Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Az én faterom nem vezetett kamiont, anyu meg ugyebár adott, úgyhogy biztos nem lehetünk tesók.
A legutóbbi cégnél négy éve vagyok. Ezalatt két Mancit hajtottam, összesen négy izzócserém volt. Pont egy éve kaptuk meg az új DAF -ot. Azóta a váltóm két első izzót cserélt, én egyet.
Tavalyelőtt télen sört vittem Öttingenből, Svájcba. Az egyik hegyi emelkedőnél elakadt előttem egy kolléga. Én tudtam volna menni, de átugrani nem tudom. Kicsit álltunk, aztán jött a yard, hogy ennyi, itt a vége. Lezárták azt a szakaszt, mi meg ott, az út közepén befüggönyöztünk és szundi. Hajnalban feldörömböltek minket, hogy megtisztították az utat, lehet menni. Igen ám, de addig 10 centi hó állt a tetőn. Úgyhogy, egy kis reggeli tornával indult a nap. Egy ilyen szitu bármikor megtörténhet. Namost! A robotkamion sem tudja átugrani az előtte levőt, tehát dekkolnia kell. Induláskor milyen csinovnyik fog odamenni, hogy letolja a havat a tetőről? Ráadásul bukott a kamion napja, lekési a lerakón az időkapuját, úgyhogy ott is várnia kell majd. Közben esik a hó. Sokadszor mondom, hogy az, amit a robot meg tud csinálni, az a legpitibb része egy sofőr feladatainak. Mi lesz a többivel?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Polllen
nagyúr
"Eleve röhejes ezt szakmának hívni, miközben semmilyen szakképzettséget nem igényel, 8 általánossal végezhető. Vezetni pedig szinte mindenki tud."
Nem vagyok sofőr, de miért kell leszólni mások szakmáját?
[link] Olvasgass egy kicsit inkább, azzal nem okozol bajt.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Én is azt gondolom, hogy ez és még sok más szakma is gyökeresen át fog alakulni még ebben a században.
De azt is gondolom, hogy nem helyén való más szakmáját becsmérelni.
És bármivel is vagy képben, 2 dologról még érdemes lenne tájékozódni, mielőtt ilyen markáns véleményt fogalmazol meg:
- nemzetközi árufuvarozás (pl. 4-8 órás késést több iparágban sem tudnak tolerálni jelenleg, szóval itt a rendelkezésreállás terén lesznek kihívások)
- a magyar szakképesítési rendszer úgy általában (pl. rengeteg szakma megszerezhető 8 általánossal)"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Somatom
veterán
70% -ban Németországban Schubbodenezek. A többi Svájc, Franciaország, Ausztria. Közelebb állok a sztenderdhez, mint azok a fuvarok, amikben most önvezető kamionokat használnak. Azok a nagyon speciális fuvarok, nem az, amit én csinálok.
Ezt a helyi erőt is gondold át egy picit! Pl. azt ki fizetné? Tán a megrendelő? Elég nonszensz lenne. Vagy, a fuvarozó cég tartana külön embert minden partnerénél? Ez sem reális.A papír lehet 8 általánossal, de azzal kitörölheted a fenekedet. Egyébként épp most jár le a GKI vizsgám. Ezzel lehet munkát vállalni, mert a jogsi kevés. Öt évente kell újravizsgázzunk, 60 rugóért. Nem, tudom, hogy mely szakmáknál van még X időnként kötelező vizsga.
4-8 órás problémaelhárítás? Ugye, most csak viccelsz! Az most sem fér bele, nemhogy évek múlva.
Látszik, hogy fogalmad sincs az egészről, hogy mi, hogyan működik a gyakorlatban. Különben nem írkálnál ekkora marhaságokat.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
"És figyelembe véve a hatalmas pilótahiányt az összes fuvarozócégnek az az érdeke, hogy kiebrudaljon titeket a fülkéből."
Ez nem igaz. Ezt azok szeretnék, akik ilyen rendszereket fejlesztenek. Mint ahogy korábban írtam, vannak cégek, amiknek a fuvarozási profiljához passzol ez a technológia. Nyilván ezekkel példálóznak. De, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ez a modell általánosan is alkalmazható. Fogalmad sincs, hogy mik mennek a teherfuvarozásban. Amíg egy cég pár neutrális fuvaron megkeresi a sofőr fizetését a járulékokkal együtt, addig azt a céget az fogja érdekelni, hogy lehet-e önvezető rendszerben neutrális fuvarokat bonyolítani. Persze, ezekről nem nagyon beszél senki hivatalosan. Lidar? A cégek képesek egy nyomorult mérlegen, fülkéből vezérelhető bogin, vagy a retarderen spórolni. Dehogy fognak ilyen drága extrákat habokra kifizetni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Te sem látsz tovább annál, mint amit a neten olvasol. Hiába van elméletileg nyílt verseny, egy német cég a jó munkákat német fuvarozónak adja. Bevétel oldalon ez komoly hátrány a szotyitransznak. Kiadás oldalon komoly pénzeket osztanak vissza a tudjukkiknek azért, hogy a szotyi "kiemelt stratégiai partner" legyen. Vagyis, olyan cég, aminek a dolgai felett a hatóságok szemet hunynak. Így teheti meg, hogy ezeket a kiadásokat a sofőrök járulékaiból finanszírozza, mivel azok minimálra vannak bejelentve. Sajnos, így valóban probléma, hogy egy sofőr bárhol az EU -ban el tud helyezkedni, mivel meg is teszi. Aztán jön a műsor, hogy egységes program kell a külföldi cégeknél dolgozó sofőrök hazacsábítására. Na, ezen jót röhögünk. Tényleg szükség lenne robotkormányra, csak nem a kamionokban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Azt nem értem, hogy ha ennyi fejest ismersz a szakmában, akkor hogy írhatsz akkora marhaságokat, hogy még egy "csóri sofőr" is kiröhög. Mi ez? Én apukám akkor is erősebb?
Másképp fogalmazva jó lenne, ha befejeznéd ezt a verbális fa..mutogatást, mert nem a s...edből rántottál elő![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Chaser
titán
Azert nagyon nem lehet ilyen munkat barkire rabizni, lehet h nem kell hozza ket diploma, de esetenkent akar tobb 10m-ert felel a sofor, az auton kivul, sajnalatos h ember hiany miatt higul a soforok megitelese
Masreszrol pedig ceg szempontjabol ha lenne lehetosegem, gondolkodas nelkul automatizalt megoldast valasztanek en is_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Ribi
nagyúr
Néztem a videót, hogy odaírják a level 4 flottát. Csak mi lehet az a level 4?
Annyira nem szeretem az ilyen marketinges félrebeszéléseket. Ha meg az ismert listáról van szó akkor a level 4 szimpla hazugság. Ez meg már előjel...
Az, hogy zs+1-ik kis cég pont olyan marketing BS-t tolnak mint a többi nagy cég nyomott 5 éve az mitől hitelesebb? Többi cég már időközben már rájött, hogy lvl 4 és hasonlók még csak álom szinten vannak. Már a lvl 3 se nagyon cél, inkább lvl 2.5 lett az irány. -
Somatom
veterán
Nem arra reagáltam amit írtál, hanem arra, ahogy írtad. Honnan veszed, hogy nekem ez az egy szakmám van? Azért csinálom ezt, mert
1.: Bármennyire is fura számodra, szeretek úton lenni.
2.: Havonta csak két hetet kell melóznom és bőven megélek úgy, hogy a másik kettőben szabad vagyok.
Úgyhogy örülök, hogy így élhetek és biztos vagyok abban, hogy ennek nem az önvezető kamionok eljövetele fog véget vetni.
Elhiszem, hogy lobbiznak érte, de ha ezt csak a sofőrhiány motiválja, akkor ez egy hamvába halt project.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G