Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Tesó, a faterom 25 évig vezetett ilyen nagyvasakat (nyergesvontatót, buszt), de soha, egyetlen egyszer sem rakott fel rájuk hóláncot. Az izzócsere hasonló nagyságrend, led izzók élettartama hasonlatos a kamionéval, szóval ez így nem merül fel problémaként. A havat pedig szépen letolja majd mindről egy csinovnyik a telepen indulás előtt. Próbálj meg elvonatkoztatni, ne a jelenlegi működésből indulj ki!
(#115) Gargouille
Az utolsó mondat neked is szól. Az árufuvarozás jó része triviálisan automatizálható, ehhez nem kell végtelen mennyiségű idő. Főleg távolsági fuvarok esetén (kocsi beáll a terminálra, megrakják, elmegy a lerakóra 3 országgal odébb, mindenki boldog). Szabályrendszerről beszélsz, de könyörgöm, a közlekedés az egyik legjobb példa a szabályozottságra. Úgy hívják, hogy KRESZ. Az önvezető rendszereknél most sem a szabályok lekezelésével van gond, hanem a költséghatékony érzékelés megvalósításával.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hogy van neked napi 4-6 rakodásod? Kólát szállítasz ki vegyesboltokba, vagy mi?
Abban pedig szerintem megegyezhetünk, hogy nemzetközi áruforgalom esetén messze nem ez a jellemző.Amúgy nem tudom, hogy milyen teendőkre gondolsz, amit a robotika, vagy a helyi személyzet ne tudna megcsinálni.
És az igazán abszurd az, hogy nem tudsz kiszakadni a jelenlegi kereteidből. A pilóta feladata 100%-ban automatizálható, vagy kiszervezhető. Gumit cserélni, hóláncot felrakni, izzót cserélni nagyon ritkán kell. Erre lesznek majd szolgáltató cégek élőerővel, akik mondjuk 4-8 órán belül elhárítják a problémát (aka. sárga angyal). Ez az állásidő még mindig sokkal olcsóbb lesz, mint 1-2 pilótát tartani autónként.
Fogadd el, hogy a sofőr szakma ki fog halni, illetve átalakul! Eleve röhejes ezt szakmának hívni, miközben semmilyen szakképzettséget nem igényel, 8 általánossal végezhető. Vezetni pedig szinte mindenki tud.
-
addikt
Mit olvasgassak, ember? Szerinted a mondókám melyik része volt megalapozatlan? Az általad linkelt oldalon ugyanazt írták le, 8 általánossal végezhető foglalkozás ez. És hidd el, elég jól képben vagyok vele, mint már említettem, volt a családban kamionos. Szerinted miért fogja a robotika az összes ilyen 2 mondattal összefoglalható "szakmát" kisöpörni? Talán azért, mert minimális a humán hozzáadott értéke. És ezen lehet háborogni, lehet hatalmas jelentőséget tulajdonítani egy hólánc, vagy egy rostos-fostos izzó cseréjének, de attól ezek még szánalom kategóriás érvek. Ezekre már most létezik megoldás, nem hogy a jövőben! Ez ugyanolyan rétegszakma lesz sok esetben, mint a Tv-szerelőké.
Szerinted miért pörgetnek bele dollármilliárdokat a nagy cégek abba, hogy fejlesszék az önvezető technológiát az árufuvarozásban? Azért, mert nem gondolják komolyan a dolgot?
-
addikt
...egyszerűbb lenne megvalósítani, mint a teherfuvarozásban.
Ismét hatalmas tévedésben vagy. A teherfuvarozásban a fizikai és pénzügyi korlátok sokkal kisebbek, mint a személyautóknál. Egy kamionra könnyebben raksz rá lidart, egyszerűbben szereled fel szenzorokkal, vezérlő egységgel, mint egy személyautót. A fejlesztési büdzsé jelentős része most is arra megy el, hogy az érzékelőket próbálják miniatürizálni és költséget csökkenteni. A fuvarozó cégek viszont nagyobb költséget el tudnak viselni, mint a megánszemélyek. Gondolj bele, egy lidart lehetetlen személyautónál kigazdálkodni, egy teherkocsinál gond nélkül be lehet építeni az árba, hiszen arányaiban sokkal kisebb részét képezi.Van ismerős AImotive-nál, Bosch-nál is, és hasonló nehézségekről számoltak be: túl nagy számítási kapacitás kell, nehéz elhelyezni a járműben a szükséges hardvert. Ez egy kamion esetében nem probléma.
És figyelembe véve a hatalmas pilótahiányt az összes fuvarozócégnek az az érdeke, hogy kiebrudaljon titeket a fülkéből. Minden ebbe az irányba mutat, ezt nem felismerni elég nagy vakság.
-
addikt
Amíg egy cég pár neutrális fuvaron megkeresi a sofőr fizetését a járulékokkal együtt...
De hiába keresi meg, ha nincs elég sofőr, ezt értsd már meg! És a jövőben még kevesebb lesz, mert egyre kevésbé akarják az emberek ezt a fos munkát csinálni. A Waberers egy rakat kocsit adott vissza a lízingcégnek, mert nem tudott rá pilótát ültetni. És ez csak egy példa a sokból.Fogalmad sincs, hogy mik mennek a teherfuvarozásban.
Szerintem meg neked nincs fogalmad arról, hogy milyen irányba halad ez az ágazat. Sokkal több belsős infóm van, mint neked. Első kézből. -
addikt
Leírtam már, hogy az információim első kézből származnak. Nem egy fuvarszervezőt, sales-est ismerek nagy fuvarozócégeknél. De te biztos jobban tudod csóri sofőrként, mint azok, akik az egészet szervezik!
Elmagyarázom, hogy ez hogy is volt a valóságban. A hazai cégek azért voltak versenyképesek, mert szar minőséget adtak olcsón. Minden KPI-ban messze elmaradtak a Nyugatiaktól, de ezt a megrendelők benyelték az alacsony árakért cserébe. Csakhogy a pilótahiány+Nyugati lobbi felverte a béreket, ezért ma már a szar minőség mellé magasabb ár párosul.
És akkor most próbáld meg összerakni a dolgot: mindenhol a pilótahiánnyal, és az ebből következő magas költségekkel küzdenek. Nyugaton is. Szerinted kell ennél jobb ösztönzés a cégeknek ahhoz, hogy az önvezető funkcióra álljanak át?
-
addikt
-
addikt
Szerintem ledöbbennél, ha tudnád, hogy olyan cégek, mint a Continental, vagy a Bosch (a világ legnagyobb autóipari beszállítói között vannak) mekkora összegeket fordítanak az önvezető technológiákra! A Conti most gründolt egy több ezres fejlesztői központot csak erre Németországban.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hálózatokról alaposan
- Milyen videókártyát?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...