- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
repvez
addikt
pont ez a bajom az összes ilyen tesztelős cikkel itt. Bármilyen TV tesztet olvasok, az kb csak copy/paste.
Sztem 10 perc alatt megirja a cikket, mert csak a neveket és a képeket kell kicserélni a sablon szövegben.
Az összes adat amiket lei a táblázatba a felhasználo szempontjából lényegtelen, mert nem tudja ellenörizni otthon , hogy tényleg annyi e vagy nem tudja összehasonlítania más készülékekkel. Legalább lenne egy támpont, hogy melyek azok a tipusok amik alternativaként választható.Viszont olyan dolgokat ami tipus specifikus és a manuálban is csak aprobetösen szerepel vagy ép a kivételek között olyan nagyok kevés van megemlitve bármelyik cikkben.
Mindig csak az álltalánosságokrol van szo amit amugy is el tud olvasi az adatlapokon.
Még sose olvastam olyat egyik TV-nél sem, hogy tudna PIP-et két adatforrással vagy, hoyg hogy kezeli a képeket hangokat, ha külön erősítőt vagy PC-t PS-t kötünk rá.
Hiába vannak HDMI portok ha van amelyik meg van jelölve, hogy csak bizonyos dolgot lehet rákötni.MEg amugy is lehetne egy kicsit gyakorlatiasabb és átlag felhasználós a teszt vagy legalább egy külön cikk foglalkozhatna magával a tesztekkel és a beállításuk jelentésével. elmagyarázásával.
például, ha a kontraszt végtelen az oledeknél, akkor miért veszi vissza 80%ra a beálitásba ?
Ez nekem ugy hangzik, hogy a maximum a végtelen ,de a 80% az már nem végtelen kontraszt tehát van értéke.
ÉS, hogy tud valami végtelen lenni, ha csak a fekete rész az ami pontosan 0 , de a fehéret nem határozták meg, hogy mennyire fehér. föleg ha kék vagy fehér háttérvilágitás van ami idövel besárgul, akkor ugye a kontraszt is romlik.
Meg minél erősebb a fény annál nagyobb kontrasztnak érezzük.
Tehát, hogy lehet egyforma két tv ha a fényerősségük is eltér?
MEg ha már fényerősség, ha mindegyikket 100nitre visszavéve tesztelik és kalibrálják, akkor mi értelme van a magasabb fényerőnek ha ott már nem lesz kalibrált pontos értékü a kép?
Meg amugy is minek a nagy fényerő ha vissza kell venni a fényerőt több mint a felére ,mert anélkül kiég a szeme az embernek egy esti film alatt. -
repvez
addikt
válasz #72042496 #66 üzenetére
"Kalibrálni nem tudok, de egy korábbi tévémnél jött elő, hogy a kontraszt növelése eltolta a színeket is. Vissza kellett venni sajnos, hogy pontos maradjon a kép. Itt is hasonló oka lehet."
DE ha visszaveszed a fehér oldalrol a kontraszt akkor az már lesz inkább szurkés, mint fehér. mert ugye a feketét ha elmozditod akkor az is szurke lesz és elveszti az oled az elönyét a LEDDEl szemben, de a lényeg, hogy egyiknél sem lesz már végtelen a kontrasztod.
"Határérték-számítás? Ha végtelenül kicsi (nullához közelítő) számmal osztasz, akkor végtelen nagy lesz a hányados. De ez a nulla egy elméleti szám. A Samsung oldalán láttam egy 0,0005 nites, vagy hasonló értéket, nem emlékszem a nagyságrendre. Tippre az lehetett a legkisebb érték, ahol a pixelek még nem kapcsoltak le. Bárhogy is, nekem az jobban tetszett."
DE ez igy a meghatározás értelmetlen, mert ha a fekete értékével osztasz akkor mindenképp nullához közeli értéket kapsz és mindegy, hoyg az osztando menynire magas érték.
"HDR. A HDR abszolút fényerővel működik, és ha a metaadatok szerint adott jelenetben az ablak 5%-a 1000 nit, akkor annyit próbál kipréselni magából a tévé. Lehet, hogy a kép többi része meg 30 nites, és a kettő együtt egy jó tévén bizony ütős."
A HDR-t értem, hogy ez bizonyos területen megnöveli a fényerőt. DE a mai TV-k nél ez nem ilyen egyszerü, hogy a kép egy kis részletén megemelem a fényerőt. Mert föleg az LCD-knél, sávosan vannak a ledvezérklések, igy ha a példádnál maradjunk, egy ablakon besut a nap és meg kellen emelni a fényt akkor a kép egy jo 10 cm-es teljes hosszban meg emelkedik a fényerő, igy az ablak alatt ahol árnyéknak kellene lennie ott is kiszurkul a kép .
ÉS mivel a legtöbb TV-nél csak háttérvilágitásként vannak a LEDEk amik keresztül világitanak a kristályokon, igy minél erösebben világitasz át rajtuk annál inkább fakulnak a szinek .igy ha 100 nitre kalibrál és annál nagyobb fényerőt állitasz akkor a szinhelyesség is torzul. ÉS ha a folyamatosan változo fényviszonyoknak utánna kell állitani a fényerőt akkor annak inkább automatikusnak kellene lennie mint egyszer fixen beálitva. Mert akkor mi értelme a kalibrálási adatoknak amiket a tesztben mindig megadnak
-
repvez
addikt
válasz #72042496 #70 üzenetére
"Az OLED-nél igen.
LCD-nél pedig kell hozzá egy durva FALD rendszer, ami nem olcsó, és lesz valamennyi blooming, vagy épp a részletek vesznek el. Viszont ezek sokkal fényesebbek. Ilyen tévéken messze látványosabb lesz a HDR, mint a "hagyományos", jó esetben 6-7000:1-es LCD-ken."DE olednél is, a gyakorlatban , hogy müködik ha én a kalibrácio miatt visszaveszem a felére a fényerőt, akkor a maximális elérhető fényerőt veszem vissza amit csak GDR nél használna vagy az alapfényerőt és a hdr hatáskor a maximum fénynel villágit?
Vagy ha épp maxiumumra állitom a fényerőt, akkor hogy fog nekem azon felül még extra fényt adni a HDR hatáshoz?
Az ilyen dolgokra lennék kiváncsi egy teszben nem arra, hogy 3 tizeddel többet mért a jobb 3as cellába mint a bal közepén.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest