Új hozzászólás Aktív témák
-
fatpingvin
őstag
én azt nem értem, hogy miért sugalmazod azt hogy a cég számára a saját szempontjain kívül bármi egyéb létezne. az adatok is igazolják, mint írtad, hogy a saját szempontjaik szerint jól teljesítenek.
jó kapitalisták ezek, a vevők mindig is le voltak szarva, tökmindegy mit gondolnak, nekik egyetlen szerepük van hogy náluk hagyják a pénzüket. amíg ez mennyiségileg teljesül addig mindenki azt jajong amit akar, hoszú távra meg hagyjukmár, a kapitalizmus soha nem látott a mánál tovább, a holnappal majd fogllakozik a holnapi, ha meg már akkora lesz a gáz akkor az utánuk jövők.A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
Dr. Akula
nagyúr
Én azt akartam lecserélni 4090-re, de 1.2 milláért inkább nem. 8 kiló még határeset (Suprim X-ért, nem Inno3D szintű vackokért), de +50% felár nem.
A 3090-nek akkor zuhant be az ára, amikor bemondták hogy majd a 4070 is tudni fogja ugyanezt, és már mindenki előre dörzsölte a tenyerét hogy töredékáron lesz 3090 teljesítménye. Igen ám, de egyrészt kanyarban sincs a megjelenése, valamint VRAM-ban se fog a közelében se járni, szóval 4K-ra még talán rosszabb is lesz.
Én örülök neki hogy most szívnak a gyártók, visszakapják ami a "mindent a bányászoknak" időszakért jár nekik.
-
Cassi
senior tag
Ez bizony horror, csak abban reménykedhet az AMD, hogy ez egy kivételes negyedév volt, mert ha így marad... Kiszorulnak a profitot hozó felsőkategóriás piacról, oda jutnak, ahol most az Intel van, az Nv xx70-es szériát fogja súrolni a saját felső kategóriás cuccuk. Ez szinte tarthatatlan helyzethez vezetne, a Radeon megszűnését jelentené előbb-utóbb.
-
Kansas
addikt
Nézőpont kérdése, de szerintem egy IT-s fórumon az egyetlen érdemi vita a "kiló" jelentése kapcsán csak az lehet hogy 1000-es vagy 1024-es váltást jelent...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
70 éves nyelvi szlengből?
Erről a hackeres Die Hard egyik idézete jut eszembe: "Régen is szar volt, most is az."[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Chaser
titán
-
Robitrix
senior tag
Amúgy egyértelműen. nem egyszerű kérdés. amikor elterjedt a szleng, hogy az 5 kilo 500 akkor még gyerek cipőben járt az SI rendszer, Így mondjuk egy kg legegyértelműbb váltó száma a 100 dekagram volt. Aztán jött az SI és a 1 kg 1000 gramm vagyis a kiló lehet 1000 is. Persze ha valaki azt mondja egy videó kártya 500 kiló akkor mindenki tudja, hogy 500 ezerről vn szó. Közben persze azért a párizsiból 20 dekát kérek 2 generáció SI után is nem 200 grammot. És ha azt mondom valakinek, hogy adjon 5 kilot már valamire, akkor mindenki 500-ra gondol... Persze az is igaz, hogy akkoriban 40-50 éve nem repkedtek a sok százezres árak a hétköznapi életben. valamikor akkoriban jelent meg az 500 forintos bankjegy addig mindenki marékból számolta a piros papir 100-asokkal mindent. Minden esetre tényleg vegyes a kép.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
Csak a DXR a hardveres implementáció miatt nem valami rugalmas, alighanem azért álltak neki az Epic-nél szoftveres RT fejlesztésének.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
PuMbA
titán
Igen, a Lumen egyik lényege, hogy a konzolokban lévő RTX 2070 / RX5700XT sebességű VGA-val lehessen elég jó minőségű RT 60fps vagy kiváló minőségű RT 30fps-sel. Ez benne is van az eddig linkelt doksiban:
"Lumen's Global Illumination and Reflections primary shipping target is to support large, open worlds running at 60 frames per second (FPS) on next-generation consoles. The engine's High scalability level contains settings for Lumen targeting 60 FPS.
Lumen's secondary focus is on clean indoor lighting at 30 FPS on next-generation consoles. The engine's Epic scalability level produces around 8 milliseconds (ms) on next-generation consoles for global illumination and reflections at 1080p internal resolution, relying on Temporal Super Resolution to output at quality approaching native 4K."
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Epic pont azért használja a DXR helyett a saját compute shaderes RT eljárását, mert sokkal gyorsabb, mint amit a DXR-ből ki tudnak hozni.
Igen. Például pont a Lumen vs. RTXGI a probléma. A Lumen nem csak jobb minőségű, de lényegesen gyorsabban fut azzal, hogy nem nyúl hozzá a DXR-hez. Az Epic számára nem lenne értelme lassabb és gyengébb minőségű eljárásra váltani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért ne működne a Lumen a mozgó objektumokon? Nincs ilyen limitációja.
A Lumen GI-nak pár limitációja van csak. Például nem üzemképes statikus megvilágítás mellett, amire mondjuk Lumen mellett nincs is nagyon szükség. Nem kompatibilis a forward leképezővel, de manapság mindenki a deferredet használja. Vizet pedig támogat, csak az úgynevezett Single Layer Water Shading Modelt nem. Ezt amúgy később támogatni fogja. És itt nem a Lumennel van a gond, hanem a Single Layer Water Shading Modellel, mert más scene based GI megoldás sem kompatibilis vele.
Ha az lenne a legjobb, akkor azt használná az Epic, de sajnos messze van a minősége és a sebessége a Lumentől.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És ez a szakértő elfelejtette leírni, hogy miképpen paraméterezte a Lument, mert van rá azért nem kevés beállítás. Például milyen tracing módot használt, mennyi volt a reflection capture felbontása? A GI paraméterezésnél mit állított be ezekre: Lumen Scene Lighting Quality, Lumen Scene Detail, Lumen Scene View Distance, Final Gather Quality, Max Trace Distance, Quality? Nem tudni? Ó de kár! De azért micsoda szakértés volt.
Nem az Epic nem azért használja az RTXGI-t, mert erős hardverek nélkül nem futna, ugyanis, ha a Lument felhúzod maxra, akkor az is megfektet mindent, hiszen kb. 100x többet számol, mint default, és persze a képminősége is sokkal jobb lesz, ugyanúgy az RTXGI-t is le lehet paraméterezni a defaultról, hogy gyorsan fusson, csak szar lesz a minősége. A gond az, hogy az RTXGI csak DXR-t használ, és a DXR-rel az UE5-nek egy rakás képessége egyszerűen nem kompatibilis. Tehát vagy az UE5 képességeit használják, vagy a DXR-t cserélik le olyan alternatívára, amivel használhatók a motor újításai.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És ebbe az összehasonlításba nem fért bele megmutatni, hogy miképpen paraméterezte a két eljárást? Ez kb. pár kép, vagy 10 másodperc a videóból.
A Lumen és az RTXGI is két olyan eljárás, amelyek működése állítható. Van egy default működése mindkettőnek, de pozitív-negatív irányba lehet húzni mindkettőt, amitől lassulnak és gyorsulnak, illetve nő a minőség és csökken.
Az Ubisoftot nem értem, hogy miért keverjük ide. Ők teljesen mást csinálnak, mint az Epic. A Lumen azért különleges, mert van szoftveres és hardveres módja is, annak előnyeivel és hátrányaival. Az Ubi megoldásának csak hardveres módja lesz.
#222 b. : Láttam a videót. A beállításokat nem látom benne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.