Új hozzászólás Aktív témák
-
(#8) gabor7th:
"Vagyis van ami az olcsóság és kevesebb szervíz felé visz, de nyilván nem ez az autógyártó-techcégek álma, hanem, hogy te fizess örökké, rendszeresen és akkor se legyen a tied a cucc, ha már sokszoros pénzt odaadtad bérlés formában."Ez attól függ, mennyit használod a járművet. Ha nagyon keveset, akkor még a taxi is olcsóbb, mint a saját autó. (Adó, kötelező biztosítás, ...)
Ha többet, akkor az autómegosztó szolgáltatások még olcsóbbak lehetnek mint a saját jármű. Ha sokat használod, akkor kell sajátot vásárolni.(#15) UnA:
"Ebben az esetben akár feleannyi autóval (vagy kevesebbel) is megoldható a közlekedés."
Vélhetően nem.
Ha egyidőben 50 ezer ember indul munkába és a munka után haza, akkor nem változik a szükséges járművek száma. Legfeljebb a járművek helyigénye csökken. Elegendő kétszemélyes járművet használni ahhoz, hogy egy ember eljusson a munkahelyére és haza. Ezen az lépcsőzetes munkakezdés sem sokat segít. Ráadásul ma is élnek ezzel a lehetőséggel a nagyvárosokban.A nagy dobás az, hogy a két csúcs között nagyon sok jármű használható fel és nem állnak kb. 8 órát egy parkolóban.
Amúgy az önvezető busz, nem az utasoknak nagy dobás, hanem a járművet üzemeltető vállalkozásnak. Az önvezetéstől nem lesz gyorsabb a busz.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
A járművezetés automatizációjának jelen szakaszában valóban drága.
De ugyan a folyamat fog lejátszódni, mint a processzor fejlesztésben.
A CRAY1 szuperszámítógép 5.5 tonna volt. 115KW fogyasztás mellett 160 MFLOPS teljesítményre volt képes.
Kerekítve 8 millió dollárt kellett kezdetben kifizetni érte.
A telefonom processzorának teljesítménye 1.92 TFLOPs.
Az elmúlt bő negyven évben megtanultunk processzort gyártani.Ennél sokkal rövidebb idő alatt fogunk elfogadható árú önvezetőrendszereket készíteni.
Az önvezető rendszernek nem kell munkabért fizetni és sztrájkolni sem fog. A munkaideje naponta 24 óra is lehet. Nem igényel szabadságot, rendszeres pihenőt sem.Egy rendszer legalább kettő embert képes kiváltani. Ha a kötelező pihenőket, a szabadságot és betegségeket beszámítod, három embert lehet kiváltani. Nem kínai gyerek munkabérrel számolva, elég gyorsan lehet elérni a gazdaságosság küszöbét.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Feketelaszlo #34 üzenetére
"Nagyon sok olyan tudományterület van, ahol egyáltalán nem, vagy nem olyan mértékben csökkentek a gyártási és üzemeltetési költségek, mint azt anno sok optimista gondolta - űrutazni, tengerfenékre merülni vagy nagy sebességű vasutat építeni például nem lett annyival olcsóbb, mint számítási teljesítményt vásárolni."
Korrekt.
Az önvezetés viszont három komponensből áll.
szenzor, számítási teljesítmény és algoritmus.
A szenzorok termelésének növelésével csökkenthető a költség. A számítási teljesítmény fejlődés független a feladattól. A programok fejlesztési költsége állandó. Minél több járműben használják, annál kevesebb költség jut egyetlen járműre.Hasonló jelenség játszódott le már többször is a járműiparban. Kezdetben a fékezéskori kerék blokkolás gátlás úri passzió volt. Ma már kötelező felszereltség. Ugyan így a jármű íventartása is alapfelszereltségnek számít.
Az utolsó három lízingelt fiesztánk őnállan képes be- és kiparkolni. Nekem teljesen felesleges funkció, de egy kezdő vezetőnek megváltás lehet.
A rakéták és űrhajók esetében, még nem találtunk meg az életképes alternatíváját a kémiai hajtóműnek. Ezért toporgunk egy helyben.
...a '90-es évek óta a biztonsági és környezetvédelmi követelmények például teljesen kioltották a közlekedési szektor árcsökkenését, sőt, reál áron még kicsit drágább is lett a legtöbb jármű."
Valamit, valamiért! Nyilván pénzbe kerülnek a vezető hibáit kompenzáló fejlesztések. De a segítségükkel értéket és életet lehet menteni.
Én bevállalom a többlet költséget. a biztonság ennyit megér. Az aktuális autóm képességet nem összetöréssel akarom megismerni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Ha csúcsidőre méreteznek ilyen rendszereket, akkor valahol állni fognak a járművek."
Ma is állnak a saját járművek.
Dolgozom egy cégnek, amelyik a két csúcs között szívesen használna 20-25 járművet. Gazdaságosabb lenne, mint most lízingelt autókkal közlekedni. Az önvezetés esetében a "parkolási" sérülések mennyisége is csökkenne.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Ha már ott tartanánk és csak és kizárólag ilyennel lehetne utazni, akkor is mennék inkább gyalog... "
Mert?
Azt gondolom, hogy hatalmas eltérés van a kényszerből történő vezetés és a szórakozásból történő vezetés között.
A torlódásokban vezetéssel eltöltött idő helyett inkább foglalkoznék mással. Hétköznap a reggeli torlódásban szoktam reggelizni. Legalább értelmes dologgal telik el az idő,
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"...a városi forgalom napközbeni eloszlása még mindig azt mutatja, hogy a csúcsidőkön kívül sokkal kevesebb igény van az utazásra, ami ennek az egész bérlős rendszernek az értelmét kérdőjelezi meg (arról meg ne is beszéljünk, hogy pl este 10 és reggel 5 között meg a járművek 90+ %-a állna..."
Ez miért baj?
Olyan mintha azt mondanád, nem jó a tömegközlekedés, mert naponta kettő csúcsban használják ki az emberek. Írtam, a kettő csúcs között, kiszállításhoz szívesen használnánk a kihasználatlanul álló járműveket.
Gondolom, a mai nulla százalékos kihasználtság helyett, a 20-30% is jelentős előrelépés.Valaki írta, hogy a mai járműmegosztó szolgáltatásokat használók kíméletlenül hajtják az autókat. Valódi önvezetés esetén ez nem gond, mivel senki sem fér hozzá a vezetéshez.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Én értem és megértem azt a félelmet ami a vezetési élmény elvesztésének lehetősége indukál.
De a közút közlekedésre és nem élményszerzésre van kitalálva. Azt gondolom, hogy sportpályákkal és speciálisan kialakított útszakaszokkal lehet az élményvezetés igényét kielégíteni.A torlódásokban töltött idő amúgy sem élmény csak értelmetlenül elpazarolt idő.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Kezdésnek mondjuk egy paradigmaváltás során a kapitalizmust és vele a fogyasztói társadalmat kellene radikálisan átalakítani"
Mire?
A szocialista típusú hiánygazdálkodás vagy mi a működőképes alternatíva:?".... meg a globális helyett a lokális szemléletet lehetne elővenni....."
Ez jól hangzik és a nagyjábül működik is. A helyben megtermelt dolgokért többet ihajlandóak fizetni az emberek. De ennek is megvannak a korlátai. Egykoron a narancs és gyapot országa akartunk lenni. Nem jött össze.
".... de mindenekelőtt a populáció növekedését kellene megállítani, mert teljesen mindegy, hogy spórolunk, ha az emberiség úgy szaporodik, mint a patkányok - végül mi is egymást faljuk fel (akár a szó szoros, vagy átvitt értelemben)."
Hol szaporodik úgy az emberiség, mint a patkányok?
Magyarországon, Európában? Vagy a fejlettebb országokban?
Ezekben az országokban legfeljebb a bevándorlás növeli az ott élők számát. Az egy személyre jutó gyerek születések száma 1 alatt marad a fejlettebb országokban. A gyerekek születését kedvezményekkel támogatják az államok.
Nem úgy tűnik, hogy patkány módjára szaporodna az emberiség. Nyilvánvalóan vannak országok ahol jelentősen magasabb születések arányszáma, de a fogyasztás ezeken a helyeken lényegesen alacsonyabb.a világ átlagfogyasztásánál.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Hiaba szarik ra, ha nem lesz eleg az elelmiszer fejadag egy fore elosztva. Ahhoz, hogy a bioetanol es biodizel termeleset engedelyezzek nem kell diktatorikus modszer, majd a piac altal beszabalyozza magat es az emberek eldontik hogy gyerek kell-e vagy benzin, mert csak egymas rovasara tud valasztani."
Üdvözlet a diktatúrának. Ha kérhetem ne Európában próbáljátok ki. Észak - Koreában élőben lehet tesztelni, aki ki akarja próbálni. Teljesen tipikus magyarázat is van benne. A diktatúra megmagyarázza, hogy nincs diktatúra. Az embereknek kettő választásuk van. Befogja a pofáját vagy befogják a pofáját.
"Majd ha meglesz a fuzios eromu akkor lehet lazitani a kitermelt uzemanyag adojan."
Rákosi idejében is ezt dumát tolták. Nem vágjuk le az aranytojást tojó tyúkot. Majd ha elérjük a célt, akkor majd jobb lesz.
"mindenfele agyonoptimalizalt par ev utan elhullo motorral,"
??? Ezt honnan veszed?
Lassan a Dacia is 5 év garanciát vállal az autóira.".....mert a vilag ettol nem fog nagyot valtozni. Ami jelentosen segitene a nepesseg fogyasa."
Félelmetesen diktatórikusra és antidemokratikusra sikerült a hozzászólás. Méltó módon sikerült befejezni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #06658560 #140 üzenetére
"Javaslom vesd össze mennyi egy autót venned, mennyi bérelni öt éven keresztül. Utóbbiban assistance, szerviz, biztosítás- bárki vezeti, mindenkire érvényes- egyedül a tankolás marad ki. Három hónap a felmondási idő, nincs egyéb futamidő megkötés. Ezt egy hitelkonstrukcióval, vagy egyben kifizetéssel könnyű összevetni."
Azért nem ennyire szép a bérlés illetve lízing. Amikor vissza viszed, akkor pontosan úgy kell kinéznie, ahogyan elhoztad. Vastagon fog a ceruza a javításkor. A legapróbb felületi hibák is számítanak, hiába marad sértetetlen a lakkozás.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz tha_answer #145 üzenetére
Ugye ebből nem következik, hogy bemondás alapján el kellene hinnem azt, ha elnyomnak attól majd jobb lesz nekem! Meg azt, hogy jobbat tud valaki a mostaninál csak el kell tüntetni az emberiség egy részét.
Az osztrák bajszos legalább ígérni tudott, de a katasztrófa nála sem maradt el.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz tha_answer #155 üzenetére
Nyilván a mai akkumulátorok több helyet igényelnek. Még így is sokkal rövidebb az egy "tankolással" megtehető kilométer. Ez így van.
Viszont a városi forgalomban ezeket a hátrányokat kompenzálja az energia visszatáplálásának lehetősége fékezéskor. Torlódásban 5 méter haladás után megállás, majd némi várakozás után indul újra néhány méternyi előrehaladással a folyamat.
Álló helyzetben nem fogyaszt az elektromos motor. Fékezéskor visszanyeri a jármű egy kicsi részét.
Belsőégésű motor esetben, még az automatikus start-stop rendszerek esetében is gyorsan beáll a folyamos motor üzem állapota. Legalább fél liter per óra fogyasztást produkál a legmodernebb belsőégésű motor alapjáraton. Városban szívesen használnék elektromos autót. Sajnos nem tudom itthon tölteni. Van három fázisú áram a gyors töltéshez. Viszont nem lehet megállni a ház előttTávolra viszont nem érdemes elektromos autóval utazni. Autópályán még a hibrid motoroknak sincs előnye.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz philoxenia #189 üzenetére
A linkelt oldal kicsit értelmezési problémás.
Az első táblázat mutatja a mért szennyezőanyag kibocsájtás.
A címben leírt tízszer mérgezőbb sehogyan sem tűnik ki belőle.
Az Euro 5-höz hasonlítva főleg nem."A dízelautók tízszer mérgezőbbek, mint a buszok és teherautók"
Sehol sem látható tízszeres szennyezőanyag kibocsájtás. Ráadásul az összes jármű dízel.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
" Csak egy példa: hogyan lesz értelmezve a kölcsönös udvariasság elve, ami egy csomó szituációra alkalmazandó a mostani szabályok szerint? "
Ez a legkisebb problémája az önvezetésnek. Pontosan úgy lehet kezelni, mint a számítógépen a programok estében. Prioritási szintet kell adnii a közlekedőknek.
Ha kettő jármű azonos pioritással és azonos időben érkezik a kereszteződésbe, a Kressz szabályok érvényeseket. Ha egy jármű siet, akkor prioritást vásárolhat a többi utazótól. Hajnal háromkor ez nem drága attrakció, viszont csúcsban illetve torlódásban drága lehet az elsőbbség vásárlás. Nyilván a ma is megkülönböztetett elsőbbséggel rendelkező járművek, egymáson kívül, továbbra is elsőbbséget élveznek minden közlekedővel szemben.Egy nyugdíjasnak fontosabb lehet az előnyadásból származó bevétel az utazási időnél.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz arnyekxxx #204 üzenetére
Egyszerűbb ám kevésbé hasznos.
Az előny megvásárlása mindkét fél számára hasznos lehet. A véletlenszerűség viszont a kiszámíthatatlansága okán senkinek sem lesz hasznos. Addig ameddig vegyes közlekedés van egy úton. nem csak önvezető járművek vannak rajta, a közlekedési előírásokat kell követni. Az önvezető járművekre is vonatkozik a KRESZ.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Miért durva a prioritás?
A közlekedés más fajtáiban is prioritás.
Vonat első osztály, Repülő biznisz osztály. VIP jegy koncertre. ...Nyilván akkor nem jó a felállás, ha az előnyt adó nem részesedik, az előnyt vásárló kifizetett összegéből.
Ha részesedik akkor van csere érték. Eladtam öt perc előnyt az utsó úton és kaptam érte pénzt. Hol itt a hiba.
Nagyon sok ember a saját munkaerejét és idejét adja el. A legtöbben csak azon háborognak, hogy keveset fizetnek érte és nem az eladás tényén.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Politika
- Tőzsde és gazdaság
- Napelem
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...