Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz janeszgol #29 üzenetére

    Ne haragudj, de hogy a csudába töltené magát vissza egy autó? Azért alapvető fizikával nem ártana tisztában lenni, ha vitatkozni szeretnél. Eleve semmilyen hajtáslánc hatékonysága nem 100% (amíg az energiahordozótól eljutunk a kifejtett munkáig), elektromosnál ez olyan 85-90% körül van, majd ha a lendületet fékezésnél visszaalakít árammá, akkor hasonló hatásfok, ennyit tud elméletileg visszatölteni, már persze ha képes felvenni az akku. Hozzátenném, hogy benzinesnél ez odafelé 30-40% hatásfok, visszafelé pedig fizikailag lehetetlen, tehát 0%, szóval mennyivel is hatékonyabb az elektromos?
    Mennyit fejlődött az elektromos hajtás és autók? Hát nézz meg egy első generációs Leaf-et, Zoe-t vagy akár Model S-t, azért elég sok minden változott, nem csak a képernyők.

    Elektromos kamion probléma jelenleg, de ott is vannak próbálkozások, például áramszedős autópálya, hidrogén, meg egyebek. Majd kiderül melyik az igazán járható út. De ennek nem sok köze van a személyautózáshoz igazából.

    A 10 éves megtérülés egyáltalán nem sok szerintem. Főleg, hogy 2-3x ennyit elmegy egy normális napelem. Ennél sokkal nehézkesebb egy ház szigetelésének megtérülése, ami 2-3 évtized jó esetben, mégis lényeges és csinálják is relatív sokan azért szerencsére.
    Nem gond igazából, ha nem tudsz 10 éves megtérüléssel számolni vagy úgy általában mit kezdeni, de akkor szeretnélek megkérni, hogy ne is próbálj meg légyszíves jövőt érintő döntésekbe beleszólni. Köszönöm (mindazok nevében, akik szeretnének élni a jövőben is).

    A Zoe egy kis autó, ennek megfelelően egy kis akkuval benne, ráadásul korai generációs. Azóta azért volt fejlődés, de ha nem szeretnél utánanézni ezeknek, vagy nem érdekel a téma, akkor könnyű példálózni az évekkel ezelőtti dolgokkal.

    #32: Olajválság bezzeg sosem volt. :N

Új hozzászólás Aktív témák