Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • freeknight

    őstag

    Ovis járatra veszünk egy 7 milleres kocsit... Hááát, ha havi szinten 4 millás nettó jövedelmem lenne talán. Egyébként sajnos eléggé kimeríti a tovább nyújtózkodunk, mint a takarónk ér mondást...
    Illetve lehet, ha bevállalod a pályán 110-el (inkább 90 az) a papás tempót. Plusz kicsi, nem lehet bele pakolni etc... Meg azért mindig bennem lenne a félsz, mi van, ha kikapok egy dugót, teljes pályazárat.
    Ami jelenleg belföldön nagyjából komprpmisszum mentesen használható e-autó, az a Tesla, na azt már én is szívfájdalom nélkül bevállalnám elsődleges kocsinak, de ezek a 4 kerekű fedett e-rollerek... max csak 4.-5.- kocsinak az oligarchafeleségnek suliba hordani a gyereket meg westendbe járni. Erre kiváló, minden másra, egyetlen kocsinak inkább önsanyargatás.

    Ebből a pénzből már lehetett volna valami benzines új autót venni, esetleg, ha már az I3 is használt, valami 3-5 éves középkategóriásat (mennyivel élhetőbb lett volna pl egy Octavia), vagy egy phev-et, és anyunak meg az oviba lehetett volna mellé durrantani egy 300-500k közötti saxot, esetleg G Astrát, aztán csókolom. Persze, az nyilván nem bmw, a szomszéd nem irigykedik, meg ha esetleg te viszed oviba a gyereket, nem néznek meg a szingli anyukák :D .

  • freeknight

    őstag

    válasz E.Kaufmann #201 üzenetére

    Persze, én is ezt mondom, akinek telik rá, járjon ezzel nyugodtan, nincs ezzel baj, csak szerintem a posztíró se zakózsebből tette le a vételárat az asztalra, ahogy utal rá a cikkben, ez volt a max keret, amit ki tudott rá szorítani. Ezért cserébe bevállalni egy masszív önsanyargatást, hogy zöldek legyünk, meg ott legyen a bömbi logó... és még ezzel se lenne baj, de utána iderakni egy ilyen hosszú cikket, amiben magának bizonygatja, hogy nem is olyan szarul választott azért...
    Mindenesetre nem akarok negatív lenni, kívánom a posztírónak is, hogy hosszú távon kijöjjön legalább a matek, mégha a kövi 5 évben durva kompromisszumokat is kell bevállalnia. De valami azt súgja, hogy anyagilag se járt volna rosszabbul egy fiatal plug-in hybriddel (2-3 km-es távot bármi teljesíti tisztán akkuval) és sokkal kényelmesebb választás lett volna.

  • freeknight

    őstag

    válasz Donki Hóte #399 üzenetére

    2000 kilométer havonta.
    Ez azért rengeteg. Ez az a futásteljesítmény, amire már dízelt vesznek, kivéve, ha pl taxiról van szó, tehát a városban teszi meg.
    Nem igazán értem, hogy a napi összesen 6 kilométeres ovijárattal hogyan jön össze ez a hatalmas km szám. Ennyit még én se járok el a kocsival, pedig én alapból napi 70 km-t ingázok.
    Ezt a km mennyiséget csak taxiként tudom elképzelni. De megfigyelhető, hogy a taxisok nem nagyon járnak elektromossal, max csak hibriddel, ugyanis ilyen nagy km számnál már igen sokszor kell tölteni is, ami szintén idő.
    Szóval oké, így papíron a matekod kiadja, de valós körülmények között egyszerűen nem tudod így használni a villanyautót, mert egy ilyen i3 igencsak oapíron tudja a 200 km hatótávot, gyakorlatban inkább 120-160 km azva hatótáv, vagyis még kevesebb, mivel ugye nem akarnád sose 25% alá lemeríteni.
    Persze elméletben elképzelhető, hogy az 50km-re lévő munkahelyre ingázva, a céges parkolóban biztosan tudod tölteni az autót, meg otthon is, de ilyen tökéletes körülményei nem sok embernek vannak.
    Szóval papíron tudsz ilyen sokat spórolni, valóságban nem nagyon.

  • freeknight

    őstag

    válasz B.Gaboo #410 üzenetére

    Jó mondjuk a család egy olyan különleges dolog, ami kitölt minden rendelkezésre álló teret :DDD . Ha a USS Enterprise-al mennétek, abban se férnétek el, mert az asszony mindig találna olyan holmit, amit még el kell vinni, mert nélkülözhetetlen az élethez. Nálam ez a tapasztalat :D
    2 éve horvát nyaralásra elkértem a főnök Transporterjét, azt is sikerült ugyanúgy színig rakni, mint a Lacettit az előtte lévő nyaralásra :D .

  • freeknight

    őstag

    válasz bambano #420 üzenetére

    Én alapvetően nem vagyok a villanyautók pártján, de azért nagyon komoly zavar van nálad az erőben.

    Először is, amit tisztázzunk, a g astra 500k, a tesla meg 20 millió. Csakhogy szemléltessük, kicsit más koordináta-rendszerben mozognak ezek a kocsik, és a vásárlóik is.

    - Nem, nem kell a teslát bécsbe hordani, csak ameddig garanciális. Ahogy a g astrát se hordod márkaszervizbe így 20 éves korában, jó a sarki szerelő is. Mivel kicsit több g astra fut az utakon, mint tesla, nyilvánvaló, hogy többen is értenek hozzá, de budapesten 1 hely biztos van, ahol bármilyen tesla modellt viszel, hozzá fognak tudni nyúlni.

    - Hatástalanítva van? Miért, mi az a g astra, bomba? :D Nem igazán tudom ezt a mondatot értelmezni. Gondolom arra gondolsz, hogy egy cseppet nagyobb akku van a teslában nagyobb feszültségen, de nem fog megrázni senkit, amíg nem kezdik el egy csípőfogóval vagdosni a fesz alatt lévő vezetékeket, de ez a g astrában sem egészséges.

    - Nem kell hozzá 15 plecsni, hogy szereljék az e-autót. Sőt, magyarországon jelenleg nincsen szabályozva, hogy autószerelő képzésen kívül kell-e valami más is, hogy nagyfeszültségű hibrid/elektromos autókat szereljenek. Nyilván az a szerelő, aki ebbe a bizniszbe bele akar fogni, az el fog végezni valamilyen tanfolyamot, pusztán jól felfogott önérdekből, hogy ne csapja agyon az áram az emelő alatt. Egyébként vannak már erre szakosító tanfolyamok az országban, nem is egy, ahogy a márkakereskők is szerveznek ilyen képzéseket házon belül. Jelenleg megy is a harc, hogy ez elismert képzés legyen, az autógyárak és a szerelőműhelyek részéről is, az okj utáni rendszerben valószínűleg erre is gondol majd a jogalkotó.

    - Ismétlem. G Astra 500k, Tesla 20 millió. Nyilván többe fog kerülni szervizelni is. Aki Teslát vesz magának, valószínű ezt tudja, és ki tudja fizetni a többletköltséget.

    - Az a műhely, amelyik ért hozzá, a tesláról is meg tudja mondani pár perc alatt, mi baja van. Ahogy a g astrával is lehet lyukra futni, láttam én már olyan g astrát, aminél 700ezer rálocsolása után sem tudták megmondani, miért rángat a kocsi :)

    - fent már írtam én is, nem kell bécsbe hordani.

    - A g astrád kevesebbe kerül, mint a kereskedő sikerdíja, amennyiért elpasszolta a teslát. Elemi dolog, hogy többe kerül szervizeltetni.

    - Lehetséges, hogy várni kell a tesla alkatrészekre, és nem lesz kész 1 nap alatt. És akkor mi van? Aki 20 milliót el tudott költeni a kocsira, nem fog ott állni letolt gatyával, mert kihullott alóla az autó. Például elhoz egy Octaviát a cégétől addig, vagy ami valószínűbb, van még otthon 2-3 másik autó is, amibe át tud ülni.

    A többiben egyetértünk, de azért érzékeljük, hogy Teslát nem azért vesznek az emberek, mert spórolniuk kell az üzemagyagköltségen, és csak ez lebeg a szemük előtt.

    [ Szerkesztve ]

  • freeknight

    őstag

    válasz bkercso #432 üzenetére

    Azt meg amúgy sem kell nyitogatni minden nap szerencsére.
    Sőt, a teslákkal már hosszú távon is bebizonyosodott, hogy az autó legmegbízhatóbb, legtartósabb komponense éppen az akkupakk.

    Csak hogy én is szerkesszek akkor :D
    De egyébként egy belsőégésű szervizben sem értenek mindenhez. Pl hengerfejet is úgy javítanak, hogy a szerviz kiszereli, majd elküldi egy erre specializálódott gépműhelybe javításra, ugyanígy vannak a kormányművek, abs kockák, turbófeltöltők is.
    Szóval nem értem, ez miért érv az elektromos autók szerelésével szemben.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák