétléssel gyengül. Jön még hozzá a teljesen érdektelenaz utolsót szál, meg az elején sem szuper, menet közben pedig egyre kínosabbá váló karakterépítés, és a végére az utolsó epizód értelmetlen második fele - az ígéretes kezdés után sikerült a "na hál'Istennek vége" állapotba eljutni. Kár érte...(és bénán befejezett) rendőrös
Pontozni a fentiek miatt nagyon nehéz. Alapötlet, atomszféra, vizualitás (a legjobb pillanatokban), pszichológia 9/10, történet kibontása, érdekesség fenntartása, karakterek mélylélektana, lezárás 3/10. Átlagolhatnék egy 6-osra, de igazából nem egy közepesen jó sorozatról van szó, úgyhogy az nem mondana sokat.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bad Pritt #70911 üzenetére
és @Louro: valóban, azt hozzáírhattam volna, hogy a mintám NEM az elmúlt 10 év hollywoodi terméséből van A moziban amúgy vissza lehetne hozni a szünetet, mert ami jelentősen 2 óra felett van, az tényleg erősen fészkelődős, ugyanakkor nem mindent lehet jól kibontani ennyi időben.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz basaharc502 #70914 üzenetére
Amit leírsz, az igaz lehet a mainstreamre, de van egy csomó kevésbé high profile tartalom, ami sokkal élvezetesebb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
-
nagyúr
válasz S e t h #70952 üzenetére
Teljesen jó ez a kvíz, én remekül szórakoztam rajta. Elég hardcore rajongónak kell lenni ahhoz, hogy az összes kérdésre tudja valaki a választ, az tény, de nem látom, hogy ez probléma lenne.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Aranybulla S01E01 (2022)
Ööööööö... ez meg mi a jóságos ég? Volt ennek a sorozatnak a készítői között akár egyetlen ember, aki a filmezéshez bármit konyít? Hosszú, elfogult és hamis narratív monológok, amihez a filmes történések inkább díszletként szolgálnak (ahelyett, hogy bemutatnák / vezetnék az eseményeket), a dramaturgia teljes hiánya, motiválatlan színészek, elképesztően enervált jelenetek, random pillanatokban bevágott szakértői infodumpok - kb. mindent megvalósít, amit a rosszul megcsinált filmek kiskátéjában megtalálunk.
A jelmezek nem rosszak, és vizuálisan lehetne jó is a produkció, ha nem lenne ennyire fakó a színvilága - ill. míg a hiteles szakértők által elmondott történelmi háttér bevagdosása filmes szempontból nagy mellényúlás, tartalom tekintében legalább érdekes. Egy epizód alapján a teljes sorozatról nem lehet véleményt mondani, de amit eddig láttam, az egy halovány 2 a 10-ből. A többi 5 részt majd akkor nézem meg, ha valamiért nagyon megharagszom magamra, és bűnhődni vágyom...#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● a spoiler formázás a topikban elérhető. A használatával kapcsolatban olvasd el a téma összefoglalót az oldal tetején!
● Ha spoilert észleltek egy hozzászólásban, akkor a moderátoroknak tudjátok jelezni a modkerben. Linkeljétek be a problémás hozzászólást és írjátok le, mit kellene spoilerbe tenniük.
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése