Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz axioma #31 üzenetére

    Nem. Iszonyú jó a szigetelés.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #52 üzenetére

    Most kb. a kogazdag Norvegia az a szint ahol el lehet kepzelni hogy szep jovo ele nez az e-auto kozeptavon, illetve Nemetorszagban ha megmaradnak a kiemelkedo artamogatasok es alacsonyabb listaarak. Kozottuk es koztunk meg eleg sok orszag van, ahol szinten nem latszik az, a jovokep hogy mondjuk 5-10 even belul mar csak e-autokat fognak eladni. Ja es Norvegiaban is foleg masodik, harmadik autonak veszik, meg a Teslakat is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tewe013

    őstag

    válasz axioma #122 üzenetére

    Én nem pesti vagyok ide a Balaton több, mint 250km szóval esélytelen, hogy töltés nélkül megússzam a Honda e-vel.

  • haruspex

    aktív tag

    válasz axioma #139 üzenetére

    Olcsóbb, a felhasználónak. Akinek van pénze megfizetni mind a kettőt. És ők azért laknak az elővárosban, mert szintén ki tudják fizetni. Az egyetemi oktató nem fog napelemet, 12 millás játékautót, és érdi házat venni-elég jó eséllyel. Meg persze a szép dolog a napelem, de ha este töltöd-merthogy nappal dolgozol- akkor megint a nem megújulóról megy.

    Kicsit sem a környezetvédelemről szól összetákolni egy 1,6 tonnás dolgot amit mikor nem éri meg javítani majd pár év múlva egy az egyben a kukában végzi. Az egyetlen előnye hogy ha már beingázol a városba, akkor nem oda füstöl (mondjuk ez nem elhanyagolható), kibocsátásban kb, egy sima gázüzemre átállás is ugyanennyi lenne szerintem. Ez arról szól, hogy a tehetős ingázó réteg zöldnek érezze magát, meg nekik tényleg olcsóbb legyen-valamivel. Ennek az anyagai, és az valszeg alkatrészei többet utaztak, mint amit az autóval összesen menni fognak.

    Zöld, a tartós fogyasztási cikkek lennének, a környezetbarát szállítmányozás, a házak szigetelése, a tömegközlekedés nem mészáros gazdagítására szolgáló fejlesztése, az autók visszaszorítása, és amúgy az elővárosi terjeszkedés leállítása lenne (Egy lakópark, rendes zöldberuházásként töredéke környezeti terhelésnek terhelésnek).

    Akinek létszükség lenne az autó, az nem fog ilyet venni nagyrészt, mert pl nem teheti meg, mire elterjed valszeg meg elfogy a hozzá kellő nyersanyag, amit rendkívül zöld és emberbarát módszerekkel állítanak elő a harmadik világban...Plussz mivel az akkut nem éri meg cserélni ezek nem lesznek 20 évig az utakon.

    [ Szerkesztve ]

  • haruspex

    aktív tag

    válasz axioma #149 üzenetére

    Azt, hogy elektromosan jártok be, azt köszönöm, az itt lakók nevében, akik szeretnének lélegezni a kiköltözőktől.
    De ugye érted, hogy ettől a többi probléma nem szűnik meg, és az elektromos autózás nem lesz környezetbarátabb. Ugye maga a dolog itt nálatok is ott bukik meg ugye, hogy ketten jártok két autóval tömegközlekedés helyett. Az, hogy lustaságból, vagy kényszerből, és hogy városon belülről, vagy egy másik településről azok további kérdések. Merthogy szép dolog a családi ház, meg értem én, hogy kell, de szerinted minek a kisebb az ökológiai lábnyomoma,. egy élhetőre, modernül megcsinált 10k fős lakótelepnek, vagy 10k fő elővárosi kertes övezetnek. És most ugye főleg az utóbbiak épülnek ki, ahonnan tömegek ingáznak és ezért vált létkérdéssé az alternatív üzemanyag. Merthogy maga az autók kibocsátás még mindig viszonylag kisebb rész az összes környezetszennyezéshez képest, csak rossz helyen van. De erre pl. az eautónál környezetbarátabb koncepció a távmunka. MOndjuk akkor is ott figyelne a legtöbb udvaron a két kocsi szerintem.

    AZ akku újrahasznosítás éppen illúzió, amivel pl a Bűvész úr hiteget, miközben olyanokat mond, hogy majd belepréselik az alvázlemezbe. Biztos onnantól remekül cserélhető, és újrahasznosítható lesz...Meg persze ultrabiztonságos. Közben a többi szemetünk nagy részével is kb. két dolot csinálunk: 1. elássuk, 2. kivisszük külföldre, de biztosan ez majd másképp lesz pont az akkuval.
    AMúgy maga az eautó lehetne tartós, lévén elvben egyszerűbb szerkezet, csak a rakás elektronika, a drágán pótolható akkuk, és a korrózió miatt nem lesz az, ami persze nyilván megfelel a gyártóknak.

    Picit talán személyesnek hat, de nem annak szántam, csak úgy érzem nagy kavar van am. erről a fejekben,

    Ez az egész eautózás divat, ami a tesla nyomán nőtt ki, semmire nem megoldás, "szexi" mint az iphone, ettől, és más miatt (kevés vonzó befektetési célpont van) dől bele a pénz, ezért sok mindent meg is tudnak csinálni, aztán vagy jó lesz vagy nem, de a környezet problémáira kicsit sem megoldás. A hidrogén sokkal inkább az minden problémájával, mint az akkumulátor.

    [ Szerkesztve ]

  • haruspex

    aktív tag

    válasz axioma #154 üzenetére

    Mint írtam, hogy nem személyes. "Sokakat körbenőtt" az agglomeráció, a kiköltözéses trend miatt. Ettől függetlenül a probléma adott, és ez ami erősen növeli a környezet terhelését, mind a városét, mind a természetét amúgy.

    De pl. amúgy Pomázról pont jár HÉV, ami kb gyorsabb a belvárosba mint a kocsi, csatlakozással 1-4-6-m2höz, és a fonódó villamoshoz. Más kérdés, hogy Pomáz is nagy, és miért nincs hozzácsapva egy bicikliszállító, vagy hasonló a szerelvényekhez. Ezek közül mind zöldebb mind a kocsi. De ehhez persze parkoló infrastruktúra kellene, meg szemléletváltás. De amíg derogál tömegközlekedni, és kitör a lázadás a pár biciklisáv miatt, pedig pont a forgalomcsillapítás az egyik út, a másik persze az új modernebb városközpontok felépítése, hogy elvigye a forgalmat a rég 120 éve tervezettől. (Pár stadion helyén pl, meg a régi szisztematikus lerombolása helyett. )

    De eltértem a tárgytól, nem arról van szó, hogy kőolaj alapú autózás környezetbarátabb lenne, hanem, hogy az elektromos autózás sem az, csak egy divat, amit mint icemad
    is írja költségcsökkentésre vesznek inkább mint környezetvédelemre, pláne a támogatásokkal. (Bár már legalább a Teslára nem jár...). A co kibocsátás sztem ugyanott lenne pl. egy sima benzingázas átálással. Szal nem old meg semmit, de elviszi a finanszírozást, és az erőforrásokat azoktól a technológiáktól amik esetleg igen, de közben boldog fejet vághatunk, hogy zöldek vagyunk.

    sheratan: Sok gond van a tömegközlekedéssel, de konkrétan BP-n ami az előző vezetés szerint túlságosan tömeg közlekedésorientált volt, a mostani alatt meg csak az a kérdés mikor vérzik ki teljesen csodák nem lesznek. Jó irány lenne, ha főbb vonalakra fel lehetne rakni rollert/biciklit, és a keresztirányú közlekedést úgy megoldani, opcionálisan, és akkor szárazon hazaérne az ember, ha esik akkor is. Többen is használnák. Persze itthon pl. Fehérváron is nyáron is mindenki a dugóban ül, miközben kb nem tudsz 5km-nél többet menni 2 célpont között.

    [ Szerkesztve ]

  • Vesa

    veterán

    válasz axioma #154 üzenetére

    "(mert ahhoz ragaszkodik a fustos-hivo tarsasag hogy nyaralni el tudjon menni 400+ km-re, azt remelem nem akarod most hirtelen letagadni)"

    Ez így nem teljesen valid, mondjuk pl. saját példámból kiindulva sem. Sokat járok külföldre is, emellett van 3 gyerek. Agglomerációban lakom én is (Szentendre). A nagy család miatt eleve kell egy nagy kocsi, mert nem férünk el az olyen kis csivavákban, mint a cikkben is említett kiskocsi. Nem csak nyaraláskor, hanem már az is gondot okozna, hogy összeszedjem a családot a városból este, hazafelé jövet. Erre a célra most egy S-Maxot használok, ezt 6M-ért vettem 3 évesen , és nagyjából mindenre jó. Van még mellette egy kiskocsi is, de azt mindössze 2M-ért vettem, és arra kiváló, hogy kisebb távokat, belvárost letudjunk vele.
    Lényeg az, hogy az általad említett érv nem minden esetben valid, családosok, külföldre sem csak nyaraláskor utazók szempontjából az elektromos jelenleg kevéssé alternatíva. Jó lesz az majd akkor, ha 6M körül lehet kapni, de 11-ért egy ilyet, ami maximum egy szinglinek felel meg vársosozni, nem kifizetődő.

    A környezetvédelmet pedig tényleg hagyjuk, mert ez csak a bullshit része a dolognak.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz axioma #166 üzenetére

    Tapasztalatom szerint az autót nem utasítják vissza ha a kényelmükről van szó. Nem mintha kényeztetném őket, de a magyar közbiztonságot ismerve pl. a lányomat ameddig lehet, kocsival fogom vinni. Ha igazad is lesz, az még nem most lesz, de egy átlag nagycsalád életében is minimum 10-14 olyan évet jelent, amikor egy kisautó kevés.

    Messze nem vagyunk gazdagok, csak érzékeltetni szerettem volna, hogy a cikkben említett 11 milliós kicsi, limitált módon használható autóval szemben 8M-ből 2db olyan kocsink van, melyek minden létező igényt lefednek egy 5 fős család számára. Nyilván a hasonlítás nem jó, mivel egyik oldalon új, másikon használt árakról beszélünk. Ugyanakkor használt elektromos nekem még annyira sem jöhetne szóba mint egy új, mert egyrészt az akkupakk nem tudom meddig húzza (felemás véleményeket olvasni, igazából mostanában kezd ez majd téma lenni), másrészt szintén emiatt, az eladhatósága is kérdéses, hiszen ki akar majd venni egy kocsit 10-12évesen, amiben akkorra már valószínűleg igen hamar akkut kell cserélni....milliókért?

    És mégvalami! No offense, mert szubjektív véleményem, de számomra az is fontos, hogy az autó amibe a családomat ültetem, mennyire biztonságos! Minél kisebb egy autó, annál nagyobb az esélye, hogy ütközés esetén bajunk esik. Ez egyszerű fizika. Sajnos amíg 2,5 tonnás terepjárókban száguldanak a parasztok az úton, addig gondolnom kell erre, hiába a magasztos egyéb elméletek. Majd ha ezeket betiltják és nem lesz más az utakon csak kávédarálók, akkor nálam sem lesz szempont ez a paraméter.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz axioma #170 üzenetére

    Nekem azért az utazási komfort se mindegy. Egy Prius 1, vagy bőr ülések pl nálam szóba se jöhetnek. Illetve tudom hogy sokaknak nem számít a kinézet de engem az is érdekel hogy néz ki az autóm. Sajnos nagyon sok villanyost rontanak el az extrém kinézetével (mint ezt a Hondát is), illetve nem értem hogy pl az Ampera miért csak 4 személyes. Így nálam sok E autó már az elején elvérzik és meg se nézem mennyire jó vagy milyen az ára.
    Pont ezért nekem a Prius helyett inkább az Aurishoz, vagy Hyundai Kona, Ioniq, Vw Golf sokkal jobban tetszik.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • Vesa

    veterán

    válasz axioma #170 üzenetére

    Hibrid az más tészta. Outlandert pont néztük, de igazából a 3 gyerek miatt teljes értékű 5 ülés kell. Korábban egy 5-ös BMW Touring volt, amíg kicsik voltak egészen jól elfértek. De ahogy elkezdtek nőni, állandóan azon ment a veszekedés, ki üljön középre, mert ott már kínszenvedés volt utazni. Outlandernél nem tudom miért, de az itthon kapható darabok 80%-ka ez a halvány rettenet fakózöld szín, ami nekem nem tetszik, mondjuk ez nem a legfontosabb probléma. Amiket néztem, azokban 5-6M körül már 170-220k km. volt, erre jön, hogy hibrid (még bonyolultabb tech, ott aztán van minek elromlani), plusz japán, a horror árú alkatrészekkel. Így ez sem volt opció.

    Ütközés nagysebességnél valószínűleg halálos, bármiben ülsz. Pont az a lényeg, hogy 70 körül mennyire törik meg. Az egyben motorblokk pont, hogy véd! Ha gondolod, linkelek neked képeket nagy vs. kiasutó balesetről, ahol a nagynak max. a hűtője sérült és felgyűrödött a legeleje, az utastérben semmi változás nem történt. A kicsinek meg eltűnt az eleje kompletten, sofőrrel együtt. Nyilván tök mindegy miben ülök, ha vonattal ütközöm, de a gyakoribb esetekben a méret sokat számít. Anno a Smart-nál volt olyan video, ahol azt demózták, mennyire jól törik. Ez részben igaz is volt (a tesztben 60km/h-val ütköznek), cserébe lepattant a másik kocsiról mint egy labda, ami annyit tesz, hogy a benne ülőknek szakadnak le a szervei...Ez is fizika. (Ezen még jobban látszik a probléma)

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz axioma #174 üzenetére

    Bocsesz. Nagyon félre értettél vagy rosszul fogalmaztam akkor. Van olyan E autó ami tetszik csak nem az én pénztárcámhoz mérték. :R

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz axioma #182 üzenetére

    Használtat veszek majd. Jelenleg egy 1,9 pd Golf 5 van. Családi házban lakom vidéken és nincs napelemünk. A golftól nagyobbat nem is vennék. (főleg a hossza miatt)

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • Vesa

    veterán

    válasz axioma #181 üzenetére

    Outlander színével pont ez a baj, olyan semmilyen. Se kék, se zöld, szimplán ronda az a szín.
    Az alkatrészárakat pedig ismerem, volt Mitsubishi-m is (igaz, csak egy Lancer, de a fenntartása horror volt még a BMW-hez képest is)

    Nézd meg a crash teszteket! Szép dolog leírva, hogy a motor mit csinál vagy mit nem csinál, de a gyakorlatban meg ez történik...Ez egy 5 csillagos Euro NCAP teszt. Itt hol közlekedik be a motorblokk az utastérbe? Önigazolást nálad látok, amikor megpróbálod elhitetni magaddal, hogy egy kiskocsiban több esély van túlélni, mint egy rendesen megépített nagyban (mert természetesen önmagában a méret sem minden, ha egyébként rossz a tervezés, akkor a nagy is felgyűrődik). A Smart példája pedig pont arra bizonyíték, hogy egy jól megépített kiskocsiban, aminek a váza nem csuklik össze mint egy harmonika, a lábad ott is eltűnik a kocsi elejével együtt, a kasztni pedig úgy pattog mint egy labda. Előbb linkeltem róla videót. Ez nem elmélet, hanem gyakorlat, láthatod a saját szemeddel. Hitvitát persze én sem szeretnék folytatni, tényekkel tudok dolgozni.

    Egyebekben, az Ion is produkált egy 4 csillagot, tehát nem rossz tervezés. De a legendáriumot, miszerint a motorblokktól könnyebben meghalsz, elég sok teszt, és az élet is cáfolja.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz axioma #193 üzenetére

    Ez természetesen nem ilyen egyszerű, hiszen ütközésnél a motor is elmozdulhat, a váz pedig tovább képes gyűrődni és nyelni az energiát (ez nem jelenti azt, hogy a motor beközlekedik az utastérbe). Nem úgy működik, hogy a motorig van zóna, aztán már mehet minden elem amerre lát mert onnantól nincsenek kialakítva energiaelnyelő megoldások. Másrészről, mint írtam, a balesetekkel kapcsolatban elektromosnál tényező az akkupakk gyúllékonysága, ami viszont a "füstös" autóban nincs (az üzemanyag ott is begyulladhat szerencsétlen esetben, de ez meglehetősen ritka, a két rendszer között tűzbiztonság szempontból jelenleg igen nagy a különbség)! Vagyis eddig nem győzött meg semmi arról, hogy biztonságos lenne egy kvázi "gyújtóbombára" ültetnem a családot.

    Mint láthatod, több aspektus is van ebben a kérdésben annál, hogy "füstös/nem füstös". Ha beérik a tech, jó lesz ez, de én még nem látom elérkezettnek az időt! Komoly fejlesztések futnak, be fog érni a dolog. Ha addigra normális méretben is lesz elérhető áron elektromos,át fogok állni rá én is.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz axioma #193 üzenetére

    Itt egy kiváló cikk a témában! A közúti balesetek statisztikái szerint a fizika törvényeit nem lehet átírni az utakon sem, a nagyobb autókban sokkal kevesebb a halálos baleseti kimenetel, mint a kicsikben (van ott egy részletes táblázat is). Jó hír viszont, hogy a basleseti statisztikák sokat javultak az elmúlt 10 évben, köszönhetően a modern megoldásoknak minden járműszegmensben (mondjuk ezek USA adatok, de lényegét tekintve ez nem számít).

    Fontos még itt kiemelni, hogy a jármű tesztek csak kategórián belüli hasonlítást tesznek lehetővé, tehát az, hogy egy kisautónak is 5 csillagos a töréstesztje, nem jelenti azt, hogy ütközés esetén jobban megvédi a benne ülőket, mint a nagyobb verzió. Erről is írnak.

    A tudomány a valóság költészete!

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz axioma #243 üzenetére

    Olyan opció nincs hogy csak leírok egy tényt?
    Mindig 90? Pályán is? Nincs olyan hogy késésben vagy, vagy bezár valahol egy bolt, vagy be kell vinni a gyereknek a tornazsákot, mert kezdődik az óra?
    A legtöbb ember pedig késésben van. Sztem legalább a 60-70%.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • Tapsi

    addikt

    válasz axioma #258 üzenetére

    Én amúgy városon kívül notórius gyorshajtó vagyok, de ezzel együtt is teljesen igazad van. Ha elkezdesz utána számolni, maximum 5 percet nyersz, vagy még annyit sem. Kivéve autópályán, ha mondjuk 1000 km-t kell lepengetned, ott azért amikor rárakod a tűt 160-180-ra, akkor lehet spórolni órákat. De ez az autósok annyira kicsi hányadát érinti, hogy felesleges is róla beszélni.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz axioma #258 üzenetére

    Semmi bajom sincs azokkal akik betartják a szabályokat. De persze ha te jobban tudod hogy én mit gondolok akkor felesleges kérdezni is. Szép Napot Neked is

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • Tapsi

    addikt

    válasz axioma #260 üzenetére

    Mindenki annyival menjen, amennyi számára komfortos és uralható. Ezzel nekem sosem volt problémám, leelőzöm/előzzön le, és kész.

    Az a bajom ezekkel az elektromos verdákkal, hogy országútra nem valók, mert nagyon lecsökken a hatótávjuk, városban pedig a töltés nem megoldott. Itt Buda-külsőn így is egymás hegyén-hátán állnak a kocsik, nem tudom elképzelni, hogy a töltés hogyan lesz megoldva a jövőben.

    Tudom, hogy te Pomázról ingázol, erre az elővárosi közlekedésre ideális, anyataxinak is, viszont akkor mellette kell tartanod egy másikat, ha hosszúkat akarsz menni. Ennek az ökológiai lábnyoma sosem termelődik vissza ahhoz képest, mintha csak 1 mindenes kocsid lenne, ez fix.

Új hozzászólás Aktív témák