Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Romano

    veterán

    válasz Mister_X #17 üzenetére

    Viszont a reklám sorozat amit a konzol alá tettek japánban az nagyon ott volt :D

    Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

  • ZsizsiZsozsó

    tag

    válasz Mister_X #17 üzenetére

    Hát igen, ha jól tudom eredetileg 2D-s konzolnak tervezték a Saturnt, csak a Japán megjelenés előtti utolsó pillanatban csináltak belőle 3D-s gépet. Hardverileg annak ellenére, hogy jó formán, csak a Sega tudta kihasználni a gép adta grafikus lehetőségeket, igen szép eredményeket értek el vele, sőt egy-két multiplatform címnél még jobban is teljesített, mint a PlayStation. Tehát grafikailag azért annyira nem volt lemaradva a konkurenciától, csak lényegesen bonyolultabb rendszer volt. Szerintem még így is remek játékok készültek a gépre, és itt most nem, csak az Arcade átiratokra gondolok, hanem amiket te is felsoroltál NIGHTS, Burning Rangers, Panzer Dargoon Saga, Enemy Zero, Tomb Raider(ugye eredetileg Lara első kalandja Saturna készült, sőt kifejezetten ez volt a cél platform), Grandia (kifejezetten Saturn cím, csak később portolták át PS-re), Deep Fear, Guardian Heroes. Érdekesség viszont, hogy Japánban végig sikeres konzol maradt a Saturn. Szerintem az USA/EU sikertelenség valódi okai a nagyon rossz marketing, valamint a PlayStation-nal szembeni 100$-os árkülönbség. Az már, csak hab, volt a tortán, hogy fejlesztő részről vért izzadtak a programozok a géppel. Ebből fakadóan a gyenge játékkínálat és már az előző generációban való töketlenkedés (Mega CD, 32X, Nomad mind bukta volt és, akkor még a Saturn megjelenésével a Sega megszüntette a Mega Drive hivatalos támogatását is), mind-mind előre vetítették a Sega bukását(mind fejlesztő, mind felhasználó részről öngyilkosság volt). Én szerintem a Sega már a DC megjelenésénél pontosan tudhatta, hogy itt vége a történetnek. De visszatérve, pedig még olyan 95-96 környékén próbálkoztak a multiplatform címekkel, ami megjelent PS-re az kivétel nélkül Saturnra is. Bár tény amikor kb. 1 éve volt szerencsém a Tomb Raider Saturnos változatához, azt hittem nem látok a szemmel, a játék darabos volt a FPS/Frame rate össze-vissza ugrált, szó szerint akadozott a játék egy konzolon!. Bizonyos dolgokban, töltő képernyő, életerő teljesen más volt, mint a PS/PC verzió, mint ha valami Beta verzióval játszanék. Nem csodálom, hogy Lara Pc-n és Ps-en lett igazán sikeres.

    The Power Is Yours!

  • ZsizsiZsozsó

    tag

    válasz Mister_X #22 üzenetére

    94 november a Saturn, 94 december a PS1 Japán megjelenése.
    Amerikai fronton fél év különbség van a két gép megjelenése között Saturn 95 május, PS 95 szeptember. Japán piacon végig sikeres gép volt, sőt eleinte lényegesen nagyobb eladási számokat produkált mint a PS, nem véletlen a Saturn rengeteg változata(HitachiSaturn,JVCSaturn stb.), annak ellenére, hogy nálunk milyen bukás volt a gép, mind a DC, mind a Saturn nagyon ment Japánban. A rengeteg meg nem jelent, only on japan Saturn/DC játékokról nem is beszélve.

    The Power Is Yours!

  • ZsizsiZsozsó

    tag

    válasz Mister_X #24 üzenetére

    Hát igen a DC, remek kis masina volt. Ráadásul a játékkínálata is fantasztikus volt. De hát a PS2 kinyírta, mondjuk én szerintem, már a DC megjelenésének az idején tudhatta a Sega, hogy itt a vége konzolosdinak, ez lesz az uccsó gépük. Ha a Saturnt nem baltázzák el, akkor más lehetett volna minden. Én annak ellenére, hogy milyen a Saturn szerettem nagyon, mert egyedi volt és a belsős címei tényleg nagyot dobtak a gép megítélésén, mert hát ugye egy konzolnál a játékok a legfontosabbak. Persze a te álláspontodat is megértem, 90%-ban vállalhatatlan mulitplatform címek, rengeteg 2D-s játék, amely bár nagyon jól nézett ki Saturnon, de akkoriban már a 3D volt a menő, konkurenciával nem rúgott labdába, a Ps bődületes játékkínálatához képest valóban sehol nem volt. Hardveresen pedig valóban egy rémálom volt, mondom néhány mulitplatform címnél rettenetes mit hoztak össze, mint ha nem is konzolon, hanem valami memória és videokártya hiányos PC-vel játszanék. De ennek ellenére szerettem a gépet, az egyik legkényelmesebb kontrollere a Saturnak volt. A DC már más történet...

    [ Szerkesztve ]

    The Power Is Yours!

  • kriszpontaz

    veterán

    válasz Mister_X #17 üzenetére

    Az Amiga CD32 is ezen vérzett el. A játékkínálat nem állt másból, csak A500-A1200ra megjelent játékok átirataiból. Pedig korrekt hardver lett volna, csak az "igazi" 3D már akkor hiányzott belőle (és itt nem az előre renderelt jelenetekre gondolok). Viszont még tervben van hogy beszerzek egy jó állapotút.

  • trufa12

    addikt

    válasz Mister_X #29 üzenetére

    ?:) nem állítottam hanem kérdeztem (csak közbe vigyorogtam) de legközelebb akkor nem vigyorgok. :Y

    [ Szerkesztve ]

    Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..

Új hozzászólás Aktív témák