Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcat78

    őstag

    válasz Hallosz #4 üzenetére

    Igen.... Sokallom is. Igazából nem igazán értem, hogy minek ennyi sz@r egy autóba.... :U

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Krix #6 üzenetére

    Hatalmas innováció lesz. Esetleg meg lehetne toldani egy disco gömbbel és némi csillámf@szláma fényjátékkal :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz dr.Mura #9 üzenetére

    Akkor esetleg írhatnál a futóművéről, megállásról, stb valamit...... Ha már a cikkben nem találtam róla érdemi infót, menetpróba cím alatt..... :U

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Gerybut #11 üzenetére

    Nem igazán értem, hogy mi azzal a probléma, hogy hiányolom ebből a cikkből. Menetpróba a cikk címe is. Namármost menet címszó alatt kissé több infót várnék ebben az irányban. Elhiszem, hogy van, akit jobban érdekel, hogy mekkora és hány tablet van benne..... De még mindig egy autóról beszélünk, ahol a releváns tulajdonságok valahogy kimaradtak.... Vagy! Hagyjuk el a menetpróba címecskét, mivel erről szinte semmi info nem jutott. Az én megközelítésemben a menetnek a hiányolt dolgok szerves részei....

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Emericus Max #14 üzenetére

    Nem biztos, hogy a 20-30 éves technika olyan rossz.... Van egy 2001-es 2.7 biturbo A6-osom. Nem felvágás, csak konkrétan ezeket az autókat sokan köpködik (mármint ex német prémium)! 340000km után a motorja még soha nem volt megbontva. Szelepek, turbok gyáriak rajta a mai napig. Az egyetlen problémája, mióta nálam van, hogy az anyós ülés deréktámaszának magasság állítása nem működik. Minden más igen. Kopó alkatrészeken kívűl alapvetően cserélve nem lett benne semmi. A kipufogót leszámítva.... :U De az egy más történet. Illetve elfosta magát a kormánymű benne.
    A másik egy 97-es F Astra kombi, klasszik Isuzu 1.7TD motorral.... A valós km gőzöm nincs hogy állhat benne. Ki lett lakatolva, azóta bele tettem 100ezer km-t nagyjából, gond nélkül. Ok, az alap dolgokra oda figyelek minden autómnál. Olaj, fékek, gumik, vezérlés.... De ebben nagyjából ki is merült.
    Odafigyelve nem biztos, hogy szögelgetni kell egy autót. Nem mindegy, hogy tulajdonosa vagy gazdája van.... :R Azért 20-30 éve még nem úgy gyártották az autókat, hogy cserélgesd évente, mert jönnek az új trendek. Nagyobb kijelzők ;] :D
    Az e-autók tartósságáról meg azért egyenlőre elég korlátozottak szerintem az infok, lévén messze nem olyan elterjedt, mint hagyományos társaik.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Emericus Max #18 üzenetére

    Mondjuk az Audi nem éri be ennyi benzinnel :DDD A kettő együtt reálisabb vegyes használat mellett :D Bár bele lehet küldeni jóval több cuccot is..... De azt már nem utcán ;]
    Az alkatrész ellátás azért szerintem még jó darabig nem igazán lesz probléma. Főleg az elterjedtebb típusoknál. Az esetleges alkatrész árak persze már más tészta. De nem emelkedtek jobban az árak, mint más dolgokkal. Az meg- sajnos- valahol érthető, hogy az sem tudott stagnálni. A 97-es F Astrához is a mai napig kb minden kapható. És van, amiből lehet venni még mindig gyárit is. Persze, biztosan nem ez a jövő.
    Kicsit a kolléga hsz-ra is reagálva: sokmindent le lehet írni cégként. Biztosan van az a közeg és tevékenységi kör, ahol megérheti az elektromos egyenlőre. De a "megérés" részbe azért vastagon befolyásoló tényező a bekerülési ára/ módja. Van e infrastruktúra hozzá mondjuk flotta szinten, stb. Kisvállalkozóként tevékenységi körtől függetlenül nehezen tudnám elképzelni azt a pontot, amikor ez ennyiért megéri. Azt is bele kalkulálva, hogy egy céges autó amortizációja jellemzően nagyobb, mint egy családi autóé.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Reggie0 #22 üzenetére

    Szerintem ez- és ezt nem vita indítónak szánom- attól függ, hogy használati tárgyként vagy élmény faktorként tekintünk valamire. Mert az élmény megítélésére nincs objektív mérőszám. Egyén függő. Ész érvekkel nem indokolható egy V8-as vagy esetleg még nagyobb (hengerekben) blokk utcai, személyautó szinten. V6 tulajként .... még az sem igazán. Jobban megy egy csúcs Tesla? Javarészt igen. De azért mégis más az egész feelingje.
    Nem számháború vagy autóskártya szinten. Van, aki a kijelzőkre gerjed, van aki egy autó hangjára. A hullámvasutat sem élvezi vagy érétkeli mindenki. Aki viszont igen, az csakis az élmény miatt, amit ad.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Reggie0 #24 üzenetére

    Félre értesz. Nem típusokra vagy gyártókra gondolok. Ha nagyon válogatnom kéne V8-ak között, a Mustang nálam is a sor végén lenne. Vagy leginkább rá sem kerülne. De alapvetően nem erről írtam, hanem pusztán arról, hogy megközelítés kérdése lehet valaminek a jósága. Ennek élményt tekintve semmi köze a műszaki tartalomhoz. És- már amennyiben ez valakinek érdekes- egy Mustang hangja is jó egy zünnyögő elektromos autóhoz képest is pl. Akár jó technológia szinten, akár nem, akkor is mást ad. És ha valakinek az a "más" kell, akkor az az ember boldog lesz vele. Ennek semmi köze a racionalitáshoz. Azért az autó, autózás egy bizonyos színt fölött tekinthető hobbynak. És ha valakinek egy Mustang kell, hogy időnként elő vegye, hogy kapjon valamit, abból, amit szeret.... Akkor egy létező alternatíva.
    Lehet kicsit hülye példa, de talán érteni fogod: Ma már az enyémnél hatékonyabb autók vannak sor 4-es motorral is. Alapból mondjuk hasonló menetteljsítménnyel. De mégis imádom. Kézi váltó, leforgatva 5500-nél még hátba rúg, Kuplung ki,1-be bólogat az ember, mint a keljfel Jancsi, ahogy hirtelen elmegy a hajtás..... Mellé az igazi "gépzaj", halkan, de vissza durrog, stb.... Sokan kapnának ettől agyfaszt. És el is fogadom. De én pont ezt szeretem benne. Nincs ész érv mellette, azon túl, hogy én jól érzem magam tőle...
    Ha minden jól megy, tavasszal meg lesznek bele a gyári RS4 Cosworth szelepek is.... :C :D Csak, mert már dumáltunk a verdáról. De előtte még fék.... Meg is kéne tudni vele állni :U :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Reggie0 #26 üzenetére

    Van az a kategória, ahol lehet megtérüléssel számolni. De azt nem (vagy nem nagyon) használja az ember, és egy kisebb afrikai banánköztársaság éves költségvetése lehet nem fedezné az árát :DDD Mondjuk elektromosban nem létezik ilyen ;]

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Alaaf Pi #33 üzenetére

    Ohhh..... Akkor lehet, hogy feature és nem bug? :DDD Ne haragudj, de ez még marketing dumának is nagyon erőltetett lenne.
    Amúgy meg vezetés közben eleve az emlegetett apróságokkal kéne foglalkozni, nem valami sz@rt buzerálni középen vagy akárhol. Alap dolgokat fel lehet tenni a kormányra. Sőt, még kényelmi funkciókat is meg lehet úgy oldani, hogy ne egy tabletet kelljen simogatni. Amihez mondjuk megfelelő izommemóriával oda nézni sem kell. Nem igazán látom, hogy miért jó megoldás ez egy autóban. Pláne fizikai gombok nélkül. És itt messze lesz@rom a felhasználói élményt. Biztonsági szempontból igy extrán csőd az egész rendszer.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Alaaf Pi #35 üzenetére

    Szerintem nagyon nem értetted mire gondolok. Vezetés közben a vezetéssel kéne foglalkozni.... Nem hiszem, hogy indokolt lenne menet közben állítgatni minden szart. Klímát beállítod, utána mit kéne basztatni rajta? Rádió simán van a kormányon. A navigációt eleve agyatlan dolognak tartom le, középre rakni. Nem mellesleg, ha az ember beállítja, mikor elindul, utána minek hozzá nyúlni meg nézegetni? Még egy közepes telefon is tud hang alapú keresést. És félre értés ne essék! Nem az a gondom, hogy fejlődik a technika. Azt érzem problémának inkább, ahogyan ezt az autókba integrálják sok esetben. Most már ott tartunk, hogy elvileg nem ihatsz vezetés közben (nem, nem piára gondolok ;] ) . Mert nem fogod a kormányt meg nem az útra figyelsz..... Ok. Erre tele basszák az autókat olyan másodlagos dolgokkal, amiket, ha menet közben nézegetsz, állítasz, legalább annyira nem az útra figyelsz, mint mondjuk ivás közben(sőt). Én simán büntetném ennyi erővel azt is. Ha inni meg kell(ene) állni, akkor a juzer húzzon a picsába az útról, míg a térképet nézegeti, vagy épp másik csatornát tapicskol a kijelzőn, mert unja az aktuális műsort. Oldja meg elinduláskor, vagy álljon ki. Maga a koncepció a rossz a szabályozásokat figyelembe véve.
    A gombok fizikai elhelyezkedése meg egyéni preferencia kérdése, hogy kinek mi a jó. Ez persze lehet probléma valahol, de még mindig jobb egy pillanatra oda nézni egy gombra, mint valami elkefélt menüben keresgélni az épp baromi fontos akármit.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Alaaf Pi #37 üzenetére

    Én elfogadom, de azt hiszem elbeszélünk egymás mellett. Az autó egy közlekedési eszköz. Nem szórakoztató központ. Gondolva itt a háttérképekre és egyéb baromságokra.... :W
    De gondolom te még nem találkoztál olyannal az úton, hogy 20-al kacsázik elötted valaki az úton, mert épp nem a vezetéssel van elfoglalva, hanem az almenüjének az almenüjével..... Vagy épp zöldnél alszik be, mert ugyanezt teszi. Az utóbbi maximum idegesítő. Az előbbi viszont akár veszélyes is lehet. Persze, biztosan lehet felelős módon is használni az ilyesmit. De azért ez nem megy mindenkinek.
    Amúgy csak kicsit a kormányon nem fér el témához: Nézz meg egy F1-es autó kormányt. Gyakorlatilag mindent IS rá tudnak tenni. Mindjárt kényelmes és kevésbé problémás megoldás közlekedés szempontjából. Vagy ugye a hangvezérlés sem ördögtől való. Vagy akár ezeket kombinálva. Középre meg mehet a navi/akármi a műszerfalra. Mindjárt kevésbé problémás a felhasználónak.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Alaaf Pi #39 üzenetére

    Minden analfabéta..... Na igen, pont erre utaltam. Nekik a jelenlegi rendszer is életveszély :DDD
    Összességében nem tartom jó iránynak- közlekedés biztonsági szempontból- ezeket a rendszereket így elhelyezni. Vagy korlátoznám forgalomban a használatukat. Akár szoftveresen. Értsd jól: azokat a funkciókat, amik erősen huszadrangúak, letiltanám míg mozog az autó. Nem mellesleg egy sima navi beállításnál azért a hang alapú kereséssel soha nem volt gondom telefonon. És ugye egy telefon legalább annyira elterjedt, mint az autók. Lehet, hogy nem mindenre lehetne optimalizálni, de alap dolgokat- szerintem- meg lehetne oldani azzal is.
    A klíma, tükör-ablak fűtés, ülésfűtés részt meg eleve nem értem miért jó a gyártóknak elásni egy ilyen rendszerben. A "hagyományos" megközelítése a dolognak szerintem sokkal jobban kezelhető, mint külön menükben bohóckodni vele. Dedikált kezelőszervek, és kész. A kormányhoz pedig: akár egy konfigurálhatóvá tehető rendszer is jobb tudna lenni. Ahol a juzer úgy állítja magának a funkciókat néhány gomra, ahogy neki kényelmes. Fogást váltani..... Ez gyenge indok ellene, mivel, míg a tabletet piszkálja valaki, ugyanúgy el engedi a kormányt. Meg eleve nem hiszem, hogy sokan lennének, akik folyamatosan két kézzel kapaszkodnak bele.... Persze, ez is megszokás és egyéni preferencia kérdése.
    Alapvetően tök jó, hogy fejlődik a közlekedés, zászlóra van tűzve a biztonság ilyen- olyan rendszerekkel. Amikben van hasznos és -szintén szerintem- kevésbé hasznos is. Viszont a kivitelezése annak fényében, hogy biztonság címszó alatt mennyi mindent nem lehet a kocsiban, vezetés közben csinálni, erősen megkérdőjelezhető sok esetben. Pláne, hogy alapvetően olyan technológiákkal lehetne ezeket elkerülni, amiket nem kell kitalálni, hisz léteznek.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

Új hozzászólás Aktív témák