Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz janeszgol #20 üzenetére
Érveket mi ellen?
"Az elektromos autóknak semmi értelmük nincs így" Ok, akkor értelmetlenül használom.
"Valamennyi visszatöltés van, de ez kevés." WTF???
"Az meg egyszerűen szürreális nézet, hogy majd mindenki töltögeti a kocsiját." Nem, majd a szomszéd. A benzinkút is házhoz jön.
"Akkor miben is lennénk előrébb?" Mondjuk nem döglünk meg a szmogban? Nem kell a zajt hallgatni?
"De most annyira földtől elrugaszkodott, hogy az autó menet közben sajt magát töltse fel?" Ezt mégis hogyan gondolod? Kardántengely elektromos autóban? Veszteségek?[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz janeszgol #29 üzenetére
Ne haragudj, de hogy a csudába töltené magát vissza egy autó? Azért alapvető fizikával nem ártana tisztában lenni, ha vitatkozni szeretnél. Eleve semmilyen hajtáslánc hatékonysága nem 100% (amíg az energiahordozótól eljutunk a kifejtett munkáig), elektromosnál ez olyan 85-90% körül van, majd ha a lendületet fékezésnél visszaalakít árammá, akkor hasonló hatásfok, ennyit tud elméletileg visszatölteni, már persze ha képes felvenni az akku. Hozzátenném, hogy benzinesnél ez odafelé 30-40% hatásfok, visszafelé pedig fizikailag lehetetlen, tehát 0%, szóval mennyivel is hatékonyabb az elektromos?
Mennyit fejlődött az elektromos hajtás és autók? Hát nézz meg egy első generációs Leaf-et, Zoe-t vagy akár Model S-t, azért elég sok minden változott, nem csak a képernyők.Elektromos kamion probléma jelenleg, de ott is vannak próbálkozások, például áramszedős autópálya, hidrogén, meg egyebek. Majd kiderül melyik az igazán járható út. De ennek nem sok köze van a személyautózáshoz igazából.
A 10 éves megtérülés egyáltalán nem sok szerintem. Főleg, hogy 2-3x ennyit elmegy egy normális napelem. Ennél sokkal nehézkesebb egy ház szigetelésének megtérülése, ami 2-3 évtized jó esetben, mégis lényeges és csinálják is relatív sokan azért szerencsére.
Nem gond igazából, ha nem tudsz 10 éves megtérüléssel számolni vagy úgy általában mit kezdeni, de akkor szeretnélek megkérni, hogy ne is próbálj meg légyszíves jövőt érintő döntésekbe beleszólni. Köszönöm (mindazok nevében, akik szeretnének élni a jövőben is).A Zoe egy kis autó, ennek megfelelően egy kis akkuval benne, ráadásul korai generációs. Azóta azért volt fejlődés, de ha nem szeretnél utánanézni ezeknek, vagy nem érdekel a téma, akkor könnyű példálózni az évekkel ezelőtti dolgokkal.
#32: Olajválság bezzeg sosem volt.
-
Füleske
addikt
válasz janeszgol #29 üzenetére
Valami ilyesmit írhattak volna anno a lovas kocsisok is, az autózás tizedik éve körül. (Miért járjak a patikába benzinért?)
A töltést én nem látom problémának, nem kell fognod a töltőkábelt közben.
A Zoe töltési problémáiról leginkább a gyártó tehet. Nem véletlenül nem így oldották meg mások az AC töltést.
"De nekem is csinálják ezeket, nem?" Nem, ha nem akarod. Nem kényszerítenek rá, hogy vegyél. Ez egy lehetőség, annak, akinek megfelel.
#32 janeszgol: És? Kell neked lítium? Nem értem a problémád.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz janeszgol #38 üzenetére
Nekem meg az az igényem, hogy ne legyenek hangos és büdös autók a környezetemben az utakon. Az meg nem úgy néz ki, hogy valakit megdobsz sok pénzzel, és hirtelen megold bármilyen problémát.
Füleske: A két Ioniq közt a hatalmas különbség a súly és design (hogy az 5 szögletesebb, magasabb építésű és ezért a légellenállása is rosszabb).
A dedikált platform szerintem nem csak ennyit számít, sokkal könnyebb elhelyezni egy akkut vagy az elektromos motorokat, ha eleve úgy tervezik, hogy ezek legyenek benne, ne pedig a belsőégésű motor, váltó, benzintank, stb.
Városban az autózás nagy része teljesen jól kiváltható tömegközlekedéssel (főleg belvárosban), és még gyorsabb is, mint dugóban araszolni meg parkolót keresgélni. Szerintem az 50km oda és 50 vissza az rövid táv, nem is jelent azért egy normális EV-nek gondot, de egy Mini-e például nem biztos, hogy télen is meg tudná csinálni, vagy épphogy, egy Kona 39 pedig simán. Nincs igényem 60+kWh akkura, feleslegesen nagy és nehéz a mindennapokra, egy jól megtervezett 35-40kWh bőven jó lenne, csak még ezek is drágák, szóval arra várok, hogy lejjebb menjen az áruk.
Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását. -
Gomez86
őstag
válasz janeszgol #31 üzenetére
Egyszer olyan szívesen meghallgatnék valakit aki szerint a gyógyszergyárak mérgeznek minket hogy szerinte miért végeznek ilyen pocsék munkát mivel az átlag életkor folymatosan és rendületlenül növekszik
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W