Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsoccc
senior tag
Raczger kollega kiegészítéseként még annyit tennék hozzá, hogy azok között akik megfelelően érvekkel alátámasztva kifejtik véleményüket a szavazatukról, azok között kisorsolunk pár dizájnos Ph!-s egérpadot.
-
Morden24
nagyúr
Jeee
Lehetne adott esetben játékokon belül is megcsinálni hasonlót, aztán a fórumban meg jól egymásnak ugrani
Én keményen odatoltam a történetnek, legalább abban a tudatban, hogy tuti nem az én véleményem lesz a legnagyobb arányú
Ó, ki is lehet fejteni, hát jó.
Azért, mert ha egy játék tervezése közben kiemelt figyelmet érdemel a történet, akkor valószínűsíthető, hogy az a többi részre is kihatással van (pl. hangulat). Arról nem is beszélve, hogy egy jó, izgalmas történet számomra képes feledtetni a nem túl jó grafikát vagy mondjuk a szar irányítást, visszafelé viszont nem igaz - és olyan esetben sokkal jobban frusztrálnak ezek a hibák.
Zárszóként emg a lényeg: azért, mert én azért játszom, hogy interaktívan megismerjek egy jó történetet. Ha valaki ismerte anno a Kaland Játék Kockázat könyveket, akkor tudja, miről beszélek.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Inv1sus
addikt
Nehéz volt a választás, de asszem a hangulat a lényeg. Grafika az utolsók közt van.
*** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***
-
nagyúr
Igazából nehéz kérdés ez számomra. Olyan mintha azt kérdeznék meg, hogy mi a fontos összetevő mondjuk a húslevesben?A só?A hús? Nyilván mindegyikből kell egy kicsi, ezek aránya a fontos. Én a hangulatra szavaztam, szerintem egy kicsit könnyebb megbocsájtani pl. a gyengébb grafikát mint a hiányzó hangulatot. Mai napig előveszem az Elite Force 2 játékot, vagy a KotOR 2-őt. Mert a hangulata elvarázsol, sokadik újrajátszásnál is izgalmas, érdekes, repül vele az idő. De van még pár játék ami régi és mégis leköt.
Thanos was right.
-
Mr.Csizmás
félisten
Történetre szavaztam, mert általában ez fogja össze a többit, lásd grafika, újítások, játékmenet. Példának az örök kedvencet, a Mafia-t tudom felhozni, ahol a történet akár egy film forgatókönyveként is megállná a helyét. Ehhez kapcsolódik a rengeteg újítás, innováció, mint pl. az, hogy ki lehet lőni a kerekeket, tropára (= működésképtelenné lehet törni az autót - ne mondogassátok holmi GTA-t, ott x sebzéspont után felrobban), vagy pl. a benzin fogyása, ill. tömegközlekedés használata, ami a sztoriban is szerephez jut, ill. ezeket írhatnám az összetettséghez. Karakterek? Sok átvezető movie, amik nem csak akcióból állnak. A Mafia megunhatatlan
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
PowerBuldog
veterán
Részemről a Történet a legfontosabb egy játékban.
Sajnos manapság egyre inkább eltolódott a játékok megítélése a grafika felé. Minél inkább a csilli-villi grafika a mérvadó, és ha az megvan, akkor minden más másodlagos. Ez alól a BioShock pl nagyon jó példa. Ott a történet is igen csak odavágott. Mellesleg sajnos manapság igen gyakran elő kell vegyek régi játékokat, mert egyszerűen azoknak a története jobban leköt, mint mai "siker" játékok. Most is Imperium Galactica 2 van a gépen, mert annak jó a sztorija, és a játékmenete. Hol vannak ma már ilyen stratégiák... Vagy FPS-ek. Pl FPS-ből a Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II -t ha 20x-or nem játszottam ki, akkor egyszer sem. Ott is szerintem a sztori lehengerlő volt. (Utóbbi években is elővettem párszor, pedig a grafika aztán tényleg nincs a toppon.) Vagy hogy másik példát hozzak fel, ott van az SW KotoR 1-2. Ott sem volt hűde grafika, viszont a történet az letaglózó volt. De még lehetne sorolni a példákat, amiket az ember még ma is csak a történet miatt vesz elő, és nem azért mert látványorgiát vár.
Szóval ha a történetekre ugyan annyi energiát fektetnének, mint a grafikába, akkor még ma is lehetne olyan maradandó játékokat alkotni mint a "régi" szép időkben.[ Szerkesztve ]
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
fpeter07
veterán
Hangulat. Nemtom miért de az.
-
sniper elite
senior tag
Nálam mindig a Grafika a lényeg, eléggé érdekes hogy a szavazás alapján nem sok ember van így ezzel!
-
ed_hunt3r
csendes tag
Véleményem szerint egy játéknál a legfontosabb a történet részletessége!
Ha egy játékban kellő képen odafigyelnek a történetre, izgalmas, fordulatokban gazdag és nem utolsó sorban magával ragadja az ember képzelőerejét, akkor az a játék tuti befutó! (legalábbis nálam)
Sajnos kevés ilyen játékkal játszottam, de azokat mai napig nyúzom bármennyire régi és nem a legjobb a grafikája! -
gV
őstag
A hangulatra szavaztam, a miért egyszerü, ez marad meg bennem a legjobban, emiatt veszem elő a régieket és mélyülök bele (leginkább) az újakba. A haverokkal is ha összejövünk nem grafika/irányitás stb választjuk ki h mivel "toljuk".
Sajnos a játékokban ez tud a leginkább ingadozni, pl: ha a HL2-re gyorsan kell rávágnom azt mondom rendben van, igazából Nova Prospekttől kicsit fusztrálóvá válik nekem a környezet, nagyon örültem mikor végre leugorhattam a csatornába és bementem a Citadellába.
De amiatt is fontos ez, mert ha játék közben elakadok ez késztet arra h újra és újra probálkozzak megoldást találni.
-
mgoogyi
senior tag
A hangulatra szavaztam, hiszen a játékokból leginkább az marad meg számunkra, hogy milyen érzést váltott ki belőlünk és amiatt kezdünk bele újra és újra. + Számomra még az nagyon fontos, hogy állandóan véget nem érő célokat tűzhessek ki benne és ezeket ne legyen túl könnyű teljesíteni, hogy mindig legyen benne kihívás.
-
aktív tag
Azt hittem, hogy kiválasztom, hogy a történet a legfontosabb + beírom, hogy engem a kotor 1-2 mennyire megfogott, akkor én itt valami különleges kívülálló leszek, akit majd mindenki lehülyéz a véleménye miatt. hát nem így lett! nem vagyok egyedül, viszont játékok terén már csak a nosztalgia segít sajnos. semmi nem kötött le igazán a kotor 1 óta. szerelmes voltam bastilába a játék alatt és majdnem depressziós lettem mikor végigtoltam. azóta is hiányzik... meg az igazán jó történetek a játékokban. bár az egész játéktéma csak egy nagy illúzió, de akkor is.
हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हरे Góranga!
-
Sila
csendes tag
történet, hangulat...
ha ez a 2 megvan akkor már nem rossz a játék"...törjük az utat, a régiek az újnak, most új szelek fújnak..."
-
m1sk4r
aktív tag
Hangulat és persze a történet, de ez nálam benne van a hangulatban.
Aurea mediocritas
-
copin
őstag
Összetettség, bár lehetett volna mind. Ezért szeretem pl.: a tycoont. Hosszú napokra le tud kötni és soha nem tudom megunni.
-
FRENK1988
veterán
Hogy nekem mi a legfontosabb egy játékban?
Jó kérdés. Szerintem az összetettség a lehető legfontosabb.
Tegyük fel, hogy van egy nagyon de nagyon jó játék, nincs grafikai kivetnivaló, sőt még az irányítása is kiváló. De mit érsz avval ha nem összetett a játék. Vegyük !!például!! a Need for Speed sorozat legújabb üdvöskéjét az Undercover-t. Számomra nagyon tetszik mivel van benne minden és nem csak az őrült száguldozásról van benne szó. Jó igen mellette ott dolgozik a jó grafika (sajnos ) és számomra kiváló irányíthatóság. Lehet a játék bármilyen agyafúrt és eredeti még mindig az összetettség a lényeg.
De ez Saját Egyéni Véleményem: FerkóóóNem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
doktordrog
aktív tag
Szerintem ezek közül mind élvezetessé tud tenni egy játékot. Pl. az Oblivionnak ha nem lenne grafikailag szépen kidolgozott világa -ami a hangulat nagyrészéért felelős-, akkor lehet végig se vittem volna.
De pl PS-n PC-hez sok "innovatív" játék van, még jó történettel is általában. ICO, SoTC, GoW.
Van olyan, amit csak a történetért megéri végigvinni, pl a FF XII, de ott eléggé idegesít a karakterrendszer.
De lehetne még sorolni tovább.
-
neduddki
nagyúr
HI!
hol van a lekosson es szorakoztasson lehetoseg?:- )
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
sghc_toma
senior tag
hangulat.. a történet is sokat számít, de a hangulat fontosabb.. talán azért, mert a hangulat, a játék által keltett érzések, érzelmek azok, amik évek után is megmaradnak egy jó játékból.. Baldur's Gate, Max Payne, Silent Hill, Fahrenheit, Dreamfall: mindegyik nagy kedvenc.. egyiknek sem emlékszem tisztán a sztorijára.. az általuk keltett hangulatot, érzéseket viszont kristálytisztán fel tudom idézni..
in asm we trust
-
Traxx
őstag
Nekem egyrészt maga a játék élménye. Fontosabb a külsőségektől a "beltartalom", konkrétabban: bármilyen játékról is legyen szó, maga a hangulat.
A játékélmény mellett nagyon szeretem, ha van valami sztorija. És bele tudom valamilyen szinten helyezni magam az egészbe. Pl. már egy ideje tolom a Neverwinter 2-t (tudom, nem mai játék, de akkor is), és eszméletlenül bejövős, a bugok ellenére. Fel van építve egy alaptörténet, és ahogy haladok előre úgy tisztul ki, közben mellékküldetések, és úgy alakítom a karakterem jellemét, ahogy szeretném. Részemről remek. A Diablo II-t úgyszintén imádtam, és hosszú hónapokon át gyepáltam az ellent...annak ellenére, hogy ott olyan történetszövés, mint a Neverwinterben, nem érhető tetten, de mégis volt varázsa. Fejlődő karakter, ilyen-olyan cuccok, ecetera. Ja a WoW-t sosem próbáltam
Vagy a hangulatra a másik véglet, ami bejött: Worms Armageddon, esetleg a Worms 4A másik: ne legyen azért pár óra alatt végigjátszható. A COD 4-re panaszkodtak ilyen szempontból (én azért bőven hetekig elvoltam vele, mire végigvittem ), de ott ezt részemről bőven kompenzálta a jól megkomponált játéktörténet.
Az, hogy mondjuk egy NFS-ben nem tudom a visszapillantóból elolvasni a mögöttem jövő rendszámát, nem kavar fel túlzottan lelkileg Grafikai téren csak annyi megkötésem van, hogy legyen kb. közepes beállításokkal játszható, vagyis ne lássak ormótlan kockafejeket, stb.
Játékstílust tekintve pedig teljesen vegyes az ízlésem...nagy agymunkát nem igénylő Star wars battlefront éppúgy befigyel, mint COD, Neverwinter, vagy éppen egy kis autókázás, tehát az agy kikapcsolása is fontos, hullafáradtan ha játszok, jobbat tesz egy kis piff-puff, mint elmélkedni azon, hogy most melyik karddal is tudnék nagyobbat sebezni egy imppel szemben
"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)
-
cizoe
őstag
Csúnya dolog, bevallom, de kell az egérpad. Arra megyek! Ezért a következő pár soromat csak ez a kényszer szüli, ennek ellenére nem kamuzok.
Naszóval.
A hangulatra szavaztam. Nem érvelnék sokat mellette, egyszerűen isteni tud lenni, ha egy játék olyan "közeget" tud teremteni, amiből megfog. Lehet egy Oblivion, lehet egy gettószimulátor San Andreas, egy Mass Effect, ahol szinte egy sci-fi sorozatba képzelhetjük magunkat. Ez mind csodás tud lenni, kár, hogy kevés ilyen alkotás érkezik manapság.
Viszont a többi válaszlehetőség #1 fontossága ellen is érvelnék.
Grafika: Eléggé hardverfüggő vagyok, mindig várom az új fejlesztéseket, az új vga-kat, szeretem figyelni a hypeot ami megelőz egy játékot, technológiát etc. De ennek ellenére amíg a grafika a játszhatóság rovására nem megy, nem tartom top prioritásúnak. Persze jó ámulni, hogy hogy csillog a vér a koreai koszos homlokán, meg hogy fut a rák a szigeten, de ettől még nem játék valami, csak egy techdemo.
Összetettség: Kell, nem vitás. Ennek ellenére primitív játékok is ugyanakora, ha nem nagyobb örömet tudnak néha okozni. Emellett utálok elveszni a funkciók, lehetőségek, járható utak százai közt. Talán ahogy a S.T.A.L.K.E.R-ben vagy a GTA sorozatban ismerjük, úgy elfogadható a komplexitás, de ha elcseszik a fejlesztők, ellenszenves lehet.
Innováció:Szeretem az új dolgokat, jöhet minden mennyiségben az innováció, de ez sem a legfontosabb. Néha jó egy bevált úton járni a játékkészítőknek, mint divatból valami "egyedivel" próbálkozni.
Történet: Egy kitételem van, legyen minőségi munka. Ne másodlagos szempont legyen, és csak a végén scripteljenek össze valamit, hanem erre alapozva fejlesszenek. Ennyi.
Karakterek: Nem fontos, de jó, ha valakit bírunk/utálunk egy sztoriban. A jó öreg meseszabályokra kell építkezni, akkor nem lehet elcseszni. Ja meg még ugyanaz ide is, mint a történethez.
Irányítás:Ha jó, akkor jó, ha nem nem. Egyszerű kamerakezelés (tpseknél főleg), intelligens (terephez alkalmazkodó) karaktermozgatás ami nekem fontos.De mindezek ellenére a nyertes: A hangulat.
pá.
-
edward2
addikt
Most ez ugye valami vicc? Ez mind fontos egy jo játékban, ami közül választani kéne... és nincs olyan hogy mi a fontosabb.
-
ez_meg_emaz
őstag
Összetettség. Mert az én értelmezésem szerint ebben minden benne van. A jo hangulat, a jo grafika, jo történet. Ezek a legfontosabbak.
-
Geller72
veterán
Narxis és edward2 kollegának van igaza. Sajnos, nem lesz egérpadom, mert nem tudok választani. Mert ez mind kell ahhoz, hogy jó játék szülessen. Úgy érzem, sajnos a fejlesztők sem tudnak megfelelően kérdést feltenni önmaguknak egy új játék megalkotásánál, nem csak az, aki e tesztet kitalálta.
De megmondom, nekem mi alapján tetszik, avagy sem egy játék. Egy szó. Ezt a szót úgy hívják, hogy összhang.
Na, ennek kell jónak lennie..Azért kösz. Nem bántó szándékkal írtam.
Üdv:
Geller -
Morden24
nagyúr
Miért lenne vicc? Valóban van benne igazság.
Én pl. leszarom a grafikát, most is előveszem a Deus Ex-et, pedig 10 éves.
Szerettem az Advent Rising-ot, vagy a régi Final Fantasy-kat is, pedig az irányításuk, hát hm.
Innovációt már elég régen nem tapasztalok, ami nem annyira a játékfejlesztők hibája, hanem inkább annak, hogy már minden ki lett gondolva, manapság már csak kevergetik a stílusokat, illetve stíluselemeket.Az összetettség és a hangulat szerintem kakukktojás, mert ezek több dolog összességéből adódnak.
De most komolyan, mondj nekem egyetlen játékot, ami a felsorolt kategóriákban szerinted kivétel nélkül megállja a helyét.
Sectumsempra - For Enemies
-
Onderon
senior tag
Összetettség. Nagyon elegem van már abból, hogy elkezdenek egy játékot valami fasza ötlet alapján, aztán szépen lassan egy lebutított majomság lesz belőle amit 1.5 óra alatt végig lehet játszani, mert a buta amcsi 6-10 éves gyerekek számítanak piacnak. Legutóbbi példa erre a Mirror's Edge. Továbbá nagyon hiányolom a normál "kézzel rajzolt" kalandjátékokat. Sam&Max-et is miért kellett megcsinálni abban a retek 3D-ben? Örök kérdés marad. Szóval összetettség. Lehet velem van a baj, de úgy érzem az összes mai játék ugyanolyan, ami pedig végre kiemelkedne a szürkeségből (Mirror's Edge) azt is visszarántják, mert a piac, az igények, a számok a mutatók. Bah. Szó volt a KOTOR-ról. Én is szeretem, jó játéknak tartom, SW világa igen közel áll hozzám, de valahogy az is túl lineáris, túl ugyanaz. Kiszámítható. Deus Ex. Na az tökéletes példa mindenre. Első rész hibátlan (leszámítva a bugokat, de azt most hagyjuk) a folytatás pedig tipikusan mai, egy lebutított béna semmi. (Oké, hogy meg is bukott és készül a 3, amire azt mondják, hogy na ez olyan lesz és ez az igazi folytatás majd meglássátok, de mondtak itt már sokmindent). Mass Effect, jól indul, jól kidolgozott történet, jó sztori, jó grafika, de a végét már untam a töltelék küldetések miatt. Leszállni, bolyongani, lelőni, bemenni, vagy barlang vagy bázis, ugyanúgy néz ki csak máshová vannak tolva a ládák meg a virágok, megölni, felvenni, újabb feladatt. Az alapsztori jó volt, talán még unalmasnak sem mondanám, de a töltelék nélkül úgy érzem 2-3 óra játékidőt adott volna max. Más most nem jut hirtelen eszembe. Uff!
[ Szerkesztve ]
-
Xmodule
őstag
Számomra a hangulat az elsődleges majd a történet és a grafika.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Wolverine
félisten
válasz sniper elite #8 üzenetére
Hiába jó valaminek a grafikája, ha csak ennyivel tud villogni, akkor senkit nem fog érdekelni... (lásd pl. Age of Conan)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Laslow
senior tag
Irányítás. Miért? Ha ezt elrontják, akármilyen szuper is a játék a többi szempontból nem fogok játszani vele. Ha jól irányítható, lehet pocsék a grafika/hang, lehet 0 a történet, lehet abszolút primitív az egész játék, lehet, hogy már 20 ugyanolyat láttunk belőle, lehet, hogy nincsenek is karakterek benne (tetris), mégis eljátszogathatok vele.
Mikkel rontják el? Pl. külső nézetes FPS-nél a hülye kameramozgással (nem azt látom automatikusan, ami érdekel, nem látok elég teret, ugrál a kamera), stratégiainál nehéz a terep felett scrollozni (pl. Supreme Commander: középső egérgombot lenyomva vagy a kurzornyilakkal, mert a ki a szélére az egérrel, és odébb scrollozódik valahogy nem úgy működik, ahogy várnám, ahogy pl egy Warcraftban).
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
zsiga667
addikt
Nagyon kopik már szegény Steelpad, úgyhogy írok én is véleményt.
cizoe fórumtárshoz hasonlóan én is leírnám minden pontról külön-külön hogy miért - vagy épp miért nem - tartom fontosnak.Grafika : A kedvenc játékom egy tíz éves fps, a mai napig mindig fent van a gépemen, rendszeresen előszedem, így gondolom látszik hogy mennyire (nem) érdekel a state-of-the-art grafika. Viszont az fontos hogy a lehetőségekhez képest szép legyen a játék, de ez nálam nem a minél több poligont meg a shaderek halmozását jelenti, egy szép pre-rendered vagy kézzel rajzolt hátterekkel dolgozó kalandjátékot, ahol igazi művészek dolgoztak a játék sikeréért, sokkal többre értékelek mint egy Crysist ahol csak grafikus-droidokra meg shader-programozókra futotta a költségvetésből. Ahogy már többen írták, nem techdemókkal szeretek játszani, de egy grafikailag művészi értéket képviselő játék (Syberia, anyone?) nagyon könnyen be tudja magát lopni a szívembe.
Összetettség : Teljesen játékfüggő. Alapvetően szeretem az összetett dolgokat, szeretek sok időt tölteni minden apróság felfedezésével, de egyrészt van olyan téma ahol felesleges és zavaró (pl. pörgős hentelős fps-be ne akarjanak nekem rpg-elemeket rakni), másrészt van ahol a játszhatatlanságig fokozzák a dolgot a készítők (emlékszik még valaki a Battlecruiser 3000AD nevű cuccra?). Meg kell találni az arany középutat, fontos hogy igazodjon a játék műfajához, stílusához, de lehet nagyon jó játékot csinálni vele (pl. Fallout) és nélküle (pl. Patapon) is.
Innováció : Mindegy. Jól elvagyok egy sokadik rókabőrrel is ha tisztességesen össze van rakva, nem igénylem az újításokat. Életem végéig ellennék a 10 kedvenc játékommal ha folyamatosan jönnének ki hozzájuk új pályák, új storyline, esetleg kis grafikai szintentartás. Jobban szeretem a kiforrott dolgokat, sőt, az a fajta játékos vagyok aki sikítófrászt kap ha a kedvenc játékának folytatása egy kicsit is eltér az előző résztől.
Történet : Lehet nélküle játékot csinálni, csak nem érdemes. Itt is - hasonlóan az összetettséghez - érdemes a műfaj keretein belül maradni (UT alá nem várok Asimov-novellát), de mindenképp fontos része egy játéknak a lebilincselő történet. Lehet egyszerű, klisés, a lényeg hogy legyen, és hogy ne legyen unalmas, tartsa fenn az érdeklődést, ne azért üljek vissza a játék elé mert épp nincs jobb dolgom, hanem egész nap rágjam tövig a körmöm és várjam azt a percet amikor végre folytathatom és újabb részleteket tudhatok meg. Legyen fordulatos, tudjon meglepni, ha egy kalandjátékról vagy rpg-ről van szó; és legyen egyszerű mint a faék de mégis szórakoztató egy könnyed fps vagy real-time stratégia esetében.
Karakterek : Ha én írtam volna ki a szavazást, nem választottam volna külön a történettől, de ha így alakult, erről is legyen pár szó. Amíg nincs túl sok nagyon irritáló karakter egy játékban, addig nekem tulajdonképp mindegy, de természetesen jó dolog ha sok érdekes, személyiséggel rendelkező npc-vel vagyunk körülvéve. Meg persze a badass játékos karakterekért is odavagyok (Duke Nukem 4 president!), de egy unalmas, jellegtelen karakterrel is nagyon tudom élvezni a játékot (Gordon Freeman... tudom, most leszek megkövezve...) ha egyébként a többi fontos szempontnak megfelel.
Irányítás : Ritkán játszom olyan játékkal amit nagyon el lehet rontani egy béna irányítással, így nem igazán tartom fontos szempontnak, persze lehet azért mert még nem volt dolgom igazán rosszal.
És végül, a nagybetűs Hangulat, amire a szavazatomat adtam. Hogy mért külön, a legvégén? Mert ez a legkevésbé kézzelfogható része egy játéknak, szerintem igazából az előbb felsorolt szempontok megfelelő összejátszása adja ki, és ez az ami végülis eldönti jó-e az adott játék vagy nem. Lehet bármilyen más szempontból katasztrófa, ha valahogy mégis működik a dolog akkor más már nem is számít.
-
marcias
őstag
Szerintem a hangulat a legfontosabb, talán ezt a legnehezebb eltalálni egy játék készítése közben, de ha sikerül, akkor magával ragad. Ha egy játék hangulatos (ami mellesleg erősen szubjektív dolog, szemben a többivel), akkor fog igazán lekötni, akkor tudod magad beleélni. Nehéz azonban igazán hangulatos játékot készíteni, mert a zavaró hibáknál elszáll a varázs: egy durva grafikai hiba, egy rosszul kidolgozott részlet, és odavész a korábbi csodálat. A hangulatos játéknak pedig nagyon sok lábon kell állnia, és sok téren helyt állnia: fontos a karakteres, átütő megjelenés, a profin kidolgozott helyszínek, a jó történetvezetés, az átélhető (filmes) karakterek és sorolhatnám. Néha olyan apróságok szúrják el a hangulatot, mint egy helyesírási hiba a szövegben, egy nem a játékhoz passzoló betűtípus, és sorolhatnám.
Tehát, szvsz a hangulat a lényeg, ha az megvan, az azt jelenti, hogy a többi téren is rendben van a játék, és egy eltalált egésszé állt össze.Steam: marcias88
-
fekeandras
őstag
Egyértelműen a hangulat.Legjobb példa erre a Mortal Kombat 2.A grafikája mai szemmel egy rossz vicc, az irányítás is elég suta volt de a játék hangulata fantasztikus magával ragadt mindenkit.Szakadt spirálfüzetbe írkáltuk a kivégzéseket és a varázslatokat, amiket aztán ínhüvelygyulladásig gyakoroltunk.18évvel ezelőtt napi 6-8órát nyomtuk a barátaimmal, iszonyú harcokat lenyomtunk (néha egyhuzamban reggeltől estig).Nem kevésszer lógtunk a suliból, hogy tudjunk "kicsit" játszani.Nem azt mondom, hogy a mai játékok nem jók de a fantasztikus látványvilágon kívül számomra semmit sem tudnak nyújtani.Én még Double Dragon-on, Street Fighter-en, a Golden Axe-on és a Doom-on nevelkedtem. Ezekkel a mai napig el tudok játszani hosszú-hosszú órákon át míg a Stalker vagy a Crysis előtt sosem ültem még 1,5-2 óránál többet.Szóval szerintem a hangulat a lényeg.
Mod.: Az egérpadból nem lehet rendelni?
[ Szerkesztve ]
-
Sirandrish
legenda
Hangulat power...tökmindegy hogy néz ki hogyha elalszok rajta...
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Gergo88
tag
érdekes hogy milyen kevesen szavaztak a grafikára
pedig meggyőződésem hogy az emberek fele imádja a crysist, mer hogy az milyen állat...szerintem a hangulat az ami a legtöbbet pakol a játékba, a jó történet is nagyon fontos, de még anélkül, vagy csilli villi grafika nélkül is élvezhető lehet ha a hangulat megvan (pl némelyik gta). persze egyetlen tényező önmagában nem elég
de olyan kombók mint történet + hangulat, vagy hangulat + grafika, ezek elég jól szoktak működniBasu gasu bakuhatsu busu basu gaido.
-
Grigorisz
aktív tag
Mint Mafia Fan egyértelműen a hangulat a győztes. Sok-sok éves grafika de ez mit sem számit ha játszod. Egérpadot pedig nem kérek azt vessétek oda a hiénáknak... sorry zsiga667 nem válasznak szántam...
[ Szerkesztve ]
Ha egyel kevesebb lenne az IQ-m már nem is állat lennék, hanem növény!
-
pereces
tag
Elég nehéz ez a kérdés de én az innovációra szavaztam, mert nem emlékszem olyan játékra amivel szívesen leültem volna játszani hogy tudom ez az X+1 klónja egy másik játéknak. Gyakorlatilag más -grafikával -irányítással -történettel -karakterekkel minden más de mégis ugyan az mert nincs benne innováció, igaz hogy a klón hangulata más és akár még jó is lehet az összkép de mégis csak egy klón.
A másik dolog az összetettség, mert lehet egy játék innovatív de az újdonság varázsa elillanhat hamar ha nincs jól kidolgozva vagy nincs mögötte semmi, viszont egy egyszerű játék is lehet zseniális (pl.tetrisz) ördögi kör ez.(Ami érdekes számomra hogy a karakterek megjelenése és ruházata mennyi embert érdekel pl. nem hajlandó csúnya félkezű mutáns karakterrel játszani, érzelmi kérdést csinálnak ebből. Aki játékot készít gondoljon rájuk is mert sokan vannak ám...)
-
Franklin
addikt
válasz fekeandras #33 üzenetére
Véletlenül nem te vagy a "én ezt a warcraft nevű játékot nem ismerem, ami az én szakterületem, azok a verekedős játékok!" arc az indexes videóból? :-P
Témához szólva:
Hangulat mindenek felett. Ha bele tudom magam élni a játék által nyújtott világba, akkor az jó játék számomra. Pár kedvenc: Grim Fandango ('98-as kalandjáték, teljesen egyedi sztorival és karakterekkel, hihetetlen atmoszférával, humorral és tragédiával egyszerre, egyértelműen bestof all time), Deus Ex, Thief, Kotor, Diablo II (hiába hack'n'slash, én mindig is a sztoriért, a remek szinkronhangokért, a hangulatos zenéért és a Blizzard minőségű videókért szerettem), Starcraft, Counter Strike (mindkettővel átmultizott éjszakák tömkelege a haverokkal), és mostanában a Mount & Blade (single-mmorpg :-)
-
srph25
tag
Nem olvastam végig a kommenteket, de: egy játék szar grafikával is lehet élvezetes. Legjobb példa erre talán a Wolfenstein: Enemy Territory.
-
Preda
aktív tag
Hát nem gondoltam, hogy ennyire egyértelmű lesz. Fórumot olvasva sokszor nekem más jön le, bár lehet ennek van értelme mert aki pl fikáz valamit annak nem jön be a hangulat se gondolom. Én is egyértelmű hangulatra szavazok, de utolsónak nem mondanám a grafikát . Tehát azért 2009-ben kiadnak valamit annak ne legyen már ótvar a grafikája. Persze minden mindennel egybefügg. Mindenkinek van személyes kedvence vagy éppen fanatikus ill. elfogult is lehet. Sokaknak nem tetszett az idei PoP , nekem viszont bejön és nagyon is üt mind a grafika mind a történet. Főként amikor a egymással civódnak, de aki nem tud angolul annak ez nem jön le. Így sokat levesz a hangulatból. Egyes esetekben meg pont, hogy a grafika üt és a történet kicsit másodlagos pl Crysis , nekem mondjuk ott is megfelelt a story. Tehát végére kiderül lehet nem is olyan egyszerű ez. Asszem a lényeg a megfelelő arányokban van.
-
Preda
aktív tag
-
adalbert1
veterán
Kifejtem én is hogy mi és miért, hátha lesz új egérpadom, a steelseries nekem is kopott már.
Grafika : Mivel 95-ben lett meg az első saját PC-m, így gyakorlatilag az utóbbi pár év felhozatalából bármelyik elmegy. Persze nem hátrány ha lenyűgöző grafikája van valamelyik játéknak, de ha semmilyen mögöttes tartalom nincs akkor gyakorlatilag egy tech demo szintjére degradálja az egész játékot.
Összetettség: attól függ hogy mivel van kedvem éppen játszani, ugyan olyan jól el tudok szórakozni a Civilization IV-el is, mint valami idióta platform játékkal, maximum adott kategóriákon belül mérvadó.
Hangulat : A legfontosabb az egészben, úgy vagyok vele hogy ez mindenek felett... Persze ez a legszubjektívebb tényező az összes közül, mivel mindenkinek teljesen egyedi ízlése van.
Innováció : nem fontos, a puskapor nagy részét már úgyis ellőtték az évek alatt...
Történet : egy kalandjátéknál nem árt ha van valami jó story, de egy fps-nél teljesen mindegy... Szóval ez is erősen játék kategória függő.
Karakterek : egy a játék stílusához illő karakter sokat dobhat a játékon (pl. Duke Nukem 3D-ben Duke beszolásai ), de ez is inkább játékstílus függő... Nyilván szerep vagy kalandjátéknál sokkal nagyobb szükség van jó karakterekre mint egy fps-nél.
Irányítás : Nem árt ha nem valami elbaltázott hülyeség (pl. pár konzol átirat gamepad nélkül elég idegtépő tud lenni), de mivel nagyjából stílusonként egy kaptafára készülnek a játékok és már elég jól kiforrták a dolgok magukat így nem tartom fontosnak.
-
KilgoreTrout
senior tag
Leírom mindegyikről a véleményem, aztán csak kiderül, hogy miért szavaztam a történetre.
Grafika: Valamennyire fontos, de alapvetően nem a technológiai színvonal számít, hanem a hozzáértés. Nem mindegy, hogy programozóből lett 3d grafikusok találják ki a helyeket, karaktereket, vagy olyanok, akik művészek, vagy legalábbis van valami érzékük hozzá. Elsőre mondjuk lehet példa az Oblivion (ahol kiválóan lemodellezték a fákat, a házakat, az időjárást - jóformán mindent, amihez csak "másolni" kellett a természetet, viszont a karakterek arca egész egyszerűen röhelyes). A másodikra példa a Dreamfall, ahol egy a már a megjelenés idejében is kissé elavult motorral gyönyörű, részletgazdag, és interaktív környezetet és karaktereket sikerült alkotni. És akkor még nem is beszéltem a kézzel rajzolt, régebbi kalandjátékokról.
Összetettség: Minél kevésbé összetett egy játék, annál megunhatatlanabb... Egy szuperösszetett játéknál mire kiismersz minden lehetőséget igaz elszórakozol egy darabig, de utána valahogy egyre kevésbé van kedved megint elkezdeni az elejétől, és nem is fogod, ha nincs valami egyéb újrajátszásra ösztönző tényező. Szóval számomra ez nem fontos. Példa erre pl. a Civ pár modja, ahol egyszerűen elveszel a plusz hatszázezer féle épület és kutatás között, aztán egy idő után már csak automatikusan kattintgatsz, hogy építse azt, amit a gép ajánl. Ezzel szemben ott van pl. a Mortal Kombat. Vagy a sakk.
Hangulat: Ezzel nem tudtam mit kezdeni, ezért nem erre szavaztam. Már leírták többen is, ez az összes többi szempont összhangját jelenti. Nyilvánvalóan ettől számít egy játék jónak. De ennyi erővel lehetett volna ehelyett az "Az, hogy minél jobb legyen" is választási lehetőség.
Innováció: Egyáltalán nem ettől lesz jó egy játék. Jó, ha van, és vannak játékok, amiket ez "ad el", de egyáltalán nem követelmény. Ilyesmi a Portal, de annál mondjuk nagyon sokat ad hozzá a szuper pályakészítés, és a remek történet és GLaDOS.
Történet:: Egy magával ragadó történet egymagában elviszi a hátán az egész játékot. Lehet kicsit szar a grafika, lehet fura az irányítás, ez az egy olyan tényező van, ami más (akár nagyobb) hibák ellenére is arra késztet, hogy végigjátssz egy játékot. Mert egyszerűen kíváncsi vagy, hogy mi fog történni. (A ponyvák nagy része sem szépirodalmi igényességgel van megírva, aztán mégis hányan olvassák.) Ráadásul a "hangulaton" kívül ez lesz az, ami megmarad, amire visszaemlékszel, akár évek távlatából is, ugyanúgy mint egy jó könyvnél.
Kedvenc játékom a Dreamfall és a Fahrenheit, amik inkább interaktív mozik, mint vérbeli kalandjátékok, mégis ezekre emlékszem vissza évek múlva, nem pedig arra, hogy NFS-ben mennyi volt a legjobb köridőm.Karakterek: Részei a történetnek, azaz inkább úgy mondom, jó karakterek nélkül nem lehet jó történetet írni. Számítógépes játékoknál érdekes, hogy egy tisztességes szinkron (hang) mekkorát tud dobni egy-egy karakter hitelességén, mégis rengeteg olyan (egyébként dollármilliókból készült) játék jelenik meg, ahol olyanok a hangok, mintha beeresztették volna a programozókat/grafikusokat/tesztelőket egy stúdióba, hogy "na srácok, van két órátok, hogy felmondjatok 2000 sor szöveget". Pedig egy rendes szinkronszínész sem kerül olyan sokba. A Longest Journey (még 2d-s, rajzolt hátterekkel és karakterekkel) sokkal élethűbb volt a hangok miatt, mint pl. az Oblivion (pedig azt is szeretem, csak hát a hangok a karakterek kinézete mellett a másik fájó pont).
Irányítás: Ha nincs borzasztóan elszúrva, akkor semennyire nem számít.
(Pl. Fahrernheit-tel volt sokaknak gondja, de aki mondjuk beszél angolul és értette a történetet, azok szerint jó játék, a többiek szerint meg szar, mert nem lehet irányítani. )Szóval összefoglalásképp: Persze történet nélkül is lehet valami jó, de kevés olyan játék van, aminek jó a története és nem jó. Minder bogár rovar, de nem minden rovar bogár.
[ Szerkesztve ]
-
Mazsika
őstag
mindegy milyen az irányitás, grafika, stb... ha a hangulata jó egy játéknak akkor ezek nem számítanak...!
Dáccsika
-
cizoe
őstag
Kopott? Nekem az asztalom kopott, mert nincs egérpadom, és golyós egerem óta nem is volt.
KilgoreTrout: Sakkot említetted, a Vistás sakkjátékkal órákat el tudok lenni. Na az is egy remek (és jó nehéz, ha beállítod) játék.
[ Szerkesztve ]
-
KilgoreTrout
senior tag
Hát ja, azért valamicskét számít az a pár száz év, amíg kiforrta magát. Amúgy nem tudom, hogy a fiatalabbakkal hogy van, de szerintem mondjuk a 20 éves kor fölöttiek még mindig az amőbával játszottak a legtöbbet (papíron of course)... (nem számítva persze a heteken át folyamatosan wow-ozó robotembereket) Szóval ennyit az összetettségről.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care