Új hozzászólás Aktív témák
-
MIFtIli
aktív tag
Youtube, vimeos videoknál (profi filmesek videói), a bőrszínek voltak valótlanul pirosak. Kizártnak tartom, hogy az lenne a normális piros szín.
A kontraszt dolog is érdekes kérdés számomra. Az u2311h-nak elég magas és azon ha csinálok egy alacsony kontrasztos videot/képet, az egy átlagos notin már túúl kontraszttalan. Kalibrálás ide-vagy oda szerintem ismerni kell a saját és az átlagos kijelzőket.
a notiban amugy fhd ips kijelző van -
mr_ricsi
veterán
"Lehet ha megpucolod a rárakódott portól, akkor visszanyeri a fényerejét."
Negatív. Anyámmal az ITT TV-jét ilyen ok miatt cseréltettem ki pár éve. Kétszer nem követem el ugyanazt a hibát."mielőtt bármihez is nyúlnál fotózd le a menü képernyőit, hogy ha valami nem stimmelne vissza tudj állítani az eredeti beállításokat!"
Opcióztam már korábban is TV-ket. Igaz, azok még CRT-k voltak. Ez a Toshiba majdnem ki is cselezett.Találtam egy másikhoz való szervizkönyvet,"
Az szinte betűre megegyezik az én TV-m szervizkönyvével, ezért nem lettem okosabb.
A neten is keresgéltem, de csak CRT tv-khez találtam leírásokat, de azoknál nem ugyanazt jelenti a "brightnes center" például.Ezért megnéztem, hogy melyik mit csinál.
Azt vettem észre, hogy az R-G-B CutOff és Drive szabályzók az egész TV-re egységesek, viszont a BRIGHTNESS CENTER, COLOR CENTER, BASE BAND TINT, és CONTRAST MAX minden bemeneti forráshoz és az ATV/DTV-hez külön állítható.
A BRIGHTNESS CENTER szerintem a feketeszintet állítja, a COLOR CENTER a "szín", a BASE BAND TINT színárrnalat, a CONTRAST MAX pedig a kontraszt.
Azt tervezem, hogy egyik bemenethez kalibrálok, aztán a többi bemeneteknél nem az OSD menüben lévő beállításokat módosítom, hanem a szervizmenüét. Így elérhetem, hogy az OSD menü azonos beállításai mellett minden műsorforrás hasonlóan nézzen ki. És hogyha pl. a világos szoba miatt feltekerem a fényerőt TV nézés közben, akkor a HDMi fényereje is menjen vele szinkronban.
Nem tűnik butaságnak, csak borzasztóan sokat kell mérnem. És előtte logikusan végiggondolni, és megtervezni az egészet.Más: jelenleg még a világossággal vagyok elfoglalva, de egyszercsak eljutok a színekhez. Már ezt is méregettem, és nagyon nem tetszik, amit a Spyder előállít. A HCFR-ben láttam, hogy be lehet tölteni korrekciós fájlt. Hol (ki) végez colorimeter hitelesítést?
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
*Ropi*
félisten
válasz MIFtIli #1601 üzenetére
Linkelnél belőle egyet-kettőt? Elég sok profi dolgozik Canon dSLR-rel (pl. a Dr. House egész évadát vették fel 5D2-vel, amikor megjelent), és a Canon szenzoroknak köztudomásúan erős a vörös csatornája: utómunkánál mindig -25 és -35 közé húzom le még úgy is, hogy előzőleg felülexpóztam a képet.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz mr_ricsi #1602 üzenetére
"Lehet ha megpucolod a rárakódott portól, akkor visszanyeri a fényerejét."
"Negatív. Anyámmal az ITT TV-jét ilyen ok miatt cseréltettem ki pár éve. Kétszer nem követem el ugyanazt a hibát. "
Tudom: erősen vicc kategóriának írtam, azért volt ott a végén a sok szmájli.
"Azt vettem észre, hogy az R-G-B CutOff és Drive szabályzók az egész TV-re egységesek, viszont a BRIGHTNESS CENTER, COLOR CENTER, BASE BAND TINT, és CONTRAST MAX minden bemeneti forráshoz és az ATV/DTV-hez külön állítható."
Az R/G/B cutoff és a drv (driver) a panel fehéregyensúlyáért felelnek, azért közösek mindenütt. A többi a tunereket és bemeneteket szabályozza elkülönítetten.
Arra ügyelj, hogy mindent dokumentálj, ha valami nem sikerül akkor vissza tudj állni az előző jó beállításokra!
"Hol (ki) végez colorimeter hitelesítést?"
Például spektrofotométerrel lehet hitelesíteni: keress valakit (Oázis, Monitorguru) aki ráér (én most így szezon végén nagyon nem)!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
BigBlackDog
veterán
Esetleg valakinek nincs egy felesleges kalibráló eszköze, amit tudna pár napig nélkülözni? PÜ-be Is jöhet a válasz.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Felmerült ismételten egy kérdés a kalibrálással kapcsolatban. Ha jól tudom, akkor a kalibrálásnál egyrészt történik egy RGB szint állítás a monitor (szerviz)menüjében, másrészt pedig létrehozásra kerül egy ICC profil. Utóbbira miért van szükség (esetleg nem lineáris a monitor RGB skálája a színintenzitás függvényében, tehát, ha beállítok 250:240:230-as RGB értéket, akkor 125-ös vörös érték mellett már nem 25:24:23 lesz a vörös-zöld-kék arány)? ICC profil nélkül, kizárólag a monitor menüjéből állítva az RGB értékeket nem lehet ugyanolyan jó eredményt elérni színhűség tekintetében, mint ICC profillal?
-
Chosen
addikt
válasz BigBlackDog #1606 üzenetére
Meglehet, hogy nem lenne szükség rá, ha tökéletes eredményt lehetne elérni pusztán hardveres kalibrálással, de ez lehetetlen. Nagyon meg lehet közelíteni, de valamennyi korrekció mindig kell szoftveres oldalról. Olcsó TN-nél nagyobb, profi IPS-nél kisebb, mivel pontosabbra lehet lőni. (Ha tévedek, akkor javítsatok ki nyugodtan)
-
*Ropi*
félisten
válasz BigBlackDog #1606 üzenetére
"Utóbbira miért van szükség (esetleg nem lineáris a monitor RGB skálája a színintenzitás függvényében, tehát, ha beállítok 250:240:230-as RGB értéket, akkor 125-ös vörös érték mellett már nem 25:24:23 lesz a vörös-zöld-kék arány)?"
Mert a világítás fényerejének változása kihat annak a spektrumára (csúszik), ez hat a színek együttfutására is.
"ICC profil nélkül, kizárólag a monitor menüjéből állítva az RGB értékeket nem lehet ugyanolyan jó eredményt elérni színhűség tekintetében, mint ICC profillal?"
Nem, mert a monitor menüje (kivéve, ha hardveres önkalibrációra képes modell) a saját LUT-ját és a referenciapontok számát tekintve jóval korlátozottabb, mint a számítógépen futó kalibráló szoftver, ami *elviekben* a teljes színterű VGA LUT bármely pontját képes módosítani, tehát szoftveresen maximális pontosságú (az más kérdés, hogy a monitor mennyire képes követni).
- Első (durva) lépés a megjelenítő hardveres beállítása: az optimális fehéregyensúly, fényerő, az ebből adódó maximális kontrasztátfogás meghatározása, valamint a színcsatornák kiegyenlítése: a megjelenítő hardverének a referenciaszínek optimális visszaadásához legközelebbi beállítása. Ezt a monitor normál profilmenüjében vagy akár a szervizmenüjében is el lehet végezni, utóbbinak a hátránya egyben az előnye is: mivel nem könnyen hozzáférhető, ezért utólag csak hozzáértő tudja módosítani (viszont mivel az elállításával a kalibrálás érvényét veszti jobb is, hogy nincs szem előtt. Valamint egy áramszünetkor, vagy a monitor felhasználói menüből történő resetelésekor nem nullázódik, mint a felhasználói profilmenü beállításai.
- Másodjára a szoftveres finomhangolás, amiből a monitor profilja készül: ez a hardveres beállítás pontatlanságait korrigálja a videokártya LUT-ba (Look Up Table) írt korrigáló értékekkel, hogy a lehető legpontosabb legyen a színegyüttfutás és a legkisebb referenciától való eltérés. A kalibrálás pontosságától függően pár száz, vagy akár több ezer referenciapontot is tartalmazhat: figyelembe veheti a panel drifteléséből adódó fekete szint és fehér szint lebegést is - minél több pontot tartalmaz, annál jelentősebben növeli meg a kalibrálás időtartamát.
Egy hardveres kalibrálás a színprofilja nélkül olyan, mint egy étel hozzávalói egy halomba kiöntve, de recept nélkül.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
BigBlackDog
veterán
Köszönöm a hosszú, informatív választ! Már csak néhány kérdésem maradt.
1. Miért szükséges a hardveres (durva) kalibrálás, ha színprofillal is meg lehetne oldani mindent, ha jól értettem (simán csak törekedünk a monitor tökéletes, natív színvisszaadására is)?
2. Nézegettem teszteket az I1D Pro-ról, de sehol nem láttam, hogy a monitor menüjében történő RGB értékek állítását igényelné a kalibráló szoftvere. Ezek szerint az I1D Pro-val csak profilba történő kalibrálás lehetséges, vagy esetleg valamilyen módon megoldható/szükséges a monitor natív, OSD-ből történő (elő)kalibrálása is?
3. "...fényerő, az ebből adódó maximális kontrasztátfogás meghatározása..." > A kontraszt egy adott fényerőszint mellett nem csak attól függ, hogy a monitor menüjében, vagy a színprofilban lévő kontraszt értéket mennyire állítom be (tehát maximális kontraszt esetén, nem a maxra felhúzott kontraszt szint a nyerő)?
4. I1D Pro-val lehetséges TV-k, telefonok képernyőjének kalibrálása is? Ilyen készülékeknél, ahol nem lehet betölteni színprofilt és kalibráló program sem használható, ott hogyan történik a kalibrálás és mennyire lesz tökéletes egy PC-s környezetben használt monitorhoz képest?
Remélem nem lett túl sok azért a kérdés és előre is köszönöm a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
mr_ricsi
veterán
válasz mr_ricsi #1589 üzenetére
Az első jelenségre megvan a magyarázat. Ha annyira felhúzom mindhárom színcsatorna erősítését, hogy a PAL tesztDVDről is 120cd/m2 legyen a fényerő, akkor rendkívül kesze-kuszává válnak a görbék. A cut-off és a drive szabályzókkal nem lehet még nagyjából sem egyenessé varázsolni.
Ahogy csökkenteni kezdtem az erősítést, egyenesedtek a vonalak. Végül kb. 15%-ot tudtam felfelé húzni a kiinduláshoz képest. Így nyertem egy kis kontrasztot (280->320), és pár wattal csökkent a fogyasztás is.Vagy a panel vagy a meghajtó fokozat nem túl lineáris, ezért gyárilag kerestek egy olyan beállítást, amelynél viszonylag egyenes az átvitel. Emiatt van leszabályozva az egész.
Majd pár nap múlva ki fogom próbálni, hogy felhúzva mennyire rondák a színek, mert ha nem zavaró, akkor az 500:1 kontrasztot és a 25W-tal kisebb áramfogyasztást fogom választani.
[ Szerkesztve ]
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
KTTech
veterán
válasz BigBlackDog #1609 üzenetére
1.: Azért, hogy minél kisebb korrekcióra legyen szükség. A szoftveres korrekció a szükséges rossz, és tényleg rossz, mivel lépcsőződés léphet fel a színátmenetekben.
2.: Mint bármely másik kalib, pont úgy működik ez is. Lehetséges vele a monitor előkalibrálása.
3.: Nem feltétlenül.
4.: TV-k igen, telefonok elég korlátozottan, vagy sehogy.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
*Ropi*
félisten
válasz BigBlackDog #1609 üzenetére
"1. Miért szükséges a hardveres (durva) kalibrálás..."
A hardveres kalibrálás a panel legfőbb állítható tulajdonságait állítja be: a fehéregyensúlyt, azon keresztül pedig az összes főbb paraméterre hat. A fényerő a fehér ponthoz közel hangolva a legnagyobb, ebből adódóan a kontraszt is, stb...
"...ha színprofillal is meg lehetne oldani mindent, ha jól értettem (simán csak törekedünk a monitor tökéletes, natív színvisszaadására is)?"
Hogyan akarod egy autó alapjáratát csökkenteni, ha a gyújtása eleve el van állítva? Nem a gázbowdent lazítod, hanem a gyújtáson finomítasz.
"2. Nézegettem teszteket az I1D Pro-ról, de sehol nem láttam, hogy a monitor menüjében történő RGB értékek állítását igényelné a kalibráló szoftvere. Ezek szerint az I1D Pro-val csak profilba történő kalibrálás lehetséges, vagy esetleg valamilyen módon megoldható/szükséges a monitor natív, OSD-ből történő (elő)kalibrálása is?"
Az i1Pro (ahogy az i1Display Pro is) szoftvere képes a monitort DDC/CI kapcsolaton keresztül automatikusan beállítani, így felesleges kézzel nyomkodni.
"A kontraszt egy adott fényerőszint mellett nem csak attól függ, hogy a monitor menüjében, vagy a színprofilban lévő kontraszt értéket mennyire állítom be (tehát maximális kontraszt esetén, nem a maxra felhúzott kontraszt szint a nyerő)?"
Alapvető fogalmi zavar van a köznyelvben a kontraszt körül: az olyan LCD monitorokon, amiken csak 2 csúszka van, a contrast feliratú csúszka valójában a fényerőt szabályozza, a brightness feliratú csúszka pedig csak a fekete szintet tudja rontani. Tehát a maxra felhúzott kontraszt esetünkben maximális fényerőt jelent, ami azonban valószínűleg több, mint a kalibrált állapothoz szükséges, így visszaveszel belőle amíg el nem éred a kívánt világosságot (a fényerő csúszkát érdemes a minimum közelében tartani, hogy a fekete szint ne romoljon túlzottan).
"I1D Pro-val lehetséges TV-k, telefonok képernyőjének kalibrálása is? Ilyen készülékeknél, ahol nem lehet betölteni színprofilt és kalibráló program sem használható, ott hogyan történik a kalibrálás és mennyire lesz tökéletes egy PC-s környezetben használt monitorhoz képest?"
Tévedés, hogy nem használható kalibráló program: legfeljebb nem az adott eszközön fut. Pl. a saját Samsung S3-amat is kalibráltam: Androidra és iOS-ra is van kalibráló szoftver.
(#1611) KTTech: Majd ha hazaérsz bekalibráljuk a Nótádat. Az X-Rite alkalmazása azért jobb a Datacolorénál, mert amíg az csak a saját alkalmazásában színhelyes, az X-Rite megoldásával bármilyen alkalmazás színhelyes képet ad a kalibrált Android rendszeren.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz BigBlackDog #1613 üzenetére
Persze. Mármint az ámítógéphez.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni kalibrálással kapcsolatban. Egy HP ProBook 4530s monitorját kalibrálom X-rite i1 Display Pro-val, basiCColort használok. A problémám az, hogy 7000 K-re szeretném kalibrálni, de szörnyen sárga lesz az eredmény. Már nagyon sokszor kalibráltam, de csak ezt az eredményt kapom.
Válaszotokat előre köszönömKépeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
*Ropi*
félisten
Egyébként a validálás nem tűnik feltűnően rossznak: a panel ennyit tudhat (az más kérdés, hogy a szoftver beállításai elvihetik a málnásba, de az user error).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
A panel:
39.6-cm (15.6-inch) HD, anti-glare, with webcam
Az volna még a kérdésem, hogy fehérpont beállításához, hol tudnék állítani RGB-t (ha egyáltalán lehet), mert sajnos nincs OSD. Esetleg tudnál ajánlani, valamilyen szoftver beállítást, hogy ne menjek bele a málnásba .
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
*Ropi*
félisten
Nem találtam róla infót de a kalibrálás eredményei alapján 6 Bit + AFRC-s e-IPS vagy AH-IPS panel lehet, ahhoz mérten még jó is az eredménye.
"Az volna még a kérdésem, hogy fehérpont beállításához, hol tudnék állítani RGB-t (ha egyáltalán lehet), mert sajnos nincs OSD."
Az nVidia vezérlőpultban, vagy az AMD Vision Control Centerben: a laposok monitorján nincsen OSD-s RGB ill. gamma állítási lehetőség.
"Esetleg tudnál ajánlani, valamilyen szoftver beállítást, hogy ne menjek bele a málnásba ."
Esetleg dobhanál egy screenshotot a BasICColor mostani beállításairól, hogy ne vaktában lövöldözzünk.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Pontosítok paneltípusra (AIDA-ban ezt láttam): LG Philips LP165WH4-TLD1
basICColor beállítások:
Blackbody temperature: 7000K
Gamma: 2.1
Luminance: 100 cd/m
Profile type: 16-bit LUT based
Chromatic Adaptation: CAT02 (from CIECAM02)Most megpróbáltam, hogy 9000K-ra kalibrálom, így egészen baráti arcot festett.
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Azért, mert 6500 K-en próbáltam, és nagyon-nagyon sárga volt. A 2.2-es Gamma viszont nem tetszett, így tovább emeltem a "hőmérsékletet", és csökkentettem a gammát.
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
KTTech
veterán
Ott valami gond van (lehet a panellel, lehet a kalibrálóval), mert a D65 is már a kék fele csúszik, a gamma pedig 2.1-en semmilyen létező szabványt nem követ Ha sRGB-re kalibrálsz, akkor kőbe vésett szabály a 6500K és a 2.2-es gamma, egyébként semmilyen tartalmat nem fogsz színhelyesen látni (mármint a neten, ha pedig Te dolgozol fel képeket, akkor mindenki másnál lesz nézhetetlen az eredmény).
A filmes tartalmak is közel vannak az sRGB-hez, így ott sem ideális ettől eltérni, egyedül a gammát szokták 2.4-re vinni.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Egy 120 cd/m2, D65, G2.2 paraméterekkel kalibrált Dell IPS monitorhoz mérem a laptop képernyőjét és iszonyatosan sárga, ugyanilyen paraméterekkel kalibrálva. A fehérpont beállításnál végül is az Intel VGA vezérlőpultban, a színjavítás menüpontban állítottam a színek fényerejét, így végül a RGB csatornák és a fényerő aktuális értéke is a zöld sávba került. Ezután ment a kalibrálás a javasolt értékekkel. Ez lett az eredény. Ugyanezzel az eszközzel lett kalibrálva a Dell monitor is. Ötletem sincs, hogy mi miatt lehet...
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
KTTech
veterán
Próbáld ki másik programmal... lehet, hogy a basICColor nem képes kezelni ezt a fajta panelt, az EODIS3-nak nem szabad, hogy gondot okozzon. Ingyenes megoldás: Argyll CMS + DispcalGUI. Egyszerű és nagyszerű (pontosabb, mint a basICColor). Persze előtte minden elmozdított beállítást resetelj.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Kipróbáltam az ajánlott szoftvert, megjelent egy kicsit lilásabb árnyalat, de sajnos a sárgássága megmaradt . Összehasonlítottam a Dell IPS monitorjához, ami ugyan úgy volt kalibrálva. Színvilágát tekintve nagyon hasonló hozzá, de nekem úgy tűnik, mintha egy sárgás háttérvilágítást kapna. Lehet, hogy én nem állítok be valamit rendesen?
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
*Ropi*
félisten
Ha minden ugyanúgy van beállítva, akkor vagy a panel tud ennyit, vagy a szoftver nem korrigálja rendesen a műszer profilját (a BasICColorral ellentétben a DispCalGui telepítéskor letölti a mindenkori legfrissebb i1Profilert és felhasználja belőle az i1D3 korrekciós profilját).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Újabb fejlemények, hasonló a probléma egy Dell E5430-al (1600*900, TN panel). BasICColorral kalibrálva -120 cd/m2, D65, 2.2-es gamma- folyamatosan sárgás árnyalatot és piros X-et kaptam a kalibrálás végén. Egyszer rákalibráltam i1Profiler-rel is, ahol bekapcsoltam "Automatic Display Control" opciót, az eredmény ugyanolyan sárgás lett. Ezután viszont a basICColor-ban való kalibrálás után is pipát kaptam, elvileg minden a határérték alatt maradt. De a kép ugyanolyan sárgás, a színek relatív távol vannak az asztali Dell monitor színvilágától.
Viszont kipróbáltam az X-Rite oldalán fent lévő LUT Tester nevű alkalmazást. Elvileg át kellene váltania a fehér négyzetnek szürkére a Test gomb lenyomására, de nem változott semmit. Viszont az i1Profiler-rel történt kalibráció után (és még néhány újraindítás is volt), tökéletesen működött ez is.
HDMI-ről kalibrálva egy Panasonic TV-t (IPS panel), szintén előjött a sárgás effektus.
Nem lehet, hogy az Intel VGA-val van valami gond? Ezzel kapcsolatban van valami tapasztalatod esetleg?Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
*Ropi*
félisten
Azt mondod, hogy egy másik lapost (Dell E5430) is kalibráltál vele, ami szintén sárgás lett: akkor nem az Intel VGA-val van a gond, mivel nem ugyanaz a darab van a másik laposban is.
A rossz hír az, hogy nagy valószínűséggel a műszered feküdt meg: keresztbe kellene tesztelni egy másikkal, hogy kiderüljön mi a rossz.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Azért gondoltam, hogy hasonló lehet, mert a Dell laposban HD4000, a HP-ban HD 3000-es van. (gondoltam intel hiba lehet, ha mind a kettőn előjött ez a probléma)
Oh, ez valóban szomorú hír. A műszer sajnos nem az enyém, hanem az "oahut"-tól kölcsönöztem. Most a néhány napja náluk kalibrált színprofilt validáltam, és sajnos nem lett ugyan az az eredmény (szürkék: 3 db határérték felett volt, a színek is magasabb DE-t mutattak, illetve a fehérpont sem állt be D65-re.)
Ezek szerint a eddigi kalibrálásaimat keresztbe lenyelhetem??[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
-
Ez szomorú . Azért köszönöm szépen a segítségeteket
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
mr_ricsi
veterán
Még mindig TV vonalon: a nagy kontraszt mire jó
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
Újabb fejlemények, sikerült egy új X-rite i1 Display Pro-t kapni, amellyel az eredmények is jobbak lettek. A laptopokról már eltűnt az az erőteljes sárgaság D65-ön, ugyan nekem még kicsit sárgásnak tűnik, de azt hiszem ez csak megszokás kérdése . Köszönet ezért és a rögtönzött gyorstalpalóért Brekk-nek és az Oázisnak
Viszont még érdekességképpen kísérletezgettünk párommal a Dell P2414H-n. Először egy Dell E5430-as laptopban lévő INTEL HD4000-essel kalibráltuk egy színprofilt, amit utána egy asztali gépben lévő NVIDIA GTX 560-nal validálva sikertelen lett az eredmény.
A kalibrálás utáni riport:
Majd Nvidián validálva a színprofilt ez lett az eredmény:
Ezt követően az asztali gépben lévő NVIDIA GTX 560-as kártyával kalibráltuk (fehér pontot újra állítottuk a szerviz menüben lévő RGB értékek állításával), amit utána validáltunk a Dell E5430-as laptopban lévő INTEL HD4000-es kártyával.
Kalibrálás utáni állapot:
Majd validálás az HD4000-el:
A fehérpont beállításánál az Intel kártyára rendre 2-vel nagyobb, 251-es kék értéket kért, míg Nvidiával elég volt a 249-es érték is a tökéletességhez.
Ezek után kipróbáltuk még, a HD4000-el kalibrált profil és RGB értékek validálását HD4000-el, az Nvidiás profil és RGB értékek validálását pedig Nvidiával, mindkettő sikeres lett.
Ugyan szemmel nem volt látható a különbség, de érdekelne, hogy ezek szerint ennyire befolyásolná a méréseket az, hogy milyen "átlagos" videokártyát használ az ember?Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
*Ropi*
félisten
válasz mr_ricsi #1634 üzenetére
Hogy a legsötétebb rész még sötétebb legyen a legvilágosabbhoz viszonyítva, a legvilágosabb pedig még világosabb a legsötétebbhez képest.
(#1635) Szevam: Ugye ezt most komolyan kérdezed, mert viccnek kissé erős. Még a típusazonos, a gyártósorról egymás utáni szériaszámmal lekerült kártyák közt is orbitális különbségek lehetnek, nem, hogy különböző gyártók különböző termékei között...Ha olyan sziámi ikrek lennénk akik külsőre 100%-ban megegyeznek és ugyanazt a nőt reszelgetnénk, akkor sem ugyanazt érezné hegesztés közben egyikünkkel, mint másikunkkal.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
, én aztán nem reszelgetnék nőt, nem vagyok leszbikus, de azért gondolom mire gondolsz
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Semmi gond, már hozzászoktam. (Kb. minden topicban csak pasik vannak , unalmas )
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Brekk
addikt
Pedig kutyakötelessége lenne jónak lenni, mivel a digitális technikának pont ez a lényege. Ugyanaz az RGB infó ugyanazt a színt adja, bármilyen videokártyáról beszélünk. Szóval itt más lehetett a probléma. (kalibrátor elmozdult, monitor mégjobban melegedett, esetleg a digitális kimenet bit/channel száma ronthat még)
Nem tudom olvastátok-e, de ezzel kapcsolatban cikkeztünk is, ugyanazzal próbálkoztunk mint ti. [link]
Ropinak is ajánlom figyelmébe a cikket.http://www.oaziscomputer.hu - Professzionális monitorok szakértőktől.
-
Pedig tényleg nagyon figyeltünk ezekre, meg sem mozdítottuk a kalibrálót, még a villanyt is lekapcsoltuk minden esetben (bár ennél a monitornál nem nyom sokat a latba )
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
mr_ricsi
veterán
"Hogy a legsötétebb rész még sötétebb legyen a legvilágosabbhoz viszonyítva, a legvilágosabb pedig még világosabb a legsötétebbhez képest."
És a gyakorlatban ennek mi a látható előnye?
Most eljutottam 400:1 kontrasztig, van 0,3cd/m2 feketém. Tényleg, a fekete most feketének néz ki.
A sötétben játszódó felvételeken is lehet látni a részleteket (Renbó lopakodik a vietnámi haláltábor felé), a havas- és tengerparti tájak is szépek. A stúdióban készült tv sorozatok egy része, és a profin bevilágított mozifilmek is szépek.Viszont: ha egy képen van nagyon világos és nagyon sötét rész, akkor az emberi szem a világoshoz alkalmazkodik, és a sötét részen nem lehet megkülönböztetni a részleteket.
Pl: a barlangban egy fáklya világít. A fáklya lángja ~120lux. A bevilágított területen látszanak a részletek, de a sötét területeken már nem észlelhető, hogy barlangi vércsigák kúsznak éppen a mit sem sejtő áldozatuk felé. Vagy fullHD-s kézikamerás hortobányi műsorban a riportalany úgy nézett ki, mint az Opera Fantomja, mert a feje egyik oldala árnyékban volt, a másikat sütötte a nap, és az árnyékos oldalon semmi részlet sem látszott, csak egynemű feketeség. A feketeszintet megemelve, azaz a kontrasztot elrontva sokkal jobb lett a sötét részek megkülönböztethetősége.Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
KTTech
veterán
válasz mr_ricsi #1644 üzenetére
Egy ilyen eszköznél a cél a végtelen kontrasztarány elérése, nem a kontrasztarány rontása (az maximum a gyenge megjelenítőknél vezet eredményre). Jó példa erre a plazma, ami kifejezetten ilyenre készült (és majd az OLED, ha elterjed).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
mr_ricsi
veterán
Igen, ezt mondja az elmélet, merthogy a való világ is végtelen kontrasztúnak tekinthető. De másrészről: mit tud ebből a szemünk feldolgozni? 10000:1 kontraszt és 100cd fehérszint esetén a legsötétebb fekete 0,01cd-ra adódik, miközben az emberi szem 0,5cd alatt már nem lát színeket. De eleve ha 100 cd fény jut a szembe, akkor a szem kontrasztátfogása csak 40:1 - 200:1 körüli (ez sok tényező függvénye), vagyis 0,5-2,5 cd alatt nincsenek már részletek.
Olvastam olyan leírást, ami szerint a TV felvétel helyszínét úgy kell bevilágítani, hogy a legvilágosabb és a legsötétebb fényerő aránya 40:1 körül legyen. Kérdésem: ha a műsor készítője nem igazodott a szem sajátosságaihoz, akkor ezt én miért ne korrigálhatnám a TV-m fényerő szabályzójával?
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
KTTech
veterán
válasz mr_ricsi #1646 üzenetére
A szem kontrasztátfogása a működési elve miatt kb 14FÉ. Ez pedig nem 1:40-1:200 körüli Ha normális a megjelenítő (értsd: nem LCD), akkor a több ezres kontrasztaránnyal sincs gond, megfelelő körülmények közt. A TV felvételeknél a gagyira optimalizálnak, nem a minőségre, de a filmeknél már más a helyzet.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- SAMSUNG FLIP (LH65WMBWBGCXEN) 165CM 4K SIGNALE SMART ÉRINTŐS MONITOR ! AKCIÓ
- LG34UM68-P 21:9-es Ultra Wide monitor eladó!
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- LG (38GL950G-B) 38" 175HZ GAMER QUAD HD LED MONITOR !
- LG 27GK750F-B 240HZ gamer monitor