Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • galocza

    aktív tag

    válasz VinoRosso #4 üzenetére

    ez is egy nézőpont.
    szerintem viszont az a torz, hogy manapság a teszteredmények 50%-nál kezdődnek (nem a szerzőnél - kb mindenhol máshol).
    20 éve nem volt szégyen 65 pontot adni, ha egy játék nagyjából tisztességes munka volt, de semmi új, semmi extra. ma ez a gyenge kettes, leülhetsz kategória. vmelyik hazai lapban a fallout2 asszem pont 70%-ot kapott annak idején. marhára nem értettem vele egyet (mert hát hosszabb, mélyebb, mindenből több mint fo1ben), de megértettem már akkor is a szerző érvelését: túl kevés újdonság az első részhez képest...
    ha a tesztírók világszerte megegyeznének, hogy a. törjönleakezünkhanemreálispontszámotadunk b. elfelejtik az első 50%-ot, reálisabb képet kapnánk. ma, ha egy játék kiírja, h hello world, az 50/100 pont.
    szerintem nem a szerző pontozásával van baj - hanem kb mindenki máséval. ő nem 50-ről indította a %-os skálát, hanem nulláról, s ez így helyes. más téma, hogy a sok korrupt nemzetközi sajtóorgánum mélyen benyal a kiadóknak (ááá, x kiadó, +20%, y kiadó > 90%, stb). mert hát jól jön a meghívó a sajtótájékoztatóra, az exkluzív stúdiólátogatás, a goodie bag, az interjúk - ápolni kell a jó kapcsolatot.
    lehet, hogy kellene vmiféle figyelmeztetés a szerző tesztjeinél, hogy "vigyázat! én nem csalok!", vagy egy gyors átváltási táblázat, hogy ami nálam a reális 70%, az más lapnál 85, stb...

  • galocza

    aktív tag

    válasz CriticalHit #16 üzenetére

    ...iiigeeen, a színek nekem is bánCSák a szememet. lehet több szín, mint egy fo3ban, de ez csöppet túlzás. esküszöm, obsidian-nél több ész van ennél, csak hát a zeitgeist...

  • galocza

    aktív tag

    válasz VinoRosso #17 üzenetére

    hát a 10/10et, azt hadd tartsuk már meg a kiemelkedő alkotásoknak, nem?
    dobos torta nagyon rossz példa, nagyjából adott a receptúra. játékoktól pont nem azt várjuk el, hogy kb ugyanazt ismételjék kis változtatással - néha kicsit rosszabb, néha kicsit jobb (kivéve persze a cod, mk rajongókat, ők igen). a világ valaha volt legjobb dobos tortája dobos tortaként lehet 100%, de tortaként? az már már nagyon más tészta... (én is szeretem amúgy. 8)
    a filmes példa jobb, de... hány százalékon is állnak a bs-th filmek imdb-n? 65-75. én is adnék kb ennyit, pont azért, mert kategóriájukban értékelném őket. de 100-at? korszakalkotó klasszikusok karcolják meg épp a 90-et (meg a tolkien filmek, de az más téma).

  • galocza

    aktív tag

    válasz #11302912 #19 üzenetére

    ettől félek a cyberpunk kapcsán is.
    vígasztalásodra: lesz új védelmező és zorro is, ezúttal női főszereplővel!
    nyílván úgy fogják hívni, hogy zorra (a zorro hímnemű, rókát jelent, a szuka zorra).

  • galocza

    aktív tag

    válasz VinoRosso #46 üzenetére

    "A dobos torta a bevált receptre volt analógia nem a játékokkal való párhuzam volt a cél."
    sajnálom, félreértettem, én azt hittem, játékokról beszélünk.

    "A 10/10-el kapcsolatban sem azon megy a diskurzus, hogy a kiemelkedőknek jár-e, hanem az, hogy mitől lesz valami kiemelkedő. A kolléga szerint csak az lehet kiemelkedő, amiben valami újítás van, ami addig máshol nem létezett."
    ez ugyanúgy sarkítás, mintha azt írnám, neked a 10/10hez elég egy igazán eltalált, böcsületes iparosmunka. márpedig biztos vagyok benne, hogy te is elvársz valami pluszt, amitől leesik az állad. mert a 100% azt jelenti, hogy hibátlan. (ezért nem bízom a nemzetközi szakmai sajtóban: onnantól, hogy minden nagy kiadó aaa játéka 90-100%, vmi nem kosher.)

    nekem nem uez a lista jött be (user/pc/all time), de nem sokat számít. mondjuk enderal pont nincs az enyémen.
    az első 10ből nem játszottam: homm, witcher2től felfele witchert.
    baldurs gate2-t odaadom (talán). kiemelkedő és klasszikus, de újdonság nem sok volt.
    planescape torment: lehet, h megvalósításban nem volt újszerű, de témában, hangulatban, s dumaközpontú vs harcközpontú rpg-ként igenis műfajteremtő (meg is bukott 8).
    deus ex: próbálkozások korábban is voltak, de sajátnézetű inkább-rpg-mint-akcióból mintadarab. ebben az időben kezdtük naon megunni a klasszikus fps-eket, s kezdtünk igényelni vmiféle fejlődést képességben. lőszer, hp, szörny, kulcs, erősebb fegyver, erősebb szörnyek. uncsi, amikor van dx, nolf2, psi-ops, vagy rpg fele haladva vtmr, vtmb, morrowind. játszottam ultima underworlddel és system shock-kal, és azoktól dxig ég és föld.
    counter-strike: ez az eredeti. és eléggé eredeti. cscz 65, css 88, csgo 83 pont. asszem ez pont nekem egy nagyon nagy pont. pont.
    maradt a portal, amit elismersz és az orange box, amiben pedig benne van a portal.

    enderal: witcher kiegek is szerepelnek a listán. ráadásul egy ingyenes mod értékelését megnyomja, igen, hogy ingyenes...
    mint írtam, csak witcher 1gyel játszottam, de nagyon is különbözik a bethesda vonaltól szerintem. én pl nem szerettem benne, hogy túl sok a grind, és hogy nagy hangsúlyt helyez az akcióra (én 2balkezes vagyok 8). bááár, a tesek egymástól is eléggé különböznek, s nem előre haladunk... jobban belegondolva, ez a kérdéskör honnan is kavarodott elő?

    büdzsével kapcsolatban pedig ELMÉLETILEG szerintem az értékelést nem kellene befolyásolnia, h mennyi pénzből készült a játék, s tán az árnak sem. de befolyásolja. nálam is. elnézőbbek vagyunk egy ingyenes játékkal vagy moddal kapcsolatban, hasonlóan ha egy indie csapat munkájáról van szó, azon az alapon, hogy ahhoz képest, hogy...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák