Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Hi!King #57 üzenetére

    nyugatabbra mas a fokusz, pl nemeteknel egy evig Goethet elemeztek egy idoben. svedeknel szeminariumok es prezentaciok vannak, sokkal jobban hasznaljak a reciprokalis tudasatadast mar gimnaziumban is.

    alapvetoen nem szabad abbol kiindulni, hogy van kb 10 gimnazium az orszagban, ahol matek fakton belefer integralni tanitani.

    net84: magolas alapu info oktatas az mar a 90es evekben se mukodott.

    golyos egerem szerintem nekem 2005 korul volt utoljara. ha nagyon kell, akkor Cisco essentialsra ugyis belefut a legtobb obskurus (de meg hasznalatban levo) csodaba, en pl ott tanultam meg a nyomtatok tipusait, mert arra tenyleg nem volt szuksegem elotte.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Hi!King #57 üzenetére

    A "szivatás" az elején egy szükséges rossz, amit lehet utálni, talán kell is, de a jelenlegi helyzet megkövetel, nem én találtam ki.

    Addig amíg nincs megreformálva a középiskolai szint, emiatt (is) jelenleg az alapozó tárgyakat végig kell szenvedni, kinek könnyebb, kinek nehezebb, és aki utána még bent marad és kitart, megkapja az igazi szakmai képzést, szakodosik, stb.

    Nyilván nem azt mondom, hogy a szívatás átitatva feltétlen végig kísérje az egész képzést, de ahogy említettem a diverzifikált középiskolai háttér, illetve vannak olyan szakok ahol igenis nem lehet elmismásolni a dolgokat, mert akár (jóval) később életek is múlhatnak rajta megköveteli a komolyságot, a fókuszt, a fegyelmet, amit remélhetőleg a végzésre el is sajátítanak azok a hallgatók és gyerekből munkapiacra alkalmas embert faragnak belőlük, ehhez pedig néha igenis kevés lenne a buksisimi, hanem kőkemény bukás kell nekik amik aztán később remélhetőleg jó emlékeztető lesz. Legyen az akár építész, orvosi stb szak. (most csak random mondtam példákat, biztos lehetne még sorolni bőven) nyilván nem véletlen kell ezerszer újrarajzolni azt a tetves alaprajzot amire tollal (!) rájavít a tanár, meg anatra rengeteget készülni, stb.

    Szerintem korábban kicsit félrement az értelmezés a kommentszekcióban itt és összemostunk szakokat egymással, a cikkben említett (topik témája elsősorban) IT mellé a "kreatívabb" szakokat, stb. meg most is én is behoztam totál más szakokat példaként, így be is fejezem. Nyilván ahány szak, annyi féle módszertan kellene rá, de erre ugye nincs (jelenleg) lehetőség (vagy ha van, akkor sem úgy csinálják láthatóan), meg én értem hogy bele lehet magyarázni ezekbe a szakokba is a kreativitást, de egy IT/mérnöki szakon, alapvetően ahol a "számok" dominálnak, ott nem tudom mi olyan meglepő, hogy ha 2+2 nem 4 akkor buksz... igen, lehet másképp kijött a 4 neked, de ha az ő sajátos jelölés alkalmazásával nem, akkor nem. Ugyanígy az életben is, lehetsz okosabb a főnöknél (=tanár), de ha ő "úgy kéri" az ügyfélnek a megoldást, akkor úgy kell teljesíteni, ez pl. egy tökéletes példa erre. Nyilván ha van előtte lehetőség konzultálni a megoldásról akkor ott meggyőzheted, de ha már előre le van meccselve az elvárás, akkor úgy kell teljesíteni azt. Vagy legyél te a főnök és megoldva a gond :)

Új hozzászólás Aktív témák