Új hozzászólás Aktív témák

  • cizoe

    őstag

    válasz KilgoreTrout #50 üzenetére

    Egyértelmű. A legegyszerűbb is tud kiválóan szórakoztatni. Én torpedózni imádtam, igazi multi császár voltam mindig. (lehetne a ph!ba torpedót építeni, lehetne egymás ellen tolni. :D :) )

    fekeandras: Golden Axe favorit, a törpével aláztam, főleg ha ráültem azokra a sárkányokra. A nagy dög gólemeket vagy miket is daráltam szét, de szép is volt. :)

    OFF: Volt még Atarin egy játékom anno, annyi volt az egész, hogy egy háromszintes irodaházban kellett menekülni egy rabbal egy zsaru elől. Liftek voltak asszem középen amivel át lehetett slisszanni a szintek között. Nagyon tapír, kidolgozatlan játék volt, de iszonyatosan belém tudta vágni az adrenalint öcsikoromban. Imádtam. :)

    Mod: megtaláltam a játékot! Még én magam sem hiszem. Nagyon jó újra látni ~15 év után. nem is irodaház, hanem pláza volt a terep és bevásárlókocsik is jöttek szembe. Ááá keresnem kell egy emulátort. :))

    [ Szerkesztve ]

  • cizoe

    őstag

    válasz cizoe #51 üzenetére

    Ja, és a neve Keystone Kapers volt, mint utólag kiderült. :)

  • mephi666

    nagyúr

    végigpörgettem a kommenteket, nem tudtam mind elolvasni, mert voltak elég vaskosak is közötte, de nálam is a hangulat győz... nem pályázok konkrétan a rágycsálópadra, de ha én nyerem, nem haragszom meg :D

    kifejteném én is, hogy miről mi a véleményem:

    grafika: különösebben nem izgat... szívesen kipróbálgatom ezeket a vadiúj csúcsgrafikájú techdemókat, de ezek nálam igen rövid életűek szoktak lenni... krájzisz kb telepítés után még fél óráig élt: kb 2szer lebenchmarkoltam a rendszert, majd "játszottam" vele kicsit... nem kötött le és kész... a régi vektorgrafikás pixelháborús delta force-ok sokkal jobban lekötöttek... amiket még mindig szívesen előveszek, pedig elég öregek már: pl diablo 1-2, undying, painkiller, quake3, stb... de nfs 5-tel is játszogattam még pár hete :)

    összetettség: itt nem összhatásra gondolok... ez sem dominál nálam, mert ugyanúgy leköthet pl egy alien shooter kaliberű bugyuta játék, mint mondjuk egy baldurs gate vagy icewind dale... :)

    innováció: figyelemmel szoktam követni, hogy melyik játék milyen újdonságot fog hozni... pl teszem azt, most a diablo3-nál a totál realisztikus/dinamikus környezet... jó fizika, stb... de nem emiatt fogok játszani 1 játékkal... viszont van egy minimum vonal nálam, ami alá ne menjenek, mert az már zavaró... pl ha az összecsapott fizikai modell miatt ha valakit lábon lövök 9milissel és az dob egy triplaszaltót, ott elveszíti a játék a "hitelességét" és zavarni fog a dolog :)

    történet: jó, ha egy játéknak profin kivan dolgozva a története, de ez sem igazán mérvadó... rengeteg kedvencemnek nem is volt igazából története, mégis lebilincselt... pl carmageddon, quake sorozat, stb...

    karakterek: ez sem annyira lényeges nálam, mert rengeteg játékban nincs is szó igazán karakterről... pl quake2... vagy most ez inkább rpg-kre vonatkozik? vagy a játékokon belül felbukkanó npc-kre? annyira ez sem elsődleges...

    irányítás: fontosnak fontos, de nem elsődleges... és az esetek 99%-ában van lehetőség az egyedi beállításra, tehát nem tulajdonítok neki jelentőséget...

    a hangulatot egyébként nálam erősen befolyásolja pár tényező, ami nem lett kiemelve: a zene és a videók... és ehhez kapcsolódik részben a történet és a játékélmény... összetett dolog ez a hangulat... írta valaki a húsleveses példát... a hangulat nálam az összetevők arányain múlik... minden kell bele, megfelelő arányban... :) ugyanúgy, mint a húslevesbe: kell bele mindenképp hús, só, stb... de az arányok a legfontosabbak :)

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Rezuhu

    aktív tag

    A különböző játékstílusoknál különböző dolgoknak kellene megfelelnie a játékoknak.

    1. FPS
    - grafika /a mai világban itt ezen nagy hangsúly van/
    - hangulat
    +1 AI

    2. TPS
    - grafika
    - hangulat
    - irányítás /ebben a kamerakezelés is fontos/

    3. Platform
    - karakterek
    - hangulat
    - irányítás /ismételten a kamerakezelés is/
    - összetettség

    4. RPG
    - történet
    - karakterek
    - hangulat
    - összetettség
    + harcrendszer

    És így tovább :)

    - Grafika: számomra nem a legfontosabb, mert mindíg lesz szebb grafikájú játék, de ebből nem következik az,
    hogy egy régebbi, grafikailag kevésbé magas szintű játék ne lehessen jobb nála /ezzel az erővel, mi értelme lenne emulátorokkal múlatni az időt?/.

    - Összetettség: egy-egy játéktípusban pont az a jó, hogy nem összetett, de ettől még jó /árkád játékok, egyes multiplayer játékok stb/.

    - Hangulat: lehet egy játék technikailag szinte tökéletes minden téren, ha mégis unalmas. Egy ilyen játékkal nem szívesen játszik sokáig senki.
    Ellenben, sok játék erőteljesen hiányt szenved sok egyéb szempontból, még is sokáig leköti az embert /ezért választottam ezt a lehetőséget/.

    - Innováció: a különböző játéktípusok mára már szinte teljesen kialakították a saját egyedi stílusukat.
    Nehéz újat belevinni egy-egy játéktípusba, ami megfelelően illeszkedik a már megszokott sémába.
    Csak ezt figyelembe véve, nagyszerű játékok készültek, mégsem voltak mind sikeresek.

    - Történet: egyes játéktípusokhoz kötelező, egyesekhez nem árt, van ahol pedig szinte felesleges.

    - Karakterek: játéktípus függő, nem mindenhol fontos

    - Irányítás: frusztráló tud lenni, ha nem megfelelő, de ez alapján választani, hááát... :)

    A döntésnél nagyban függ, hogy a válszt adó felhasználó melyik játéktípust kedveli a legjobban.
    Ez alapján, különböző dolgok lesznek számára a fontosabbak.
    Természetesen, egy AAA kategóriás játéknál a stílusának megfelelően több ilyen kritériumnak is maximálisan meg kell felelnie a produktumnak, ezért talán csak a csúcsjátékokat figyelembe véve nehéz a döntés.

    Bocsi, egy kicsit hosszúra sikeredett :D

    [ Szerkesztve ]

  • temes69

    aktív tag

    válasz Morden24 #2 üzenetére

    kaland játék kockázat könyveket szerettem nagyon, szerepjátékos pályafutásom elindítói. sajna azóta a papír alapú játékból kikoptam, de számítógépen még mindíg a szerepjátékokat szeretem a legjobban. azok tudnak lekötni leginkább. elég sok játékot kipróbálok, ezek közül sok tetszik is, és játszok is velük, azonban egy idő után megunom őket. talán mert a történet nem motivál, vagy egyszerüen az első pár óra múlva monotonná válik. szerepjátékban legalább fejlődnek a karakterek, halad a történet, új cuccok(táp), szal van miért tovább játszani.
    emlékszem anno pl a baldurs gate első részérel mennyi nyári éjszakám ment rá, a második rész is nagyon jó volt. kotor első része sztem a mai napig az egyik legjobb crpg. anno leültem vele játszani este, és reggeél azt vettem észre hogy lakótársam mozgolódik mert megy órára.
    manapság már meló van és nem megy a hajnalig tartó játék, sőt igazából csak hetente párszor játszok.
    legutóbbi játék amit végigtoltam az a mass effect volt, és tetszett, jó volt. várom a második részt. mostanság meg tervezem hogy újra befizetek a wowra(régebben 2hónapot játszottam de abbahagytam, inkább elbuliztam a pénzt) egyik haverral casual szinten hétvégenkét esetleg esténként játszani 1-3 órát, de majd meglátjuk mi lesz belőle.

  • Gomez86

    őstag

    Részemről az összetettség.

    Én úgy szeretek játszani hogy közben semmi másra nem gondolok, csak az adott játékra, az adott szereplőkre és a környezetre ahol játszom. Így nálam egy játék akkor lehet igazán jó, ha már hetek óta játszom vele és még mindig találok izgalmas új részeket benne, és ha nem érezteti velem hogy a digitális világ keretei közé van szorítva. Így a hangulatot (ami ugyancsak nagyon fontos) majdnem hogy magamnak teremtem. Persze jó alaphangulat, vagy odaillő grafika nélkül nem lehet...

    Jah és nagyon bejön ez a szavazós dolog, meg hogy így felpezsdült a GP!!! :C

    "A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan

  • Steven

    addikt

    válasz PowerBuldog #6 üzenetére

    Hát igen a Bioshock az engem is magával ragadott szívesen olvasnék róla egy könyvet vagy néznék meg egy filmet , nagyon kitalálták és a semmiből jött....

    Amúgy egy játékban a legfontosabb hogy lekösse az embert hogy érdemes legyen oda ülni . Ez persze minden játékban más. A fejlesztőnek kell eldönteni, hogy milyen eszközökkel fogja meg a játékost....

    Hogy csak néhányat említsünk

    Wowban azért ül le az ember mert fejlődni akar , oda köti az embert fantasy világa , az érdekes helyek (felfedezés élménye) és küldetésekkel ,mindezt nagyon összetetten tálalva

    Crysis : Ott a grafika izgalom miatt ült le az ember végig játszani . Az egész tömény akció , izgalom és látvány...

    Half life : Tudott újat mutatni nagyon jó a story és nagyon hangulatos érdekes világba kalauzolja el a játékost....

    Metal gear solid.: hát az valami hihetetlen volt számomra . Az első rész olyan volt mint egy film , mikor a nő meg hall benne együtt szenvedtem a főhőssel..

    Fable 1: Hát nekem az a játék az egyik nagy kedvencem .Olyan barátaimat is oda kötött a képernyő elé akik még csak játszani sem szoktak ... Hihetetlen aranyos volt, kedves és vicces ....:D ellenben a 2. rész szerintem pocsék...

    és még lehetne sorolni szoval hogy milyen legyen egy játék? összetett v jó story , jó grafika stb? Ezt nem lehet megmondani , mindenféleképpen valami egyedi magával ragadó bármilyen szempontból, hogy az adott usert oda kösse a képernyő elé...

    [ Szerkesztve ]

    Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Steven #57 üzenetére

    azért ezzel picit vitatkoznék, mert a bioshock nem teljesen a semmiből jött... a system shock 2 folytatása, ha jól rémlik... és annak volt hasonló rendszere (igaz az sokkal összetettebb játék volt) :) elég puritán a grafikája a mostanihoz képest, de anno hatalmas játék volt... jópárszor végigjátszottam... ez volt a trailere kb 10éve :) na, abban a játékban aztán minden megvolt... összetettség/hangulat/akkorihoz képest nagyon szép grafika/irányíthatóság/innováció... minden :) a bioshock ahhoz képest eléggé le lett egyszerűsítve, viszont a hangulata fergeteges... meg sajnos túl rövid :(

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Steven

    addikt

    válasz mephi666 #58 üzenetére

    :)

    Ezért jön a 2. rész..

    Amit még megnéznék filmbe az a GOW hát az valami fantasztikus 2. is rész is valami zseniális volt nem bírtam ki hogy ne játszam addig még végig nem viszem és a koop megoldás is hihetetlen (öcsémmel megmenteni a világot:D) Egymásnak kiabáltuk

    -Én most jobbról megyek, fedezz! Vigyázz balról lőnek vááá:D

    Aztán ott a halo az is ütött...

    mondjuk szerintem napestig lehetne sorolni a jó gamékat és hogy melyik miért volt jó...

    [ Szerkesztve ]

    Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

  • Matyóhímzés

    csendes tag

    Igazság szerint a hangulat magába foglalja az egész listát grafikától kezdve irányításig, úgyhogy egyértelműen ez a legfontosabb. Persze a történet is lényeges, de el tudok lenni hetekig egy 0 történetű játékkal, csak mert jó hangulata van (pl Worms), viszont lehet, hogy megunok 2 óra alatt egy epikus történetű 3 regény nagyságú sztortival rendelkező játékot, mert nem ragad magával a hangulata. Példának ott a Bioshock, aminek biztos nagyon jó története van, de én pár óra játék után meguntam a monoton játékmenet miatt.

    Ha ezt már valaki kifejtette előttem, akkor bocsi, de nem volt időm végigolvasni minden hsz-t. :)

    [ Szerkesztve ]

    A Chili szósz nem más, mint határozott fellépésű ketchup!

  • Zsoccc

    senior tag

    Látom több szavazást kell tartanunk, nagyon felpörögtetek. Még várunk néhány napot és utána összeszedem a neveket és sorsolunk. Három egérpadot sorsolunk ki. Aki nagyon szeretne de nem épp ő nyeri ne csüggedjen, marad még.
    Hajrá-hajrá, a többiek is írjanak ne hagyjátok abba, jó olvasni a véleményeket!

  • Brae

    őstag

    Számomra az irányítás a legfontosabb (minél széleskörűbb konfigolhatóság), mondjuk én csak 1v1-t nyomok Quake 3-ba, meg néha egy kis Quakeworld-ös airraksizást :) , igazából más játék nem is érdekel, meg nem is látok rá esélyt, hogy a közeljövőben kijön valami hasonló fast paced masszív multi fps.

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Brae #62 üzenetére

    hinnye... az airrocket-meccsek elég kemények... emlékszem már... 1szer próbáltam talán... na, ott meg lehet tanulni rendesen célozni... a folyamatos mozgás közben osztják a profik úgy a headshotokat rakétával, hogy csak lestem... mi is q3-aztunk anno elég sokat... tényleg egyedülálló a pörgése... csak ha sokat nyomtuk, időnként belecsömörlöttünk... ilyenkor jött jól az ut vagy a cs :) 1-2hete megnéztem viszont az et: qw-t, nem tetszett egyáltalán... :(

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Turmoil

    senior tag

    Nem is olyan régen elgondolkoztam én is a kérdésen, elsősorban magammal kapcsolatban. A grafika egy bizonyos szinten felül fölösleges csicsa, de egy egyszerűvel is képes vagyok játszani sokat.
    Jobban szeretem a MMO-kat, másokkal/mások ellen játszani mindig izgalmasabb, mint egy játékot újra, meg újra végignyomni. Kivéve, ha (és itt jövök be a képbe) elvétve lehet "unique" tárgyakat szerezni, akkor hajlamos vagyok addig játszani, míg a karakteremet fel nem szerelem csupa ilyennel. Ennek felismerése során alkottam meg a "gyűjtögető játékostípus"-t, és alkalmazom magamra. Anno Diablo 1-ben egy karakterrel leöltem 15-20x az összes szintet Doablo-val egyetemben csak, hogy minden használható unique tárgyból legyen egy. Olyan felszereléseim voltak, hogy warriorral simán tudtam mage-ként ölni az utolsó szinteken is.
    Most meg AirRivals-t játszom, ami erőteljesen PvP orientált, de néha mégis többet foglalkozom boss-farmolással, mint a tényleges háborúzással, a grind meg végképp kínszenvedés, főleg, hogy jó(****) koreai fejlesztési irányelveknek megfelelően az end-game szint eléréséhez annyit kell csinálni, ami felkészületlen emberből egy a sarokban vegetáló növényt varázsol. (100 a max, 86 a legtöbbnek az, ahol megállnak, néhány őrült esetleg továbbmegy 92-93-ig, de voltaképp 80 fölött már elég lassú, egy megfelelő szintű mob kb. 0.01% vagy kevesebb, szóval 10000+ leölése által lehet egy szintet lépni, de később még több kell hozzá.).
    A fentiek alapján nem nagyon tudok szavazni. Hangulat és ha a tárgyakat a karakterrel kötöm össze akkor az.

    [ Szerkesztve ]

    Aki tud, és tudja hogy tud, az veszélyes. Tőle féljetek. Aki tud, és nem tudja hogy tud, az bölcs. Tőle tanuljatok. Aki nem tud, és tudja hogy nem tud, az okos. Őt tanítsátok. Aki nem tud, és nem tudja hogy nem tud, az hülye. Őt hagyjátok ..

  • nrgia

    őstag

    Nekem is a grafika a legfontosabb, ha nics ami megfogjon az első 5-10 percben akkor lehet akármilyen történet ...stb ,nem fogok lelkesedni. És off.
    Igazából mindenből legyen benne ,és akkor nincs probléma! :K

    ...ha valaki a sarkára áll, az talpra esett ???...

  • Brae

    őstag

    válasz mephi666 #63 üzenetére

    Nem kell sokat nyomni, akkor nem csömörlik meg tőle az ember :) , én max napi fél-egy órát nyomom, nem is mindennap és ez elég is. Szerintem ha elérsz egy szintet, utána már nem a mennyiség fog érdekelni, hanem a minőség, és egyóránál többet úgysem lehet koncentrálni rendesen.
    Amúgy a kvékben nincs headshot :)
    Az et: qw szerintem nem is klasszikus kvék, nagyon nem a mozgáson és a reflexeken van a hangsúly...

  • 7600 GS

    addikt

    Számomra egy játéknak a legfontosabb a hangulata.Szerintem a hangulat kárpótólni tudja az esetlegesen nem 1. osztályú grafikát.Második legfontosabb dolog egy játékban a történet.De szerintem a jó hangulat együttjár a jó történettel és fordítva.Aztán az irányítás következik,utánna a grafika.

    Üdv.:Marci

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Brae #66 üzenetére

    tudom, hogy konkrét headshot nincs... de kicsit elgondolkodtam, miután szó szerint a pofámba kaptam sorban a rakátákat az airrocket meccsekben, hogy lehet h nincs ott keresnivalóm még egy ideig :D

    viszont most hétvégén single-ben szórakoztam kicsit... hurt me plenty-n végigdaráltam a játékot gyorsan meg neten is benéztem 1-2 meccsre... volt néhány profibb játékos, de gyűjtöttem én is bőszen a frageket... azt hittem, jobban kiestem a formából... régen ismerősök közül csak 1 gyerek volt, aki sokkal jobb volt... 1v1-ben elgyepált q3-ban rendesen... de ha 5-6an voltunk, akkor az esetek 99%-ában mi voltunk az első 2 helyen... de főleg én a másodikon :D igaz ő városi bajnok is volt többször és fanatikus módon nyomta minden nap több órát nightmare-en... egyedül csak az utolsó bosst szidta, az tudta csak megizzasztani... a srácra fogadtunk is többször nagyarcú kölkökkel, hogy 1v2-ben dm17-en mínuszban fognak ellene zárni 50-es fraglimittel :D jópár sört nyertünk is...

    [ Szerkesztve ]

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Grigorisz

    aktív tag

    válasz temes69 #55 üzenetére

    Tedd próbára a szerencséd! Ha a dobott szám kissebb mint a szerencse pontjaid Lapozz a 400.-ra megnyerted az egérpadot. Ha nagyobb akkor Lapozz a 57.-re....... ;] Milyen istenkirály játékok azok :) Megvan mind :)

    Ha egyel kevesebb lenne az IQ-m már nem is állat lennék, hanem növény!

  • Silenzio

    addikt

    A történetre szavaztam, de ha belegondolunk, minden mindennel összefügg. Minden egyformán fontos. Például a történet, az irányítás, az innováció és a grafika viszonya hozza ki a HANGULATot, így, nagy betűvel.

    A történet nálam cselekményt jelent, a cselekmény meg tulajdonképpen a játékmenet, ha egyszer már játékokról van szó. A játékmenet azonban gyakran nincs összhangban a kerettörténettel - elég csak az utóbbi idők nagy mézesmadzagjaira gondolni, mint a Mirror's Edge, a S.T.A.L.K.E.R. vagy a F.E.A.R. Utóbbi a legjobb példa az elmúlt években tapasztalható kiüresedésre: a kerettörténet erősen filmszerű hatást és mélységet kölcsönözne a játéknak, ám a cselekmény nagyjából kimerül a sokadik lepukkant háztömb felderítésében, miközben kemény kétféle klónnal és robotokkal hadakozva jutunk előbbre. Fordulat alig van, a segítők rendszerint odavesznek 1-2 perc alatt, az egyedüli interakció a rádiókon lefolytatott csevegés... Sablon sablon hátán. És hogy mitől lesz horror? Grafikailag nagyon jól megvalósított, de tulajdonképpen tét nélküli "látomásoktól".

    A Shadow of Chernobyl a szívem csücske lehetett volna a helyszínválasztás, a téma és a szabad játékmenet miatt. A remek alapanyagból azonban sikerült a lehető legstatikusabb kódhalmazt kihozni: fps-nek vontatott és kiegyensúlyozatlan, cselekmény szinte nulla, rpg-nek meg primitv, holott a küldetésrendszer és a párbeszédek szisztémája is rpg-re hajaz. Az audiovizulális megvalósítás és a helyszínek hangulata miatt néha előveszem, mert megfogott, de összességében nagy csalódás volt. Kihagyott ziccer. A "folytatás" már kreatívabbnak tűnik, de a sok bug miatt elment tőle a kedvem, majd a sokadig patch-nél újra előveszem.

    A Mirror's Edge kidolgozatlan politikai krimije a legújabb favoritom, ha siránkozni kell a játékipar miatt: a Ghost in the Shellre és a Robotzsarura hajazó világ rendben van, oké az audiovizuális megvalósítás is, a játékmenet logikusan következik a sztoriból, de az egész nem több, mint egy platformer, npc-k alig vannak, a város kihalt, járókelők sehol, minden küldetés a "tartunk valahová aztán ki kell jutni onnan, mert valamit elszúrtunk vagy épp ellenkezőleg, de mindenképp üldöznek" szisztémára épül. Az egész játékban egy csőben terelnek a készítők, a város is rettentő stilizált, szinte kendőzetlen célzások halmaza, hogy "hahó, ez nem város, csak neked csináltuk, mert egy rohadt nagy akadálypálya az egész"... Nincs nyomozás, nincs felderítés, lopakodós elemek, interaktív kommunikáció, hiányzik mindaz amitől számomra élne a játék, amit a sztori megkövetel.

    A legtöbb játék sztorija és az alapok, amelyekre a rendszer építkezik, -játékmenet, irányítás, fordulatok- meglehetősen sablonosak. Ez sajnos szükségszerű, hiszen interaktív médium, fontos hogy ismerős és kényelmes legyen. Az innovatív ötletek gyakran végződnek buktával, az emberek nem vágynak újdonságokra, mert elkényelmesedtek. Amikor innovációról beszélünk, a sajtó gyakran cinkosa a fejlesztőknek. A Spore hype-ja például minden képzeletet felülmúlt, a végeredmény meg csak egy pofás, primitív minijátékokból álló, biológiai frázisokat puffogtató, butított Colonization lett. De ugyanez igaz a Mirror's Edge-re is - sem nem újító, sem nem különös, sem nem összetett. Az olyan szégyenfoltokról meg, mint az Assassin's Creed, kár is beszélni: a Ubisoftnál lassan tendencia lesz, hogy az irányítás, a látvány és az interaktív világ csábító összhangja mellett elveszik a JÁTÉK - a kihívás, a cselekmény, mindaz, amitől érdemes volna a cselekményvilágba merészkednie az egyszeri játékosnak. Summa summarum: a legtöbb játéknak egyszerűen nincs tétje, ugyanazt kapod - sokadszor.

    Csak felsorolás szerűen, mik nálam máig az etalonok: Alone in the Dark, anno '92-ből. Az összhang tipikus példája. A fenti összes kritériumban jól teljesít, az összhatás megteremti a maximális hangulatot. Another World, '91-ből. Elképesztő változatos és filmszerű platformer. Heart of Darkness - ugyanaz, csak korszerűbb kivitelben. Silent Hill - ld. AitD sorozat, a műfaj evolúciójának következő lépcsőfoka. Beteges hangulat, gyilkosabb harcok. Half-Life 2 - a változatosság iskolapéldája, ellentétben a FEAR-rel. A legjobb példa arra, mikor egy játék tökéletes összhangban van önmagával. És végül a Deus Ex, egy olyan játék, amiben az üres frázisok és a jó kivitelezés mellett tényleg van tartalom, ellentétben a fent felsoroltakkal.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • frame>24

    addikt

    Nyilván a (jó-)"hangulat" az, amit annyian rögtön gondolnak és mondanak is. És a szavazásban is az vezet, jelenleg 60% fölött. Én úgy találtam, az összetettség az, ami igazán maga után vonja magát a hangulatot is, de olyan jellemzőket is, mint a "történet," vagy "innováció".
    A mai napig az egyik kedvencem a Space rangers 2, mert ott annyi féle módon kell vagy lehet célba érni, hogy ettől felettébb élvezets lesz. Pedig, a graf. mai szinten kevés (de a maga módján szép!), a történethez sem kell 500 oldal, hogy leírjuk, és nem csavaros különösképpen, innováció van benn, de az igazi hatást a összetett volta jelenti. Ha ez megvan, azért a grafikát odatenném a 2. helyre, lévén a az infók ~70%-át mégiscsak szemmel érzékeljük.

    ▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1

  • mephi666

    nagyúr

    az ugrott be, hogy újabban tényleg megy felfelé szépen a gp népszerűsége: stílusokra szétbontva össze lehetne szedni a híresebb pc-s játékokat és lehetne nagy szavazást tartani: pl mindenki minden stílusban a 3 kedvencére szavazhatna... aztán lehetne boncolgatni benne a dolgokat rendesen :) szépen kirajzolódna szerintem a játékok sikeressége/sikertelensége...

    az előző kommenttel kapcsolatban nekem is ezek jöttek le az újabb fps-ekkel kapcsolatban... fear nem lett volna rossz, de a tét nélküli látomásokkal meg a: "megyek előre és osztom a fejlövéseket sörétessel" dologgal ki is merül a játék teljesen... nem nyújt olyat, ami miatt elővenném máskor is...
    mirror's edge nem tetszett... az előzetes videó alapján úgy gondoltam, hogy egy jól összerakott techdemo lesz... és nekem úgy is jött le... futni-futni meg ugrálni egy előre felépített akadálypályán, ami maga a város :S semmi nincs, ami miatt újra elővenném...
    stalker-ben meg tényleg butyután lett megoldva az rpg-sítés :(

    amik nagyon tetszettek: avp1: tökéletes zene, nagyon jó videók, akkori korhoz képest tuti grafika és ott tényleg újrajátszási lehetőség: 3faj, minél nehezebb fokozaton teljesítetted a pályákat, úgy nyíltak meg újak... és nekem multiban is tetszett... avp2-> szebb, de a zene nem tetszett és sokkal könnyebb lett, mint az 1... nem nyújtott kihívást...
    resident evil sorozat is jól sikerült nagyon... dungeon keepert is imádtam meg még több tucat régi játékot fel lehetne sorolni... újak közül meg ami tetszett: painkiller, fallout3, bioshock, flatout-ok... kb ennyi...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • JanR

    addikt

    Ez igy nem er:)
    Nekem tobb dolog fontos egyszerre - itt ertem a hangulatot es a tortenetet - ezert a szavazatom nem 100%-os. Bar reg jatszottam olyan jatekkal ami a 2 feltetelemnek megfelelne es uj (igaz a crysis, nekem hangulatban es tortenetben is bejott es tudom, hogy atomeromu kell hozza, de akkor is...).

  • Silenzio

    addikt

    válasz mephi666 #72 üzenetére

    Az AvP 1 mekkora szemét, úristen! :DDD Aljas egy játék... Emlékszem mikor még haveromnál toltuk jó 10 éve, és a pálya végén a pofámba ugrott egy arcmászó dög... Én meg üvöltöttem, az ősei nem tudták mi a tök van... Hú de égő volt. Nekem az a játék már sok. A mentési lehetőség hiánya meg az újratermelődő szörnyek miatt elképesztően keményre sikerült. Amúgy a 2. rész nem volt egyértelműen szebb... Voltak jó effektek az elsőben is.

    Egy korábbi kommentedre: a Bioshock nem folytatása a System Shock-oknak, mert azok egyértelmű sci-fik voltak, a Bio meg kábé steampunk meg Jules Verne horrorkivitelben. Inkább a System Shock továbbgondolása, de sztoriban semmi kapcsolat nincs.

    A Crysis mellesleg nekem bejött... Nem akart többnek látszani, mint ami. Egy remek grafikájú, sztori orientált fps-nél. A lopakodás megvalósítása szerintem itt a legélvezetesebb, igazi élmény szadizni a szerencsétlen észak-koreaiakat.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Silenzio #74 üzenetére

    akkor valahol csak úgy emlegették, hogy bizonyos értelemben folytatás... a system shock 1-2 az tényleg sci-fi volt... de maga a játékrendszer hasonló volt... ott bizonyos feladatok elvégzéséért cyber modul-okat kaptál, amivel fejleszthetted magad... külön voltak szedve képességek/képzettségek/psi képességek... itt pedig kicsit átalakítva ugyanazt kaptad a bioshock-nál... csak a little sisterekből begyűjtött adam-ből gazdálkodhattál... psi képességek helyett viszont bejöttek a plasmidok :) research/hack/modify/stb ugyanúgy megvolt... nekem a ss2 is nagy kedvencem volt, de most a bioshock-kal úgy jártam, mint anno a max payne-nel: végigvittem és kezdtem is újra nehezebb fokozaton :) utóbbi évek legjobb játéka nálam...

    avp1 tényleg nagyon kemény volt... emlékszem arra, amit te mondasz... az arcramászóval amikor először találkoztam én is úgy jártam... láttam, hogy szalad a földön és gondoltam magamban: "ugyan mit árthat nekem?" aztán amikor ugrott, kihagyott párat a szívem :D fejhallgatóval játszottam és 1-2óra játék után szüneteket kellett tartani, mert rendesen emelte a pulzust... a predatorral director's cut-on vittem végig, mert azzal tényleg egy jó kis vadászat volt az egész... emberrel viszont túlélésre kellett játszani... hm... megjött hozzá a kedvem újra... nincs avp1 valami tuning motorral? :D (vagy avp3 nem lóg esetleg a levegőben?)

    nagy csalódások közé nekem eszembe jutott még az unreal2 és a wolfenstein "remake"... ezek fél-fél délutánt jelentettek kb, annyira rövidek és semmilyenek voltak :(

    [ Szerkesztve ]

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • fekeandras

    őstag

    válasz cizoe #51 üzenetére

    Nem rég rokonlátogatóban voltam Dunakeszin.A gyártelepi vasútállomás melletti Szárnyaskerék nevű kocsmában kb. 1órát játszottam önfeledten Golden Axe -al.(a mai napig ott van egy működő játéktermi gép!) Régebben volt ott egy Phoneix gép is de az sajnos már elromlott.20éve gyerek fejjel ott kaptam rá a Double Dragon-ra.A szüleinktől pénzt kunyeráltunk fagyira, matchbox-ra, valamire... és siettünk a kocsmába játszani 8-10éves fejjel :B . Azért nem semmi, hogy ilyen ma is működő retro ketyeréket még fellelni itt-ott.Kérdeztem a pultos lányt nem -e akarnak megválni tőle de, nem volt a válasz. :O Pedig de jól nézne ki beállítva a szobám sarkába.Egyébként a haveri körben is a törpe volt a favorit ill. a csaj.A kardos viking fazont nem nagyon szerettem mert lassan mozgott.De ha betalált ... ;]

    [ Szerkesztve ]

  • cizoe

    őstag

    válasz fekeandras #76 üzenetére

    Gyakran járok Dunakeszi felé, egyszer mindenképp benézek majd egyet játszani egy sör mellett. :))

    [ Szerkesztve ]

  • zsiga667

    addikt

    válasz fekeandras #76 üzenetére

    WOW
    Úgy érzem el fogunk oda zarándokolni pár haverral a közeljövőben. Kösz a tippet! :R

  • fekeandras

    őstag

    válasz zsiga667 #79 üzenetére

    A pultos csaj egy tündér már csak miatta megéri betérni... ;) az állomás sétányon be kell gyalogolni a József Attila műv. ház hátsó udvarában van a "vendéglátó helység".

  • zsiga667

    addikt

    válasz fekeandras #81 üzenetére

    Nagyon szépen köszönöm a bővebb infót, a hétvégén úgy néz ki betámadjuk. :K

  • Zsoccc

    senior tag

    Egérpadokat nyerték:

    PowerBuldog
    Rezuhu
    Preda

    Címeiteket küldjétek el nekem mailben.

  • Geller72

    veterán

    Gratula a nyerteseknek.
    Emlékeztek arra a játéktermi gammára, ahol egy űrhajóval balra, jobbra előre, hátra lehetett meni, és szembe pedig egyre lejjebb jöttek az ellenek? Lőni kellett. kaptál extra cuccokat, skuló, több fegyver..stb..mi annak a nece? Mert eccer láttam pc-re. ha vkinek eszébe jut, kérem dobjon egy mailt, vagy pm-et, fontos lenne. olyan 198x körül volt..
    Thx:
    Geller

  • Geller72

    veterán

    válasz fekeandras #85 üzenetére

    Yesssszzz :D. nem volt ennyire "részletes", de a feling, és a lényeg ugyanilyen volt...
    Mekkora game volt.:DDD.
    Kellene vmi linuxos verzió, vagy olyan, ami elfut a wine-on, egy Tua 1400-al, +512 rammal.
    Utánanézek. :D. Ha vki találna, megdobhatna egy linkel. Én sem leszek rest. Ha van vmi, szólok, hogy már ne fáradjatok.
    Köszi, Andris! :R
    Geller

    Fejlemények. nem kell keresni, találtam. Fre game, online game, flash game, java game..amit akartok. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • PowerBuldog

    veterán

    válasz Zsoccc #83 üzenetére

    Hö! :DDD Köszi a játékot, és a lehetőséget! :R

    [ Szerkesztve ]

    Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

Új hozzászólás Aktív témák