Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • W.Wilson

    aktív tag

    válasz Cifu #38 üzenetére

    Nem vettem meg, és azért érdekel, mert nem szeretném, hogy trend legyen belőle.

    %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Cifu #40 üzenetére

    Ezt erős túlzásnak érzem, ennyire durván büntetni a teljesítményalapú játékot eddig csak a legalja free-2-play játékok sajátja volt. A korábbiakban idéztek egy elég beszédes és részletes leírást a játékmechanizmus főbb visszásságairól, hogyan ad fajlagosan kevesebb jutalmat a játék a legjobb játékosoknak, hogyan válik egyre reménytelenebbé a szinteződés az első napok után és mennyire nehéz úgy unlockolni lezárt tartalmakat, hogy igazából csak szerencse kérdése mit dob a lootbox.

    Nálam még csak nem is az a legundorítóbb vetülete az egésznek, hogy pénzért tudsz rövidítést venni, hanem az, hogy a játék mennyire rosszul jutalmazza a valódi teljesítményt a nagy semmihez képest. Amikor fajlagosan kevesebb jutalmat kap egy kirívóan jó játékos, mint az aki végigbénázza az egészet, akkor azért érződik, hogy itt a cél a szándékos frusztrációkeltés volt.

    Én sok évet lehúztam a World of Tanks-ben és nagyon szerettem azt, hogy a rendszer nem eresztette össze a túl nagy szintkülönbségű játékosokat (így aki pénzért rövidített, nem tudta bucira verni az alacsonyabb szintűeket, igaz az sem, aki befektetett játékkal ért fel magasabbra). Azt is szerettem, hogy a valódi pénzért is megvehető prémium lőszer durrogtatását a rendszer keményen büntette (a végén könnyen lehet, hogy nem jutalom volt az eredmény, hanem még kredit ráfizetés). Sosem éreztem frusztrációt azért, mert éppen nem fizettem a játékért (időszakosan volt prémium előfizetésem az XP és kredit boost miatt, de sem vele, sem nélküle nem volt előnyöm a csatatéren).

    Igen, valóban volt már nem egy példa ennyire rossz pay-to-win rendszerre, de nem egy teljes áron árult játéknál ami az adott év egyik legjobban várt mainstream címe. Nem a jelenségre csodálkoztak rá sokan, hanem arra, hogy ki és milyen címmel próbálja ezt letömni a játékosok torkán. Art meg engedjük meg bárkinek, hogy szabadon felháborodhasson. Vannak sokan, akik amúgy megvették volna, mert érdekelné őket, de a játékmechanizmus elrettenti őket. Az ő véleményük sem mellékes játékosként.

  • tuki2200

    senior tag

    válasz Cifu #38 üzenetére

    Úgy hallgatott a panaszokra az EA, hogy a Disney rászólt h AZZONNAL csinaljanak valamit mert már az egesz SW brandet fenyegeti az USAba kialakult balhé, de tényleg még a soccer mom-ok közt is ez a téma kint.. arrol nem is beszelve, hogy a felhaborodasra az EA reszvenyek arfolyama 121-rol lezuhant most epp 107-re, már igy is dollar milliardokat vesztettek, ha lemegy 100-ig uszott a cég értékenek 1/6-a, azert ez eleg szép teljesitmeny a communitytől ha belegondolsz. Amugymeg egy 60-90$-os jatekban ne legyen micro tranzakcio, ha elengedhetetlen akkor max skinek (overwatch,battlefield1 stb.) és igen jogos, hogy már Belgiumban, Ausztráliában es Hawaii-on is poltikusok megnyilvanultak a lootbox témában, mint szerencsejáték és korlatozzák

  • Hunpriest

    senior tag

    válasz Cifu #40 üzenetére

    Az ingyenes játékokban! Egy teljes árú játékban rohadtul nincs keresni valója ilyesminek, főleg nem szerencsejátékként tálalva.

  • #21946880

    törölt tag

    válasz Cifu #47 üzenetére

    Fuh basszus, ha behozzák ezt a rendeletet, akkor a fifában a FUT-ot is lehet teljesen átalakítani. Izgalmas kis időszak lesz ez, ha megvalósul. Visszamenőlegesen is kiszedni a játékokból, amik a piacon vannak...ej ha

  • Hunpriest

    senior tag

    válasz Cifu #47 üzenetére

    Már ott se kéne, de speciel ezt a két játékot ingyen se szerezném be, annyira nem érdekelnek, ellentétben a Battlefront-al, ami azért érdekelt volna.

    A FIFA / NHL -nél mondjuk nem rémlik, hogy lett volna ilyen szintű botrány.

    BTW a Dead Space volt utolsó EA játék amit megvettem.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Cifu #42 üzenetére

    Igen, lehet valódi pénzért prémium lőszert venni, de azért pont a Type-59 esetén látszott, hogy a WG igyekszik fenntartani az egyensúlyt, szóval ha megborul a mérleg, akkor beavatkoznak (azért én a belefektetett 5-6 év alatt ritkán találkoztam public játékban, hogy valaki prémium lőszerrel veri végig a mezőnyt, ez azért nem jellemző, klánosdiban meg a klánkasszából visszaosztott goldból érdemes bevásárolni). A Type-59 tényleg egy elég erős prémium tank lett, de aztán ki is vették a boltból, hogy korlátozzák a számukat, meg aztán nerfet is kapott. Csak akkor tért vissza a boltba, mikor a fejlesztők azt látták, hogy fogynak a Type-59-el rendelkező játékosok. Bár emlékszem arra a véres karácsonyra, mikor egy leárazáson annyira nagyot ment ez a tank, hogy csapatonként 5-6 is volt belőle és gyakran szakaszban, ami aztán tényleg olyan, mint róka a tyúkólban, de erre hamar közbelépett a WG, érezték, hogy túltolták.

    BTW nem akarom becsület érdemrenddel kitüntetni a WG-t, csak egy pozitív példaként hoztam, hogy lehet törekedni egy fair egyensúlyra és kompetitív játékmechanizmusra még úgy is, hogy mikrotranzakciókkal lehet előnyökre szert tenni.

    De a Battlefront II mechanizmusa nem ilyen, az egész játék logikájából az süt, hogy a bankkártyádra pályázik, mint a legalja mobilos és böngészős f2p címek, mindezt teljes árú mainstream játékként. Amit én sajnálok, mert az "árkád bátülfild" stigma engem a legkevésbé sem zavart volna (az első résznél sem érdekelt). Jobb lett volna, ha megint megkapja a játék, hogy egy átskinezett arcade Battlefield. Az EA az első részt is a pénzéhségével gáncsolta el (sokaknak nem tetszett, hogy az alapjáték tartalomszegény volt és az egyébként zseniálisan jó DLC-ket már csak kevesen vették meg). Ide most biztonsági foci kellett volna, ez a kísérlet nagyon nem jött be.

  • Hunpriest

    senior tag

    válasz Cifu #50 üzenetére

    Most hogy írtad, kezd derengeni ez a FIFA-s dolog. Amúgy meg az EA szemszöge teljesen reális, ha már bejött máshol is ez a módszer és szépen tejel, miért ne próbálják ki mondjuk a BF2-ben is? Ha már az első próbálkozás is oltári nagy anyagi és PR bukta lett volna, akkor már ott elhalt volna ez a dolog, úgy látszik nem volt az.

    Egy dolgot lehet az ilyenek ellen tenni vásárlóként: nem megvenni ezeket a játékokat.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Cifu #52 üzenetére

    Én azért reménykedtem egy jó Battlefront II-ben, mert nekem például a Battlefield 1 egy pozitív csalódás volt. Én a rekord gyorsasággal megunt Battlefield 3 után (meg egy-két egyéb EA csalóódás után) mondtam azt, hogy nem csak BF játékot nem kérek többé, de semmit, amin az EA logója rajta van. Aztán tavaly ilyentájt kaptam barátnőmtől konzolt évfordulós ajándékba, hozzá volt Battlefield 1 (day 0 játékos vagyok), hát akkor elkezdtem vele játszani és azóta is ez van most a játéklistám elején a legtöbb játékórával.

    Amúgy én is egy jó és tartalmas single Star Wars játékot várok már nagyon régóta, nekem ilyen szempontból a Jedi Knight II: Jedi Outcast minden idők legnagyobb kedvence. Csináljanak megint egy ütős FPS/TPS játékot Kyle Katarn főszereplésével és... oh wait... a kánon megváltoztatásával gyakorlatilag zárójelbe tették őt és a sztoriját. A másik nagy kedvencem, a Knights of the Old Republic folytatásának sincs semmi esélye, ott van az EA által bűvölt MMO, ami számomra tökéletesen élvezhetetlen sajnos.

    A Visceral Games szétverése és a LucasArtstól megörökölt projektek jegelése/törlése is előrevetíti, hogy mik az EA elképzelései Star Wars fronton. Semmi olyan, amitől egy Jedi Knight rajongó arca felragyog.

  • Vesa

    veterán

    válasz Cifu #42 üzenetére

    "és hát mennyi játékban volt mikrotranzakció eddig is.."

    Ez nem érv, ne haragudj. Ha valaki hasonló érvelésként azt mondja, hogy pl. "eddig is sokan szívtak kokaint", még nem lesz kevésbé felháborító bárki szemében a kokain fogyasztás, és nem érzem, hogy erre hivatkozva kvázi védeni kéne a terjesztőit. A példa szélsőséges, de az érvrendszered tévedését jól példázza.

    Attól, hogy eddig is volt egy igazságtalan, hovatovább kifejezetten romboló hatású és szemét üzleti modell, még nem kell csendben maradni ha érkezik egy újabb (főleg, ha az túltesz az eddigieken is). Az EA-t már régen be kellett volna záratni a p*csába, amennyi pénzt ezek a maffiózók kiszedtek már családok zsebéből a gátlástalan, arrogáns üzleti stratégiájukkal, azért minimum börtön járna a nagypofájú nyikhaj menedzser vezetőiknek.
    Ez a mostani hajcihő csak a jéghegy csúcsa. Amennyi kiváló stúdiót és nagy múltú fejlesztőt kinyírtak már, az önmagában megbocsáthatatlan.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz Cifu #52 üzenetére

    Én már a BF4-nél csodálkoztam, hogy teljes árú játékban ládákból kell nyitogatni a fegyveroptikákat meg ilyesmit, de én azzal csak pár tucat órát játszottam, azt is már akkor amikor szinte ingyen utánamdobták, így zavarni nem zavart, de azért már akkor is felmerült bennem, hogy ebből jó nem fog kisülni. Igazából már az egész fejlődési rendszeres dolog kezd idegesíteni. Megveszek egy játékot, de addig nem teljesen az enyém, amíg nem teljesítek 50 heccsát challenget. Még amikor az első CoD MW-ben megjelent, akkor egy tök jó új funkció volt, de nagyjából 1 hét alatt minden fegyverre minden cucc megvolt. De ez, hogy veszek egy játékot, amiben lezárnak előttem rengeteg lehetőséget, majd a pofámba ugrik egy ablak, hogy "hé, ezt a puskát tőled elvettük, és ha nem akarsz azzal a szarral 80 órát játszani amid most van, akkor ide fizess 30 dollárt", az ritka nagy pofátlanság.

    Azért a Type 59 rajzásnak már vagy 6 éve volt, azóta teljesen megszűnt a játék p2w jellege. Inkább elmozdultak egy olyan irányba, hogy a lehető legtöbben élvezhessék a játékot. Rájöttek, hogy jobb pénzük van abból, ha sok embert bírnak rá kisebb összegek kifizetésére, mintha pár p2w harcost fejnének meg.
    Jelenleg gyakorlatilag csak a fejlődés gyorsításáért kell fizetni, de mivel az ellenfeleid is magasabb szintűek lesznek, ezért az sem nyújt semmi előnyt. Jelenleg 1 peták befizetése nélkül is ugyanolyan esélyekkel indulsz csatába, mint bármelyik pénzes ökör. Emiatt szerintem is talán az egyik legbarátságosabb free2play rendszer, miközben nem lehet azt mondani, hogy ne lenne belőle annyi pénzük, hogy azt se tudják hova tegyék.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Cifu #68 üzenetére

    "a játékosok esélyeit durván befolyásolja az, hogy nyílt irányzékkal, vagy optikával felszerelt fegyverrel játszhatsz"

    Miért is? Az egyik hip fire-ben erősebb, utóbbi meg pontatlan amíg bele nem nézel az optikába. Sniper esetén pedig a tolózárasoknál minden felhúzásnál leveszi a szemét az optikáról, amivel pont szívás tud lenni a cél követése, nyílt irányzéknál meg könnyebben tartasz célra még futkározó ellenségre is. Én például Bf1-ben a legtöbb fegyver esetén a nyílt irányzékos verziót szeretem jobban, mert nem vagyok az a hátul kummantós, hasalós játékos. Assault, Medic, Support esetén is a trench vagy low weight verziókat szeretem, jobban idomulnak a közelharchoz, snipernél is inkább a közepes lőtávolságokat csípem nyílt irányzékkal. De a "durva" hátrányok a Bf1-ben nagyon gyorsan leküzdhetők, mert ott gyakorlatilag már egyetlen szintlépéssel megnyithatóvá válnak optikával felszerelt fegyverek is ha arra van igényed (de gyakran még szintlépés sem kell, mert már alapból is elérhetők, csak Warbond kell hozzá.

    "Egyébként anno CS, DoD, stb. online PvP játékokkal tök jól eljátszottunk hosszú ideig mindenféle kinyítogatós marhaságok nélkül."

    De nem is volt más, ha online FPS-t akartál játszani. :)

  • Ragnar_

    addikt

    válasz Cifu #76 üzenetére

    Akkor el kellene magyarázni nekik, hogy a Battlefront egy alapvetően multiplayer játék. Ha kimegyek egy focimeccsre se várom azt, hogy a játékosok előadjanak valami jó kis színdarabot. A Wolfensteint pedig mindenki a SP campaignért veszi meg, mert abban multi gyakorlatilag nincs is. A Disney valószínűleg pontosan tudta, hogy mi a Battlefront, és mindenki más is, aki előzőleg Battlefronttal játszott. (Attól a BF1 még gyenge lett abban a formában) Nem mondom, hogy nem lehetne jobb, de pont egy single player csodát nem érdemes várni egy Battlefronttól. Ha a Disney SP játékot akar, akkor nem az EA-val fejleszt Battlefrontot. És ugye a Visceral kezdett el fejleszteni valamilyen SP SW játékot, csak közben bezáródott a cég. :DDD

    Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

Új hozzászólás Aktív témák