Új hozzászólás Aktív témák

  • exec79

    tag

    válasz CactuS #37 üzenetére

    a legtobb denuvo-s jatekot is feltorik, az mas kerdes hogy volt amire varniuk kellett 1 evet, de a legtobb esetben par het, ami a kiadonak persze igy is jo par millios nyereseg/nem veszteseg.

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Fitzgerald #50 üzenetére

    Szóval teljesen jogos a felháborodás a játékosok részéről.

    Itt van a kutya elásva, ugyanis nem jogos. Minden játék mellé ami megveszel jár egy elég vaskos jogi szöveg, amit el kell fogadnod, hogy játszhass a játékkal. Ebben benne van az is, hogy a játék internet kapcsolatot használ. Elfogadtad? Igen. Akkor miért jogos? Az az érem másik oldala, hogy igen, elvárható lenne, hogy dinamikus erőforrásokkal nyújtsanak állandóan elérhető és jó szolgáltatást, ha már az ember fizet valamiért. De ez szerintem nem nagyon fog javulni, hacsak

    De akkor fordítsuk meg a dolgot: ha lesz online DRM, ezek az arcok megveszik majd a játékot? Nem.
    Ha nem lesz DRM, megveszik majd a játékot? Nem. Akkor meg?

    Ezt állítani szintén sarkítás. Honnan tudod ilyen biztosra, hogy senki nem veszi meg azok közül, akik a tört változattal amúgy játszottak volna? Ezt senki nem tudja, se a kiadók, se a játékoson. Én valahol középútra tenném ezt. Egyrészt van olyan, aki "elvből" nem vesz legális szoftvert, na velük nem lehet mit kezdeni. Van olyan, aki játszik a törttel és ha megéri megveszi - ezt próbálják kiváltani a steamen a 2 órás refunddal kb -, és van olyan, aki játszik a tört változattal, de később, ha lejjebb megy az ára beszerzi a játékot.

    Amióta az MS kitalálta az achivement rendszert, azóta látható volt, hogy erre fog elmozdulni a játékvilág. Lassan de biztosan mindenben lesz "achi", mindent felhőben tárolnak és mindhez kell majd online kapcsolat. (Persze achi is megoldható lenne, hogy offline teljesíted, aztán internet közelben feltöltöd, de erre meg az lesz a válasz, hogy így tudják szűrni a trükközőket.)

    Én nem állítom, hogy ez a jó megoldás, de a többségnek tetszik, bejön, ezt igazolják az eladások. Ha az embereknek ez nagyobb nyűg lesz, mint az élvezet, akkor ez a dolog elhal majd, lást starforce védelem és társai. Elfogadom, ha valaki nem akar online kapcsolatot igénylő játékokkal játszani, de az a baj, hogy manapság ilyen maximum az indie címeknél van, ritkán AAAs játéknál. De, ahogy korábban is írtam, emiatt elítélni egy játékot szerintem nem lehet.

    exec79: Just Cause 3-ban lévő új denuvo-t nem tudták feltörni és az egyetlen csapat aki ezzel foglalkozott azt nyilatkozta, hogy idén nem is fogják, illetve nem is fognak játékokat feltörni. Megnézik, hogy hogyan alakulnak az eladások, ha nincs tört változat. Az mondjuk megint más, hogy steamen is csak vegyes az értékelése a játéknak. Feljebb is írtam, szerintem alapvetően nem biztos, hogy veszteséget termel a warez, főleg tőlünk nyugatabbra, ahol arányaiban olcsóbbak a játékok a fizetésekhez képest.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz CactuS #52 üzenetére

    "Jogos" szó két különböző szótári meghatározását ne keverjük már össze. Egy szónak több szótári meghatározása is létezik, attól hogy kiragadod a szót a szövegből, és teljesen más kontextusba helyezve próbálod az igazadat bizonyítani, nem változik semmi.
    Jogos alatt természetesen arra gondolok, amit ezután nagy vonalakban magad is megfogalmaztál: "elvárható lenne, hogy dinamikus erőforrásokkal nyújtsanak állandóan elérhető és jó szolgáltatást".
    Ez nemhogy elvárható, kötelező lenne egy olyan helyzetben, amelyikben valaki a pénzemet, a pénzünket akarja. Ezért jogos.
    Ehelyett ma a játékot sokszor ellehetetlenítő online DRM-el telerakott, félkész, bugos, túlárazott játékokat kapunk a nagyobb kiadóktól.
    Elmondom mi itt a legnagyobb gond: azok vannak lesz*rva, akik odaadnák, vagy oda is adják a pénzüket.
    A kiadók lényegében oda sz*rnak, ahol esznek, nem látják a fától az erdőt.
    És ez hosszútávon sokkal nagyobb probléma lesz, mint a játékokat illegális forrásból beszerzők által okozott vélt vagy valós károk.

    "Honnan tudod ilyen biztosra, hogy senki nem veszi meg azok közül, akik a tört változattal amúgy játszottak volna?"

    Nézd, ebben van igazság. Valóban senki sem tudhatja pontosan. Mindenki magából indul ki, Én ha nagy warezhuszár lennék, nem venném meg.
    Pont annyi igazság van benne mint abban, hogy azt sem tudhatja senki, hogy a játékot megvásárlók között hány olyan van, aki csak azért vette meg, mert nem tudták feltörni a DRM-et. De érdemes feltenni a kérdést, hogy melyik a fontosabb:
    Az x számú kalóz kergetése, akik közel sem biztos hogy megvették volna a játékot, vagy a meglévő vásárlóbázis maximális kiszolgálása, a jövőbeli profit reményében.
    Láttuk azt is, hogyan lehet ezt jól csinálni.
    Khmm, CD Projekt Red, khm khm.
    Nincs DRM, rengeteg az ingyenes DLC, kiváló a support. Rendkívül szimpatikus a cég hozzáállása a témához.
    Sosem lenne pofám az ő játékaikat warezolni.
    És én úgy érzem, valahogy a nagyobb kiadóknak is inkább ebbe az irányba kéne nyitni.
    Persze, nyilván sokkal nehezebb ez egy olyan cég esetében, amelyik évente 20-30-40 AAA címet nyom ki, mint egy olyan válllakozás esetében, mint a CD Projekt Red, akiknek egyszerre egy játékuk van általában.
    Meg lehetne szervezni ezt a dolgot okosan, ha ez lenne a cél.
    De nem ez a cél. Hanem a sáp, csak a sáp.
    Az hogy a biztos sápot lökjük el magunktól azáltal, hogy a vásárlóinkat szopatjuk, az nem számít, csak az az x számú kalóz meg legyen cumiztatva. Mert az a fontosabb. Nonsense.
    Úgyhogy könnyen lehet, hogy sosem fogunk egyetérteni ebben a témában.
    Ezek a nagy multik valamilyen általam értelmezhetetlen, teljesen egyedi logika alapján hoznak olyan döntéseket, amelyeknek előbb-utóbb megisszák majd a levét.

Új hozzászólás Aktív témák