Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CybonTom

    tag

    Minden jobb lett volna régen?
    Szerintem minden nem... viszont nagyon sok minden igen.
    A grafika egyértelműen sokat fejlődött. viszont ahogy én látom, a játékok jelentős része nagy egyszerűsítésen ment keresztül ami a játékos bázis kibővülése miatt van. Az érjünk el minél több játékost, ezzel maximalizáljuk a profitot elv miatt a régi gamer társadalom teljesen felhígult és ennek meglett az a következménye, hogy most már komolyan megcsinált tartalommal rendelkező játékot elvétve látni (Pillars of Eternity, csak hogy egy rpg-t hozzak), mivel a kiadóknak ez nem hoz olyan profitot a befektetett idő arányában, mint egy-egy ismertebb cím sokadik rókabőr lehúzása, vagy éppen a félkészen kiadott játékok dlc-kre bontása (mert az átlag emberek láthatólag megveszik ezeket milliós forgalmat generálva). Pedig igazából megnézve az egy kategóriába tartozó játékok kezdenek teljesen ugyanolyanok lenni és a grafikájuk csak az ami megkülönbözteti őket (és nem úgy, hogy az egyik szebb mint a másik), a játékos bázisok pedig szépen fogyatkoznak, mégha lassan is ezen játékok körül, mert a játékosok kezdenek kiéhezettek lenni az egyedi, kreativitást és kihívásokat is tartalmazó játékokra (a cikkben említett Minecraft egy remek példa erre, hisz azt a játékot abszolúte nem a grafikája vitte a topra).
    Amiért én azt mondanám, hogy a játékok alapvetően jobbak voltak régen, az azért van, mert manapság ezek most már pénztermelő projectek csak, amelyekből szép lassan kezd kiveszni az ötlet és a régen még meglévő fejlesztői elkötelezettség + lelkesedés, hisz a kiadók szimplán nem hagyják őket legtöbbször kibontakozni, mert nekik időre kell a pénzügyi teljesítés (tisztelet annak a nagyon kevés kivételnek).

    u.i.: Aki úgy gondolja, hogy a warez öli meg a játékokat, annak az én példámat tudom hozni, miszerint most 100x annyi játékot megveszek a boltban pc-re, mint vettem meg régen c64-re (na meg a felmérések alapján azok sokkal hajlamosabbak pénzt kiadni egy termékre akik warezolnak, mint azok akik nem). :) Persze ezen bizonyára még többet dobna, ha lennének demók mint régen és nem fizetős formában, hogy kipróbálhasd a terméket.

  • CybonTom

    tag

    válasz Csapoati #118 üzenetére

    Bizonyára van nosztalgia faktor is sokaknál, de szerintem igenis vannak minőségbeli problémák, ugyanis a játékok végtelenül kezdenek egyszerűsödni, úgy általánosságban nézve. Csak néhány példa, hogy értsd mire gondolok:

    Battlefield sorozat. A 2-ben még komoly commander és szakasz rendszer volt, az egymással szemben álló felek különböző, az oldalnak megfelelő felszereléssel voltak ellátva és ezek használatát gyakorlatilag külön meg kellett tanulni és nagyon sokan meg is tanulták. Most nézd meg, hogy a BC2-ben, BF3-4-ben, Hard line-ben ebből mi maradt meg... a commander rendszer vagy egyáltalán nincs, vagy minimális, a szemben álló felek között különbség csak abban van, hogy veled van, vagy ellened, mert így egyszerűbb a programozóknak és a játékosoknak se kell sokat gondolkodni rajta, hogy melyik kaszthoz melyik oldalon mit használjon, mert megkapta (vette) a 200. csilli-villi szuper fegyót és mindegy hol van, azzal megy.

    Mass effect, Dragon Age sorozatok. Az első résznél összetettebb skill és harcrendszer volt, amik a 2-3. részekre jelentős egyszerűsítésen mentek át, annyira, hogy a Dragon Age 2 inkább volt egy hack and slash, mint egy valódi rpg (ha nem lettek volna beszélgetési lehetőségek, akkor gyakorlatilag az is lett volna).

    Ettől még nem azt mondom, hogy a játékok nem jók és, hogy nem készülnek jó játékok (mert lehetne felsorolni azért párat, ami igen is jó, minden műfajban) manapság és csak régen voltak jók, de általánosságban elmondható, hogy a minél szélesebb rétegtől lehúzandó minél több pénz mozgatja a kiadókat és azzal nem törődnek, hogy jó e a játék amit kiadnak vagy nem (erre sajnos eszméletlen sok példát lehetne írni). Ebben benne van az is, amit te írsz, pld az elsietett megjelenés is, mert minél hamarabb pénzt akarnak látni 1-1 fel hype-olt játékból és nem érdekli őket semmi más. Ezen a téren leginkább a kickstarter látszik csak változtatni/szembe helyezkedni, hiszen ott rengeteg olyan program kerül megvalósításra, amiket nem érint a kiadók nyomása, mivel eleve a kiadók nem is foglalkoztak velük és nem voltak hajlandóak megvalósítani őket. Ez a tendencia szerintem nagyon nem fog megállni a jövőben sem, sőt ez csak rosszabb lesz (ne legyen igazam).

Új hozzászólás Aktív témák