Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Kíváncsi lennék arra, hogy az itt kommentelők között van olyan, aki szagolt már belülről kamiont?
Szívesen beszélgetnék olyannal, aki ért is ezekhez az önvezető kütyükhöz. Lennének hozzá kamionos kérdéseim. Fogalmam sincs, hogy ezt hogyan képzelik megvalósítani. Tán azt gondolják, hogy a sofőrnek annyi a feladata, hogy ül, oszt tekergeti a kormányt, meg nyomkodja a pedálokat? Remélem, hogy vmi nagy dobást csinálnak, mert amiket most vezetéssegítőként raknak a kamionokba, azok nagyon gyászosak. Ezt a hsz. -t egy 2019 -es Volvo nyergesvontató fülkéjében írom.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Valaki írhatna már egy szoftvert, ami télen felmászik a pót tetejére és letolja róla a havat! Az önvezető ezt vajon hogyan oldja meg? Mielőtt vki fűtőszálat emlegetne, szólok, hogy több, mint 30 négyzetméternyi felületről van szó. Annyi energia összesen nincs a kamionban. Tudok még pár ilyet, amikre még szoftvert kéne írni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
"Onvezeto nem all meg pihenni"
Nem tudom, hogy honnan veszitek ezt a hülyeséget. Lehet, hogy pihenőt nem kell kivennie, de ettől még ugyanúgy állnia kell, mint egy humán sofőrös kamionnak. Mit gondolsz? Hogy mi csak megyünk címtől, címig, minden cégnél van parkoló és nonstop fogadnak minket? Ez nagyon nem így működik. Pl. Svájcban este 10 és reggel 5 között egyáltalán nincs kamionközlekedés. Este legurulunk a határig és annyi. Reggelig a fű sem nő. A robotkamion sem halkabb, hogy beengedjék. Vagy, ott a hétvégi kamionstop. Az sem a sofőrök pihenője miatt van. Pl. most itt dekkolok Magdeburg fölött egy kúton. 3Km -re van a lerakóm, de csak hétfőn nyit ki és ott nem lehet parkolni. Ha most tél lenne, akkor a hétfő reggelemet kezdhetném ponyvatakarítással is. Ráadásul a legtöbb ponyvásnak nyitható a teteje. Szted meddig bírná a fűtőszál? 6KW elektromos teljesítményről ne is álmodj! Ahhoz kb. 6 kamiongenerátor kéne. Ráadásul egész éjszaka járathatnám a motort (ami tilos), hogy hétfő reggelre leolvadjon a hó. Egy sofőr munkájának legpitibb részét tudná csak kiváltani egy robotkamion.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Hát épp ez az! Attól, hogy egy kamion önvezető, még nem tudja kiváltani a sofőrt (humán személyzetet, kísérőt, vagy nevezd, aminek akarod). Nem lesz gyorsabb és hatékonyabb sem. Így viszont Shakespeare -es a project: Sok hűhó semmiért.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ez a mai EU -ban már csak legenda. Nincs már 30 órát vezető, román kamionos. Korongos autó már nincs nemzetköziben és "mágnesezésről" sem hallottam évek óta. Pár éve nálunk (német cég) is voltak túlvezetések, de sikerült olyan mértékre emelni a büntetéseket, hogy már a német cégeknek sem éri meg. Sztem az érvényben levő szabály is túl sok munkaidőt enged meg. Inkább abból kéne kicsit visszavenni. Én egyáltalán nem engednék napi 15 órás munkaidőt, mert magamon is érzem, hogy sok.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz bitblueduck #101 üzenetére
Nem olyan hibás az a következtetés. Itt (is) minden a lóvéról szól. Az már csak legenda, hogy egy kamion elmegy 1millió Km -t. Dehogy megy el! Fő, hogy minél olcsóbb legyen. Ha lesz két önvezető kamion, akkor a cégek melyiket fogják venni? Naná, hogy az olcsobbat. Nosza, faragjunk a költségeken! Nem kellenek olyan minőségi alkatrészek, nem kell annyit költeni fejlesztésre és máris olcsóbb lesz a verda. Pont ugyanaz lesz az eredmény, mint bármilyen más terméknél.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Meg automata hóláncfelrakóval, automata izzócserélővel, automata kiskutyafülével. A végén az autó, meg az üzemeltetése többe fog kerülni, mintha jól megfizetnék a sofőröket. Arról nem is szólva, hogy minél bonyolultabb, összetettebb egy szerkezet, annál nagyobb a meghibásodás lehetősége. Az meg egy kamionnál nagyon drága mulatság.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ha egy kicsit használnál MAN -t, DAF -ot, Mercit, stb., akkor nem lennél biztos abban hogy aki tervezte, az valaha látott közelről kamion fülkét. Soxor fantáziáltam arról, hogy egy-egy szituban ott van mellettem az épp hibásan működő, vagy idiótán kialakított részegység tervezője, én meg akkora tockost keverek le neki, hogy kifejeli a szélvédőt.
Persze, vágom, hogy egyszerűbb azt mondani, hogy a sofőr a hülye.Nagyon aranyos a videó, de ezt az izét hol lehet megrendelni, hogy odajöjjön a kamionhoz? Vagy, a kamion hogy jut el a kütyühöz? Netán minden cég és minden parkoló kijáratához telepítenek egyet? Arról nem is szólva, hogy mit csinál akkor, ha egy kicsit belóg a tetőponyva? Abban megáll a cucc, belefagy, majd az egyik kanyarban egy személyautós ölébe pottyan egy 30 kilós, fagyott tócsa.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én azt mondom, hogy lépésekkekkel érdemes előre haladni. Először legyenek olyan eszközök, körülmények, amikhez érdemes robotkamiont tervezni. Tetőtakarító most is jó lenne. Miért nincs elterjedve? A franc sem akar kiszállni, hóláncot felrakni. Miért nincs minden kamionon automata hólánc? Melyik sofőr szeret az 50 fokos platón spaniferezni? Miért nincs olyan izé, ami lekötözi helyettünk a rakományt? Miért nem lehet megoldani, hogy a címek pontosak legyenek és valóban oda szóljanak, ahol rakodnunk kell? Miért nem a humán sofőrt segítő rendszereket csinálják olyanra, hogy azok minden körülmények között működjenek? Ezek a "találmányok" mind kelleni fognak a robotkamionokhoz, de a humán sofőrök életét is megkönnyítenék. Úgy érzem, hogy fordítva történik a fejlesztés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Dr. Romano #120 üzenetére
Puceválhatom én ezt háromezerig. A bugos szoftveren az nem segít. Ma is aktiválta egyszer a vészfékasszisztenst úgy, hogy közelében sem voltam annak, hogy a fékre kelljen lépnem. Még jó,hogy nem satuzott be, mint a múltkor egy MAN. Azt hittem, hogy kiesek a szélvédőn. Elég ijesztő, amikor váratlanul üvölteni kezd a műszerfal, vörös fény és satu. Utána a Holdig tudtam volna felrúgni azt, aki megtervezte.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az én faterom nem vezetett kamiont, anyu meg ugyebár adott, úgyhogy biztos nem lehetünk tesók.
A legutóbbi cégnél négy éve vagyok. Ezalatt két Mancit hajtottam, összesen négy izzócserém volt. Pont egy éve kaptuk meg az új DAF -ot. Azóta a váltóm két első izzót cserélt, én egyet.
Tavalyelőtt télen sört vittem Öttingenből, Svájcba. Az egyik hegyi emelkedőnél elakadt előttem egy kolléga. Én tudtam volna menni, de átugrani nem tudom. Kicsit álltunk, aztán jött a yard, hogy ennyi, itt a vége. Lezárták azt a szakaszt, mi meg ott, az út közepén befüggönyöztünk és szundi. Hajnalban feldörömböltek minket, hogy megtisztították az utat, lehet menni. Igen ám, de addig 10 centi hó állt a tetőn. Úgyhogy, egy kis reggeli tornával indult a nap. Egy ilyen szitu bármikor megtörténhet. Namost! A robotkamion sem tudja átugrani az előtte levőt, tehát dekkolnia kell. Induláskor milyen csinovnyik fog odamenni, hogy letolja a havat a tetőről? Ráadásul bukott a kamion napja, lekési a lerakón az időkapuját, úgyhogy ott is várnia kell majd. Közben esik a hó. Sokadszor mondom, hogy az, amit a robot meg tud csinálni, az a legpitibb része egy sofőr feladatainak. Mi lesz a többivel?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
70% -ban Németországban Schubbodenezek. A többi Svájc, Franciaország, Ausztria. Közelebb állok a sztenderdhez, mint azok a fuvarok, amikben most önvezető kamionokat használnak. Azok a nagyon speciális fuvarok, nem az, amit én csinálok.
Ezt a helyi erőt is gondold át egy picit! Pl. azt ki fizetné? Tán a megrendelő? Elég nonszensz lenne. Vagy, a fuvarozó cég tartana külön embert minden partnerénél? Ez sem reális.A papír lehet 8 általánossal, de azzal kitörölheted a fenekedet. Egyébként épp most jár le a GKI vizsgám. Ezzel lehet munkát vállalni, mert a jogsi kevés. Öt évente kell újravizsgázzunk, 60 rugóért. Nem, tudom, hogy mely szakmáknál van még X időnként kötelező vizsga.
4-8 órás problémaelhárítás? Ugye, most csak viccelsz! Az most sem fér bele, nemhogy évek múlva.
Látszik, hogy fogalmad sincs az egészről, hogy mi, hogyan működik a gyakorlatban. Különben nem írkálnál ekkora marhaságokat.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #143 üzenetére
Pl. egy enyhébb havazásnál is megvakulnak a vezetést segítő berendezések szenzorai. A műszerfal besárgul a figyelmeztetésektől és a modern csúcstechnika visszazuhan egy IFA szintjére (de, nem tilt le, a kamion megy tovább, mert ugye ott a sofőr). Hogy lesz ez az önvezetőknél, ahol nincs más, csak a szenzoraira hagyatkozva tudna menni a kamion? Két lehetőség van. Az egyik az, hogy nem képesek olyan rendszert gyártani, ami hóesésben is működik. Ebben az esetben fölösleges önvezető kamionról beszélnünk. A másik eset az, hogy képesek, csak nem éri meg, mert túl drága lenne, nem venné senki. Akkor meg az emberélet, a biztonság elsődlegességéről fölösleges beszélnünk.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #145 üzenetére
Eddig miért nem építették be? A humán sofőrnek is jól jön a stabilan működő segítség, nem csak a robotnak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
No, igen. Érthető, hogy a csomagszállítós cégek nyomulnak a témában.
-Saját telephelyeik között szállítanak.
-A küldő és a fogadó oldal is saját, mindkettőt felkészíthetik az automatizált járművekre, ők fizetik és delegálják a szükséges kisegítő személyzetet.
-Fix útvonalon szállítanak.
-Konténeres felépítményeket használnak, amiket csak a rampa elé kell rakni.
-Nincs kötözés, rakományrögzítés.
Ez egy elég speciális fuvarfeladat. Ha eltérünk ezektől a paraméterektől, akkor jönnek a necces pontok.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De, előtte próbáljuk ki, hogy mennyit javítana a baleseti statisztikán, ha a humán sofőr rendelkezésére bocsátjuk azt a vezetést segítő technikai hátteret, amit az önvezető autó alapból igényel!
Enélkül nem lehet összehasonlítani a kettőt.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én nem vagyok veszélyeztetett, mert a hamut is mamunak fogom mondani, mire itt önvezető kamionok lesznek. Sztem a magánautókban, vagy a közösségi személyszállításban (beleértve a városi bérautókat) egyszerűbb lenne megvalósítani, mint a teherfuvarozásban. De, ha már teherfuvarozás, akkor sztem a monotónia csökkentése is sokat segítene és azt sokkal reálisabb megvalósítani, mint a teljes önvezető kamiont.. Pl. autópályás, vagy dugóban araszolós robotpilóta.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
"És figyelembe véve a hatalmas pilótahiányt az összes fuvarozócégnek az az érdeke, hogy kiebrudaljon titeket a fülkéből."
Ez nem igaz. Ezt azok szeretnék, akik ilyen rendszereket fejlesztenek. Mint ahogy korábban írtam, vannak cégek, amiknek a fuvarozási profiljához passzol ez a technológia. Nyilván ezekkel példálóznak. De, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ez a modell általánosan is alkalmazható. Fogalmad sincs, hogy mik mennek a teherfuvarozásban. Amíg egy cég pár neutrális fuvaron megkeresi a sofőr fizetését a járulékokkal együtt, addig azt a céget az fogja érdekelni, hogy lehet-e önvezető rendszerben neutrális fuvarokat bonyolítani. Persze, ezekről nem nagyon beszél senki hivatalosan. Lidar? A cégek képesek egy nyomorult mérlegen, fülkéből vezérelhető bogin, vagy a retarderen spórolni. Dehogy fognak ilyen drága extrákat habokra kifizetni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Te sem látsz tovább annál, mint amit a neten olvasol. Hiába van elméletileg nyílt verseny, egy német cég a jó munkákat német fuvarozónak adja. Bevétel oldalon ez komoly hátrány a szotyitransznak. Kiadás oldalon komoly pénzeket osztanak vissza a tudjukkiknek azért, hogy a szotyi "kiemelt stratégiai partner" legyen. Vagyis, olyan cég, aminek a dolgai felett a hatóságok szemet hunynak. Így teheti meg, hogy ezeket a kiadásokat a sofőrök járulékaiból finanszírozza, mivel azok minimálra vannak bejelentve. Sajnos, így valóban probléma, hogy egy sofőr bárhol az EU -ban el tud helyezkedni, mivel meg is teszi. Aztán jön a műsor, hogy egységes program kell a külföldi cégeknél dolgozó sofőrök hazacsábítására. Na, ezen jót röhögünk. Tényleg szükség lenne robotkormányra, csak nem a kamionokban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Azt nem értem, hogy ha ennyi fejest ismersz a szakmában, akkor hogy írhatsz akkora marhaságokat, hogy még egy "csóri sofőr" is kiröhög. Mi ez? Én apukám akkor is erősebb?
Másképp fogalmazva jó lenne, ha befejeznéd ezt a verbális fa..mutogatást, mert nem a s...edből rántottál elő![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nem arra reagáltam amit írtál, hanem arra, ahogy írtad. Honnan veszed, hogy nekem ez az egy szakmám van? Azért csinálom ezt, mert
1.: Bármennyire is fura számodra, szeretek úton lenni.
2.: Havonta csak két hetet kell melóznom és bőven megélek úgy, hogy a másik kettőben szabad vagyok.
Úgyhogy örülök, hogy így élhetek és biztos vagyok abban, hogy ennek nem az önvezető kamionok eljövetele fog véget vetni.
Elhiszem, hogy lobbiznak érte, de ha ezt csak a sofőrhiány motiválja, akkor ez egy hamvába halt project.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Télen Freiburg -tól, a Fekete erdőn keresztül, a 31 -esen, aztán a 311 -esen fel Ulmig. Vagy, a waldshuti határtól a 311, majd a 12 -esen Isny -> Schongau. Közben kétszer felmászik bundáson 1000m -re. Sok sikert, robotpilóta!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Rá kellett gugliznom, de megvan! Szoktam csinálni Wallau -> Eltmann -t. Egyszer ki akartam kerülni a würzburgi káoszt és a navi rávitt arra a B26 -ra. Na, azt soha többet! Zabálja a vezetőidőt. Inkább Frankfurt után felmegyek az A66 -on és lejövök az A7 -en, majd A70. Persze, ha a 26 -oson van címed, akkor nincs mese, tekergetheted a kormányt gazdagon.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Zalman S3 TG gépház + Aerocool Cylon 600W táp
- Apple iPhone 14 Pro Max 128 Gb Deep Purple - garanciális - újszerű állapot
- Pár apróság - modem egér scsi terminál paralel port kapcsoló fesz stabilizátor
- HP Z2 mini G3 workstation munkaállomás quadro kártyával PACKETA AZ ÁRBAN
- Iphone 11 pro Akkus Hátlap Fekete 7000mAh.