Új hozzászólás Aktív témák
-
SunMount3r
nagyúr
Best of:
8 bites:
[link]32 bites:
[link]Hatalmas köröket lehetett velük tolni, főleg a split screen miatt. Szerintem a Lotus utolsó része a mai napig nyugodtan elővehető. A Pitstop-al már tényleg csak nosztalgiából tolnám, de akkor sem egyedül.
A Mario/Sonic racer-ek még amik szintén bármikor elővehetőek.
A már poligonos 3D-s kezdeti PC (első 3DFX videokártyák) korszak játékai tényleg sokkal jobban öregednek, inkább a pixelek, mint a szegletes kinézet. Bár akkoriban azon is nagyokat ámultunk.
Több ilyen couch-multis játék kellene, persze van egy pár modernebb is pl. a Rocket League elég jó lehet, nem ragaszkodnék én a retro grafikához sem, de valahogy hanyagolva van ez a játékmód/stílus. De pont ez a cikkben szereplő engem nem győzött meg annyira azokkal a poligonos kocka tereptárgyakkal. Akkor inkább lenne pixeles.
[ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
Pontosan nem emlékszem mikortól, de elég sokáig húzta nálam a 60Hz-es 486DX és utána benne egy 5x86-os AMD 120MHz-en. Ez volt az első PC-m tehát bőven 32bites volt már. Annak a Lotus-nak meg szerintem egy 386-os volt a minimum. 90' évek biztos, de még belógott az szerintem a 2000'-be is...
Konzolom sose volt, csak "béreltük" néha a SNES-t egy ilyen garázs féleségből, természtesen főleg szintén a többjátékos gamák miatt, akkor még C64-em volt csak.
[ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
válasz #00137984 #21 üzenetére
2008-ban raktam össze a legutóbbi gamer PC-met, 2.4GHz Core 2 és 9800GT, mondanom se kell már vagy legalább 5 éve az új játékok el sem indulnának rajta. Most tervezgetem az újat, és hát rengeteg "bepótolni valóm" lesz.
A retro emulátorozgatást meg én már inkább handheld formában képzelem el. Van is egy Android-os Tablet-em, amit egy Bt-.s "közrefogós" kontroller-el simán be lehetne fogni erre a célra. Talán jobb is egy kis képernyőn nézni már ezeket a régi pixel csodákat. Persze a többjátékos gamákat muszáj lesz kitolni PC-ről a TV-re, mert az máshogy nem menne, de az úgy is az igazi.
Most jutott eszembe: Anno a 486-os PC korszakomban nem volt semmilyen controller-ünk és az alaplapon is csak egy "Gaming port" volt (te jó isten, hogy ilyenek is voltak még akkor), úgyhogy a Lotus-ozás is egy bill.-zetről ment szimultán 2 Player-nek, és amikor egyel több gombot nyomott le az egyikünk, akkor a másik nem tudott pl. kanyarodni, mert az már nem regisztrálta a bill.-zet, meg hasonló vicces dolgok.
Már C64-en és Amigán is eleve 2 Joystick port-ot raktak, mert gondoltak az ilyesmire, de a PC-ken jellemzően csak egy csatlakozó volt erre.
-
SunMount3r
nagyúr
"Szerencsére" a Steam-en is tolják rendesen az új indie pixelhuszár játékokat. Persze nehéz a jobbakat kiszűrni, mert rengeteg van és nyilván sok a "gagyi" is, de megéri néha keresgélni köztük.
Vagy vannak olyanok, hogy nem is "totál pixel", hanem modernebb grafika, de az alapötlet, a feeling és grafika stílusa mégis a hőskor játékait idézi.
-
SunMount3r
nagyúr
válasz orion1025 #40 üzenetére
Ja, a Dreamcast sem volt "olyan rossz" a maga korában (kb. ez volt pariban az N64-el). Arra volt talán az első (elég jó) JMMORPG a Phantasy Star Online, ha nem tévedek. Akkor még kutyának sem volt elég gyors net-je idefelé és bár angolosítva volt, de inkább a Japcsiknak volt öröm...
-
SunMount3r
nagyúr
Jó, hát az évszámokra már nem emlékszem ilyen pontosan, csak sacc-per-kb. ami megmaradt bennem a grafika szintjéről. De tényleg, mintha valamivel szebb lett volna a grafikája.
Anno, mikor emulátoroztam, N64-re azért volt jó pár játék, ami érdekelt, de Dreamcast-en nem emlékszem az említetten kívül másra. Az meg talán el sem indult nekem, mert -rég- nem volt már szerver, ahova csatlakozhatott volna. Azt hiszem ezért is lett bukta, mert elég gyenge volt rá a játék felhozatal.
A "MAME-s" játékokat szeretem még nagyon, sok 8 meg 16bit-es konverziónak is azok voltak a "kompromisszummentes" eredetijei. Csak nagyon macerás és szöszmötölős a "rom-olás" vele.
Lehet fura, de engem meg valamiért pont a PS1 nem érdekel annyira. Talán épp azért, amit írtam korábban, hogy itt már csak poligonok voltak a főszereplők és a játékok nem voltak olyan "egyediek", mint pl. N64-en.
[ Szerkesztve ]