-
GAMEPOD.hu
Samsung Galaxy Note 4 Összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
silmatauki
őstag
Fiúk, műxik rendesen az optikai stabilizáció 4K módban? A GSMArena iPhone6+-összehasonlítása (valszeg hibásan) azt írja ("Strangely, it turns out the Note 4 can't use stabilization in 2160p videos or even QHD ones. We find that pretty strange since OIS is resolution-independent, unlike digital stabilization. Enabling stabilization reduces the FoV, which is how we expect digital stabilization to behave, not optical stabilization."), az OIS nem műxik 4K-ban, a http://www.avsforum.com/forum/161-camcorders/1671145-4k-samsung-note-4-ois.html szerint viszont igenis műxik, csak az ikonja nem látszik 4K-s / 2.5K-s felvétel közben, mivel ekkora felbontásokon digitális stabi nincs. Valszeg ez tévesztette meg a GSMArenásokat. Persze azért jó lenne konfirmáció minél több embertől, mert nem akarok stabi nélküli 4K-képes telót venni.
-
silmatauki
őstag
A T-nél pénteken azt mondták, hogy nemsokára lesz Samsung okosórájuk / sport-karkötőjük. (“Karperecként” hivatkoztak rá.) Ugyanakkor azt is mondták, hogy a múltkori NX Mini-s akciójukhoz hasonló nem várható. Ti tudtok esetleg valami bennfentes infót, hogy érdemes-e várni az NX Mini-s akcióhoz hasonló, kihagyhatatan akciókra, vagy inkább rendeljem meg most a T-től a cuccost?
-
silmatauki
őstag
Na megint jött egy pár perce a T-be az új készlet. Meg is rendeltem.
-
silmatauki
őstag
Ma jött a Mammutba pár fekete Note, de pár óra alatt elfogyott. Kár, mert holnap akartam (hogy ne kelljen a futárt várnom, ráadásul csak kedden) felszedni... vidéken 9 helyen van még (csak fekete).
-
silmatauki
őstag
1. Néztétek már a többi Wacom toll kompatibilitását? Én egy szabvány Wacom tollal (HP TC1100) próbáltam. Míg a Samsung tolla simán, 100%-ban műxik a HP táblán, fordítva nem megy a tulajdonképpeni képernyőérintős írás. Minden más működik – jobb egérgomb, hovering stb, csak a kiválasztás / írás nem. Ti próbáltátok más tollakkal?
2. a T-nél nem csupán a tök új, hanem a meglévő előfizuk meghosszabbítását is honorálják egy külső 4400 mAh-s akku-töltővel. (Ez most derült ki, kézbesítésnél – a honlapjuk csak új előfizuról ír.)
-
silmatauki
őstag
válasz Tatu-1981 #2704 üzenetére
én amúgy ezt a tokot rendeltem: http://www.ebay.com/itm/201192294111 – az olcsósága mellett főleg azért, mert Németből küldik, azaz nem kell 2 hónapot várni rá. Meg is érkezett pár nap alatt.
Ha a tokban van, a gép gombjai nehezen elérhetők, azaz oda kell figyelni, ha az ember nyomogatja. Hívás közben gyak. lehetetlen egy kézzel a hangerőt állítani.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
Vannak némi negatív híreim.
Egy csomót hasonlítgattam a Note 4 panoráma módját az iPhone5-éhez, szigorúan figyelve a szinkron együttmozgatásra felvételkor. (Nincs 5s/6/6+-om, így azokhoz nem tudtam hasonlítani.) Észrevételeim:
a, a N4 sokkal erősebb zajszűrést használ, és ez sajnos nem módosítható. Így a képei kevésbé szemcsések, viszont – a szignifikánsan nagyobb felbontás ellenére – kevésbé részletgazdagok. Sokkal jobban elmossa a Note a részleteket a panóin, mint az iP5.
Figyeljük meg például a következőt: a https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/sets/72157649341160191/ alatti albumban a Note 4 cropján (https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15199389233/in/set-72157649341160191) hátul, a nagy 576k logotól jobbra a képernyőn a 2. sorban a “Kinect” felirat gyakorlatilag olvashatatlan / dekódolhatatlan. Az iPhone5 képe (https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15820387862/in/set-72157649341160191/), bár kisebb felbontású és lényegesen zajosabb, olvashatóan tartalamzza ugyanezt.
Érdemes megjegyezni, hogy a nagy fali logó alatti fehér fénycsőhátterű, kisebb 576.hu logókból a legjobboldalabbiban a 'h' bal szára a pano illesztés problémái miatt duplázódott meg.
Más tekintetben is meglepően jó volt az iPhone5:
1, bár az iPhone5 egyáltalán nem támogat adaptív, dinamikus expozíciót, azaz nem veszi vissza/növeli meg az expozíciót, hogy a túl világos képrészek beégését elkerülje, kifejezetten jól vizsgázott a környezetéhez képest igen világos kirakatablakok renderelésében. (összehasonlítás ebben az albumban: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/sets/72157649341597631/; Note 4 crop: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15633522148/in/set-72157649341597631; iPhone 5 crop: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15818939715/in/set-72157649341597631) Bár természetesen nem olyan jó, mint a Note 4, de még – összességében – mindig sokkal jobb, mint amit az retina iPad Mini-m, ill. az iPad Air 2-m produkált.
2, sokkal kisebb függőleges területet sample-el a sweep pano készítése során. Ez a tesztképeken nagyon jól látszik. Egyrészt, általában kevésbé feltűnőek az illesztési hibák, mint a Note4-nél, másrészt, a kamera mozgásával azonos irányban mozgó embereket nagyobb valószínűséggel nem fog megduplázni, mint a picit alacsonyabb mintavételezéssel dolgozó N4. Ez nagyon jól megfigyelhető a legfelül már linkelt 1. eresztésben, a mozgólépcsőnél.
Megjegyzendő, hogy a tesztjeim során mind a retina iPad Mini, mind az iPad Air 2 lényegesen rosszabb minőségű panókat produkált, mint az iPhone5. Bár támogatják a dinamikus expozíciót és valamivel nagyobb felbontású képet rögzítenek, a sokkal kisebb szenzorméret miatt a dinamikájuk lényegesen alacsonyabb, és a zajuk sokkal magasabb, mint az iPhone5-é. A pocsék dinamikán sokszor a dinamikus expozíció se nagyon segít.
Összefoglalva: aki pano készítésre venné a Note4-et, és hozzászokott az iPhone-ok panókészítési minőségéhez, valszeg csalódni fog, hiszen még a iPhone5 is jobb, hát még a nagyobb szenzorméretű, így még nagyobb dinamikájú / még kisebb zajú 5s/6/6+. Persze minden más tekintetben (sokkal) jobb a Note4 kamerája - “csupán” a pano módja csalódás kicsit. Mindenesetre az összes iPad-nál lényegesen jobb panókat csinál.
A tesztekben használt összes iOS készülék 8.1-es iOS-et használt.
-
silmatauki
őstag
-
silmatauki
őstag
válasz Luser2000 #2720 üzenetére
Nem próbáltam még más panó appokkal. iOS-en csak a gyár alkalmas valóban sweep panóra, azaz olyanra, amit komolyabb parallaxishibák (és utólagos összeillesztési kényszer) nélkül kézből, simán körbefordulva meg lehet csinálni.
Bármi, ami “teljes értékű” fényképek összeillesztésén alapul, garantáltan használhatatlan lesz a parallaxishibák miatt, ha bármilyen tárgy 5-8 méterre vagy azon belül van. A sweep pano ebből jobb. Viszont az feltételezi, hogy a sweep pano app olyan gyorsan mintavételezze a szenzor közepét függőlegesen, ahogy csak lehet, ezzel minimalizálva a parallaxishibákat. Ezt third-party appokkal nem lehet megcsinálni iOS-en (az API zártsága miatt – még iOS8 alatt is). Androidon se láttam még régebben (kb. 1 évvel ezelőtt néztem át a droidos pano appokat, akkor még csak az N7 2013-on) olyan appokat, amik ne sima mondjuk 30 fokonként csinált fényképeket sitcheltek volna össze. Amely, összeillesztés használhatatlan eredményt ad, ha bármilyen tárgy túl közel van, és nem állványról fotózol.
Nagyon sok épület/természetpanót csinálok komoly MILC géppel és álvánnyal. (állvány nélkül reménytelen a parallaxishiba-mentes pano fotózás, ha az ember nem sweep panózik.) Ez viszont nagyon időigényes. Soxor csak sweep panóra van időm, ezért is kedvelem az iOS-t (ebből a szempontból), ahol az nagyon jól van megcsinálva.
-
silmatauki
őstag
válasz Luser2000 #2750 üzenetére
"Talán valami fotós topikban lenne érdemes kérdezősködni, mert nem tartom kizártnak, hogy legyen olyan app, ami úgy működik, mint ahogyan írod. Elvégre nem a spanyol viaszt kell feltalálni."
Majd írok még sokat a témáról – ma egy csomó 4K-s meg 1080p30/60-as körbefordulós tesztvideót csináltam, amiből aztán (ahogy pl. itt el van magyarázva) grabbelt képekkel próbálok MS ICE-ban ill. egyéb pano stitcherekben alkotni. Sajnos mindenképp kell az igen gyors szenzor-mintavétel (akár, ha már videónál tartunk, másodpercenként 30/60-szor), mert különben, különösen beltérben, a parallaxishibák mindent tönkrevágnak.
Az első 4K-s framegrab-es eredményeim lehangolóak – a 4k-s stream nagyon tömörített (ami különösen közeli színek közötti átmeneteknél zavaró), így az abból kinyerhető frame-ekből ICE-szal csinált pano sokkal gyengébb, mint a teló natív pano módja. Ráadásul videónál, ha automatán (pl. minden 0.5 sec-enként) szedi ki belőle az ember a frame-eket, nagyon nagyarányú az elkenődött vagy, ha AF-en volt a videó (ez a default), éppen "focus hunting"-os képkocka. Ezért kézzel mindig át kell nyálazni az autograbbelt frame-eket, és a rosszak helyett keresni a környezetükben valami jobbat. Majd rootolom a telót, hogy megemelhessem a 4K-s bitrátát, hátha az segít...
Addig is, 3 új, ma esti crop-példa a szobám polcáról (a teljes panót nem rakom ki inkognító-megőrzési okokból): iPhone 5 vs. iPad Air 2 vs. Note 4 natív pano-módja: Flickr album. A N4 messze a legrosszabb minden tekintetben, sajna – hiába van lényegesen nagyobb output felbontása, mint az iPhone 5-nek, az egész mintha a fele (vagy még akkora se) felbontásról lenne felskálázva. Érdekes módon, az Air 2 itt kifejezetten jól teljesített – jobban, mint az iPhone 5.
-
silmatauki
őstag
válasz Parallaxis #2516 üzenetére
"A Snap részetgazdagabb képet készít, a gyári alkalmazásban erősebb a zajszűrés, ami gyengébb fényviszonyoknál eléggé festményszerű képeket tud okozni (100%-os méretnél látszik ez)."
Egyetértek. A beépített Camera app ocsmány eredményeket produkál. A Snap sokkal jobb, főleg “Best” módban és 0-ra leredukálva a defaultban 6 élesítést. Persze a szenzor kicsisége miatt már (kényszerített) ISO 100-on is erős színzaj lesz jelen, de legalább nem vízfestékezik.
Kár, hogy az app csak “sima” fotózásra használható (a videóban nem támogat semmit a szabvány 480p30/720p30/1080p30-on kívül), és semmilyen spéci feature-t (dual camera stb.) nem használhatunk.
-
silmatauki
őstag
Folytattam a Snap összehasonlítását a Samu beépített Camera appjával. Sajna a minimális zársebesség, amit használ, 1/15s, míg a stock Camera app 1/8s-ig is lemegy – azaz egy teljes FE-t elvesztünk. Ez különösen azért zavaró, mert a kamera OIS-e igen hatékony. Az explicit 1/8s-es tesztjeim során az átlagos (nem öreg/vénemberes) kézremegést simán kompenzálta az OIS. A kb. 50 db 1/8s zársebbel csinált képemből (mindkét könyökkel a karosszéken, két kézzel két oldalon + alul tartva a telót, általában stylussal "böködve" a touch-to-shoot-hoz) egyetlen egy sem lett rossz a camera shake miatt.
Ugyanúgy tartva a telót (könyökök + kezek), 1/15s-mal (ez a stock Camera app minimuma OIS nélküli iOS gépeken) lőtt képeken az iPhone5, a 11 tesztképből
4 volt teljesen camera shake-mentes
3 közepesen shake-es
4 nagyon shake-es.Azaz:
1. tényleg nagyon hatékony a Note4 OIS-e
2. ha kevés a fény, és statikus tárgyat fotózunk, akkor érdemesebb lehet a Snap helyett a stock Camera appet használni, hogy 1 FE-t nyerhessünk a nagyobb lehetséges záridő miatt.[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz b.bela1 #2868 üzenetére
"Most akkor én, mint hülye telófotós, szerinted melyiket tudom hatékonyabban használni. Notesz3-nál könnyű volt, mert a snap vert mindent."
Ha természet stb. fotózol jó fényben és nem kellenek az extra, Samsung-speckó feature-ök (dual camera etc.), a beépített prog vízfestékezése / túlzott élesítése zavar, akkor egyértelműen a Snap. Ha kellenek a plusz feature-k, vagy NAGYON kevés fényben jellemzően statikus dolgokat fotózol, akkor egyértelműen a beépített.
Amúgy az első hsz-emben helytelenül írtam, hogy nincs 4K támogatás az appban. Van – csak külön kell engedélyezni (külön checkbox). Mindjárt letesztelem azt, hogy erősen megemelt H.264 bitrate-tel milyen minőségben rögzít videót. A default output trágya 4K / 1080p30 / 1080p60-ban, ha az ember pl. vízszintesen svenkeli a telót. Remélhetőleg dupla bitrátával jobb az enkódolási minőség is...
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #2873 üzenetére
"Amúgy az első hsz-emben helytelenül írtam, hogy nincs 4K támogatás az appban. Van – csak külön kell engedélyezni (külön checkbox)."
Túl korán örültem... a 4K-s próbafelvételeim, függetlenül a készülékorientációtól és a bitrátától (17-et és 48-at teszteltem), egyáltalán nem sikerültek – az egész kép hibás enkódolású volt. Szal 4K-s felvételre, ahogy nézem, alkalmatlan jelenleg a Snap. (A 1080p-vel semmi gondja, 48 Mbps-en sem.)
"Mindjárt letesztelem azt, hogy erősen megemelt H.264 bitrate-tel milyen minőségben rögzít videót. A default output trágya 4K / 1080p30 / 1080p60-ban, ha az ember pl. vízszintesen svenkeli a telót. Remélhetőleg dupla bitrátával jobb az enkódolási minőség is..."
Azóta kiderült, hogy az általam a múltkor linkelt ffmpeg-es frame-grabbelés könyörtelenül "kockásította" a streamet, legalábbis OS X és 1.0.1-es verzió mellett. Ha az ember VLC-ből grabbel külön-külön frame-eket, akkor nincs kockásodás, és a 17 Mbps-es 1080p is – a svenkelés során – jó minőségű. Nagy kő esett le a szívemről – a múltkori ffmpeg-futtatás után elgondolkodtam azon, hogy az ilyen láma enkóderre hivatkozva visszavigyem-e a telót a T-nek...
-
silmatauki
őstag
válasz david5745 #2924 üzenetére
"A másik leszedtem a Snap Camerát de nekem mint nem túl porfi fotosnak nem sok mindent mond a sok beállítás silmatauki tudnál ebben segíteni ??? "
- Klikk a három pontra bal alul
- Photo fül kiválaszt felül (ha nem az lenne kék)
- Lescrolloz a "JPEG Quality" menüpontra -> Best-re állít
- Tovább scrolloz egészen le a "Sharpness" menüpontra -> 0-ra állít -
silmatauki
őstag
-
silmatauki
őstag
-
silmatauki
őstag
Kösz!
1. Én is rendelek majd ilyen Qi-vevős-hátlapos S-View-t. Mennyire védi a gép oldalait? A N3 S-View tokja szépen túlnyúlt a sarkokon, azaz (valszeg) nem annyira éri fizikai behatás a gép sarkait leeséskor. Az S4 S-View hátlapja viszont semmit sem védett.
Amúgy nem tudsz olyan lehetőséget, ami az órát mindig megjeleníti, ahogy a Nokia teszi az OLED-es Symbianos cuccain?
2. Akár 3m-es töltőkábelt is használhatsz, ha az valóban bírja a 2A-es töltőáramot. Ez sajna csak spéci, drága kábelekre igaz. Eddig csak iOS-en, 30 pines kábeleknél mértem le magam egy halom hosszabb kábelen átfolyó tényleges áramot, microUSB-n nem, így tippem sincs, mit/honnan érdemes rendelni.
-
silmatauki
őstag
válasz S e t h #2984 üzenetére
Tessék, első eresztés: HDR mód komparálva nem-HDR-rel és a Nokia 808-zal, vmint az iPhone5-tel (ez utóbbi HDR-rel és anélkül is). A Snap-pal ez nem komparál, azt az albumot is mindjárt töltöm.
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #2987 üzenetére
Na itt a beígért anyag:
Ma egy csomót szórakoztam a Note4 stock camera appjának a HDR módjával.
Mint sokan biztos tudjátok, az iOS-féle megoldás egymáshoz nagyon közel, az első (kvázi alulexponált) kép kiolvasása esetében az elektronikus shutter használatával két expozícióból generál egy végleges HDR képet. Ez a fukció nem érhető el iOS alatt third-party appok számára, mivel nincs az API-ban lehetőség erre, még iOS8 alatt sem, akárcsak a szintén kitűnően implementált sweep panorámamód third-party appokban való használatára. Ezt a két feature-t iOS alatt tehát csak a beépített, meglehetősen buta kamera-appban használhatjuk. Sajnálatos módon, ui. (most csak a HDR mód előnyeit taglalva, a sweep pano-ét nem)
- a fenti módszer NAGYON ritkán eredményez illesztési hibát. Több (tíz?)ezer iPhone5-ös HDR képpel a hátam mögött bizton állíthatom, hogy jellemzően a camera shake (vagy túl gyors panning stb.) az, ami (nem túl zavaró) szellemképesedést okoz. Ha a telót stabilan tartjuk, akkor az amúgy mozgó célpont szinte biztos, hogy nem lesz szellemképes. Szemben a tradícionális 2+-képes megoldásnak, amely teljes értékű képeket csinál mechanikai shutterrel, teljes expozíció-újraértékeléssel és sokszor refókuszálással is, a két kép között, emiatt simán 1 mp fölött is lehet a két részkép exponálása között eltelő idő. Ezt kézből kitartani lehetetlen, és a mozgó tárgyak is nagyon rondák lesznek.
- idő/CPU overhead-je szinte abszolút nincs, szemben az imént említett tradícionális móddal, ami sokáig tart és CPU-igényes. (Különösen akkor, ha eleve kérünk stitchinget, és nem csak az individuális frame-eket mentjük el, hogy aztán desktopon fűzzük őket össze, általában sokkal gyorsabb és jobb mozgás/shake-kompenzációs algoritmusokkal, mint ami iOS-en elérhető.)
Nagy-nagy hibája viszont az, hogy, mivel nem két külön "igazi" expozíciót használ (hanem gyorsan kiolvassa a szenzort valamivel a shutter zárása előtt, majd az után is), hogy az így nyerhető dinamikatöbblet messze elmarad a tradícionális mód esetén lehetséges brutális, akár 8-10EV-s plusz dinamikától is. A saját méréseim szerint kb. 1-1.5EV az, amit nyerünk, ráadásul az egyes színcsatornák eltérő módon égnek be, így pl. a beégett fehérből soxor lesz sárgás. Nem sok, de a semminél több – emiatt mindig bekapcsolva tartom a HDR-t a saját iPhone5-ömön.
A Note4 ezzel teljesen ellentétes megközelítést használ.
1. Fizikailag csak egy expozíciót csinál, szemben az iOS-szel, ami, mint láttuk, kettőt, még ha csak elektronikus shutterrel is az elsőt.
2. Az expozíciót sok esetben akár 1EV-vel is alulexponálja, hogy a csúcsfények beégését megelőzze / csökkentse. Ha a tesztképeim között megnézzük a két-két HDR és nem-HDR fotót, akkor láthatjuk, hogy a nem-HDR-es képeket 1/596s és 1/646s zársebességgel, míg a HDR-est 1/1324s-szel csinálta. Azaz kevesebb, mint a fele fényt engedte a szenzorra (azaz: több, mint 1 EV-vel alulexponált) akkor, amikor HDR-ben fotóztunk. Ezzel érte azt el, hogy az ég (különösen az épület jobb oldalán, lent) sokkal kevésbé van beégve a HDR-es képeken, mint a nem-HDR-eseken.
3. Szemben a default, kép közepének mérésével, itt (kényszerítve) az egész szenzorról mér fényt, hogy minél jobban elkerülhesse a beégést. (Ezért van az, hogy az app nem enged fénymérési módot választani akkor, ha engedélyezzük a HDR módot.)
4. Végül, az elkészült képben az árnyékokat nagyon erősen felhúzza – a +1-es effektív EV-hozzáadás mellett (hogy ne látszódjon az alulexponálás).
Mit jelent mindez? Előnyök:
- az iOS-szel szemben garantáltan nem lesz gyorsan mozgó kamera esetén szellemképesedés
- mivel gyakorlatilag semmi spéci, third-party appok számára el nem érhető módot nem használ (szemben az iOS-szel), nagy kontrasztú tárgyak fényképezésekor nem kell a stock Camera appot használnunk (szemben az iOS-szel) a minél nagyobb dinamikaátfogás kedvéért. Azaz: semmit sem vesztünk, ha third-party appokat használunk, szemben az iOS-szel, ahol a third-party appok nem tudják elérni a spéci HDR módot, hanem csak, időben sokkal távolibb "teljes", bracketelt fotók összemergelésével tudnak HDR-eket generálni, annak minden fent már vázolt nyűgjével (garantált bemozdulás, ha nem támasztod meg a kamerát ésvagy a tárgy maga mozog) együtt.
Teljesen ugyanazt a végeredményt elérheted Snap-ban (vagy bármilyen másik appban), ha explicit a csúcsfényekre mérsz ésvagy, ha ezt nem teszed/teheted, (erősen) alulexponálsz, majd a végeredményt erősen felhúzod. Ezt, még egyszer, nem érheted el iOS alatt.
És a hátrány...
A fenti alulexponálás, sajna, azt jelenti, hogy kevesebb foton jut a szenzorra, ergó a végeredmény zajosabb lesz. Ez még az igen brutális default zajcsökkentés (és nagy JPEG-tömörítés) mellett is látható minőségromlást okoz. Hasonlítsuk össze pl. a következő két Allee-cropot:
HDR: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15842768601/in/set-72157649404626735
Nincs HDR: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15657410930/in/set-72157649404626735A bal felül látható "Exoderil" alatti szöveg olvashatósága pl. egyértelműen jobb a nem-HDR-es képen, mivel ott a rendszer kétszer annyi fotonnal gazdálkodhatott. Hasonlóan, az épület előtt látható virágosban jobban definiáltak a levelek. (Persze messze nem olyan jól, mint a referenciaként használt Nokia 808 esetében – kép...)
Végszó
A Note HDR módja, sajna, gyengébb eredményeket produkál, mint a fizikailag két felvételből végleges képet csináló iOS-megvalósítás. Öröm az ürömben, hogy emiatt a Snap-pal (vagy bármivel mással) is simán csinálhatunk olyan szintű HDR képeket, mint amit a stock Camera app produkál – némi utánmunkával (vagy, ha van a fenti alulexponálás ésvagy csúcsfényekre mérés majd pp-ben minimum +1EV felhúzás megcsináló, beépített HDR funkcionalitása az appnak, akkor abban).
-
silmatauki
őstag
válasz Bélaaaa #3034 üzenetére
Videót akarsz belőlük kreálni? Ha igen, szükséged van az eredeti fényképekre, vagy eldobnád őket? Ha igen + igen a válasz, akkor “A better camera” működni fog – most teszteltem a N4-emen (v. 3.27). Lépj video módba (jobb alsó üzemmódválasztó ikon), majd nyomd meg a deaktivált-szürke színű ikont bal alul, engedélyezd a Time lapse módot, majd nyomd meg alul középen a nagy videokamera-ikont a rögzítés kezdetéhez.
Sajna
1, nem lehet az appot arra konfigolni, hogy a köztes képeket is lementse (ld. a 2. kérdésem fentebb)
2, a következő appok nem támogatnak Time lapse-et egyáltalán (teszteltem):- Stock camera app
- Snap 5.4
- a Google szabvány Camera appja (külön letölthető) -
silmatauki
őstag
Még mindig HDR:
Pár héttel ezelőtt már utaltam a GSM Arena N4 vs. iP6+-cikkének 4K üzemmódbeli OIS-hiány-állításának hibájára. Akkor az alapján gondolták azt, hogy 4K-s videofelvételnél nincs semmilyen stabi, hogy a config menüben olyankor a stabilizáció ikonja valóban deaktiválódik. De azt nem vették észre, hogy az kizárólag a plusz elektronikus stabit kapcsolja ki/be, nem az állandóan aktív (és a stock Camera appból nem kikapcsolható) OIS-ét. Most egy újabb, igen komoly hibát találtam a cikkükben, annak is a HDR-t tárgyaló részében.
Ez a cikk arra a következtetésre jut, hogy a HDR mód használatakor az árnyékokat ugyan felhúzza (= világosabbá teszi) a rendszer, de a csúcsfények jobban be fognak égni (“The Galaxy Note 4 mode manages to bring out extra detail in the shadows (the Bistro sign is more legible) though the brightly lit areas become more washed out.”).
Ez egyáltalán nem általánosítható és kapásból egy ellenpéldaként ott van a tegnapi kétszer két HDR-es és nem-HDR-es Allee-képem. Azzal cseszték el a GSM Arenások, hogy (idő, esetleg hozzáértés híján) nem próbálták megfigyelni a képek EXIF-jei alapján a törvényszerűségeket. Ennél a két példánál például a N4 kifejezetten rosszul mért a csúcsfényeket HDR módban – a HDR-es felvételnél lényegesen alacsonyabb zársebességet (1/2288s) alkalmazott, mint a nem-HDR-esnél (1/2816s). Mivel ez azt jelenti, hogy több fotont kapott a szenzor a HDR-es kép készítése során, nem véletlen, hogy jobban beégtek a csúcsfények azon a képen. De ez egyáltalán nem általánosítható – valszeg azért mért rosszul a kamera még a HDR-módban default teljes szenzoros mérés ellenére is, mert viszonylag kis területre koncentrálódtak a csúcsfények. Ezzel a problémával már találkoztam máskor is az N4-en (erről majd egy következő hozzászólásban, amiben a Snap képminőségét is hasonlítgatom a stock Camera appéval). Ha nagyobb kiterjedésű lett volna a csúcsfényes terület (ahogy az én tegnapi Allee-s képeim), akkor a HDR kép készítése során nem hogy nem túl, hanem egyenesen alulexponálta volna a teló a HDR-es képet.
Sajna az iPhone6+ HDR módját érintő megállapításai sem állják meg a helyüket a legtöbb igazi életbeli kép kapcsán. Gyakorlatilag ugyanazt a hibát követik el: egyetlen egy kép alapján általánosítanak, és állítják kb. ugyanazt, mint a fentiek – hogy ti. HDR módban jobban beégnek majd a csúcsfények (“The iPhone 6 Plus HDR option also improved rendering in the shadows (though not as much), again at the cost of washing out some of the highlights.”). Mégpedig bárki, aki akár csak pártucat HDR képet lőtt iPhone-okon, tanusíthatja, hogy ez ostobaság.
Egyszóval, érdemes fenntartásokkal kezelni, amit a “szaksajtóban” olvas az ember...
-
silmatauki
őstag
Na akkor itt egy komolyabb Snap vs. stock Camera app összevetés, ahogy ígértem – plusz iPad Air 2, iPhone 5 és az elmaradhatatlan etalon-csúcskamerateló, a Nokia 808 képeivel.
Stock Camera app HDR vs. nem-HDR módja
Kezdjük a stock Camera app HDR vs. nem-HDR módjával. A tegnapi, ill. mai, kapcsolódó írásomban már kifejtettem, hogy
1, a gép egyképes ál-HDR-t használ, és csak alulexponálással & durva árnyék-felhúzással operál;
2, HDR módban (kényszerítve) az egész szenzort használja fénymérésre, hogy elkerülje a csúcsfények beégését, de
3, ez az egész szenzoros fénymérés bizonyos esetekben nem működik – pl. akkor, ha a csúcsfények a látómező egy kis részére korlátozódnak.Ezt a problémát demonstrálja az album HDR vs. nem-HDR módját illusztráló kétszer két képe:
HDR:
eredeti 1: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15850485891/in/set-72157647090389033
eredeti 2: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15666708727/in/set-72157647090389033
crop: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15232822503/in/set-72157647090389033Nem-HDR:
eredeti 1: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15850475491/in/set-72157647090389033
eredeti 2: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15851847672/in/set-72157647090389033
crop: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15664955738/in/set-72157647090389033Ha összehasonlítjuk az asztalon levő középső fehér doboz csúcsfényeit, akkor láthatjuk, hogy a HDR módban ugyanúgy be vannak égve, mint anélkül. A két mód közötti (jelentős) különbség csak a HDR képen a felhúzott árnyékok képében jelentkezik. A beégés mértékének kb. azonosságának miértje egyértelműsödik az EXIF-ek megnézésével: a záridő 1/284s a HDR-es és 1/236s, ill. 1/234s a nem-HDR-es képeknél. A különbség kb. 0.2 EV, ami nem sok. Azaz: bár HDR-módban valamivel kevesebb fotont engedett az automatika a szenzorra, a záridőbeli különbség nem volt akkora, hogy igazán látható beégés-mentesítéshez vezethessen. (A tegnapi, az automatika által rendesen mért Allee-képeimnél például több, mint 1 EV volt a különbség. Nem csoda, hogy ott lényegesen kisebb volt az ég beégése a HDR-es képen, mint a nem-HDR-esen.)
A probléma oka egyértelműen az, hogy a képnek csak igen kis részletét foglalja el az igen világos terület. Ahogy a GSM Arena hasonlóan "problémás" tesztképénél, az automatika egyszerűen nem ehhez a csúcsfényhez igazította az expozíciót. Ha nagyobb kiterjedésű lett volna ez a terület, akkor valszeg rendesen működött volna minden, ahogy az Allee-s HDR-es képeknél is – a színfalak mögött (jelentősen) alulexponálta volna a képet (a záridőt legalább 1/500s körülre csökkentve), hogy megakadályozza a beégést.
Konklúzió: mivel az igen durva zajcsökkentés & élesítés miatt amúgy sem ajánlom a beépített Camera app használatát 1/8s záridőt nem igénylő fotók készítésére, a third-party appokban (amelyek közül jelenlegi tudásom szerint a Snap a legjobb), ha beégést tapasztalunk, és nem tudunk a beégett felületre rendesen mérni (az automatika rendre túlexponálja a képeinket), akkor kézzel exponáljunk alul. (A Snap-ban ez pl. a köv. képp tehetjük meg: tap a bal alsó 3 pontra > Photo tab > Exposure > válasszunk ki valami negatív értéket.) Ha viszont mindenképp a gyári apphoz ragaszkodunk, akkor van egy nagyon rossz hírem: a HDR mód aktív állapota mellett nem állíthatunk exposure kompenzációt, így azt semmilyen módon nem "javíthatjuk".
Megfigyelendő az is, hogy mivel a szenzorra a HDR esetén a nem-HDR esethez képest "csak" 20%-kal kevesebb foton jut, nincs olyan durva eltérés az árnyékok minőségében, mint a tegnapi, 1+ EV-különbségű esetben. A crop képen látható Húzni / Pull / Ziehen, eredetileg árnyékban levő (azaz HDR módban erősen felhúzott) feliraton látható "kenés" ezt jól mutatja – az kb. ugyanaz a két esetben. (Azért vettem bele minden cropba ezt a feliratot, mivel a fehér alapon piros szín kis kontrasztú, amin nagyon jól megfigyelhető mindennemű, zajcsökkentésből fakadó elkenés.)
Stock Camera app durva zajcsökkentése & élesítése vs. Snap camera élesítés nélkül
Nézzük a másik beígért területet, a beépített Camera rendkívül durva zajcsökkentésének és élesítésének hatását, és hogy az ezekkel nem operáló third-party appok outputja milyen tekintetben jobb. Hasonlítsuk össze a fenti képekkel az album N4-Snap- -előtagú képeit. Ezeket Best JPEG minőséggel és 0 sharpeninggel csináltam. Egy crop:
https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15850476731/in/set-72157647090389033
Figyeljük meg mondjuk a bal felső Húzni / Pull / Ziehen-táblát. Sokkal kevésbé van elkenve a piros szín, ami azt mutatja, hogy sokkal kisebb zajcsökkentést alkalmazott a Snap, mint a stock Camera app. Természetesen ennek negatív következményei is vannak: bárhova nézünk a Snap képein, az árnyékokban mindenhol látunk színzajt. Ez különösen sötétszürke/fekete háttéren feltűnő. Ez a zaj a kis szenzor-pixelméret, valamint a tradícionális Bayer színszűrő egyenes következménye, és jobbat a technika jelenlegi állásánál nem igazán remélhetünk. Mindenesetre a Samsung elkövette azt a hibát, hogy igen durva színzajszűrést (effektíven: a színek durva elkenését) használ akkor is, amikor nem kéne (pl. alap-ISO-n), és mindezt nem teszi konfigurálhatóvá.
Sajnos nem csupán a színek elkenése a probléma. A Samu appja ezen felül igen durva utóélesítést is használ, ami miatt durva és természetellenes élek (angolul: oversharpening halos) jelennek meg a nagyobb kontrasztú színátmenetek között. Figyeljük meg pl. az asztalon levő könyv oldalán a feliratot (fehér-kék átmenet): a Snap képén az átmenet természetes, míg a Samu appjának kimenetén mintha valaki az összes betű határát átrajzolta volna egy szürke tollal. Nos, ezek az utóélesítés által behozott ál-élek.
Végül, a harmadik, nem ennyire feltűnő, de szintén komoly probléma a Samu outputjával a JPEG túltömörítettsége. (Amelyet szintén nem állíthatunk át.) Ha megnézzük az 1. fejezetben linkelt képeken például a Húzni / Pull / Ziehen-táblának a széleit, egyértelműen látszik a JPEG tömörítés miatti "kockásodás". Ilyen nincs a Snap "Best" JPEG minőségre átállított outputján. Hát igen – nem véletlen, hogy a kevinrocksman-féle hack is megnövelte a JPEG minőséget (lecsökkentette a tömörítés mértékét).
Egyéb telók
Az albumba felraktam az iPad Air 2, iPhone 5 és az etalon, a Nokia 808 képeit, amelyeket közvetlenül összehasonlíthatunk a Note4 kimenetével.
Természetesen mondanom sem kell, hogy a Nokia (itt a crop) úgy is messze a legjobb eredményt produkálta minden tekintetben, hogy az obijának gyutávja ekv. 27mm, míg a többi telóé (különösen az iPhone5-é) magasabb, így több szenzor-megapixelt igényel ugyanannak a tárgyterületnek a lefedése. A Note4-nek azonban nem kell szégyenkeznie – a 16 Mpixelje sokkal részletgazdagabb állóképet ad, mint az Apple két gépe. (Pláne, ha nem a Samu beépített Camera appját használjuk.)
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz guriga1234 #3066 üzenetére
én főleg a kamerája miatt vettem – 4K, 16 Mpixel stb – na ez az, ami az iPhone 6+-ban nincs (a sima 6-ban még OIS sincs...). Ezért is próbálom kihozni belőle a legjobb minőséget. Kár, hogy a Samu így elcseszte az appját...
-
silmatauki
őstag
válasz Szpisti #3069 üzenetére
Nekem is van egy Fuji X-E1-em – na (a 18-55 minőségét is belekalkulálva) annál jobb képminőségű cropos kitzoomos kamerát nehéz találni De a videójának minősége csapnivaló, míg az N4-é kitűnő – ez utóbbi tehát jól kiegészíti a Fujit. Ja, és mindig nálam lehet, szemben a Fujival.
-
silmatauki
őstag
"Oké. Itt be is fejeztem a témát, és majd ha intézek ez ügyben bármit is, majd megtartom magamnak, hiszen itt ez úgysem érdekel senkit."
Nagyon sokunkat érdekel a rootolás vs. gari témája. Én is nagyon szívesen rootolnék a kamera-javítások és például a CF.lumen miatt. Szóval légyszi tudósíts bennünket a fejleményekről!
-
silmatauki
őstag
válasz S e t h #3140 üzenetére
"több helyen hozták ki győztesnek a note 4 kameráját, persze ilyenkor valami oknál fogva a Lumiák nem szerepeltek/na vajon miért/, plusz nálam nem volt ilyen egyértelmű a helyzet, mivel többször az új Iphonet láttam jobbnak, ami különösen annak tükrében szomorú, hogy egy 8 megapixeles kamera áll szemben egy 16 megapixelessel.Amiben talán jobb az iphone, az az éjszakai képek és videónál a stabilizátor."
1. Ami Lumia kameraban _egyertelmuen_ jobb, mint a N4, a 1020 (es persze a nem-Lumia Nokia 808). De me'g a 1020 is tavalyi modell, mai szemmel igen elavult hardverrel; ezert nem szoktak ujabban GSM/PhoneArena-s tesztekben szerepeltetni. Ez nem valami Nokia-ellenes osszeeskuves...
2. az iPhone-nak valoban vannak pozitivumai a Samuhoz kepest (pano, HDR). A videostabi viszont max. a 6+-ban lehet egyaltalan osszemerheto az N4-e'vel. Az osszes tobbi iPhone-ban az elektronikus stabi lenyegesen rosszabb, mint az N4 OIS-e. Csinaltam egy csomo tesztet szorosan osszefogott N4 + iPhone5-tel pl. futas kozben. Ez elobbi a default OIS mellett ki, ill. bekapcsolt IIS-szel; az iPhone5-ben, mint minden IIS-es iPhone modellben, meg a stock Camera appban eleve be van kapcsolva az IIS (es nem kapcsolhato ki). A kulonbseg dramai: a N4 sokkal-sokkal nyugodtabb videot produkal. Ha kell, csinalok majd ebbol szinkronizalt videot.
(Bocs, hogy nincs ekezet, iPad-en irok.)
-
silmatauki
őstag
válasz Richard #3190 üzenetére
"Az pedig, hogy a programok minősége annyival jobb lenne IOS-en?? Régen volt az már "
Apropó, ma egy csomót eljátszogattam az iOS-en egyik kedvenc gámámmal, a Skyforce Reloaded 2014-gyel (Note4 stock T-mo). Teljesen jól fut Androidon, nem rosszabb, mint az iOS-verzió. Az egyetlen “problémája” a nem fullscreen reklámok olvashatatlansága (nem mintha azok bárkit érdekelhetnének).
-
silmatauki
őstag
Megint két (tegnap esti) kép, amely bemutatja, mennyire ocsmány a stock Camera app outputja. Helyszín: tegnap este a Gellért-hegy; tárgy: valami pirosan foszforeszkáló anyaggal készített szöveg.
Érdemes megfigyelni, hogy a stock Camera app képén a jobb középső rész olyannyira el van kenődve, mintha zsír lett volna az obin:
https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15866997622/in/set-72157649029578557
Persze nem volt ez, ami egyértelműen kiderül a mindennemű kenődés nélküli Snap-os képen:
https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15841816836/in/set-72157649029578557
Jobb középen a különbség magáért beszél... Ráadásul a Snap egy teljes EV-nyi fotont (azaz a fotonok felét) elvesztett, mivel 1/15s-szel fotózott, szemben az 1/8s-es stock appal - és még így is sokkal jobb.
Ahogy már a múltkor is írtam a vörös csatorna maszatolásáról, a képeken a középső felirat gányolását is érdemes megnézni. A Snap fotóján alig van szín-elkenés; a stock app outputján annál inkább, majdnem olvashatatlanná torzítva a szöveget.
Nem mellesleg, az EXIF-ből kiderül, hogy a Snap 1/15s ISO2000-rel fotózott. Az eredmény nagyon szép ahhoz képest, hogy pl. az iPhone (még a 6+ is!) mennyire ocsmányul gányol ISO1200 fölött.
Összefoglalva
1. Ezt a telót bűn a stock Camera appal használni, ha normális állóképekre vágyunk.
2. ha a DxO a stock Camera appal méri majd le a kamera teljesítményét (még mindig adósak a kamera tesztjével), akkor már jobb lelkileg felkészülni arra, hogy jóval az iPhone6(+) alatt fog “teljesíteni”, muníciót adva a sok Apple fanboynak.[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
Na itt egy mini-tutorial azoknak, akik a stock Camera app ál-HDR-módjának outputjához hasonlót szeretnének a képeket poszprocesszálva elérni, de megtartva a lehetséges legjobb képminőséget. Tegnapi teljes album (cukrászda):
https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/sets/72157647121416243/
Névkonvenció:
- A Snap-os képek neve Snap-pal kezdődik, és utána a használt exp. komp. mértéke (0 / -1 / -2) következik.
- A stock Camera appos képek neve HDR-rel vagy NoHDR-rel kezdődik.
- A két, outputként szereplő Snap-os eredetijű kép nevének végén a “Preview X” szerepel, ahol X 1 vagy 2.
- Az ezek megkapásához használt beállításokban van egy plusz SETTINGS.Itt a stock Camera app HDR nélküli módjának outputja: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15867332312/in/set-72157647121416243
Itt van thumbnailként, amin pirossal jelöltem a beégett helyeket (a szemközti ház homlokzata, különösen a piros sávokkal + a csillár felső része):
Itt a stock Camera app HDR-es módjának outputja: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15865975281/in/set-72157647121416243 és https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15867329282/in/set-72157647121416243. Ahogy mindkét esetben látható, a csúcsfények, bár nem égtek be annyira, mint a nem-HDR-es módban, azért jobbak is lehetnének. Nézzük, mit lehet elérni kézi negatív exp. kompenzációval és utómunkával, és hogy hogyan kell tekergetni a csúszkákat.
Ahogy írtam, vagy a csúcsfényekre kell fényt mérni, vagy, ha ez nem megy, kézzel kell negatív exp. kompenzációt beállítani, hogy elkerüljük a csúcsfények beégését. Snap-ban -2-ig mehetünk le. A -2-es, tuutorialom további részéveb a fedolgozás inputját képező, beégésmentes fénykép itt van: .
Ebből a képből két, különböző beállításokkal készített ál-HDR képet is csináltam, hogy láthassuk, meddig “mehetünk el”, és mikortól lesz természetellenes az eredmény.
Az elsőben a köv. változtatásokat csináltam az OS X ingyenes, beépített Preview appjával:
- legfelső (Exposure csúszka) teljes fényerőt, függetlenül a lokális fényességtől, valamivel megnöveltem az össz-fényerőt (mivel a -2 EV exp. kompenzáció konstans elsötétítette a kép minden egyes pixelét. Ezt ellensúlyozom itt.)
- ellensúlyozandó a teljes fényerő fenti, kézi emelését és az ebből következő csúcsfény-beégést, a Highlights csúszkát egészen kihúztam a maximumig. Ha nem tettem volna, a csúcsfények csúnyán beégtek volna a fenti, konstans fényesítés miatt.
- végül, erősen felhúztam az árnyékokat (Shadows csúszka)Az eredmény itt van: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15865973751/in/set-72157647121416243; a beállítások: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15867329202/in/set-72157647121416243
A másodikban még extrémebb kezelésnek vetettem alá a képet. Most a Shadows csúszkát teljesen jobbra húztam, miközben a teljes expozíció-növelést kicsit lejjebb vettem. Az eredmény: kisebb kontrasztú és jobb csúcsfényekkel rendelkező (mivel a teljes expozíció-növelés alacsonyabb, mint az előbb) kép – viszont immár kissé természetellenes, tipikusan túlhúzott HDR-es átmenetekkel rendelkező kép. (Ez különösen a csillár feletti mennyezeten, körívben figyelhető meg.)
Az eredmény itt van: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15681957809/in/set-72157647121416243; a beállítások: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/15867970035/in/set-72157647121416243
Mindkét kép jellemzője, hogy a csúcsfényei jobbak, mint a stock Camera appé (még azt HDR módban hasznáva is), és, természetesen, mentes az ocsmány kenésétől. (Cserébe viszont persze sokkal színzajosabb.)
-
silmatauki
őstag
válasz Parallaxis #3240 üzenetére
"Egy végletekig elavult megoldást nem fognak átvenni, hogy utána fél év múlva ismét cserélgessék a tartozékokat (az Apple eszközeihez készülő tartozékokra egy egész iparág állt rá, ezeket nem lehet fél évente-évente szívatni egy újabb csatlakozóval) .
...az Apple 8-10 évre előre fejleszt, a microUSB nagyjából a kőbalta szintjén van a Lightning csatihoz képest"
Bocs, de úgy látszik, nem igazán ismered a Lightning-ot.
1, USB2 sebességeket produkál.
2, láttad már a HDMI output "minőségét" / a lagot? Nos, az is az USB2 sebesség miatt van – egyszerűen az Apple mérnökei nem tudták megoldani, hogy max. 400 Mbps sebesség mellett tömörítetlen full HD videót nyomjanak át a Lightning felett. Ez nem votl gond régen, a 30-tűs csati felett, mert ott dedikált vezetékeket használtak erre. A Lightning azokkal viszont nem rendelkezik.
Javaslom, hogy köss rá egy külső, igen kis laggal rendelkező TV-re / monitorra (HDMI-n vagy VGA-n) egy Lightning-os iCuccot, és egy régi, 30-tűs csatisat (ami már támogatja a HDMI / VGA-adaptereket) és nézd meg a lagben meg, ha nem iOS-natív videókat játszol vissza, a képminőségben a különbségeket... aztán hasonlítsd össze a lagot meg a képminőséget a microUSB-alapú MHL 3-mal (Note 4 stb.) meg a SlimPort-tal (a legtöbb Nexus gép)... na, melyik van hátrányban? Nesze neked "Apple-féle Lightning a király". (vö. "az Apple 8-10 évre előre fejleszt, a microUSB nagyjából a kőbalta szintjén van a Lightning csatihoz képest" - LOL)
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz Parallaxis #3244 üzenetére
"A jelenlegi megoldás mögött USB 2.0 van, de a csatlakozó megváltoztatása nélkül a jövőben az egész kommunikációs szabványt le tudják bármire cserélni, nincs megszabva. A microUSB, csak és kizárólag USB lehet, semmi más, sőt a 3.0-hoz a csatlakozó maga is változik."
Bocs, de komolyan azt hiszed, hogy ha annyira könnyű / egyszerű lenne megoldani a gyorsabb kommunikációt a Lightning felett, akkor az Apple belerakott volna egy komplett aktív H.264 + AAC MOV / mp4 / m4v container dekódert a HDMI / VGA adaptereibe? Hogy bevállalta volna a maximális 1080p helyett csak 900p felbontású, átlag 80ms-et lagoló, az en/dekódolás miatt kicsit "kockásodó" képét direkt (nem natívvideo-lejátszás) meghajtás mellett? Igencsak valószínűtlen.
Valszeg marketing speak volt csak az egész "a Lightning csodákra képes"-duma. Amelynek élő ellenpéldája a régi 30-tűs csatinál lényegesen rosszabb minőséget produkáló HDMI / VGA adaptereik.
"HDMI-s TV-re kötést iPhone 6-al néztem pár hete egy ismerősömnél, de lag ott nem volt egy gramm sem (persze ez nem jelent semmit)."
Ha nem akarsz szintetikus teszteket nézni (amik azonnal kimutatják a lagot), játssz egy kicsit egy flipperjátékkal. Érezni fogod a különbséget.
"A kábeles TV-re kötést egy mobil eszköznél egyébként sem tartom jó ötletnek, de ez más történet."
Sajnos jelenleg a wireless streaming nem alternatívája a wirednek. A wireless AirPlay legkisebb lagja 130ms (azaz 50 ms-mal rosszabb, mint a Lightning felett), és még pluszban szenved a szokott wireless streaming-bajoktól: az átvitel "szennyezettségétől" / sebességétől függő szétesés, plusz lag stb. Már a 80ms-ot is megérzi az ember nagyon gyors reakciókat igénylő játékoknál (jellemzően flipper), a 130 ms-t meg már az autóversenyeknél és hasonlóknál is. Gyakorlatilag az AirPlay alkalmatlan akciójátékokra és emiatt még papíron sem pótolhatja a normális kábeles megoldásokat.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz Parallaxis #3245 üzenetére
"Nincs már tollablak külön, mert elég ha átlósan behúzod az ujjad valamelyik fenti sarokból és az adott alkalmazás átvált ablak üzemmódra (még az ExDialer-nél is működik )."
Ráadásul a legtöbb appot futtathatod - root nélkül! - ablakban is egy szimpla MW-Pen-es kezelés után. Kurv@ jó kis hack...
-
silmatauki
őstag
válasz Parallaxis #3251 üzenetére
Olyankor sima uninstall / kézi reinstall.
-
silmatauki
őstag
válasz Parallaxis #3249 üzenetére
"- mint írtam, iPhone 6+-al néztük a HDMI csatlakoztatást TV-re. A kimenet valós 1080p volt, szó nem volt semmilyen lekonvertálásról, kockásodásról, laggolásról. A látott kép tűéles és tiszta volt, főként játékokat néztem, de semmilyen lagg nem volt, vagy ha volt, akkor az az emberi észlelés és a játékok vezérlési tűréshatárán túl volt. Szerintem ez vagy a régebbi 5/5s készülékeknél volt probléma, vagy adott kábelnél.
Találtam is egy videót: [link]"Ha megnézed ezt a videót, és a scrollozásnál meg-megállítod, magad is láthatod, hogy bizony van benne lag. Itt egy példa-screenshot: a scrác gépén a TV-n még látható legfelső sornyi ikon (azaz kb. a képernyő 2/5-e) már egyáltalán nem látszik (lefelé scrollozott):
Azaz bizony van lag. De, ahogy mondtam, az kb. 80ms, így például autóversenyeknél nehéz észrevenni. Flippernél annál könnyebb.
-
-
silmatauki
őstag
válasz Parallaxis #3280 üzenetére
"Az, hogy egy alkalmazásváltó 1,5-2 másodperc alatt jelenik meg a gombnyomástól, azt nem tudom viccesnek tartani, mikor N3-on még a menügomb hosszan nyomásával együtt is gyorsabban megjelent"
Kapcsolj ki minden animactiot a Settingsben (mindharmat).
-
silmatauki
őstag
válasz Parallaxis #3302 üzenetére
Ilyenkor érdemes várni, amíg a Kies bejelenti, hogy nekünk T-seknek is van új FW (nekem (snapi) még mindig csak a régi NJ4-et írja, mint legújabb), vagy szedjük le az új FW-t és rakjuk fel mi, kézzel?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Hobby rádiós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Trollok komolyan
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- S23 Ultra 4 hónapos tokkal, garanciával eladó!!
- iPhone SE 2020 64GB Fekete Független/1 hónap gar./Akku 85%/p3369/