Új hozzászólás Aktív témák
-
Zedz
addikt
Az onvezetes es ho leturasa hogy fugg ossze?
Toled idezek:
"Szívesen beszélgetnék olyannal, aki ért is ezekhez az önvezető kütyükhöz. Lennének hozzá kamionos kérdéseim."
Egy ilyen rendszer lefejlesztese elmondhatatlanul komplex. Hidd el, akiket meg kell kerdezni, azokat megfogjak. Nem ostoba emberek dolgoznak ezeken a rendszereken, otletem sincs miert van szo itt programozoi beleszarasrol meg hasonlokrol.Irdatlan penzek mozognak mindket szakmaban, es hogy ez igy is maradjon, jol kell csinalni. Beleszaro pistike codemonkeyt meg egy index.hu kozelebe sem engednek, nem meg ide.
-
nagyúr
Mert azt hiszed csak te gondoltál ezekre a dolgokra? Nyugodtan elhiheted, hogy nálad vagy nálam sokkal okosabb emberek dolgoznak ezeken. Az, hogy még nincs a nagy közönség számára 100%-osan összerakva, minden problémára megoldást nyújtó kamion nem azt jelenti, hogy megoldhatatlan.
[link] FleetPlow™ Compilation | Snow Removal for Truck & Trailer Roofs
[ Szerkesztve ]
Thanos was right.
-
nagyúr
Kimondta, hogy a sofőr a hülye? Te viszont eléggé lebecsülöd az ezen dolgozó embereket. Te azért tudsz most kamiont vezetni mert annak idején valakik kitalálták, hogy kellene egy olyan jármű amivel közúton több árut lehet szállítani. Biztos akkor is voltak olyanok akik azzal jöttek, hogy mi van ha ez meg az történik. Vagy akkor megállhattunk volna a lovaskocsinál is, nem kell az a 4 kerekű olajfaló haláldoboz az utakra. Az emberiség így halad előre, találkozik egy vagy több problémával és előbb vagy utóbb megoldja azokat.
Thanos was right.
-
Dr. Romano
veterán
A mi céges toyota yarisunkban nincs annyire komoly technika, de ami benne van vezetői segítség az is nevetséges.
A sávelhagyó folyamatosan csipogna előzéskor.
Autómata távolsági fényszóró még akkor sem veszi le magát amikor szemből már észveszve villognak nekem hogy wtf.
Táblafelismerő rendszer felismeri a 60-70 stb táblát, de arra nincs felkészítve hogy a közutasok spórolnak a feloldó táblákkal mert egy kereszteződés úgy is feloldja, de a gép ezt nem tudja így végig a 60-70-et mutat a következő korlátozásigAutomatika lol
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
addikt
Tesó, a faterom 25 évig vezetett ilyen nagyvasakat (nyergesvontatót, buszt), de soha, egyetlen egyszer sem rakott fel rájuk hóláncot. Az izzócsere hasonló nagyságrend, led izzók élettartama hasonlatos a kamionéval, szóval ez így nem merül fel problémaként. A havat pedig szépen letolja majd mindről egy csinovnyik a telepen indulás előtt. Próbálj meg elvonatkoztatni, ne a jelenlegi működésből indulj ki!
(#115) Gargouille
Az utolsó mondat neked is szól. Az árufuvarozás jó része triviálisan automatizálható, ehhez nem kell végtelen mennyiségű idő. Főleg távolsági fuvarok esetén (kocsi beáll a terminálra, megrakják, elmegy a lerakóra 3 országgal odébb, mindenki boldog). Szabályrendszerről beszélsz, de könyörgöm, a közlekedés az egyik legjobb példa a szabályozottságra. Úgy hívják, hogy KRESZ. Az önvezető rendszereknél most sem a szabályok lekezelésével van gond, hanem a költséghatékony érzékelés megvalósításával.[ Szerkesztve ]
-
Dr. Romano
veterán
A többit megcsinálja a többi robot. Minden egyes részfeladatra lesz egy robot. Annyira nagy lesz a felbontás hogy végül a robot kezének a mozgatását is egy robot fogja végezni és annak a mozgatását is egy másik robot. Végül a Föld megtelik robotokkal és felrobban.
Az automatika átka úgylátszik a tárolás kérdése.
[ Szerkesztve ]
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
addikt
Hogy van neked napi 4-6 rakodásod? Kólát szállítasz ki vegyesboltokba, vagy mi?
Abban pedig szerintem megegyezhetünk, hogy nemzetközi áruforgalom esetén messze nem ez a jellemző.Amúgy nem tudom, hogy milyen teendőkre gondolsz, amit a robotika, vagy a helyi személyzet ne tudna megcsinálni.
És az igazán abszurd az, hogy nem tudsz kiszakadni a jelenlegi kereteidből. A pilóta feladata 100%-ban automatizálható, vagy kiszervezhető. Gumit cserélni, hóláncot felrakni, izzót cserélni nagyon ritkán kell. Erre lesznek majd szolgáltató cégek élőerővel, akik mondjuk 4-8 órán belül elhárítják a problémát (aka. sárga angyal). Ez az állásidő még mindig sokkal olcsóbb lesz, mint 1-2 pilótát tartani autónként.
Fogadd el, hogy a sofőr szakma ki fog halni, illetve átalakul! Eleve röhejes ezt szakmának hívni, miközben semmilyen szakképzettséget nem igényel, 8 általánossal végezhető. Vezetni pedig szinte mindenki tud.
-
Chaser
titán
részemről nem összehasolítósdit játszanék, hanem eltüntetném a humánokat az utakról.... tudom, h neked szakmád, valószínűleg te tudod is mekkora felelősség akár "csak" 1 tonnás személyautót vezetni, az emberek döntő többsége viszont ezt nem fogja fel
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
addikt
...egyszerűbb lenne megvalósítani, mint a teherfuvarozásban.
Ismét hatalmas tévedésben vagy. A teherfuvarozásban a fizikai és pénzügyi korlátok sokkal kisebbek, mint a személyautóknál. Egy kamionra könnyebben raksz rá lidart, egyszerűbben szereled fel szenzorokkal, vezérlő egységgel, mint egy személyautót. A fejlesztési büdzsé jelentős része most is arra megy el, hogy az érzékelőket próbálják miniatürizálni és költséget csökkenteni. A fuvarozó cégek viszont nagyobb költséget el tudnak viselni, mint a megánszemélyek. Gondolj bele, egy lidart lehetetlen személyautónál kigazdálkodni, egy teherkocsinál gond nélkül be lehet építeni az árba, hiszen arányaiban sokkal kisebb részét képezi.Van ismerős AImotive-nál, Bosch-nál is, és hasonló nehézségekről számoltak be: túl nagy számítási kapacitás kell, nehéz elhelyezni a járműben a szükséges hardvert. Ez egy kamion esetében nem probléma.
És figyelembe véve a hatalmas pilótahiányt az összes fuvarozócégnek az az érdeke, hogy kiebrudaljon titeket a fülkéből. Minden ebbe az irányba mutat, ezt nem felismerni elég nagy vakság.
-
addikt
Amíg egy cég pár neutrális fuvaron megkeresi a sofőr fizetését a járulékokkal együtt...
De hiába keresi meg, ha nincs elég sofőr, ezt értsd már meg! És a jövőben még kevesebb lesz, mert egyre kevésbé akarják az emberek ezt a fos munkát csinálni. A Waberers egy rakat kocsit adott vissza a lízingcégnek, mert nem tudott rá pilótát ültetni. És ez csak egy példa a sokból.Fogalmad sincs, hogy mik mennek a teherfuvarozásban.
Szerintem meg neked nincs fogalmad arról, hogy milyen irányba halad ez az ágazat. Sokkal több belsős infóm van, mint neked. Első kézből. -
addikt
Leírtam már, hogy az információim első kézből származnak. Nem egy fuvarszervezőt, sales-est ismerek nagy fuvarozócégeknél. De te biztos jobban tudod csóri sofőrként, mint azok, akik az egészet szervezik!
Elmagyarázom, hogy ez hogy is volt a valóságban. A hazai cégek azért voltak versenyképesek, mert szar minőséget adtak olcsón. Minden KPI-ban messze elmaradtak a Nyugatiaktól, de ezt a megrendelők benyelték az alacsony árakért cserébe. Csakhogy a pilótahiány+Nyugati lobbi felverte a béreket, ezért ma már a szar minőség mellé magasabb ár párosul.
És akkor most próbáld meg összerakni a dolgot: mindenhol a pilótahiánnyal, és az ebből következő magas költségekkel küzdenek. Nyugaton is. Szerinted kell ennél jobb ösztönzés a cégeknek ahhoz, hogy az önvezető funkcióra álljanak át?
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB
- i7 7700K////1070 TI///16GB