Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Djuree #16 üzenetére

    A közösségi finanszírozás nem összetévesztendő azzal, hogy valamit megrendelésre fejlesztenek és gyártanak. A közösségi finanszírozáshoz általában induló cégek nyúlnak, mert bár lehet megfelelne nekik a klasszikus befektetői/hitelezői/lízing finanszírozás, de nem rendelkeznek olyan kapcsolatokkal, hogy előnyös alkut kössenek, esetleg azok olyan kockázatosnak ítélik, hogy nem adnak rá pénzt. Ezért inkább feldobják az egészet Kickstarterre és remélik, hogy a majdani célközönségnek tetszik és megveszi előre.

    A gond ott van, amikor alábecsülik a fejlesztéshez és gyártáshoz szükséges költségeket, túlvállalják magukat vagy maga a termék nem akar megfelelően működni és hiába teljesül egy projekt Kickstarteren vagy Indiegogo-n, ha aztán a piacra kerülés folyton csúszik és az elégedetlenség meg feltornyosul.

    (#17) dabadab: Miért, nem ezt írtam?

    Klasszikus iskola: Befektető (kiadó) adja a pénzt a fejlesztésre.

    Közösségi finanszírozás: A majdani vásárlók előre megvásárolják a terméket (esetleg ezen felül is adnak lóvét szimpátia alapon) és ebből a pénzből folyik a fejlesztés.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Djuree #39 üzenetére

    Na és ha nem a te pénzeden fejlesztett szoftvert vásárolsz, akkor mi a garancia, hogy nem csak ma, hanem holnap is használhatod? Ez főleg az utóbbi években kritikus, mikor már mindenhez online aktiválás, esetenként folyamatos internet kapcsolat kell. Ha kihúzzák a dugót, akkor annak annyi. Itt jegyezném meg az Adobe korrekt hozzáállását, hogy amikor elkezdte lekapcsolni a régi Creative Suite szoftverek aktiváló szervereit, akkor új telepítőket adott ki, melyeket már csak offline kell aktiválni a meglévő CD kulcsoddal. De erre kíváncsi vagyok, hogy hány jelenlegi fejlesztő gondol majd amikor úgy dönt, hogy 10 év múlva már nem tart igényt a Zombie Ninja Action Mutant Revenge játék szervereire. Nem beszélve a F2P játékokban megvásárolt javaidról, amik a szerverekkel együtt úsznak le az örvénylő klotyóban (és ahol szintén nem rendelkezel semmi felett, nem vásárolsz tényleges tulajdonjogot).

    Én nem látok a klasszikus finanszírozásban sem sokkal több biztosítékot. Nyilván ha a kiadó pénze áll benne, akkor a megjelenés előtti kaszának nem te vagy az anyagi károsultja. De én még mindig sokkal jobbnak tartom ezt a finanszírozási formát, mert a fejlesztő nem a kiadónak van kiszolgáltatva, ami patikamérlegen állít össze egy steril, futószalag-érett szart.

  • sad_Vamp

    őstag

    válasz Djuree #41 üzenetére

    itt nem arról van szó, régen megvettél valamit használtad amig csak tudtad/akartad a TIÉD volt TELJES mértékben. Most veszel vlmi gémet, nagy%ban még a szinglehez is net KELL. És mivan ha lekapcsolják a szervert? Majd kiadnak valami patchot hogy menjen net nélkül?! Hát nem úgy ismerjük a fejlesztőket. Ez a része nagyon nem tetszetős a dolgoknak.

    “When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”

  • sad_Vamp

    őstag

    válasz Djuree #43 üzenetére

    attól még nem fogok vele egyet érteni és nem is fogok tapsikolva örülni neki.

    “When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Djuree #43 üzenetére

    Pontosan ez az oka, hogy én nem haladok a korral. Ez a "jövő" nagyon nem tettszik nekem, és az csak rossz duma, hogy "erre van igény", meg a "piac diktál". Ott van a GOG modellje, az teljesen elfogadható számomra, de ez egyetlen digitális disztributor, amely valóban korrekt módon bánik a vevőivel (akikből él). Bármely más kiadó egyoldalú szerződésre, jogorvoslat lehetősége nélküli teljes kiszolgáltatottságra kényszerít. Ezt nem fogadom el. Minden másról amit dobozosan vagy egyéb módon megvettem, "biztonsági másolatom" van, és a minden kiadó be... ja.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Malibutomi

    nagyúr

    válasz Djuree #41 üzenetére

    Majd jön a dogfight modul nemsokára.
    Pont erre mondtam a minap, hogy az emberek azt hiszik ha háromszor annyi a pénz, akkor másfél év helyett három hónap alatt kész lesz a game, és egyre türelmetlenebbek.
    Tavaly ősztől most nyárig is elég nagy csend volt, nyáron jött a hangár, nemsokára jön a dogfight, haladnak szépen mindennel, de nem fognak havonta kiadni valami nagy durranást, lesznek üresjáratok, mikor viszonylag csend lesz a modulok között.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Djuree #41 üzenetére

    Ez így van. A kiadó szerződésekkel biztosítja magát és ha nem tartják hozzá magukat a fejlesztők, akkor csúnyán kötbéreznek, plusz folyamatosan fenyegetőznek és nyomást gyakorolnak, hogy minden az ütemterv szerint haladjon (minőség nem számít, csak a határidők és néhány látványos kulcsjelenet amiből trailert lehet összeollózni). Csak éppen tapasztalatból mondom, hogy ez a fajta üzleti viszony teljesen kihipózza a kreatív alkotói közeget. A filmiparban sincs ez másként, jön a dohánnyal kitömött producer, mert lát üzleti lehetőséget a plotban, mindent átalakít a saját képére, mindent kihúz a forgatókönyvből amire szerinte nincs szüksége (pl: elvágja egy folytatás vagy brand kiépítésének lehetőségét) és a végeredmény egy futószalagon összerakott, szándékosan sablonos szarkupac lesz. Aztán ha netalán jön a legjobb fim vagy legjobb sorozatnak járó díj, azt minden esetben a producer veszi át. Miért? Mert ő adta a dohányt. Nagyon beszédes, hogy pár hónapja a kedvenc sorozatom (Game of Thrones) Facebook oldalán megjelent egy fotó, amin Peter Dinklage egy "No Emmy for GOT" feliratú táblával szomorkodik. Azért csak utánanéztem, de a sorozat bezsebelt több technikai Emmy-díjat is, de ugye kit érdekelnek azok a szerencsétlenek, akik napi 12-14 órában gályáznak a forgatáson meg a nagy hajrában a vágószobában... azok nem emberek, nem alkotók, a nekik szóló díjak nem is léteznek.

    Az esetleges párhuzamok a játékfejlesztéssel nem biztos, hogy a véletlen művei.

    A közösségi finanszírozásban mindig megvan a kockázat, hogy a befektetett pénzedért végül nem kapsz semmit vagy nem azt amire számítottál. De ez ugyan úgy megvan akkor is, mikor mozijegyet vásárolsz vagy egy nagy kiadó játékát veszed meg. A filmiparban még nem jellemző a közösségi finanszírozás, nem vált senki előre jegyet egy 2 év múlva megjelenő filmre. Viszont a független filmezésben egyre többször alkalmazzák ezt. Főleg dokumentumfilmesek kalapoznak így össze némi pénzt, hogy egy adott helyszínre elutazhassanak forgatni. A közösség, mely követi és kedveli őket, nem akarja, hogy a munkájuk kárba vesszen, mert egyetlen TV csatorna, producer vagy hírügynökség sem lát bennük fantáziát. És mit kapnak egy 10-15 dolláros támogatásért? Egy újabb 60 perces dokumentumfilmet valamikor hónapokkal később, melyeket nem korlátoznak a gazdi szabályai, nincsenek megkötések, hogy miről lehet szó és miről nem, nehogy elpártoljanak a szponzorok/reklámozók. Megéri? Mindenki döntse el maga.

    Én a magyar On The Spot-nak szívesen adnék havi 1-2 ezer forintot, hogy függetlenül csinálhassák azt amit most az MTVA égisze alatt csinálnak félgőzzel. De nincs rajtam kívül elég ember aki így gondolkozik és a magyar viszonyok között sosem jönne össze elég támogatás epizódról epizódra. Máshol már vannak erre kísérletek, majd elválik, hogy működik-e. Drukkolok neki.

Új hozzászólás Aktív témák