- EA Sports WRC '23
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- World of Tanks - MMO
- Nintendo Switch
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- PlayStation 5
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Path of Exile (ARPG)
Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Szerintem kamu duma. CUDA mellett akármilyen C-s szoftveres megvalósításra rá lehet húzni ilyen nevet. Lefogadom, hogy rövidesen lesz AGEIA PhysX-es API megvalósítás is NV driverben (sőt, valami szinten az X-Fi digitális effektcuccai és a videotömörítő hardverek is kezdhetnek félni). Ezzel a G80-nal ott lóg egy fél terraflop-os cluster a PCIe busz végén, kettővel meg...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #50 üzenetére
Nem tudom, Te hogy vagy vele, de mi X1900 XT-vel, nyomi kis FarCry-ban is lazán 80 fok fölé szoktunk mérni gyári, ATI hűtéssel automatikus szabályozáson, Oblivionban meg... ráaádsul ezek a 80 fok körüli értékek távolról sem 100%-ra hajtott ventilátornál jönnek elő. A GPU-gyártók nagyon jól tudják, hogy mennyit bírnak a chipjeik és ehhez igazítják a hűtőket. A nagy Radeonok gyári hűtői olyan 90-100 körül kapcsolnak 100%-ra. Szóval óvatosan a csúnyán melegszik kijelentéssel
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #93 üzenetére
Hmm, most hova tegyelek...? Láttad/olvastad a fogyasztással kapcsolatos részt? Írjam le még egyszer, hogy a táp kb. 270 wattot vett fel, ami olyan 220 wattos valós fogyasztásnak felel meg? Ez a 220 watt a komplett rendszerre értendő, 2,66 GHz-es Core 2 Duo-ra, alaplapra, memóriára, VGA-ra, mindenre. Mennyi is ez a 220 watt 12 voltba konvertálva? 18A! Asszem (pontosabban remélem), fölösleges tovább ragoznom...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz J.J. András #94 üzenetére
Sorry, gondoltam, gyorsan válaszolok emberünknek, de akkor fordítok. Ez a kvantumizé az NV fizikát számoló nagy csodamicsodája. A G80 egy olyan brutális számoló óriás a maga 128 stream processzorával, amit ezzel a CUDA-val (cikkben írtam, hogy mi is ez nagyjából) sima C-ből lehet programozni - akármire. Ebbe az akármibe belefér ez a fizika, de bármi más is. Az NV már megcsinálta a fizikét el is nevezte ennek a kvantumizének, de szerintem ennek fölösleges külön nevet adni, és külön emlegetni, ezért sem tértem ki rá külön a cikkben. Most, hogy C-ből (sőt kérésre akár a hardverhez közelebbről is) szinte szabadon és egyszerűen programozható a GPU könnyen előkerülhet bármiféle olyan, számolós alkalmazás, amihez eddig kevés volt a GPU vagy a CPU vagy más végezte. Ilyen lehet például az AGEIA PhysX API-ja (programozási felülete a hardveres PhysX kártyához), amihez, ha megírják, nem kell majd a dedikélt hardver, hanem elég lesz egy (két, több) ilyen G80-as. Ez a fizika dolog csak egy a sok közül, majd meglátjuk mi mindenre fogják még használni.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Megint egy reklámmal megvezetett nagyokos... Olvastad a cikkben a fogyasztással kapcsolatos részt?! Egy ilye 8800 GTX nagyjából 150 wattot eszik. Ha tuningolt Core 2 Duo-t bárhova húzod, nem fog 100 wattot enni. Ez így quadSLI-hez 4x150+100 = 700 watt. Hol van ez a kilowattól?!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Ne keverjük a sz@rt a májával! Ezek a 8800 GTX-ek nem azért hibáznak, mert rossz a GPU, hanem azért mert hibás a 2D-3D között váltó fesszabályzó! Ez nagyjából annyit jelenthet, hogy megtörténik, hogy 3D-be váltva felmegy az órajel, de a GPU feszültsége 2D-s szinten marad.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Az egész proci trükkje két nagy crossbar vezérlő. Az egész miskulancia elején ott vannak a stream processzorok a hozzájuk tartozó vezérlőkkel és textúracímző/filterezőkkel. Ezután jön egy corssbar, aminek a túloldalán a ROP-ok csücsülnek. Az egészet megfejeli még a memória corssbar 64 bites blokkokkal.
A streamprocik alapegysége a cikkben is látható (2x8 sptream proc + 4 textúracímző + 8 textúraszűrő), a ROP blokkokról sajna nem volt kép az anyagunkban, az itt látható [link]. A memória meg 64 bites sáv, amit egyelőre két 32 bites memóriamodulból raknak össze.
Ezzel ismertetve vannak az építőelemek, már csak össze kell rakni őket. A 8800 GTX 8 stpreamproci blokkot kapott hat ROP blokkal és hat memóriacsatornával (lehet, hogy ennek a kettőnek a száma összefügg). A 8800 GTX 6 streamblokkot, 5 ROP blokkot és 5 x 64 bit memóriát kapott. Én a középkategóriába egy GeForce 7900 GTX erejű kártáyt várok 4 sztream blokkal 3 ROP blokkal és 3 x 64 = 196 bites memóriával, de majd meglátjuk, mi lesz.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Valójában tényleg összefügg a vágással, de pontosan úgy van, hogy most válik el a sz@r a májától. Ha jól tudom, azt jelenti, hogy az értéktelen, beles rész fölött mekkora értékes, máj lesz, amikor megbontják az nemes állatot. Szóval valamiféle régies igazság pillanata.
(asszem, ez kicsit off lett)Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
A CUDA SDK nyilván messze van attól, hogy csak úgy bárki nekiálljon kódolni, de szerintem, nagyon sok GPGPU-s projekten sokat lendít majd, ráadásul az NV a hardverhez még közelebbi támogatást is nyújt (anno éppen az ASM miatt tetszett meg a shader programozás). Sajnálom, hogy nincs időm ebbe alaposabban belemélyedni...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz GERI_lgfx #262 üzenetére
Egyet ne felejts el: ez itt nem tarolóverseny, hanem éles, piaci versenyfutás. Egyik fél sem olyan elmebeteg, hogy egyszeriben nagyságrendekkel jobbat hozzon ki a konkurensnél, mert minek. Úgy kell ezt felfogni, mint az okos versenyfutást. Nem az a cél, hogy az eddigi világcsúcs fele alatt érj be, hanem az, hogy mindenki mögötted maradjon.
Szerintem azért vártál ennél is többet (őrület, ez a kártya másfélszer jobb bármi eddiginél és neked ez nem elég ) mert nem vagy tisztában azzal, miről is van itt szó. Próbálok neked sarkítani egyet. A G71 a GeForce 7900 GTX-ben 24 pixel futószalaggal nyomul, egy szalagon 2 pixel számolója van, és minden pixel számolóban 4 skalár egység van. Ha eltekintünk az egyes számolók kötöttségétől, akkor kvázi 24 x 2 x 4 = 192 pixel olyan pixel számolója van a G71-nek mint amiből a G80-nak 128! Meglepő mi? A G80 mégis dupla olyan gyors mint a G71, mert a G80 128 számolója 1350 MHz-n vagyis több mint kétszer akkora órajelen megy mint a G71 192 számolója, ráadásul sokkal kevésbé kötöttek. Most akkor vegyük még hozzá kicsit az R580-at az X1950 XTX-ne. Annak 48 pixel shadere van, minden shaderben 2 számolóval, számolónként 4 skalár komponenssel. Ez így összeszámolva 48 x 2 x 4 = 384, kvázi sztream processzor. Meglepő, mi?! Ha veszed, hogy az R580 384 darab skalár számolója 650 MHz-n megy a G80 128-a pedig 1350 MHz-n akkor láthatod, hogy nyersben az R580 még jobb is a G80-nál! Meglepő, mi? (kihagytam, hogy a G80 egyszerre tud MAD-ot és MUL-t, amivel már nyersben is jobb az R580-nál. Javítás itt [link])
Amitől mégis másfélszer olyan gyors a G80 mint az R580, az a célzottan pici, skalárokra szétbontás, és ezen elámulni kellene, nem pedig (jó magyar módi szerint) nyafogni meg többet várni.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Kedves mindenki, aki el van ájulva a DX10-től!
Ne dőljetek be a sok reklámmaszlagnak! A hardveresek és a szoftveresek egyet akarnak, eladni nektek a legújabb hardver, amire gyakran semmi szükségetek. Ezt most úgy csinálják, hogy mutogatnak mindenféle képeket meg videókat meg ígérgetnek fűt fát, hogy DX10 így megy úgy. Igen, lesz itt gyorsulás meg lehet majd fizikázni meg bla-bla-bla, de továbbra is vannak korlátai a hardvernek! Igen, a G80 rettenetesen gyors, másfélszer gyorsabb az eddigi legizmosabb VGA-nál, DE! Vajon egy máfélszer (na jó, legyen akár kétszer) gyorsabb VGA mire jut majd olyan grafikai részletességgel, ami 4-5-ször nagyobb számolási teljesjtményt igényel?! No, ez az, amiről nem szeretnek mesélni a reklámanyagok...
A másik dolog meg, hogy még évekig szükség lesz a DX9-re mert a legtöbb felhasználó továbbra is maximum DX9-et támogható hardverrel nyomja majd. További korlátokat szab az igényeknek, hogy a legtöbb DX10-es játék Xbox 360-on is menni fog - rettenetesen közel van egymáshoz az Xbox 360 kódolási módja és a DX10, ráadásul sok fejlesztő elsősorban konzolra dolgozik, a PC csak ráadás - ami valamivel gyengébb az R580 köré épített Radeonoknál.
A harmadik dolog: a G80 ma DirectX 10 ben végtelenszer jobb bármilyen konkurensénél, ugyanis ő az egyetlen DX10-es hardver. Nem lehet azt mondani, hogy ez még csak a DX9-es sebessége volt, és milyen jó lesz majd DX10-ben, mert az a milyen jó lesz DX10-bent nem lehet semmihez sem haszonlítani. Azt se gondoljátok, hogy az ATI nem tud egy G80-hoz hasonló erejú GPU-val előállni (egy éve csináltak már unified shaderes chipet az Xbox 360-ba, és annak is 2002-ben álltak neki, úgy mint az NV a G80-nak), de azt se gondoljátok, hogy az ATI jelentősen rá tud/fog/akar verni a G80-ra.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Te követed a GPU-k és a VGA-k fejlődését? Hallottál már az AVIVO-ról, és a Pure Videoról, meg a Pure Video HD-rő? Esetleg felfogtad azt, hogy mi a GPGPU és mire lesz jó a CUDA és miért olyan nagy dobás az ATI Folding@Home cucca [link]. Ha ezekkel nem vagy tisztában - ez látszik a hozzászólásodból - akkor miért okoskodsz, miért nem kérdezel inkább?
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Középkategóriában egyértelműen a profit a lényeg, ami nagyban befolyásolhatja a hardverek alakulásást. Eddig az ATI X1300-X1600 cuccai sehol nem voltak a megfelelő GeForce-ok (7300/7600) ellenébe, szóval semmi nem indokolja, hogy az NV azon a fronton erősítsen. Most jön az X1650 XT, ami már jó lehet, és erősítésre ösztönözheti az NV-t. Ez ellen be lehetne vetni valami G80 kicsinyítést, de valószínűbb a 80 nm-es G73 vagyis valami 7600 GT mutáció (láttunk infókat egy 700/1800 MHz-s 7600 GT-ről, már az is elég izmos).
Az X1950 Pro és GeForce 7900 GS versenye egyelőre ATI győzelmet hozott, de nem szabad elfelejteni, hogy az ATI cucc már 80 nm-en van, a GeForce meg 90 nm-en. Ha az NV is átáll 80 nm-re, akkor jöhet +20% a 7900 GS erejéhez és akkor máris fordult a kocka. Hasonló a szitu a 7950 GT és X1900 XT 256 MB között, bár ott azért komolyabb az ATI előny. Ebbe a régióba bejöhet az a 64 stream procis GPU köré épülő kártya, amit emlegettem, de egy sima 700 MHz körüli, 80 nm-es G71 reálisabbnak tűnik.
Lényeg a lényeg. Amíg az ATI nem vall színt, addig fölösleges az NV-nek mozdulnia az alsóbb szegmensekben. Ha lép is, akkor az egyszerűbb, tegyük 80 nm-re a GeForce 7 szériát húzás valószínűbb, mint a felezzük le a G80-at. Szerintem az lesz a menetrend, hogy a 80 nm-t először bevezetik a G71-73-on, majd jön egy 80 nm-es felezett G80, amivel az új architektúrán is begyakorolják a kisebb csíkszélességet, és aztán jöhet a 80 nm-es fullos G80 (vagy valami még nagyobb, G80 felépítésű chip, vagy két G80 egy kártyán). Persze, hogy ezekre mikor kerül sor, azt nehéz megmondani.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Sajna, nincs időm szétcincálni a dolgot, de szerintem a Stream Out környékén a CPU-t is be lehet vonni a GPU munkájába, ergo a stream procik eredménye visszavezethető egy masszívabb logikát kezelő processzorhoz, a PCIe elég gyors lehet ehhez. Mindenesetre ezek már magas dolgok nekem (bár, ha valaki etet-itat egy-két évig, akkor szívesen beleártom magam ), majd meg kell nézni a GPGPU projekteket pár hónap múlva.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Fenetudja... A sample, ami nálunk volt már majdnem 2 hónapos és A2-es steppinges, a hardvergyártók meg úgy öntik a 8800-as GeForce-okat, hogy öröm nézni. Persze a G7x cuccok 80 nm-re húzása kétségtelenül egyszerűbb, olcsóbb és elegendő a konkurencia ellen, nekem is ez a véleményem.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Ó, tényleg, ez kimaradt! Próbálok gigaflopokat festeni akkor - pusztán elméletben, a mindenféle issuek és quadok kihagyásával.
G80 - MAD és MUL dual-issue miatt (amivel egyébként van egy kis gebasz, lásd Beyond3D cikke) egyszerre 3 számolási műveletet tud
128 x 3 x 1350 MHz = 518 gigaflops
G71 - ha jól vettem ki, a MAD (a=b*c+d) amit egy ciklusban tud
24 x 2 x 4 x 2 x 650 MHz = 250 gigaflops
2 x G71 - GF7950 GX2 - szintén egy MAD
2 x 24 x 2 x 4 x 2 x 500 MHz = 384 gigaflops
R580 - szintén egy MAD azaz 2 aritmetikai utasítás egyszerre
48 x 2 x 4 x 2 x 650 = 499 gigaflops
Jól számoltam?Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz freejanika #337 üzenetére
Először gyors 8800 GTS-teszt jön, aztán X1950 Pro vs 7900GS remélhetőleg simán és SLI-ben, csak utána lesz időnk az X1650 XT-re, amit jó lenne már a 80 nm-es GF7600 ellenében tesztelni. Pontos időpontot még nem tudok mondani, de én szeretném még idén letudni ezeket a VGA-kat.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Foglalt név #341 üzenetére
Nocsak! Akarsz valami közelebbit is mondani róla, vagy csak jöttél ide vollogni ? Mindenesetre, messziről jött ember, azt mond, amit akar.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Foglalt név #361 üzenetére
Sejtettem, hogy a tudatlanság modatja veled, hogy DX10-es hardvred van... Ki kell hogy ábrándítsalak. Biza, a Te gépedben is egy mezei, DX9-es (hiszen ott a szöveg 3.0-s pixel és vertex shaderek) vas dolhozik, az Eeverestben elírták a DX10-et.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Szerintem a 350GTF nem fogja bírni a 8800 GTX-et, mert belenyúl az egyetlen 12-es ág védeleme, amikor ráránt a VGA, de van ott a szerkben új, Zalman 360-as (amit az előbb írtak ZM360B-APS [link]), FSP beles, az szinte biztos, hogy elbír egy 8800 GTX-et és a Core 2 Duo-t. Monnyuk, én a hétvégén a Core 2 + 8800 GTX-nél jobban zabáló PentiumD+X1900 XT CF-fel kézülök megizzasztani.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Johnny Cage #649 üzenetére
Hány? Kurv@sok Beraktam a linket az előző hozzászólásba.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
-
rudi
nagyúr
válasz Hun'reeth #663 üzenetére
Melyik procihoz melyik VGA tesztet szerintem majd akkor lesz érdemes csinálni, ha konkretozálódott a DX10 biznisz, az új AMD K8L és az ATI DX10-es hardvere, no meg nem csak a csúcson, hanem középkategóriában is lesz új vas. Ez jövő tavasztól korábban biztosan nem lesz.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Igazad van, 2 egész hatványairól van szó, de csak azért hatvány, mert eddig mindig csak duplázták a memórievezérlő szélességét, amúgy csak 2-es szorzó lenne. Azért alap a 2 mert a corssbarok 64 bites blokkokból szoktak összeállni, és egy ilyen blokkot általában két, 32 bites memóriamudul alkot, tehát 64 bit = 2 modul, 128 bit = 4 modul, 256 bit = 8 modul stb. Az ATI ezt megtrükközte a Ringbusnál, mert ott 8 különálló, 32 bites csatorna van (két gyűrű 4-4 állomással). Kicsit átizélem a cikk szövegezését, köszi, hogy szóltál!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen