Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathulhu
addikt
2 millionkent egy uj hajo? Ez aztan a biznic
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
félisten
Miért alapból nincsenek benne hajók? Vagy alapból nincs bányász vagy futárhajó? Most nem értem. Akkor mi van benne? Amúgy 20 millió dollár gyűlt volna csak össze akkor üres játékot kapunk?
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Spancho
őstag
Nagyon kíváncsi vagyok ,mit hoznak majd ki ebből a játékból.
Sok az ígéret...A nyuszik és az őzgidák is várják a majálist, hát miért lennél épp te szomorú?
-
xmaas
őstag
válasz Plazmacucci #2 üzenetére
Elgurult ezeknek a gyogyszeruk lassan minden egyes urhajoert amit megrajzolnak meg betesznek a jatekba elkernek majd 2 millio dollart tamogatast csak legyen eleg idiota aki szponzoralni fogja oket kicsit kezdik tulzasba vinni
-
addikt
teljes tévedésben vagytok. 1 millió dolláronként van egy kis ajándék, egy kis extra amivel megköszönik a támogatást. kifejezetten hangsúlyozzák, hogy nem ez az apróság kerül 1 millióba. embereket vesznek fel belőle, hogy minél gyorsabban és minél jobb minőségben jelenhessen meg a játék és legfőképpen minél több olyan funkció valósulhasson meg, amit kezdetektől szerettek volna, de nem biztos, hogy belefér a költségvetésbe. pl. ilyen az is, hogy lehet majd FPS-ként hajókat elfoglalni, vagy a versenyezés. de ezen az összegen fog múlni az is, hogy a több, mint 400 leszállóhely mennyire lesz sablonokból összerakva stb.
ha már le akarja valaki húzni a támogatási rendszert (és bizony vannak jogos kritikák is), legalább annyit tegyen meg, hogy egy picit utánanéz. vagy maradjon csendben, mert így csak azt mutatja be, hogy nincs képben a témával.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
sad_Vamp
őstag
Tegyük fel hogy jól sikerül nekik. Összejön a végén mondjuk 40milla... és már boldog-boldogtalan, mindenki aki csak tudta és akarta dotálta már a játékot..... elkészül a játék, marad aki megvegye? Lesz így ebből valami haszon (mert ugye ha már dotálok akkor annyit, hogy utána megkaphassam a játékot ingyen, nem)? Vagy F2P lesz a game, vagy hogy volt ez gondolva? (bocs nem vagyok benne a témában, csak elgondolkodtatott)
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
Stauffenberg
nagyúr
A legtöbb közönségi finanszírozásból készült termék (bármi legyen is az) általában néhány tízezer dollárból készül, illetve készülne, mert nagy részük egyszerűen képtelen piacra kerülni. Remélem a Star Citizen nem kerül erre a sorsra, mert bár egy ilyen kaliberű játék esetében a 30 millió még nem számít olyan hihetetlen nagy költségvetésnek, de hol van még a vége...
Az egésznek ott van a buktatója, hogy a játék sikeres kifejlesztése csak az első lépés. Egy MMO-t aztán sikeresen üzemeltetni is kell és rossz lenne nézni, hogy kapunk egy ennyire különleges(-nek tűnő) videojátékot ami 1-2 éven belül becsődöl és lehúzzák a WC-n a szervereket. Láttunk már rá példát, ott volt a Tabula Rasa amit kedveltem, de képtelen volt anyagilag működni és nem is kellett sok, hogy kihúzzák a dugót.
-
WayneGace
őstag
Ott van nekik a fizetésük, ami gondolom nem csekély. Pont ugyanúgy dolgoznak a fizetésért, mint bármelyik kiadónál lévő fejlesztők. Aztán vélhetőleg nem az lesz, hogy megjelenés után 2 hónappal lehúzzák a rolót, mert nincs szerverre pénz.
[ Szerkesztve ]
BestSecret invitációt privátban adok.
-
Peat;)
veterán
Szerintem természetes a bizalmatlanság az ilyen támogatású játékkészítési munkákkal kapcsolatban. Én azt tartanám korrektnek ha letisztult gondolkodással egy biztos alapot leraknának előbb és a 20/30 vagy nem tudom hány millió feletti támogatást a supportra és kiegészítőkre fordítanák. Nem nagy dolognak tűnik egy hajó, de az is biztos hogy pár napos munka, vagy több. Most azt látja az ember hogy egyre több és több munkát vállalnak be úgy hogy fél év múlva már a tesztelési és apró finomítási munkálatoknál kellene tartani. Persze ha már megy a bétateszt többnyire minden funkcióval akkor reális hogy minőségi munka szülessen meg a jövő évi megjelenésig. Ha nem megy akkor szerintem esélytelen, vagy félkész játékot fognak kiadni. De csak vélemény.
[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
"Nem nagy dolognak tűnik egy hajó, de az is biztos hogy pár napos munka, vagy több."
Több, sokkal több. Több hétbe is beletelhet egy-egy nagyobb hajó teljes külső és belső terének részletes kidolgozása. Aprólékosan lemodellezni minden egyes helyiséget azért nem kis meló, aki otthon van a 3D-s szerkesztő progikban az tudja.LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
addikt
2014 végére ígérik a beta-t, nem a kész MMO játékot (2014 augusztusára pedig a single alpha tesztjét), ahogy nézem, rövid (1-2 hónapos) alpha és beta időszakkal számolnak, ami akár lehetséges is, ha a többi részegység már külön-külön le lett csiszolva (ahogy ezt tervezik is).
néha én is úgy érzem, hogy egyre többet ígérnek, viszont elég jól párhuzamosítják a folyamatokat, ez biztató. amíg az egyik iroda a hangár modul-t fejlesztgeti (ez már elérhető, igaz több, mint egy hónapja nem volt hozzá patch, bár valószínűleg a most keddi szülinapra tartogatják), addig egy másik a decemberre (esetleg januárra) ígért dog-fighting modul-on dolgozik (elvileg azon múlik, hogy mikor jön ki az első pre-prealpha változat belőle, hogy ezt a modult már multiplayer-ként adják-e ki, vagy csak SPk-ként első körben). a hajók meg tipikusan az a rész, ami a legjobban párhuzamosítható, mert most is úgy csinálják, hogy kiadják bérbe kisebb stúdióknak/dizájnereknek és a végeredményt beolvasztják a meglévő játékba. természetesen egy-egy hajó elkészítése (pár ember 1-2 havi munkája) nem kerül $1M-ba. (mellékesen interjúkból lehet tudni, hogy sok tehetséges pályakezdőt alkalmaznak, akiknek nem annyira a fizetés, mint maga a tapasztalat egy ekkora projektben már megéri, emellett a nagy öregek is alacsonyabb fizetésért dolgoznak).
szerintem tehát nem a kivitelezés terén lesznek a problémák, bár abban biztos vagyok, hogy csúszni fog (csak mert mindig minden csúszik). sokkal nagyobb a veszély, hogy nem az lesz, mint aminek mindenki álmodja (mármint a támogatók 90%-a rá fog döbbenni, hogy nem ilyen lovat akart). ez utóbbit viszont még nem lehet tudni.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
Stauffenberg
nagyúr
A közönségi finanszírozás nagyon leegyszerűsítve a hagyományos piaci modell megfordítása. A klasszikus iskola szerint előbb ráköltöd a fejlesztésre és gyártásra a pénzedet (ha van, vagy egy befektető/hitelező megelőlegezi), majd a piacra kerülés után reméled, hogy visszahozza a befektetést és még profitod is lesz rajta (minden fillér ami a megtérülés és a járulékos kiadások fedezése felett keletkezik). A közösségi finanszírozásban fordítva ülöd meg a lovat. Előbb eladsz, majd utána kifejleszted. Tegyük fel, hogy jó esetben egy sikeres fejlesztésnél és piacra kerülésnél nullszaldón vagy, annyit költöttél, amennyi pénzt előre összekalapoztál, így minden amit az előre eladott példányokon felül eladsz, az már profitot hoz. Nem tartozol a hitelezőnek, nem tartozol a befektetőnek, mert maguk a vásárlók adták a bizalmat és a befektetést.
De ez nagyon sokszor nem működik, mert sokan nem tudnak mit kezdeni a hirtelen jött sikerrel, üzleti és gyártási tapasztalat nélkül rosszul mérik fel a határidőket és jönnek a folyamatos csúszások, esetleg az összekalapozott pénz ellenére is elbukik a projekt.
Egyelőre több a bukásról meg állandó elhalasztásokról szóló hír, mint a valódi sikertörténet.
[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
válasz Stauffenberg #15 üzenetére
minden nagy fejlesztés így működik ma már. a hadseregnek így fejlesztenek fegyvereket h a hadügyminisztérium beleinvesztál sok-sok pénzt és várják mi lesz.
vagy a nasa meg az űrkutatás. de még sorolhatnám. gyógyszergyárak stb.
általában a fejlesztőnek nincs annyi tőkéje h saját forrásból fussa neki.[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
dabadab
titán
válasz Stauffenberg #15 üzenetére
"A közönségi finanszírozás nagyon leegyszerűsítve a hagyományos piaci modell megfordítása."
Igazabol nem. A videojatekfejlesztesek tulajdonkeppen a 80-as evektol kezdve ugy mukodnek, hogy a fejlesztocsapatnak ad valaki egy halom penzt, es ebbol gazdalkodva a fejlesztok csinalnak valamit.
Ami az ujdonsag, az az, hogy most a penzt nem egy kiado adja (aki elsosorban penzbeli megterulest var), hanem a nep (aki neki tetszo jatekot akar).
DRM is theft
-
Stauffenberg
nagyúr
A közösségi finanszírozás nem összetévesztendő azzal, hogy valamit megrendelésre fejlesztenek és gyártanak. A közösségi finanszírozáshoz általában induló cégek nyúlnak, mert bár lehet megfelelne nekik a klasszikus befektetői/hitelezői/lízing finanszírozás, de nem rendelkeznek olyan kapcsolatokkal, hogy előnyös alkut kössenek, esetleg azok olyan kockázatosnak ítélik, hogy nem adnak rá pénzt. Ezért inkább feldobják az egészet Kickstarterre és remélik, hogy a majdani célközönségnek tetszik és megveszi előre.
A gond ott van, amikor alábecsülik a fejlesztéshez és gyártáshoz szükséges költségeket, túlvállalják magukat vagy maga a termék nem akar megfelelően működni és hiába teljesül egy projekt Kickstarteren vagy Indiegogo-n, ha aztán a piacra kerülés folyton csúszik és az elégedetlenség meg feltornyosul.
(#17) dabadab: Miért, nem ezt írtam?
Klasszikus iskola: Befektető (kiadó) adja a pénzt a fejlesztésre.
Közösségi finanszírozás: A majdani vásárlók előre megvásárolják a terméket (esetleg ezen felül is adnak lóvét szimpátia alapon) és ebből a pénzből folyik a fejlesztés.
[ Szerkesztve ]
-
sTERNI
senior tag
Lehet csipogni, hogy "Csak egy hajó?", de felhívnám a szíves figyelmüket a hőzöngőknek, hogy már így is rengeteg minden pluszt bevállaltak arra a határidőre, amit sokkal kisebb tartalommal ígértek.
Lehet felvenni sok embert dolgozni, de ha túlvállalják magukat, akkor nem lesz kész időre, vagy nem azt kapjuk amit ígértek... egyik sem jó.
Ne tessék telhetetlennek lenni."You travel with fascinating companions, Doctor."
-
Psychopeti
senior tag
Ha összegyűl majd a 35 millió akkor meg bejelentik azt is hogy majd lesz benne COOP rész is hogy 2-4 ember is tudja játszani a Single részt.
Ennyi pénzt összekuncsorogni...
(#21) WayneGace: Igazad van
[ Szerkesztve ]
Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???
-
Szőrös
veterán
válasz Psychopeti #20 üzenetére
Gondolom nem zavar hogy a single kampányt coop-ban is lehet tolni , ezt már a kezdetektől így tervezték.
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Malibutomi
nagyúr
Az első pár hozzászólásra:
Kezdjük akkor az alapoknál:
Mi is az a Star Citizen?
Star Citizen összefoglaló(#8) sad_Vamp
F2P lesz, és szerintem nem lesz gondjkuk azzal, hogy nyereséges legyen azután is hogy elkészült...egyrészt rengetegen vannak, akik kijelentették, hogy "tetszik, de ha majd kész megveszem", másrészt sok jól működő F2P game van, WoT, War Thunder, stb.[ Szerkesztve ]
-
Szőrös
veterán
válasz Malibutomi #24 üzenetére
Ezt minden SC cikkbe be kéne tenni plusz még első hsz-be is bár még úgyis ontanák magukból a hülyeségeket .
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Malibutomi
nagyúr
Ja és egyébként a cikk félrevezető, ugyanis nem most mutatták be a Squadron 42-t, a kezdetektől ez volt a felállás, hogy lesz single/coop hadjárat, és onnan lehet átlépni az mmo részbe.
Most csak annyi történt, hogy a hadjáratot kibővítették.Ja az MMO üzemeltetéshez még egy gondolat, a hivatalos fórumon olvasgatva, a mostani támogatók 99%-a akkor is ugyanígy várná a játékot, ha havi előfizetéses rendszerben jönne.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Malibutomi #26 üzenetére
arról nem is beszélve, hogy ha jó a játék, de egy év múlva elfogy a pénz a szerverek fenntartására, akkor simán kiírják, hogy támogassatok minket és kaptok cserébe egy kis star citizen logót a játékbeli nevetek mögé és egy pár óra alatt összejönne egy újabb évre elég pénz, talán még a wikipedia-nak is adnának belőle
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
Szőrös
veterán
válasz Malibutomi #24 üzenetére
"F2P lesz" javítás : B2P
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
sTERNI
senior tag
válasz WayneGace #21 üzenetére
Mielőtt vádaskodni kezdenél akár utána is nézhetnél :
http://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen?ref=live
Egy éve, ott, akkor megírták : "Estimated delivery: Nov 2014" és Chris Roberts párszor már nyilatkozta, hogy semmi kedvük elcsúszni a sok tartalom miatt.
Nehéz elfogadni, hogy végre olyanok is csinálnak játékot akik nem a CoD 26-ot csinálják, hanem valamit le is akarnak tenni az asztalra és a nép pedig van annyira hálás és kiéhezett, hogy adja a pénzét?"You travel with fascinating companions, Doctor."
-
Stauffenberg
nagyúr
És az megint egy külön dolog, hogy a Star Citizen amúgy is főleg azokra alapoz akik fanatikusan rajonganak a stílus iránt. Tehát ha az első feltétel teljesül (jó a játék), akkor simán be lehet betonozni a közösség igen nagy részét hosszú évekre. Ha meg lesz annyira kompetitív a multiplayer, hogy akár e-sportnak is elmenjen, akkor főleg hosszú időre megvan az a réteg amelyik anyagilag eltartja majd a szervereket és a fejlesztőket. Csak ugye a korábban említett "nem ilyen lovat akartam" érzés veszélyes. Aki előre megtisztelte a fejlesztőket bizalommal, az joggal várja el, hogy azt kapja amit ígértek neki. Ezt nem szabad elszúrni és lényegében nyert ügye van a fejlesztőknek.
Ez piacilag pont olyan, mint a polgári repülőgép szimulátorok helyzete. Bár vannak újabb darabok elvétve, de még mindig a legtöbben az évtizede nem fejlesztett Microsoft Flight Simulatorral repülnek (FS2004 és FSX abszolút domináns). Tengernyi kisebb-nagyobb kiegészítő (repterek, textúra csomagok, repülőgépek) kaphatók hozzá olcsón és drágán és nagyon jól kielégíti a közösséget a tucatnyi fejlesztő ami csak az add-on csomagokra specializálódott. Ha a Microsoftnak lett volna esze, akkor felkarolja ezeket a fejlesztőket és saját magán keresztül, amolyan mikrotranzakció szerűen teríti a cuccot amik in-game megvásárolhatók.
De az egy másik történet, hogy nem volt esze, szélnek eresztette a fejlesztőket, mert nem látott a stílusban üzleti lehetőséget, majd nemrégiben mégis kiadott egy Flight nevű borzalmat, kigyomlálva belőle minden szimulátor elemet. Próbálkozik a F2P + mikrotranzakció üzleti modellel, de szerencsére a felvevőpiac is nagy ívben tojik rá. Aki polgári szimulátorozni akar, annak a szórakozást nem a rózsaszín karikákon átrepülés adja, így mindenki visszatér az FSX-hez, amihez már vagy 6 éve egy patch sem jött ki. Kicsi a közösség, de a modder fejlesztőcsapatokat eltartja üzletileg.
[ Szerkesztve ]
-
- = Zk = -
félisten
sok a célkitűzés a pénzügyeknél
kezd gyanússá váli a dolog" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
addikt
annyira lejárt ez a cikk.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
félisten
válasz Malibutomi #33 üzenetére
Ja tuti megvan már a 32 millió, már 35 a tét.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
addikt
válasz Malibutomi #33 üzenetére
Cartman: Oh, please. Cyborg Bill is so yesterday.
Stan: Yeah, like ancient history.
Kyle: Cyborg Bill isn't cool anymore?
Stan: No, dude!
Cartman: Cyborg Bill hasn't been cool for a long time, Kyle.
Kyle: Why the hell don't people tell me these things?!
Cartman: It's all Chinpokomon now.It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
Lomha 8V
addikt
Keményen nyomják. A végén egy összecsapott kula lesz, de minden fejlesztő S Mercivel fog járni.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Stauffenberg #37 üzenetére
1. Offban van
2. Irónia
3. Vicc -
Djuree
félisten
válasz Stauffenberg #37 üzenetére
azért a kettő közel sem ugyanaz. a közösség nem írt alá semmit. olvastad mire fizetsz? benne van hogy nem kötelesek semmit adni a pénzért, te csak megelőlegezel vmit, amiből vagy lesz vmi vagy nem, nem kötelez senki h adj pénzt, önszántadból adod, azt is kockáztathatod hogy elveszik, vagy tényleg megkapod azt amire vágysz. dupla vagy semmi.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Stauffenberg
nagyúr
Na és ha nem a te pénzeden fejlesztett szoftvert vásárolsz, akkor mi a garancia, hogy nem csak ma, hanem holnap is használhatod? Ez főleg az utóbbi években kritikus, mikor már mindenhez online aktiválás, esetenként folyamatos internet kapcsolat kell. Ha kihúzzák a dugót, akkor annak annyi. Itt jegyezném meg az Adobe korrekt hozzáállását, hogy amikor elkezdte lekapcsolni a régi Creative Suite szoftverek aktiváló szervereit, akkor új telepítőket adott ki, melyeket már csak offline kell aktiválni a meglévő CD kulcsoddal. De erre kíváncsi vagyok, hogy hány jelenlegi fejlesztő gondol majd amikor úgy dönt, hogy 10 év múlva már nem tart igényt a Zombie Ninja Action Mutant Revenge játék szervereire. Nem beszélve a F2P játékokban megvásárolt javaidról, amik a szerverekkel együtt úsznak le az örvénylő klotyóban (és ahol szintén nem rendelkezel semmi felett, nem vásárolsz tényleges tulajdonjogot).
Én nem látok a klasszikus finanszírozásban sem sokkal több biztosítékot. Nyilván ha a kiadó pénze áll benne, akkor a megjelenés előtti kaszának nem te vagy az anyagi károsultja. De én még mindig sokkal jobbnak tartom ezt a finanszírozási formát, mert a fejlesztő nem a kiadónak van kiszolgáltatva, ami patikamérlegen állít össze egy steril, futószalag-érett szart.
-
Djuree
félisten
válasz Stauffenberg #40 üzenetére
igenám, de ha kiadó adja ki, ott masszív szerződések vannak, ha nem azt csinálják, akkor még a gatyát is leszedik a fejlesztőkről. itt viszont nincs semmi szerződés, ha ők azt mondják, szarok bele, meguntam, srácok, költözzük ki a bahamákra inkább, zsé van, akkor minden további nélkül megtehetik, senki nem fogja számonkérni őket.
és ahogy láttam a "nagy" 26.ai eseményt, kicsit felrémlett előttem ennek is a lehetősége, mert az egy qrva nagy prohintés volt, valljuk csak be...most amúgy 33M felett már alig nő a bevétel, 2 nap alatt 250k dolcsi csak. vmit sürgősen ki fognak dobni, és megint hopp 1-2 milla beugrik, csak lassan ez kevés lesz, qrva kevés.engem túlzottan nem zavar ha egy 10 éves játék szervereit lelövik, amivel jó esetben játszik 84 ember...kinek éri meg fenntartani szervert? senkinek....
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
sad_Vamp
őstag
itt nem arról van szó, régen megvettél valamit használtad amig csak tudtad/akartad a TIÉD volt TELJES mértékben. Most veszel vlmi gémet, nagy%ban még a szinglehez is net KELL. És mivan ha lekapcsolják a szervert? Majd kiadnak valami patchot hogy menjen net nélkül?! Hát nem úgy ismerjük a fejlesztőket. Ez a része nagyon nem tetszetős a dolgoknak.
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
Djuree
félisten
haladni kell a korral, régen net se volt, megvetted a nagy kartondobozos játékot, az ott volt fizikailag is. most egy deka dobozos játékot nem veszek, mindent digitálisan, steamen stb. ha lelövik a steamet oda 1000 dollárnyi játékom. remélem ez azért nem történik meg.
nekem se nagyon tetszik de ez van, ez a jövő. sajnos vagy nem sajnos.[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
GypsFulvus2
őstag
Pontosan ez az oka, hogy én nem haladok a korral. Ez a "jövő" nagyon nem tettszik nekem, és az csak rossz duma, hogy "erre van igény", meg a "piac diktál". Ott van a GOG modellje, az teljesen elfogadható számomra, de ez egyetlen digitális disztributor, amely valóban korrekt módon bánik a vevőivel (akikből él). Bármely más kiadó egyoldalú szerződésre, jogorvoslat lehetősége nélküli teljes kiszolgáltatottságra kényszerít. Ezt nem fogadom el. Minden másról amit dobozosan vagy egyéb módon megvettem, "biztonsági másolatom" van, és a minden kiadó be... ja.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Djuree
félisten
válasz GypsFulvus2 #45 üzenetére
hát akkor ne fogadd el, akkor nem veszel játékot és meg van oldva, senki nem kényszerít.
legalább nem fogja a helyet a sok doboz meg tok. 10 évig meg úgyse játszok semmivel...
nekem is van vagy 50 dobozos játékom régebbről, ki is van téve néhány, van ami több 10k ft-ot ér, de azok egy régi kor emlékei...túl sokba került a lemez, a tok, a szállítás meg a sok járulékos költség ami ezzel jár, fordítsák azt inkább magára a játékra.[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Malibutomi
nagyúr
Majd jön a dogfight modul nemsokára.
Pont erre mondtam a minap, hogy az emberek azt hiszik ha háromszor annyi a pénz, akkor másfél év helyett három hónap alatt kész lesz a game, és egyre türelmetlenebbek.
Tavaly ősztől most nyárig is elég nagy csend volt, nyáron jött a hangár, nemsokára jön a dogfight, haladnak szépen mindennel, de nem fognak havonta kiadni valami nagy durranást, lesznek üresjáratok, mikor viszonylag csend lesz a modulok között. -
Stauffenberg
nagyúr
Ez így van. A kiadó szerződésekkel biztosítja magát és ha nem tartják hozzá magukat a fejlesztők, akkor csúnyán kötbéreznek, plusz folyamatosan fenyegetőznek és nyomást gyakorolnak, hogy minden az ütemterv szerint haladjon (minőség nem számít, csak a határidők és néhány látványos kulcsjelenet amiből trailert lehet összeollózni). Csak éppen tapasztalatból mondom, hogy ez a fajta üzleti viszony teljesen kihipózza a kreatív alkotói közeget. A filmiparban sincs ez másként, jön a dohánnyal kitömött producer, mert lát üzleti lehetőséget a plotban, mindent átalakít a saját képére, mindent kihúz a forgatókönyvből amire szerinte nincs szüksége (pl: elvágja egy folytatás vagy brand kiépítésének lehetőségét) és a végeredmény egy futószalagon összerakott, szándékosan sablonos szarkupac lesz. Aztán ha netalán jön a legjobb fim vagy legjobb sorozatnak járó díj, azt minden esetben a producer veszi át. Miért? Mert ő adta a dohányt. Nagyon beszédes, hogy pár hónapja a kedvenc sorozatom (Game of Thrones) Facebook oldalán megjelent egy fotó, amin Peter Dinklage egy "No Emmy for GOT" feliratú táblával szomorkodik. Azért csak utánanéztem, de a sorozat bezsebelt több technikai Emmy-díjat is, de ugye kit érdekelnek azok a szerencsétlenek, akik napi 12-14 órában gályáznak a forgatáson meg a nagy hajrában a vágószobában... azok nem emberek, nem alkotók, a nekik szóló díjak nem is léteznek.
Az esetleges párhuzamok a játékfejlesztéssel nem biztos, hogy a véletlen művei.
A közösségi finanszírozásban mindig megvan a kockázat, hogy a befektetett pénzedért végül nem kapsz semmit vagy nem azt amire számítottál. De ez ugyan úgy megvan akkor is, mikor mozijegyet vásárolsz vagy egy nagy kiadó játékát veszed meg. A filmiparban még nem jellemző a közösségi finanszírozás, nem vált senki előre jegyet egy 2 év múlva megjelenő filmre. Viszont a független filmezésben egyre többször alkalmazzák ezt. Főleg dokumentumfilmesek kalapoznak így össze némi pénzt, hogy egy adott helyszínre elutazhassanak forgatni. A közösség, mely követi és kedveli őket, nem akarja, hogy a munkájuk kárba vesszen, mert egyetlen TV csatorna, producer vagy hírügynökség sem lát bennük fantáziát. És mit kapnak egy 10-15 dolláros támogatásért? Egy újabb 60 perces dokumentumfilmet valamikor hónapokkal később, melyeket nem korlátoznak a gazdi szabályai, nincsenek megkötések, hogy miről lehet szó és miről nem, nehogy elpártoljanak a szponzorok/reklámozók. Megéri? Mindenki döntse el maga.
Én a magyar On The Spot-nak szívesen adnék havi 1-2 ezer forintot, hogy függetlenül csinálhassák azt amit most az MTVA égisze alatt csinálnak félgőzzel. De nincs rajtam kívül elég ember aki így gondolkozik és a magyar viszonyok között sosem jönne össze elég támogatás epizódról epizódra. Máshol már vannak erre kísérletek, majd elválik, hogy működik-e. Drukkolok neki.
-
scham
tag
bakker, miért nem jöttem korábban erre az oldalra? itt tök jó értelmes kommenteket lehet olvasni, nem arról szól minden, hogy ps vs xbox vs cod vs battlefield... hurrá, gamepod!
default aláírás
-
Eyesis
őstag
Már a 39 millió dolláros célt is elérték, és bejelentették a 42 millió dollárosat. Chris Roberts levele magyarul itt olvasható: http://starcitizen.hu/mar-39-millio-dollarnal-jarunk/
Eyesis
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Futás, futópályák
- Crypto Trade
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Formula-1
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest