Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Boby8709 #38 üzenetére

    Attól, hogy halad előre még nem kell(ene) csőjátéknak lennie. Van egy csomó játék, ami nem open world és mégis sokkal több a tunnelnél. Dishonored, Bioshock, Prey, mind zárt terű, mégis olyan pályadizájnt tettek bele, hogy az ember lefossa a bokáját. A CoD féle játékokból pontosan ez a fajta kreativitás van kiölve (szándékosan), sajnos a Metro se sokkal több ennnél. Mondjuk a CoD-nál jobb, de a BF-nél meg a Wolfensteinnél már nem. Egyedül a hangulata miatt játszottam vele, mert az nyomokban stalkert tartalmaz.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Boby8709 #46 üzenetére

    Az az igazság, hogy ez részben ízlés kérdése, részben meg nem. Ezért nem egyértelmű a megítélése. Kb olyan mint a nők meg a kaja. Kinek a vörös, kinek a szőke, kinek az érdes, kinek a sós, de a rondát meg a szépet és az ehetetlent meg a jó ízűt mindenki el tudja helyezni a rangsorban, mert mindannyian emberek vagyunk, és az ösztöneink közösek. Senki nem eszik teveszart, és kb senki nem gerjed jobban 140 kilós súlyemelő lányokra, mint valami szupermodellre.
    Ugyanígy van a játékokkal is, van egy objektív skála, ami megenged némi kilengést az egyéni preferencia függvényében, de mindenki meg tudja különböztetni a lebutított játékot attól amelyik kreatív és ötletes.

    Szerintem nem jól látod, mert nagyon nem ugyanakkora mozgástere van egy CoD-ban egy játékosnak mint bármelyik másikban. Én az ilyet csak fél dimenziós játékoknak szoktam hívni, mert az 1 dimenzió az lenne, hogy előre és hátra irányban is van értelme játszani a játékot, de mivel csak előre irányba haladva szórakoztató ezért csak fél dimenzióban nyújta azt amit kellene. Ezzel szemben pl egy Dishonored 2 nem fél hanem 4(!) dimenzióban is el tud helyezni taratalmat szórakoztató módon. Hogy az mennyire nem triviális arról egy videó: [link]. Ráadásul ezt egy teljesen más módon is megismétli [link]
    Nem hiszem, hogy van ezen a Földön olyan ember, aki ezt megérti, és mégis azt mondja, hogy egy tunnel játék jobb. Az vagy elvakult CoD fan, vagy meghaladja az értelmi képességeit ezeknek a pályáknak a kompexitása.
    Ezzel senkit nem szeretnék megbántani, sem magamat valamiféle felsőbbrendűnek beállítani, csak mert én ezeket a játékokat szeretem. Viszont ami tényszerűen magasabb színvonalat képvisel, azt illik elismerni.
    Én sem szeretem például az operaénekeseket, de elismerem, hogy jobban tudnak énekelni, mint mondjuk a Lukács Laci, annak ellenére, hogy több Tancsapdát hallgatok, mint operát.
    Ez a Metro téma ugyanilyen, a Stalker sokkal több és jobb játék tartalmat kínát(t), a Metro pedig egy egyszerűbb lebutított változata, bár még talán ez is túlzás, mert a skinen kívül másban nem hasonlítanak.
    Ha valakinek ez jobb, akkor örüljön neki, az biztos, hogy a Stalker sikerét nem fogja elérni soha, még úgy sem, hogy a Stalker PC only volt, a Metro meg konzolokra is kijött.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Boby8709 #51 üzenetére

    Igen értem, hogy neked ez az egyéni preferenciád, hogy téged vezetni kell játék közben a pályán, de ugyanezt megkapod a már korábban említett játékoktól, csak sokkal ötletesebben, szórakoztatóbban, anélkül (vagy éppen azért), hogy lekorlátozna egy csőre. Hiszen attól, hogy pl vannak alternatív útvonalak, több emelet, felfedezhető terep, többféle játékstílusnak megfelelő pályakialakítás, stb. még vezethető a játékos A-ból B-be, és ezek nem elvesznek az élvezeti faktorból, hanem hozzáadnak.
    Az utolsó Metroban is voltak már ilyen dolgok, csak kevés, én pl lopakodva vittem végig, de nem adott olyan élményt mint mondjuk a BF1. Sztori szinten meg mindegyik elég lapos szerintem, gyengék a karakterek, a történetvezetés, nem nagyon van ami motiválja a játékost arra, hogy azonosuljon a karakterrel akit játszik.Hogy őszinte legyek most hirtelen eszembe se jut mi volt a főhős neve. Nem tudom, hogy pl 100 emberből hány emlékszik rá, de ez sokat elmond arról, hogy egy játék mekkora nyomot hagy, hogy mekkora hatást ér el a célközönségnél.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Boby8709 #53 üzenetére

    Mindenki ugyanazon indíttatásból játszik vele: mert szórakozni szeretne. Ha úgy csinálják meg a játékot, hogy az is szórakoztatónak találja akit nem a Metro univerzum érdekel, akit pusztán a cím nem hoz lázba, akkor végzik jól a dolgukat a készítők. Ezt a javulást a Metro fanok is ugyanúgy érzékelik, mert alapvetően mind emberek vagyunk, és mindenkit ugyanolyan ösztönök és érzelmek motiválnak. Egy játék vagy bármilyen műalkotás ezekkel lép interakcióba a felszín alatt, és hogy mennyire szippant be valakit az annak a függvénye, hogy ezekre az ösztönökre és érzelmekre mennyire tud hatni.

    A különbség az egyének között "csupán" annyi, hogy különböző típusú embereket más és más módon kell megszólítani. Egy magyar emberhez nem lehet kínaiul beszélni, mert nem érti meg (hacsak nem tud kínaiul). Ezért jó pl egy Dishonored, mert aki gyorsan végig akar szaladni run&gun stílusban az végig tud menni rajta high chaosban, aki meg szeret elmélyedni a játék univerzumában az végigmehet low chaosban lopakodva, és tud felfedezgetni, olvasgatni, gondolkodni rejtvények megoldásán. Nem kényszerít rá senkit semmilyen játékstílusra, csak a lehetőségét adja meg, ha az ember akar él vele, ha nem nem.A Metroban vagy a BF1-ben is lehet lopakodni, csak nehéz, mert kevés lehetőséget ad hozzá a játék és a tartalom sem olyan legtöbbször, hogy érdemes lenne.

    Ilyenekre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy élvezetesebb és szórakoztatóbb lenne nagy általánosságban mindenkinek, ha kerülnének a tunnel mellé más játékjellemzők is a Metroba, és ki tudja, lehet, hogy most azt mondod, hogy neked jó úgy ahogy van, aztán ha meg kibővülne más feature-ökkel a játék és kipróbálnád, azt mondanád: hmm idáig nem is tudtam, hogy ez nekem bejön. Ha meg valami nem jön be akkor se vesztesz semmit, legfeljebb nem használod azt a részét a játéknak.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Boby8709 #56 üzenetére

    1. Amit a különbözőségekkel kapcsolatban írtál az csak a módja annak, hogy hogyan érjék el ugyanazt a hatást. Pl a shooterek a vadászösztönre építenek. Minden ilyen játék ezt az ösztönt akarja felkorbácsolni az emberekben, mert ha ez megvan akkor az odatapasztja a játékost a monitor elé. Ez az ösztön mindenkiben megvan, de nem mindenkiből hozható ki ugyanolyan módon. Van akinél ez egy háborús játék, van akinél az agyaggalamb lövészet, van akinél meg konkrétan a vadászat.A belső lényeg mindegyikben ugyanaz, az út más, amin keresztül ez a belső a felszínre tör.

    2. Ezt értem, de neked tulképp nem a játékkal van problémád, hiszen írod, hogy motivál, hogy kimaxolnád stb. Nyilván ha nem szórakoztatna, akkor nem éreznéd szükségét ennek. Neked azzal van problémád, hogy nincs időd játszani, de erről nem a játék tehet. Attól nem lesz rosszabb egy termék, mert nincs időd, és hirtelen jobb sem lesz, ha meg valamiért holnaptól időmilliomos leszel.
    Ebből látszik, hogy ez nem a játék tulajdonságaival kapcsolatos probléma, és ha belegondolsz, akkor egy 10-15 órás játékba is bele lehet tenni azokat a feature-öket amik magasabb szintre emelik egy csőjátéknál. Ez nem attól függ, hogy valami csőjáték e vagy immersive sim, hanem attól, hogy milyen hosszúra tervezik a játékot.

Új hozzászólás Aktív témák