The Outer Worlds teszt

Olyan szerepjátékkal tért vissza az Obsidian Entertainment, amilyet a műfaj rajongói már nagyon régóta vártak. Megnéztük, milyen az élet a Külső Világokban.

Kalandok a galaxis peremén

A lassan kultikus magasságokba emelkedő Fallout: New Vegas és két, fantasztikusan sikerült Pillars of Eternity epizód után a szerepjátékok kedvelői körében töretlen népszerűségnek örvendő Obsidian Entertainment most hellyel-közzel visszatért a gyökerekhez. A The Outer Worlds újra egy belső nézetű RPG, amelyben a fegyveres harcok, a párbeszédek és a történet alakítása szinte egyformán nyom a latba. Vannak címek, amikkel a párhuzamot le sem tagadhatná, így mindenképp érdekes élménynek ígérkezett kipróbálni ezt az új alkotást – várták is sokan.

A The Outer Worlds végső soron egy sci-fi RPG, bár a világűr igazából nem jelenik meg benne. Különböző bolygók (a címszereplő külső világok) felszínén fogunk kalandozni, és tesszük ezt jó okkal. A játék története a távoli jövőben zajlik, amikor is az emberiség már kolonizálta az galaxisnak ezt a peremét. Ez a Halcyon (ejtsd: helszion) kolónia azonban végveszélybe került. Hogy miért, azt spoiler volna megírni, hiszen az okok feltárása az egyik legfőbb motiváció. Phineas Welles, egy kissé őrült, ám jó szándékú tudós ébreszt fel bennünket a Hope nevű űrhajón, amit a Földről küldtek sok-sok évvel ezelőtt, és amin mindenki más mélyhűtött álomban alszik.

Ébredésünk után természetesen megtudjuk, hogy a kolónia helyzete cseppet sem rózsás, így ránk, mint kívülről érkezett idegenre hárul a feladat, hogy megpróbáljuk megmenteni az itteni embereket, és segítsünk feléleszteni a Hope többi utasát. Már ha akarjuk. Az itteni világokat ugyanis egy megavállalat irányítja nem épp emberies alapokon, ám ha úgy döntünk, akár az ő érdekeiket is figyelembe vehetjük. A választási lehetőségek végigkísérik a nagyjából 15-25 órás kampányt, amelynek így többféle befejezése is lehet – a Halcyon kolónia sorsa valóban a mi kezünkbe kerül.

A karaktergeneráló képernyő többségében a megszokott hozzávalókból dolgozik. Létrehozhatunk férfi vagy női főhőst, akinek a külseje mellett a háttértörténetét is megadhatjuk. Ez egy plusz pontot vagy bónuszt jelent valamelyik képesség számára, ám ennél több kötöttségünk nem lesz a játék során. Nincsenek előre meghatározott kasztok, minden karakter fejlesztheti az összes képességet, használhat minden fegyvert és páncélt. Bár a harc rendszeres, igazából nem ez a játék legfontosabb része – sokkal hasznosabbnak találtam a párbeszéd és a zárfeltörés képességeibe fektetni a megszerzett pontokat. Két szintenként egy-egy új perket is kioszthatunk mind magunkra, mind társainkra, megkötések ebben sincsenek.

The Outer Worlds Xbox One

Miután túl vagyunk a játék bevezetőjén, megérkezünk az első bolygóra, ahol kezdetét veszi egy, tulajdonképpen valódi újdonságot nem mutató sci-fi kaland. A fejlesztők le sem tagadhatnák, hogy munkájukat a modernkori Fallout fájáról szakasztották, a látványvilág művészeti iránya, a mozgás, a harcok dinamikája, de részben még a humor stílusa is a Bethesda sorozatát idézi, ami egyszerre pozitív és negatív tulajdonság.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Megjelent a The Outer Worlds

    A Private Division és az Obsidian Entertainment örömmel jelenti be, hogy legújabb belsőnézetes, egyjátékos sci-fi szerepjátékuk mától kapható PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

  • The Outer Worlds - Megérkeztek az első értékelések

    A tesztek alapján érdemes lehet beszerezni és végigjátszani az Obsidian új játékát.

  • Borderlands 3 teszt

    Hét év után visszatért a looter-shooter játékok öregapja, mi pedig megnéztük, mit tud felmutatni ennyi idő elteltével. A Borderlands 3 összességében nem is okozott csalódást.