Új hozzászólás Aktív témák
-
xuldar
őstag
És aki a nyomtatóbarát verziót választja, mert nem szeret ide-oda lapozni?
Most terveztem venni egy 7900GS-t, de elbizonytalanodtam... Ez a kártya öl. De milyen lesz a középkategóriás változata, és mikor jön majd? Megéri megvárni, vagy jó lesz a Gef7 széria még jó sokáig a középkategóriában?Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
CriticalHit
őstag
Kiváncsi vagyok mit lép az ATI és mikor. Hajrá verseny.
Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
pinnacle
nagyúr
Nekem olyan kártya is jó lenne,ami bekapcsolt Vsync-nél is stabilan tudná tartani 1280x1024-ben a 60 fps-t (DVI kapcsolatnál úgysem lehet több) .Jelenlegi konfigom sajnos nem tudja,pedig a képjavítók sincsenek bekapcsolva.
-
fLeSs
nagyúr
válasz Komplikato #292 üzenetére
Csak 1 vagy 2 helyen volt procilimit a tesztben (a TRL és az Oblivion 1-1 tesztjében).
GTS-t nem teszteltünk, mert nem kaptunk."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Ribi
nagyúr
Milyen kozepkategorias valtozata ? Az a kozepkategorias valtozat
Vagy a 7600-ra gondolsz ? annal lentebb mar csak also kategoria van.
Egy ideig meg jo lesz a 7900gs, persze nem max grafra, de sokaig meg el lehet vele jatszogatni. És egyaltalan mi koze a kerdesednek a 8800 szeriahoz ?
[Szerkesztve] -
Fáraó
őstag
Nagyon jó cikk, nekem is tetszett!
Az ATI új kártyája is fog felépítésbeni változást hozni? Mert ha nemakkor szerintem nagy bajban lesznek...VIGYORRRGAZMUS.....
-
rudi
nagyúr
válasz GERI_lgfx #262 üzenetére
Egyet ne felejts el: ez itt nem tarolóverseny, hanem éles, piaci versenyfutás. Egyik fél sem olyan elmebeteg, hogy egyszeriben nagyságrendekkel jobbat hozzon ki a konkurensnél, mert minek. Úgy kell ezt felfogni, mint az okos versenyfutást. Nem az a cél, hogy az eddigi világcsúcs fele alatt érj be, hanem az, hogy mindenki mögötted maradjon.
Szerintem azért vártál ennél is többet (őrület, ez a kártya másfélszer jobb bármi eddiginél és neked ez nem elég ) mert nem vagy tisztában azzal, miről is van itt szó. Próbálok neked sarkítani egyet. A G71 a GeForce 7900 GTX-ben 24 pixel futószalaggal nyomul, egy szalagon 2 pixel számolója van, és minden pixel számolóban 4 skalár egység van. Ha eltekintünk az egyes számolók kötöttségétől, akkor kvázi 24 x 2 x 4 = 192 pixel olyan pixel számolója van a G71-nek mint amiből a G80-nak 128! Meglepő mi? A G80 mégis dupla olyan gyors mint a G71, mert a G80 128 számolója 1350 MHz-n vagyis több mint kétszer akkora órajelen megy mint a G71 192 számolója, ráadásul sokkal kevésbé kötöttek. Most akkor vegyük még hozzá kicsit az R580-at az X1950 XTX-ne. Annak 48 pixel shadere van, minden shaderben 2 számolóval, számolónként 4 skalár komponenssel. Ez így összeszámolva 48 x 2 x 4 = 384, kvázi sztream processzor. Meglepő, mi?! Ha veszed, hogy az R580 384 darab skalár számolója 650 MHz-n megy a G80 128-a pedig 1350 MHz-n akkor láthatod, hogy nyersben az R580 még jobb is a G80-nál! Meglepő, mi? (kihagytam, hogy a G80 egyszerre tud MAD-ot és MUL-t, amivel már nyersben is jobb az R580-nál. Javítás itt [link])
Amitől mégis másfélszer olyan gyors a G80 mint az R580, az a célzottan pici, skalárokra szétbontás, és ezen elámulni kellene, nem pedig (jó magyar módi szerint) nyafogni meg többet várni.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Komplikato
veterán
''Az ATI új kártyája is fog felépítésbeni változást hozni? Mert ha nemakkor szerintem nagy bajban lesznek...''
Lol. Nekik több mint egy év óta ott van a Xenos (R500), szerinted?"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
dchard
veterán
Arra azért kíváncsi vagyok, hogy mit lép erre az Ati-Amd. Ha az Amd átülteti azt a ''filozófiát'' az Ati fejlesztéseire is, amibe ő kishíján belebukott, akkor semmi jóra nem számíthatunk. Végül is engem hidegen hagy az egész videóteljesítmény, amíg csak és kizárólag játékokhoz lehet felhasználni ezt a kakaót. Pedig gondoljátok csak meg,ha modnjuk videó kódolásnál a videókártya is dolgozna...
A hardware-es HD gyorsításban még mindig adós mindkét gyártó, pedig ez csak programozás kérdése:
Hol a natív h.264/VC-1/Mpeg-2 HD támogatás?
DchardA kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
xuldar
őstag
A 8800 középkategóriás változatára értettem. A cikk végén a 64 stream processzoros mondat számomra úgy hangzik, hogy tervbe van véve, tehát kiadják. De javíts ki, ha tévedek.
[Szerkesztve]Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
rudi
nagyúr
Kedves mindenki, aki el van ájulva a DX10-től!
Ne dőljetek be a sok reklámmaszlagnak! A hardveresek és a szoftveresek egyet akarnak, eladni nektek a legújabb hardver, amire gyakran semmi szükségetek. Ezt most úgy csinálják, hogy mutogatnak mindenféle képeket meg videókat meg ígérgetnek fűt fát, hogy DX10 így megy úgy. Igen, lesz itt gyorsulás meg lehet majd fizikázni meg bla-bla-bla, de továbbra is vannak korlátai a hardvernek! Igen, a G80 rettenetesen gyors, másfélszer gyorsabb az eddigi legizmosabb VGA-nál, DE! Vajon egy máfélszer (na jó, legyen akár kétszer) gyorsabb VGA mire jut majd olyan grafikai részletességgel, ami 4-5-ször nagyobb számolási teljesjtményt igényel?! No, ez az, amiről nem szeretnek mesélni a reklámanyagok...
A másik dolog meg, hogy még évekig szükség lesz a DX9-re mert a legtöbb felhasználó továbbra is maximum DX9-et támogható hardverrel nyomja majd. További korlátokat szab az igényeknek, hogy a legtöbb DX10-es játék Xbox 360-on is menni fog - rettenetesen közel van egymáshoz az Xbox 360 kódolási módja és a DX10, ráadásul sok fejlesztő elsősorban konzolra dolgozik, a PC csak ráadás - ami valamivel gyengébb az R580 köré épített Radeonoknál.
A harmadik dolog: a G80 ma DirectX 10 ben végtelenszer jobb bármilyen konkurensénél, ugyanis ő az egyetlen DX10-es hardver. Nem lehet azt mondani, hogy ez még csak a DX9-es sebessége volt, és milyen jó lesz majd DX10-ben, mert az a milyen jó lesz DX10-bent nem lehet semmihez sem haszonlítani. Azt se gondoljátok, hogy az ATI nem tud egy G80-hoz hasonló erejú GPU-val előállni (egy éve csináltak már unified shaderes chipet az Xbox 360-ba, és annak is 2002-ben álltak neki, úgy mint az NV a G80-nak), de azt se gondoljátok, hogy az ATI jelentősen rá tud/fog/akar verni a G80-ra.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Fáraó
őstag
válasz Komplikato #310 üzenetére
Akkor meglátjuk majd tavasszal. A karácsonyi bevásárlószezont (ahol ugye több drágább karit vesznek meg) viszont valószínüleg az nVidia nyeri!
[Szerkesztve]VIGYORRRGAZMUS.....
-
rudi
nagyúr
Te követed a GPU-k és a VGA-k fejlődését? Hallottál már az AVIVO-ról, és a Pure Videoról, meg a Pure Video HD-rő? Esetleg felfogtad azt, hogy mi a GPGPU és mire lesz jó a CUDA és miért olyan nagy dobás az ATI Folding@Home cucca [link]. Ha ezekkel nem vagy tisztában - ez látszik a hozzászólásodból - akkor miért okoskodsz, miért nem kérdezel inkább?
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
orbano
félisten
kicsit olvass alaposabban. ezen a karin van 128 stream processzorod amiket C nyelvből tudsz programozni. Szerinted mennyi idő kell, hogy profi alkalmazásokban implementálsják? (gondolj csak bele a CPUk SIMD utasításainak kihasználására ezen a téren. általában a megjelenés utáni köv. verzióban már benne van. itt sem lesz szerintem másképp, csak kicsit hosszabb a fejlesztési ciklus pár hónappal). persze igai kánaán akkor lesz, ha lesz egy olyan API, amivel egy átlátszatlan felületen tudod kezelni az ATI és az NVidia kártyákat is... de kétfelé optimalizálni sem egy olyan tragédia...
A vér nem válik VAZZE!™
-
dezz
nagyúr
''Ilyen lehet például az AGEIA PhysX API-ja (programozási felülete a hardveres PhysX kártyához), amihez, ha megírják, nem kell majd a dedikélt hardver, hanem elég lesz egy (két, több) ilyen G80-as.''
Inkább csak egy nyolcad, v. tizenhatod. ATI szerint egy X1600-as 2x gyorsabb, mint az a PhysX chip, ami valójában egy közepes kis vektorproci. Másik példa, hogy a ps3-as Cell 1db SPE egysége is bőven elég helyette (nem írom, hogy emulálására, mert végülis csak portolni kellett a kódot).
Én is úgy gondolom, mint lenox, hogy ezt azért nem olyan könnyű másra használni, mert egy program nem csak matematikai műveletekből áll (még ha van feltételes ugrás is), így a CPU-nak is be kell segítenie. Apropó Cell, abban ezzel ellentétben az SPE-k nem pusztán SIMD egységek, hanem olyan kis procik, amik futtatják a teljes PPC utasításkészletet, csak épp SIMD-ben igazán jók. Nem elhanyagolható még, hogy saját hozzáférésű sramjaik vannak a chipen, amit párhuzamosan a 8 SPE összesen kb. 256GB/s-sel ér el. Érdekes lesz majd megnézni, melyikből (G80 vs. Cell) mit hoznak majd ki ilyen téren.
mod: természetesen az X1600-as PS egységeiről van szó.
[Szerkesztve] -
Filiic
csendes tag
Hi
Kérdezhetek tőletek vmit? A fs x nem tud dx10et? -
Fáraó
őstag
Kár hogy nagyon sok topic átmegy egy brutál szóboxba... Sajnálom meg csak mosolygok a dolgon... Mindenki egy kicsit máshoz ért meg mást tud csak a hobbink közös, ezért vagyunk itt, nem? Minek beszólni? Ha nem tudok vmit inkább kérdezek vagy elmondom normálisan a véleményem...
És most abbahagyom ''A világbéke mindenek előtt!'' dumátVIGYORRRGAZMUS.....
-
orbano
félisten
no igen. elég sokat gondolkoztam én is 2 dolgon:
szép és jó, hogy ennyi feldolgozó egység van benne, de ugye DX10 alatt ez 3 lépcsőben oszlik el, nem csak kettőben.
szép és jó a megnövekedett textúraméret, (2k->4k), csak kíváncsi vagyok mikorra érnek el a hardverek 16x ekkora fill ratet. pedig a minőségi ugráshoz lassan ez fog kelleni, és ehhez még a ddr4 és a szélesebb adatbusz is kevés...
egyébként el vagyok ájulva a dx10-től, csak más kérdés, hogy nem lesz egy olcsó mulatság, és természetesen mi fizetjük majd megA vér nem válik VAZZE!™
-
rudi
nagyúr
Középkategóriában egyértelműen a profit a lényeg, ami nagyban befolyásolhatja a hardverek alakulásást. Eddig az ATI X1300-X1600 cuccai sehol nem voltak a megfelelő GeForce-ok (7300/7600) ellenébe, szóval semmi nem indokolja, hogy az NV azon a fronton erősítsen. Most jön az X1650 XT, ami már jó lehet, és erősítésre ösztönözheti az NV-t. Ez ellen be lehetne vetni valami G80 kicsinyítést, de valószínűbb a 80 nm-es G73 vagyis valami 7600 GT mutáció (láttunk infókat egy 700/1800 MHz-s 7600 GT-ről, már az is elég izmos).
Az X1950 Pro és GeForce 7900 GS versenye egyelőre ATI győzelmet hozott, de nem szabad elfelejteni, hogy az ATI cucc már 80 nm-en van, a GeForce meg 90 nm-en. Ha az NV is átáll 80 nm-re, akkor jöhet +20% a 7900 GS erejéhez és akkor máris fordult a kocka. Hasonló a szitu a 7950 GT és X1900 XT 256 MB között, bár ott azért komolyabb az ATI előny. Ebbe a régióba bejöhet az a 64 stream procis GPU köré épülő kártya, amit emlegettem, de egy sima 700 MHz körüli, 80 nm-es G71 reálisabbnak tűnik.
Lényeg a lényeg. Amíg az ATI nem vall színt, addig fölösleges az NV-nek mozdulnia az alsóbb szegmensekben. Ha lép is, akkor az egyszerűbb, tegyük 80 nm-re a GeForce 7 szériát húzás valószínűbb, mint a felezzük le a G80-at. Szerintem az lesz a menetrend, hogy a 80 nm-t először bevezetik a G71-73-on, majd jön egy 80 nm-es felezett G80, amivel az új architektúrán is begyakorolják a kisebb csíkszélességet, és aztán jöhet a 80 nm-es fullos G80 (vagy valami még nagyobb, G80 felépítésű chip, vagy két G80 egy kártyán). Persze, hogy ezekre mikor kerül sor, azt nehéz megmondani.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
orbano
félisten
-
dezz
nagyúr
Már egy éve így nézem a HD-s videókat (mpeg2, wmv-hd, h.264). 1080p-t is szépen viszi. (h.264-hez a CyberLink hw-gyorsításos dekódere a legjobb, wmv-hd-hoz a MS csinált támogatást, mpeg2-höz több hw-gyorsításos dekóder is van, nem kötelező az nvidia sajátját használni. És itt megjegyezném, hogy nem a PureVideo a fizetős, csak ez a saját dekóderük. A PureVideo többi szoftveres része benne van a driverben.)
-
Komplikato
veterán
''Kérdezhetek tőletek vmit? A fs x nem tud dx10et''
Természetesen nem vagy részben, ahogy sok MÁS ''DX10'' játékhoz (Pl. Hellgate London) is a Vista megjelenése után jön majd DX10 patch."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
rudi
nagyúr
Sajna, nincs időm szétcincálni a dolgot, de szerintem a Stream Out környékén a CPU-t is be lehet vonni a GPU munkájába, ergo a stream procik eredménye visszavezethető egy masszívabb logikát kezelő processzorhoz, a PCIe elég gyors lehet ehhez. Mindenesetre ezek már magas dolgok nekem (bár, ha valaki etet-itat egy-két évig, akkor szívesen beleártom magam ), majd meg kell nézni a GPGPU projekteket pár hónap múlva.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Raymond
félisten
Tegnap gondolkodtam hogy valaszolok ra, de mivel Geri-rol van szo gondoltam addigra ugyis ban-oljak mire valaszolna
Az R580 > G80 eszmefuttatashoz:
Azt kifelejtetted hogy a G80 SP is dual-issue tehat az R580 nem gyorsabb teoretikus nyers eroben, a lent kapott szamot meg szorozd be kettovelPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Filiic
csendes tag
válasz Komplikato #326 üzenetére
Köszi
-
rudi
nagyúr
Fenetudja... A sample, ami nálunk volt már majdnem 2 hónapos és A2-es steppinges, a hardvergyártók meg úgy öntik a 8800-as GeForce-okat, hogy öröm nézni. Persze a G7x cuccok 80 nm-re húzása kétségtelenül egyszerűbb, olcsóbb és elegendő a konkurencia ellen, nekem is ez a véleményem.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Raymond
félisten
Nem oszlik meg, mivel nem kotelezo egyik ''lepcso'' hasznalata sem. Ma mar persze gyakorlatilag elkerulhetetlen a vertex + fragment shader osszeallitas, de a GS csak akkor kell ha tenyleg valamire hasznalod is. Ha nem akkor ''marad minden a regiben''.
Per pillanat 2K-nal nagyobb texturak hasznalata kiveteles eset es valojaban adattarolasra lesznek hasznalatosak a jovoben is meg egy darabig. Az atlagos felbontas 1280xY a nagyobb pedig 1600xY es 1920xY - ezek mindegyiket siman betakarja 1:1 aranyban egy 2K textura meg ha az egesz kepernyot elfoglalja akkor is.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kovi
senior tag
Bravo NVidia!
No more comment...GeForce GTX 295 - The most powerful dual chip graphics card on the planet(!) for gaming and beyond.
-
rudi
nagyúr
Ó, tényleg, ez kimaradt! Próbálok gigaflopokat festeni akkor - pusztán elméletben, a mindenféle issuek és quadok kihagyásával.
G80 - MAD és MUL dual-issue miatt (amivel egyébként van egy kis gebasz, lásd Beyond3D cikke) egyszerre 3 számolási műveletet tud
128 x 3 x 1350 MHz = 518 gigaflops
G71 - ha jól vettem ki, a MAD (a=b*c+d) amit egy ciklusban tud
24 x 2 x 4 x 2 x 650 MHz = 250 gigaflops
2 x G71 - GF7950 GX2 - szintén egy MAD
2 x 24 x 2 x 4 x 2 x 500 MHz = 384 gigaflops
R580 - szintén egy MAD azaz 2 aritmetikai utasítás egyszerre
48 x 2 x 4 x 2 x 650 = 499 gigaflops
Jól számoltam?Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
orbano
félisten
persze, de egynél nagyobb lambdánál ugye előjön a ''near filter'' és mosódik a textúra. persze ha 1.5-2x-esére is nő a textúraméret, már azzal is látványosan élesebb közeli képet kapunk.
shaderek terén meg persze, nem kötelező használni, de nyilván a játékok többsége fogja, tehát meg fog oszlani gyakorlatilag, ahogy te is mondtad. azért a displacement mapping (pl) egy erős fegyver, szerintem rá fognak harapni a fejlesztők,főleg, ha a vertexek száma is emelkedni fog a játékokban (nagyon remélem, most már ez is kezd gyenge pont lenni, hiába a normal mapping).A vér nem válik VAZZE!™
-
freejanika
csendes tag
Az a kérdésem, hogy mikorra készül el az ATI X1650XT tesztje, foglalkoztok-e már vele?
Abit AB9Pro, Intel E6300 c2d 1,86 GHz, Kingmax DDR2 2x512 MB 800 MHz, Club3D X1600XT DDR3 256 MB Dual DVI VIVO PCIe, WD 2x250 GB SataII Raid0, +300 GB SataII mono, Nec 1.44, LG H10N DVD, WinFast PVR 2000 TV-URH tuner, Codegen 6043L 400W, Samsung SyncMaster 940 MW LCD TV monitor
-
Retekegér
HARDVERAPRÓD
A legtöbb usernek a 8600 széria debütálása lesz a legérdekesebb. Erről lehet tudni valamit? Marad a csíkszélesség?
<< Heimdal >>
-
rudi
nagyúr
válasz freejanika #337 üzenetére
Először gyors 8800 GTS-teszt jön, aztán X1950 Pro vs 7900GS remélhetőleg simán és SLI-ben, csak utána lesz időnk az X1650 XT-re, amit jó lenne már a 80 nm-es GF7600 ellenében tesztelni. Pontos időpontot még nem tudok mondani, de én szeretném még idén letudni ezeket a VGA-kat.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Foglalt név #341 üzenetére
Nocsak! Akarsz valami közelebbit is mondani róla, vagy csak jöttél ide vollogni ? Mindenesetre, messziről jött ember, azt mond, amit akar.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
BITBOYS
addikt
válasz Foglalt név #341 üzenetére
Ahh, mennyire titokzatos valaki
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
DeSanto
őstag
válasz Foglalt név #341 üzenetére
akkor te vetted meg tőlem?
végülis ideje volt mert nálam már 2 éve porosodott
gondoltam más is villogjon már a Dx10-es hardware-el ne csak én
nekem már kezd bedögleni a ventilátora a Dx10.1-es vga-mnak
nincs valakinek egy eladó Gef 9800-as ventije? -
DeSanto
őstag
válasz Foglalt név #347 üzenetére
dx10-et alapból telepíti a Vista ahoz nem kell hardware
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GTX 1660 ti armor oc
- PowerColor Red Dragon Radeon RX 5700 XT 8GB
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen