Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
A közösségi finanszírozás nem összetévesztendő azzal, hogy valamit megrendelésre fejlesztenek és gyártanak. A közösségi finanszírozáshoz általában induló cégek nyúlnak, mert bár lehet megfelelne nekik a klasszikus befektetői/hitelezői/lízing finanszírozás, de nem rendelkeznek olyan kapcsolatokkal, hogy előnyös alkut kössenek, esetleg azok olyan kockázatosnak ítélik, hogy nem adnak rá pénzt. Ezért inkább feldobják az egészet Kickstarterre és remélik, hogy a majdani célközönségnek tetszik és megveszi előre.
A gond ott van, amikor alábecsülik a fejlesztéshez és gyártáshoz szükséges költségeket, túlvállalják magukat vagy maga a termék nem akar megfelelően működni és hiába teljesül egy projekt Kickstarteren vagy Indiegogo-n, ha aztán a piacra kerülés folyton csúszik és az elégedetlenség meg feltornyosul.
(#17) dabadab: Miért, nem ezt írtam?
Klasszikus iskola: Befektető (kiadó) adja a pénzt a fejlesztésre.
Közösségi finanszírozás: A majdani vásárlók előre megvásárolják a terméket (esetleg ezen felül is adnak lóvét szimpátia alapon) és ebből a pénzből folyik a fejlesztés.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Na és ha nem a te pénzeden fejlesztett szoftvert vásárolsz, akkor mi a garancia, hogy nem csak ma, hanem holnap is használhatod? Ez főleg az utóbbi években kritikus, mikor már mindenhez online aktiválás, esetenként folyamatos internet kapcsolat kell. Ha kihúzzák a dugót, akkor annak annyi. Itt jegyezném meg az Adobe korrekt hozzáállását, hogy amikor elkezdte lekapcsolni a régi Creative Suite szoftverek aktiváló szervereit, akkor új telepítőket adott ki, melyeket már csak offline kell aktiválni a meglévő CD kulcsoddal. De erre kíváncsi vagyok, hogy hány jelenlegi fejlesztő gondol majd amikor úgy dönt, hogy 10 év múlva már nem tart igényt a Zombie Ninja Action Mutant Revenge játék szervereire. Nem beszélve a F2P játékokban megvásárolt javaidról, amik a szerverekkel együtt úsznak le az örvénylő klotyóban (és ahol szintén nem rendelkezel semmi felett, nem vásárolsz tényleges tulajdonjogot).
Én nem látok a klasszikus finanszírozásban sem sokkal több biztosítékot. Nyilván ha a kiadó pénze áll benne, akkor a megjelenés előtti kaszának nem te vagy az anyagi károsultja. De én még mindig sokkal jobbnak tartom ezt a finanszírozási formát, mert a fejlesztő nem a kiadónak van kiszolgáltatva, ami patikamérlegen állít össze egy steril, futószalag-érett szart.
-
sad_Vamp
őstag
itt nem arról van szó, régen megvettél valamit használtad amig csak tudtad/akartad a TIÉD volt TELJES mértékben. Most veszel vlmi gémet, nagy%ban még a szinglehez is net KELL. És mivan ha lekapcsolják a szervert? Majd kiadnak valami patchot hogy menjen net nélkül?! Hát nem úgy ismerjük a fejlesztőket. Ez a része nagyon nem tetszetős a dolgoknak.
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
GypsFulvus2
őstag
Pontosan ez az oka, hogy én nem haladok a korral. Ez a "jövő" nagyon nem tettszik nekem, és az csak rossz duma, hogy "erre van igény", meg a "piac diktál". Ott van a GOG modellje, az teljesen elfogadható számomra, de ez egyetlen digitális disztributor, amely valóban korrekt módon bánik a vevőivel (akikből él). Bármely más kiadó egyoldalú szerződésre, jogorvoslat lehetősége nélküli teljes kiszolgáltatottságra kényszerít. Ezt nem fogadom el. Minden másról amit dobozosan vagy egyéb módon megvettem, "biztonsági másolatom" van, és a minden kiadó be... ja.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Malibutomi
nagyúr
Majd jön a dogfight modul nemsokára.
Pont erre mondtam a minap, hogy az emberek azt hiszik ha háromszor annyi a pénz, akkor másfél év helyett három hónap alatt kész lesz a game, és egyre türelmetlenebbek.
Tavaly ősztől most nyárig is elég nagy csend volt, nyáron jött a hangár, nemsokára jön a dogfight, haladnak szépen mindennel, de nem fognak havonta kiadni valami nagy durranást, lesznek üresjáratok, mikor viszonylag csend lesz a modulok között. -
Stauffenberg
nagyúr
Ez így van. A kiadó szerződésekkel biztosítja magát és ha nem tartják hozzá magukat a fejlesztők, akkor csúnyán kötbéreznek, plusz folyamatosan fenyegetőznek és nyomást gyakorolnak, hogy minden az ütemterv szerint haladjon (minőség nem számít, csak a határidők és néhány látványos kulcsjelenet amiből trailert lehet összeollózni). Csak éppen tapasztalatból mondom, hogy ez a fajta üzleti viszony teljesen kihipózza a kreatív alkotói közeget. A filmiparban sincs ez másként, jön a dohánnyal kitömött producer, mert lát üzleti lehetőséget a plotban, mindent átalakít a saját képére, mindent kihúz a forgatókönyvből amire szerinte nincs szüksége (pl: elvágja egy folytatás vagy brand kiépítésének lehetőségét) és a végeredmény egy futószalagon összerakott, szándékosan sablonos szarkupac lesz. Aztán ha netalán jön a legjobb fim vagy legjobb sorozatnak járó díj, azt minden esetben a producer veszi át. Miért? Mert ő adta a dohányt. Nagyon beszédes, hogy pár hónapja a kedvenc sorozatom (Game of Thrones) Facebook oldalán megjelent egy fotó, amin Peter Dinklage egy "No Emmy for GOT" feliratú táblával szomorkodik. Azért csak utánanéztem, de a sorozat bezsebelt több technikai Emmy-díjat is, de ugye kit érdekelnek azok a szerencsétlenek, akik napi 12-14 órában gályáznak a forgatáson meg a nagy hajrában a vágószobában... azok nem emberek, nem alkotók, a nekik szóló díjak nem is léteznek.
Az esetleges párhuzamok a játékfejlesztéssel nem biztos, hogy a véletlen művei.
A közösségi finanszírozásban mindig megvan a kockázat, hogy a befektetett pénzedért végül nem kapsz semmit vagy nem azt amire számítottál. De ez ugyan úgy megvan akkor is, mikor mozijegyet vásárolsz vagy egy nagy kiadó játékát veszed meg. A filmiparban még nem jellemző a közösségi finanszírozás, nem vált senki előre jegyet egy 2 év múlva megjelenő filmre. Viszont a független filmezésben egyre többször alkalmazzák ezt. Főleg dokumentumfilmesek kalapoznak így össze némi pénzt, hogy egy adott helyszínre elutazhassanak forgatni. A közösség, mely követi és kedveli őket, nem akarja, hogy a munkájuk kárba vesszen, mert egyetlen TV csatorna, producer vagy hírügynökség sem lát bennük fantáziát. És mit kapnak egy 10-15 dolláros támogatásért? Egy újabb 60 perces dokumentumfilmet valamikor hónapokkal később, melyeket nem korlátoznak a gazdi szabályai, nincsenek megkötések, hogy miről lehet szó és miről nem, nehogy elpártoljanak a szponzorok/reklámozók. Megéri? Mindenki döntse el maga.
Én a magyar On The Spot-nak szívesen adnék havi 1-2 ezer forintot, hogy függetlenül csinálhassák azt amit most az MTVA égisze alatt csinálnak félgőzzel. De nincs rajtam kívül elég ember aki így gondolkozik és a magyar viszonyok között sosem jönne össze elég támogatás epizódról epizódra. Máshol már vannak erre kísérletek, majd elválik, hogy működik-e. Drukkolok neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD